![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() Terugkeer naar de situatie van voor 1985. Douanecontroles, wisselkantoren etc... en de macht terug bij de nationale staten. Europa mag voor mij niet meer zijn als een vrijhandelszone a la NAFTA...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() Blijkbaar is schelden het enige wat eurofielen kunnen. Bovenstaande reacties bewijzen boekdelen. Eens een keer inhoudelijk reageren daar komen ze niet aan...
![]() Laatst gewijzigd door Dazi Martina : 30 april 2012 om 19:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Europees Commissaris
|
![]() Ons leger is niets meer dan pure geldverspilling. Dat deel dat gebruikt wordt om zandzakjes te leggen mag behouden worden, en de rest zo vlug mogelijk afschaffen. Nikste fusie, gewoon afschaffen.
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens,met een budget van begot geen 3 miljard Euro,en gezien de operaties die daarmee toch nog mogelijk zijn (ik laat in het midden of die allemaal wel zo nuttig zijn) lijkt me dat een zeer effectieve en eigenlijk iets te veel uitgemagerde organisatie..Het is veelzeggend dat zelfs een partij als de N-VA met toch Vlaams-Nationalistische reflexen er zelfs niet over piekert om het Belgisch Leger weg te maken....(toch niet zolang er geen valabele Europese militaire structuur is...en dat zal niet in onze generatie gebeuren,.door omstandigheden buiten de macht van de Benelux) Een natie die geen basis-militaire struktuur behoudt is helemaal machteloos.In West-Europa is het momenteel slechts 70 jaar vrede... O ja....er zijn eigenlijk geen militairen meer beschikbaar om "zandzakjes" te leggen...daar hadden ze vroeger dienstplichtigen voor..... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 5 mei 2012 om 17:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ons leger heeft nog nooit een invasie weten af te slaan en daar gaan ze nu ook niet aan beginnen. Face it, als iemand België wilt binnenvallen, met ons legertje dan kunnen we het net zo goed cadeau doen. Bovendien zijn legers enkel nodig voor buitenlandse agressie of ter verdediging van de gevestigde orde. Ik pleit voor het oprichten van privé-milities, die in elke moderne oorlog er veel beter in slaagden om een invasiemacht af te slaan of een bezetter het leven zuur te maken, dan conventionele legers. Ik zou niet gewoon het Belgisch leger afschaffen, als er een Vlaams leger was, zou dat voor mij ook mogen verdwijnen. Elke militair die betaalt wordt in belastingsgeld, of het nu onder Vlaamse of Belgische vlag zou zijn.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 5 mei 2012 om 17:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
We kennen hier na al 67 jaar vrede. Mijn vader, mijn grootvader en ik denk vele vaders daarvoor hadden willen tekenen voor zo'n lange periode. En zeg niet dat de dreiging er die laatste 67 jaar niet geweest is. De oude Sovjet Unie en bij uitbreiding het Warschau pact hadden tot in de laatste dagen van dat voormalige imperium aanvalsplannen tegenover West Europa. Ik heb dat natuurlijk alleen maar van horen zeggen. Maar ik kan je wel vertellen dat bijvoorbeeld onze vrienden, de Tjechische piloten, die daarvoor onze vijanden waren, daarover heel openhartig waren 'entre copains' nadat het ijzeren gordijn was neergehaald. Het is dus echt van horen zeggen door mensen die in die aanvalsplannen betrokken waren. Een Belgische defensie inspanning ingekaderd binnen een sterk defensief bondgenootschap heeft dus wel zijn nut bewezen.
![]() |
![]() |
#130 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 8 mei 2012 om 14:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Natuurlijk niet alleen, maar wel - zoals ik al stelde - binnen het kader van en defensief bondgenootschap. Overigens zou ik de waarde van ons leger niet onderschatten. Zowel in Libië als in Afghanistan nemen Belgische piloten de leiding in multinationale opdrachten. Je mag eens uitvlooien hoeveel landen de USA betrouwen om onder een vreemde leiding operationele opdrachten uit te voeren. En dat komt én door de waarde van de mensen én door de waarde van het materiaal. Maar vermoedelijk zal jij het beter weten. Veel beter.
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wist je dat dan niet? Laatst gewijzigd door Another Jack : 8 mei 2012 om 18:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Afghanistan en Libië: verspilling van geld, grondstoffen en moeite. Hoe vlugger we uit die puinhoop weg zijn, hoe beter Citaat:
'Beste keizer Obama Bedankt ons te betrekken in Uw imperialistische buitenlandse politiek. Het is een eer in tijde van economische crisis arbeid, grondstoffen en geld te mogen verspill-, erm, weiden aan het verzekeren van winsten voor private ondernemingen en politieke invloed van de VS in het Midden Oosten en Noord-Afrika. Twas toch niet dat we het aan betere dingen hadden kunnen besteden. God Bless de Verenigde Staten van Halliburton, erm, Amerika. Groetjes, België.' Zoals ik al zei, het is duidelijk dat een leger niet dient om het land te verdedigen, maar om buitenlandse politiek te bekrachtigen.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 8 mei 2012 om 19:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Misschien kadert de buitenlandse politiek wel in de verdediging van een land. Overigens zit er geen lijn in je verhaal: de ene keer stellen we niets voor en de andere keer vechten we een oorlog 'voor de VS uit'. Je moet weten wat je wil: is het eerste juist, dan is het tweede onmogelijk.
Fortuna favet fortibus Laatst gewijzigd door JeeBee : 8 mei 2012 om 20:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk hebben ze meer schrik voor de verkracht-partijen dan voor het militaire vertoon of gewicht. Laatst gewijzigd door Henri1 : 8 mei 2012 om 20:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
en ik heb niet gezegd dat we erg succesvol waren in het uitvechten van die oorlog. Zoals ik al zei, we delven het onderspit tegen een hoop schoenloze geitenherders in de bergen van Afghanistan.
![]() |
![]() |
#137 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar er is een tijd geweest dat men een "dreigement" van Nederland zéér ernstig nam.. Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Minister-President
|
![]() Je hebt al zoveel gezegd.
Alleen weinig zinnigs en weinig consequent.
![]() |
#139 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is een mooie manier om te zeggen "Eigenlijk kan ik zo vlug geen tegenargumenten bedenken, dus ik ga gewoon zeggen dat je geen steek houd".
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe zat het alweer, die slappelingen van Belgen gooien de supermacht Hollanders buiten met hun klikken en klakken. Uw uitleg trekt met andere woorden nergens op. Laatst gewijzigd door Henri1 : 8 mei 2012 om 20:24. |
|
![]() |
![]() |