Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 april 2012, 16:46   #121
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Maar de pedo partij, was juist een teken van beschaving en vrijheid van meningsuiting. Ergens jammer die is afgeschaft.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2012, 17:37   #122
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Maar de pedo partij, was juist een teken van beschaving en vrijheid van meningsuiting. Ergens jammer die is afgeschaft.

Ge zegt dat om te lachen tuurlijk ???
Oud 24 april 2012, 18:25   #123
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht

Ge zegt dat om te lachen tuurlijk ???
Ik ben het daar wel mee eens.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2012, 18:31   #124
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Het overheidsbeslag in Belgie op het BNP is ongeveer 44%, terwijl dat in Nederland 39% is. Dat betekent dat als onze regering over de hele linie 5% meer van het BNP zou afromen door extra belastingen, accijnzen e.d. dat de druk net zo hoog zou zijn als nu reeds in België. 5% van ons BNP betekent echter wel ongeveer 25 miljard EUR die daarmee opgehaald zou worden.
Het overheidsbeslag in België is 63%. Get your facts straight.

Laatst gewijzigd door Effect : 24 april 2012 om 18:32.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2012, 19:18   #125
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Het overheidsbeslag in België is 63%. Get your facts straight.
http://epp.eurostat.ec.europa.eu/cac...2010-BP-EN.PDF
Oud 24 april 2012, 19:24   #126
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Na de pedo partij de nulpunt partij.
Nederland heeft zeker zijn positieve punten, maar die lijken niet bij de verkiezingen.
De pedopartij was juist bijzonder positief. Ze konden bij lange na niet genoeg steunverklaringen krijgen om ook maar in één kieskring op de kieslijst te komen, waaruit blijkt dat er toch nog dingen zijn waarover we het als land eens zijn.

Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd hoe deze partij het gaat doen, dat is een graadmeter voor het vertrouwen in de politiek, het onderwijs, de private sector en de wetenschappelijke methode, of in het kort, van het vertrouwen in de mensheid.
Oud 24 april 2012, 19:28   #127
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Behalve crisis zit Nederland ook nog in een gigantische impasse:
http://www.nu.nl/kabinetscrisis/2794...ak-crisis.html
Bea grijp in en vorm nu snel een crisiskabinet.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2012, 19:40   #128
Bovenbuur

Standaard

Met de PvdA erbij hebben ze een meerderheid. Als VVD en CDA toch graag druk willen zetten op het halen van de drie procentsnorm vragen ze ook nog d66 aan tafel, of de Christenunie, onder het mom van een breed draagvlak, maar in beide gevallen betekent dat wel nog een aantal "rechtse" punten inleveren. En dat terwijl de oppositie al niet bijzonder happig zal zijn om nu nog aan impopulaire maatregelen mee te werken.

De enige mogelijkheden zonder zowel PvdA als PVV zijn met SP en groenlinks en met SP en d66, en dat lijkt me beiden onwaarschijnlijk. (zetels.)
Oud 24 april 2012, 21:50   #129
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Sleutelwoord is 'momenteel'.
MOMENTEEL.
België staat er heus niet beter voor hoor. In de eurozone is 'er beter voor staan' enkel een kwestie van perceptie en die verandert van dag tot dag.
België volgt nog wel hoor. Er is momenteel maar één land dat misschien kans maakt de dans nog te ontspringen en dat is Duitsland. Misschien, als ze slim genoeg zijn de euro en de Europese failliete banksector eindelijk te laten vallen.
Jij gaat dus helemaal niet akkoord met die journalisten van VTM.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2012, 23:23   #130
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Nee, ik ga inderdaad niet akkoord met de journalisten van de VTM.

Straf eh. Zo de mediaberichtgeving durven in vraag stellen.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2012, 23:53   #131
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Is het hier zoveel beter? Subsidies voor moskeeën, hotelkamers voor asielzoekers...
Deze draad gaat over Olland. Niet afdwalen.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 20:10   #132
Roderik
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
En wat dan te zeggen van Rutten, en die van CDA die niemand kent: mits een klein beetje toe te geven aan de bezwaren van de PVV over de begroting en een paar symbolische totempalen rond migratie in te gooien om Wilders zoet te houden laten ze knalhard de regering vallen, met het risico dat ze electoraal gaan verpulverd worden. De kans is groot dat Rutten binnenkort bij de SP moet gaan bedelen om mee te doen in een extreem-links kabinet. Ollandse politiek is echt niet te volgen.
Ollanders zijn net Belgen ,soms moeilijk te volgen.
Roderik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 20:59   #133
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Met de PvdA erbij hebben ze een meerderheid. Als VVD en CDA toch graag druk willen zetten op het halen van de drie procentsnorm vragen ze ook nog d66 aan tafel, of de Christenunie, onder het mom van een breed draagvlak, maar in beide gevallen betekent dat wel nog een aantal "rechtse" punten inleveren. En dat terwijl de oppositie al niet bijzonder happig zal zijn om nu nog aan impopulaire maatregelen mee te werken.

De enige mogelijkheden zonder zowel PvdA als PVV zijn met SP en groenlinks en met SP en d66, en dat lijkt me beiden onwaarschijnlijk. (zetels.)
Ziet u dat gebeuren? Keuzes maken zo vlak voor de verkiezingen is vreselijk gevaarlijk. Wat vinden de kiezers van de bezuinigingen, de BTW-verhoging, de verlaging van de AOW? Er komen alleen plannen op tafel als alle partijen minus PVV daarmee instemmen. Elke kiezer die zich vervolgens gepakt voelt door de bezuinigingen zal overwegen om in september op Wilders te stemmen.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 21:55   #134
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Nee, ik ga inderdaad niet akkoord met de journalisten van de VTM.

Straf eh. Zo de mediaberichtgeving durven in vraag stellen.
Wel, ik was nogal verbaasd toen ik dat hoorde op VTM. Ik vroeg mij af hoe betrouwbaar het nieuws is. Vandaar dat ik er hier over begon. Het nieuws is bij momenten nogal verwarrend, vind ik. Eerst een oproep aan ondernemers om naar het buitenland te verhuizen en dan dat verslag op VTM. Maar goed, ik ben nu aan het afdwalen. Zal het hier bij laten.

Laatst gewijzigd door Stefanie : 25 april 2012 om 21:56.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 21:57   #135
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Ziet u dat gebeuren? Keuzes maken zo vlak voor de verkiezingen is vreselijk gevaarlijk. Wat vinden de kiezers van de bezuinigingen, de BTW-verhoging, de verlaging van de AOW? Er komen alleen plannen op tafel als alle partijen minus PVV daarmee instemmen. Elke kiezer die zich vervolgens gepakt voelt door de bezuinigingen zal overwegen om in september op Wilders te stemmen.
Het gekke is dat VVD en in mindere mate CDA willen vasthouden aan de 3% norm, maar dat ze door PVV te dumpen zullen moeten gaan samenwerken met extreem links om een nieuwe meerderheid te vormen. Maar alle linkse partijen, ook PVDA, zitten op dezelfde lijn als PVV: niet mordicus vasthouden aan de 3% norm. Dus uiteindelijk gaan ze nog slechter af zijn als met PVV, en een stuk kleiner geworden zijn.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2012, 07:16   #136
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Het gekke is dat VVD en in mindere mate CDA willen vasthouden aan de 3% norm, maar dat ze door PVV te dumpen zullen moeten gaan samenwerken met extreem links om een nieuwe meerderheid te vormen. Maar alle linkse partijen, ook PVDA, zitten op dezelfde lijn als PVV: niet mordicus vasthouden aan de 3% norm. Dus uiteindelijk gaan ze nog slechter af zijn als met PVV, en een stuk kleiner geworden zijn.
PVV is het afgebold met slaande deuren. In tegenstelling tot de N-VA kan daarover geen taalspelletje gevoerd worden.

Laatst gewijzigd door Effect : 26 april 2012 om 07:16.
Oud 26 april 2012, 08:33   #137
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Die bron neemt geen BTW en accijnzen in rekening. Het inkomen is misschien gemiddeld 45% belast, maar van dat netto inkomen gaat nog eens 21% rechtstreeks naar de staatskas + brandstoftaksen etc etc. Het overheidsbeslag, dat is, het totaal van het BNP dat naar de overheid gaat, is in Walgië meer dan 60%.
Oud 26 april 2012, 11:46   #138
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Die bron neemt geen BTW en accijnzen in rekening. Het inkomen is misschien gemiddeld 45% belast, maar van dat netto inkomen gaat nog eens 21% rechtstreeks naar de staatskas + brandstoftaksen etc etc. Het overheidsbeslag, dat is, het totaal van het BNP dat naar de overheid gaat, is in Walgië meer dan 60%.
Belastinginkomsten als % van het BNP bevat uiteraard wel degelijk BTW en accijnzen. Maar voor mij is de door mij genoemde 44% niet heilig ofzo, ik baseer me slechts op deze bron die me betrouwbaar voorkomt. Als jij zegt dat ik er naast zit, dan zeg ik dat dat mogelijk is maar vraag ik je om dat te staven.
Oud 26 april 2012, 13:39   #139
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht

Doe ik zo'n brede voorspelling, zit ik er nog naast. Ze gaan het proberen met D66, de Christenunie en Groenlinks. Op zich een logische keuze, het zijn alle drie partijtjes die best wel hun verantwoordelijkheid durven nemen maar tegelijkertijd geen kapsones hebben, dus daar kan je lekker veel van vragen. En D66 sluit economisch vaak best aardig bij de VVD aan terwijl de Christenunie op het CDA lijkt. Maar ze hebben nu dus wel een "coalitie" van 5 partijen, en feitelijk maar vijf maanden om niet alleen afspraken te maken maar de maatregelen er ook nog doorheen te loodsen. Ik denk niet dat dat ooit eerder vertoond is in de politieke arena, zoveel daadkracht als daarvoor nodig is.

Bovendien is er een grote kans dat dezelfde ploeg het karwij na de verkiezingen niet mag afmaken. Alles ligt nog open, maar in de peilingen van Maurice de Hond worden zowel het CDA als Groenlinks virtueel gehalveerd. Alleen d66 is virtueel significant gegroeid, dus het totaal staat voorlopig op lager dan benodigd (er zijn veel kiezers naar de SP getrokken, dat is de enige partij die echt veel zetelwinst boekt in deze peiling, met d66 op de tweede plek).

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 26 april 2012 om 13:39.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2012, 15:16   #140
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Brekend nieuws:

VVD, CDA, D66, GroenLinks en ChristenUnie zijn kennelijk tot een deal gekomen over een begroting die binnen de Europese afspraken valt. Dat melden D66-leider Alexander Pechtold en ChristenUnie-voorman Arie Slob...

Nu de details afwachten.

Toch een operatie van tussen de 16 en 20 miljard bezuinigingen.

Een gemeenschappelijk punt zal zijn de optrekking van de pensioensleeftijd vermoed ik.

Een mooie gratis bail-out voor de slecht presterende Nederlandse pensioenfondsen.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be