![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik vind dat ik dat bepaal. Omdat ik dat vind. Ik. Gij zijt geen echte Vlaming. Nog kandidaten? Stuur uw vacature maar door. Ik.
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een cultuur is niet een rigide afgebakend iets, he. Maar omdat dit niet zo is betekent niet dat ze niet bestaat. Een cultuur kan worden vastgesteld door hoogcorrelaties van bepaalde elementen. En ja, er kan kruisbestuiving, uitwisseling, ... bestaan. Dat sluit nog altijd niets uit. Handschudden is overigens niet een cultuur. Dat is een uiterlijk vertoon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik claimde het eigenaarschap van de ECHTE vlaming (enkelvoud). Vacatures opsturen heeft dus geen zin, laat staan dat jij zou beslissen. Rekel !
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Oh .. zij die didgiridoo neuzelen en vipassana beoefenen, zijn 'die mensen'; maar lang niet allemaal als ik op jouw vorige post afga. Wie behoort wel, wie behoort niet tot 'die mensen'?
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 24 juni 2012 om 14:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ik gok op : het vlaamse aspect ervan ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Cultuur is dus, nogmaals, en ik verwacht dat je dit heel nauw leest en hier ook heel goed over nadenkt, NIET een verzameling discrete elementen. Waarbij men kan zeggen: deze cultuur bestaat uit elementen A, B, C, ... N. En in de Vlaamse cultuur vindt men K terug, iets wat men in andere culturen niet vindt. Nee. Zo werkt het niet. Een cultuur is een complex samenspel tussen al die elementen, en de manier waarop ermee wordt omgegaan. Gedragingen, manieren van communicatie, sociale omgangswijzen, eetgewoonten, en ALLE complexe interacties tussen die dingen omvatten een cultuur. Het is vanzelfsprekend dat een socium dat lang bestond uit katholieke Nederlandstaligen sterk zal verschillen van pakweg protestantse Nederlandstaligen door de katholieke stempel, en van de katholieke Franstaligen door de culturele invloeden van het Nederlands. Enzovoort. Het kan dus perfect zijn he, dat er geen enkel discreet element eigen is aan Vlaamse cultuur. In gebakjes vind je vaak dezelfde ingredienten terug maar de bereidingswijze en de verhoudingen zijn anders, met als resultaat een geheel ander gebakje. Dit is waar voor alle gerechten: steak met saus is geen stoverij, en een stoverij is geen soep. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | ||
|
![]() Citaat:
Ge moogt zelf kiezen waarnaar ge verbannen wordt. De enige die authentiek kan bepalen wat een authentieke Vlaming is, is mijn authentieke ik. Sorry, ik heb dat zo beslist.
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
|
![]() Laat je niet opjagen door die francofiele trollen, hé!
![]() |
#133 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
|
![]() Citaat:
Binnen een welbepaalde culturele zone (zoals West-Europa die is) moet de eigenheid van een volk volgens mij vooral in het bestaan van een gedeelde leefwereld gezocht worden, zoals tot uiting komt in het cultuur- en medialandschap. Of bijvoorbeeld het feit dat ik op enkele kilometers van de taalgrens woon en toch geen enkele voeling heb met Waals-Brabant, terwijl ik perfect weet wat de stereotypes zijn over West-Vlamingen, Antwerpenaren of Limburgers. Trouwens, ben jij niet de kerel die voortdurend zit te zeggen dat de Walen van de Vlamingen af moeten omdat we zo haatdragend zouden zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#138 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Uren laten sudderen tot alle individualiteit tot een brij verworden is ?
![]() |
![]() |
#139 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
|
![]() Dit is toch fundamenteel onzinnig. Hoe kan dat nu? Cultuur is per definitie sociaal, en kan enkel doorgegeven worden binnen een bepaalde gemeenschap (in bepaalde gevallen misschien meerdere).
|
![]() |
![]() |