Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2012, 10:06   #121
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Zeker en vast wel. Daarom heeft men vertrouwenspersonen aangesteld bij wie men een klacht kan indienen. iets gewoon laten gebeuren (vroeger noemde men het ook wel eens "carrière maken op de rug" en dan twintig jaar later aan de grote klok hangen is géén daad van "openheid".

a) je maakt geen carrière op je rug
en
b) als je wordt lastiggevallen op het werk dan neem je ONMIDDELLIJK actie.

OF
c) als je niet wil dat in je décolleté wordt gekeken dan draag je een gesloten blouse.
Ik herhaal: jij hebt geen idee wat seksueel misbruik met iemand kan doen. Het is een goede zaak dat die vertrouwenspersonen bestaan, maar geloof mij maar, het is niet evident om zelfs daarbij klacht in te dienen. Het gebeurt dan ook in een zeer beperkt aantal gevallen (lees maar de onderzoeken na over onderrapportering).

In feite doe jij hier het volgende: jij spreekt je uit over het gedrag van anderen zonder die andere persoon te zijn. Misschien ben jij inderdaad het slachtoffer geweest van misbruik en had jij inderdaad de moed om meteen over te gaant tot actie. Dit is niet aan iedereen weggelegd.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 10:10   #122
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Ja, want het is erg evident om over zulke daden meteen "de mond open te doen". Het is al een wonder dat zij ermee durfden buitenkomen, in de meeste gevallen gebeurt dit niet. Jij hebt kennelijk geen idee wat seksueel misbruik is en kan doen met slachtoffers.
We gaan niet opnieuw beginnen maar de dames werden actief opgespoort en aangeport om hun relaas te doen...van een sociale of beroepsmatige druk om te zwijgen was al een paar decennia geen sprake meer...

En vergelijk dit a.u.b. niet met sexueel kindermisbruik betreffende trauma
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 10:12   #123
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik herhaal: jij hebt geen idee wat seksueel misbruik met iemand kan doen. Het is een goede zaak dat die vertrouwenspersonen bestaan, maar geloof mij maar, het is niet evident om zelfs daarbij klacht in te dienen. Het gebeurt dan ook in een zeer beperkt aantal gevallen (lees maar de onderzoeken na over onderrapportering).

In feite doe jij hier het volgende: jij spreekt je uit over het gedrag van anderen zonder die andere persoon te zijn. Misschien ben jij inderdaad het slachtoffer geweest van misbruik en had jij inderdaad de moed om meteen over te gaant tot actie. Dit is niet aan iedereen weggelegd.
ik herhaal: het ging niet over sexueel misbruik maar over sexuele intimidatie van een volwassene...als die daar 30 jaar later in een ander leven nog niet durf over te spreken dan scheelt er wat anders...
Oud 6 juni 2012, 10:15   #124
Восход-1
Banneling

Standaard

Zie de mensen oordelen, oordelen over zaken die zij niet kennen. Om toch maar een oordeel te kunnen hebben.
Oud 6 juni 2012, 10:26   #125
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Zie de mensen oordelen, oordelen over zaken die zij niet kennen. Om toch maar een oordeel te kunnen hebben.
U bent ofwel zelf slachtoffer van sexuele intimidatie geweest ofwel de grootste leuter op dit forum...

En zelf slachtoffer zijn mijn beste, geeft u hoegenaamd nog niet het recht om te spreken in naam van alle andere situaties van sexuele intimidatie...
Oud 6 juni 2012, 10:33   #126
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
U bent ofwel zelf slachtoffer van sexuele intimidatie geweest ofwel de grootste leuter op dit forum...

En zelf slachtoffer zijn mijn beste, geeft u hoegenaamd nog niet het recht om te spreken in naam van alle andere situaties van sexuele intimidatie...
Ook noch jij, noch forummer (forumster?) circe hebben dat recht. Iets wat jullie net gedaan hebben, zonder de situatie van dichtbij te kennen. Ik zei dat het niet altijd evident was en dat zulk gedrag niet altijd was wat circe beweerde. Ik heb niets goedgepraat, het kan waar zijn wat circe zei, maar het kan even goed van niet, en die mogelijkheid haalde ik aan.

Kijk. Het is hetzelfde als de slachtoffers van de misogyne uitspattingen door straatmocro's verwijten dat zij zelf verantwoordelijk zijn. "Zij moeten maar niet zo gekleed zijn", of "zij moeten maar meer zekerheid uitstralen", of "zij moeten het maar meteen gaan aangeven".

Dat is hetzelfde. Niet doen.

Laatst gewijzigd door Восход-1 : 6 juni 2012 om 10:34.
Oud 6 juni 2012, 10:42   #127
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is de tijdsgeest, hé.

Nu ja, je zal maar als slachtoffer van seksueel geweld met dergelijke politieagenten geconfronteerd worden, die ook "een mening" hebben.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 6 juni 2012 om 10:42.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 10:46   #128
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Nu ja, je zal maar als slachtoffer van seksueel geweld met dergelijke politieagenten geconfronteerd worden, die ook "een mening" hebben.
Gebeurt vaak. Jij kent het politiecorps, he. "Jaja, zeker dat je het niet zelf wou?" zal misschien nog net niet gebeuren, maar slachtoffers verwijten dat ze maar meer en sneller moesten handelen is eerder regel dan uitzondering.

Dat is inderdaad de tijdsgeest. En als zoon- of dochterlief zelfmoord pleegt, denken zij hoe het toch zou komen...
Oud 6 juni 2012, 10:50   #129
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik was de "vertrouwenspersoon". En neen, ik heb nooit last gehad van sexueel overschrijdbaar gedrag: daar kregen ze de kans niet toe. Ik werkte trouwens enkel tussen mannen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 11:08   #130
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ook noch jij, noch forummer (forumster?) circe hebben dat recht. Iets wat jullie net gedaan hebben, zonder de situatie van dichtbij te kennen. Ik zei dat het niet altijd evident was en dat zulk gedrag niet altijd was wat circe beweerde. Ik heb niets goedgepraat, het kan waar zijn wat circe zei, maar het kan even goed van niet, en die mogelijkheid haalde ik aan.

Kijk. Het is hetzelfde als de slachtoffers van de misogyne uitspattingen door straatmocro's verwijten dat zij zelf verantwoordelijk zijn. "Zij moeten maar niet zo gekleed zijn", of "zij moeten maar meer zekerheid uitstralen", of "zij moeten het maar meteen gaan aangeven".

Dat is hetzelfde. Niet doen.
Wat jij doet is hetzelfde als suqar...meningen 'moreel' verbieden omdat ze niet van ingewijden komen...

Dit is een vrij forum en iedereens mening mag aanbod komen, wat niet wegneemt dat die van betrokkenen net ietsje waardevoller kunnen zijn...
Oud 6 juni 2012, 11:11   #131
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

weer zo'n artisjokaanse truukje....niemand had het over sexueel geweld...

Trouwens hoeveel van die sexueel intimiderende morokkers zijn er al gesantioneerd ?

Volgens mij komen 99% van de vrouwen liever PVDD in een donkere steeg tegen dan een groepje verrijkers...
Oud 6 juni 2012, 11:15   #132
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Gebeurt vaak. Jij kent het politiecorps, he. "Jaja, zeker dat je het niet zelf wou?" zal misschien nog net niet gebeuren, maar slachtoffers verwijten dat ze maar meer en sneller moesten handelen is eerder regel dan uitzondering.

Dat is inderdaad de tijdsgeest. En als zoon- of dochterlief zelfmoord pleegt, denken zij hoe het toch zou komen...
back on topic please...

Die tijdsgeest is allang voorbij en werd ook gevoed door ontelbare 'valse' meldingen en lasterlijke betichtingen...dat is de andere zijde van de medaille
Oud 6 juni 2012, 11:17   #133
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat jij doet is hetzelfde als suqar...meningen 'moreel' verbieden omdat ze niet van ingewijden komen...

Dit is een vrij forum en iedereens mening mag aanbod komen, wat niet wegneemt dat die van betrokkenen net ietsje waardevoller kunnen zijn...
Meningen komend van mensen die een situatie beoordelen op basis van krantenartikels, zeker in een politiek geladen situatie, zijn, denk ik overbodig. Vooral omdat zij het volgende doen:

Door het veelvuldig uiten van zulke, vaak ondoordachte en weinig empathische, meningen, zorgt men ervoor dat de slachtoffers, die om een of andere reden (en die zijn er veel!) niet meteen naar buiten zijn gekomen met wat er gebeurd is, dit nog onwaarschijnlijker zullen laten gebeuren, in angst voor een reactie zoals "had je maar meteen ermee uit moeten komen, nu heb je sowieso bijbedoelingen".

Dit is niet slecht bedoeld. Dit is enkel een raad die ik probeer te geven vanuit een hoek die helaas te weinig begrepen wordt, met zeer rampzalige gevolgen.
Probeer je in te leven in mensen, en denk eraan dat elke handeling gevolgen kan hebben. Ik denk niet dat jij een slecht mens bent, en ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Oud 6 juni 2012, 11:19   #134
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:

Die tijdsgeest is allang voorbij
Dit klopt niet.
Oud 6 juni 2012, 11:22   #135
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zijn die inspecteurs ook al lesbisch?

Toch tof om te lezen hoe een pseudo-intellectueel het opneemt voor een agressief geweldadige bekeerlinge. Het zegt veel over u, iets van de trant van "fundamentalist".
Oud 6 juni 2012, 11:22   #136
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
back on topic please...
On topic, het is zeer positief dat er vijandig wordt gereageerd op agressieve daden van primitievelingen. Maar het zou leuk zijn moest dit niet gebruikt worden voor goedpraten van dergelijk gedrag in eigen kringen. De eerlijkheid van je betoog wordt hierdoor ondermijnd.
Oud 6 juni 2012, 11:23   #137
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ze hebben haar slabbetje van haar hoofddoek geknipt. is dat sexueel geweld tegenwoordig?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 11:24   #138
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik was de "vertrouwenspersoon". En neen, ik heb nooit last gehad van sexueel overschrijdbaar gedrag: daar kregen ze de kans niet toe. Ik werkte trouwens enkel tussen mannen.
Velen kennen een ander lot.
Oud 6 juni 2012, 11:24   #139
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze hebben haar slabbetje van haar hoofddoek geknipt. is dat sexueel geweld tegenwoordig?
Tja, als ge gewoon zijt dat ze uw jurk omhoog halen en langs achter pakken als een ordinair beest dan kan het gevoel van het wegnemen van een slabbetje erotisch overkomen.
Oud 6 juni 2012, 11:25   #140
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Meningen komend van mensen die een situatie beoordelen op basis van krantenartikels, zeker in een politiek geladen situatie, zijn, denk ik overbodig. Vooral omdat zij het volgende doen:

Door het veelvuldig uiten van zulke, vaak ondoordachte en weinig empathische, meningen, zorgt men ervoor dat de slachtoffers, die om een of andere reden (en die zijn er veel!) niet meteen naar buiten zijn gekomen met wat er gebeurd is, dit nog onwaarschijnlijker zullen laten gebeuren, in angst voor een reactie zoals "had je maar meteen ermee uit moeten komen, nu heb je sowieso bijbedoelingen".

Dit is niet slecht bedoeld. Dit is enkel een raad die ik probeer te geven vanuit een hoek die helaas te weinig begrepen wordt, met zeer rampzalige gevolgen.
Probeer je in te leven in mensen, en denk eraan dat elke handeling gevolgen kan hebben. Ik denk niet dat jij een slecht mens bent, en ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Ach doen we het hele forum dan maar dicht ?

Denk je nu echt dat hier niemand zit die ooit op de een of andere manier is geintimideerd door een overste ?

Ik zeg dat bij de 2 dames in terzake geen spoor meer was van een onverwerkt trauma..er was namelijk ook geen reden meer voor...

Je moet niet een schroom om in de media te komen niet verwarren met iets anders...voor sommigen is het allemaal geen heisa meer waard
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be