Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 8 februari 2013, 10:12   #121
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Een eerbare vrouw is thuis met haar man. Ik heb zelf ook al beelden gezien van de vrouwen op dat plein, roepend & tierend, een schaamte gewoonweg.

Wat Ahmad Mahmoud Abdullah overigens bedoelt met dat ze kruisvaarders zijn gaat ook op voor de mannen daar. Egypte heeft een Islamitische regering, hun grondwet heeft een eerste stap gezet naar de Sharia.... daartegen protesteren is per definitie christelijk/joods geïnspireerd kruisvaartisme. Hij stelt tenmiste nog dat 10% alleenstaande vrouwen zijn of weduwen, die gek zijn geworden door alleen te leven zonder man. (Een situatie dat god niet heeft bedoeld te zijn)
De gebruikelijke kletspraat. Je hoeft helemaal niet zonder man te leven om gek te worden.
Piero is offline  
Oud 8 februari 2013, 11:08   #122
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
De gebruikelijke kletspraat. Je hoeft helemaal niet zonder man te leven om gek te worden.
Belgie is een stofvlok vergeleken met de arabische wereld qua omvang.

Als we het libertijnse gedachtengoed een krachtpunt zouden geven per Belgisch hoofd waar het zich in bevindt..... die libertijnse mentale krachtbel zou totaal worden weggevaagd als we dezelfde mentale quotering zouden doen voor het conservatievere gedachtengoed omtrent vrouwen in de Pan-Arabische wereld.

Hier kan je het allicht proberen, leven zonder man... maar verlaat deze speldenkop op deze planeet en de realiteit zal je elders snel inhalen... "met honderden handen" voor degene die denken te leven in modernere tijden (of zoals ik het anders verwoordde, die wat achterlijk zijn... achterlijk om het te proberen)

Laatst gewijzigd door Raven : 8 februari 2013 om 11:10.
Raven is offline  
Oud 8 februari 2013, 13:09   #123
marjan
Burgemeester

Standaard

Woensdag, 06 februari 2013

KOPTISCHE PATRIARCH KRITISCH VOOR EGYPTISCHE GRONDWET

De Koptisch-orthodoxe Tawadros II Bron: Kerknet
BRUSSEL (KerkNet/RadVat) – De Koptisch-orthodoxe patriarch Tawadros II is kritisch voor de recent opgestelde Egyptische grondwet. Die is volgens hem namelijk discriminerend voor de koptische christenen. De patriarch onderstreept dat hij de weigering van zijn Kerk om deel te nemen aan de nationale dialoog steunt: “Wij willen deelnemen aan elke dialoog, die het land echt dient. Maar wij nemen niet deel aan een dialoog die al voltooid is, nog voordat ze goed en wel is begonnen.”
De Koptisch-orthodoxe patriarch neemt het niet dat de christenen in Egypte altijd al als een minderheid werden bestempeld. “Het christendom is een van de fundamenten van dit land.”

(Kerknet)
marjan is offline  
Oud 9 februari 2013, 04:26   #124
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Hij stelt tenmiste nog dat 10% alleenstaande vrouwen zijn of weduwen, die gek zijn geworden door alleen te leven zonder man.
Ooww ?? Wat is daar fout aan ??

Ik als man leef ook alleen , en ik ben er gelukkig mee !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline  
Oud 9 februari 2013, 09:02   #125
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...t-worden.dhtml

>>> "VROUWEN OP TAHRIRPLEIN WILLEN VERKRACHT WORDEN"

07/02/13, 22u56 − Bron: anp

Een Egyptische moslimgeestelijke vindt het gerechtvaardigd dat vrouwen op het Tahrirplein in Caïro worden aangerand en verkracht. Hij noemt vrouwen die naar het plein van de Egyptische revolutie gaan 'kruisvaarders' die "geen schaamte, angst of zelfs feminisme kennen".

Volgens de salafistische prediker Ahmad Mahmoud Abdullah gaan vrouwelijke activisten niet naar het plein om te protesteren, maar omdat ze verkracht willen worden.

"Overigens, 90 procent van hen is kruisvaarder en de resterende 10 procent bestaat uit weduwen die niemand hebben om ze onder controle te houden. Je ziet vrouwen die praten als monsters", voegde de fundamentalistische geestelijke daar aan toe. Abdullah heeft een eigen televisiezender, al-Ummah.
...

<<<

Ik weet niet goed wat ik hiervan moet denken, noch hoe ik daarop kan & mag reageren.

Als er daar in Egypte één iemand moet worden gevonden die 'als monster' praat, dan zou ik die toch eerder op die TV-zender "al-Ummah" gaan zoeken dan op het Tahrirplein (al zit het er dik in dat er ook daar kandidaten genoeg rondhangen).

Wat een gore lul, zeg!

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 9 februari 2013, 09:21   #126
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

<<<

Ik weet niet goed wat ik hiervan moet denken, noch hoe ik daarop kan & mag reageren.

Als er daar in Egypte één iemand moet worden gevonden die 'als monster' praat, dan zou ik die toch eerder op die TV-zender "al-Ummah" gaan zoeken dan op het Tahrirplein (al zit het er dik in dat er ook daar kandidaten genoeg rondhangen).

Wat een gore lul, zeg!
Zeg dat wel. Toch verschiet ik hier geenszins van.
Als men begint vanuit het (mannelijk)standpunt dat vrouwen constant willen gepenetreerd worden en zich daarom ook in een permanente staat van opwinding bevinden en mannen continu willen verleiden, dan komt men tot zulk conclusies.

Waarom anders dan om verkracht te worden door zoveel mogelijk mannen zouden deze hersenloze wezens (ze hebben toch een mankement aan hun hersens!) zich anders op het Tahirplein bevinden?
En voor vrouwen die niet van de markt geraakten of weduwe zijn en dus helemaal op hun honger moeten zitten is het daar toch ideale soldenperiode?

Daarom ook is het van zo'n groot belang dat deze verleidsters pur sang moeten worden ingepakt als ze buitenkomen natuurlijk. Beter nog zou zijn ze gewoon binnen te houden zoals het hoort!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 9 februari 2013 om 09:23.
circe is offline  
Oud 9 februari 2013, 10:15   #127
ZION
Banneling

Standaard

Citaat:

Een Egyptische moslimgeestelijke vindt het gerechtvaardigd dat vrouwen op het Tahrirplein in Caïro worden aangerand en verkracht. Hij noemt vrouwen die naar het plein van de Egyptische revolutie gaan 'kruisvaarders' die "geen schaamte, angst of zelfs feminisme kennen".

Volgens de salafistische prediker Ahmad Mahmoud Abdullah gaan vrouwelijke activisten niet naar het plein om te protesteren, maar omdat ze verkracht willen worden.

"Overigens, 90 procent van hen is kruisvaarder en de resterende 10 procent bestaat uit weduwen die niemand hebben om ze onder controle te houden. Je ziet vrouwen die praten als monsters", voegde de fundamentalistische geestelijke daar aan toe. Abdullah heeft een eigen televisiezender, al-Ummah.
...

<<<

Wat een gore lul, zeg!
Het Tahrirplein is hèt plein van de gore lullen.
Bij ons zeggen ze,"Schaaat,ik ga even om de Knack".
In Egypte zeggen ze," Vrouw,ik ga even wat betogen op den Tahrir, en tege-
lijk een kruisvaarster straffen,in haar kruis.
ZION is offline  
Oud 14 februari 2013, 22:32   #128
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hij noemt vrouwen die naar het plein van de Egyptische revolutie gaan 'kruisvaarders' die "geen schaamte, angst of zelfs feminisme kennen".

"Overigens, 90 procent van hen is kruisvaarder en de resterende 10 procent bestaat uit weduwen die niemand hebben om ze onder controle te houden. .
...
Kruisvaarders zonder enig feminisme!

Oef, oef! Heb altijd gedacht dat die muzelmannen 14 eeuwen achter de feiten aan liepen, maar het zijn er gelukkig maar half zoveel.
Oud 23 februari 2013, 14:35   #129
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Egypte heeft voor 2.5 miljoen $ aan traangas besteld om de vrouwen te beschermen

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 23 februari 2013 om 14:36.
Scherven A. Mok is offline  
Oud 1 maart 2013, 14:08   #130
dennisjansen
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Ik ook, maar wat kunnen we eraan doen ?
Begin een actie
dennisjansen is offline  
Oud 1 maart 2013, 16:57   #131
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Thumbs down

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Egypte heeft voor 2.5 miljoen $ aan traangas besteld om de vrouwen te beschermen
Nu kunnen ze daadwerkelijk wenen zonder reden...
HIER
zonbron is offline  
Oud 1 maart 2013, 16:58   #132
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dennisjansen Bekijk bericht
Begin een actie
Wat stelt U voor ?
HIER
zonbron is offline  
Oud 30 juni 2013, 16:53   #133
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op het Tahrirplein in Caïro is een 22-jarige Nederlandse vrouw aangevallen. Berichten dat zij is verkracht wil het ministerie van Buitenlandse Zaken bevestigen noch ontkennen.

Een medewerkster van de Nederlandse ambassade heeft de vrouw opgevangen. De Egyptische autoriteiten zijn een onderzoek gestart naar het incident.

Aanrandingen komen op het Tahrirplein vaker voor. Tijdens de onlusten die leidden tot de val van de vorige president Mubarak meldde een Amerikaanse journaliste dat mannen haar hadden "verkracht met de handen".

Geweld
Voor later vandaag staat een grote demonstratie tegen president Morsi gepland in de Egyptische hoofdstad. Het Tahrirplein is al volgestroomd met tienduizenden mensen. Dit weekend is Morsi een jaar aan de macht.

Er wordt rekening gehouden met gewelddadigheden bij de demonstratie. De afgelopen dagen was het bij de betogingen tegen Morsi ook al onrustig. Verschillende mensen kwamen om het leven, onder wie een Amerikaan. Er raakten honderden mensen gewond.

De Verenigde Staten hebben een deel van het ambassadepersoneel teruggetrokken en roepen burgers op niet naar Egypte te reizen.
http://nos.nl/artikel/524168-nederla...hrirplein.html

Gaat de goede kant op in Egypte!
Oud 30 juni 2013, 17:31   #134
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
ja kijk, maar kom.

Er zijn nu al zovele vrouwen verkracht en aangerand en massaal belaagd, dat een buitenlandse vrouw op dit moment zorgt dat ze uit de buurt blijft.

Het kan ook een toeriste zijn geweest, maar dan ben je al evengoed niet goed snik om nu a) een verlof naar MoslimbroederschapEgypte te boeken en b) naar het Tahrirplein af te zakken.

Het enige dat mogelijkerwijze in haar voordeel pleit is dat ze totaal niet op de hoogte was van de huidige nieuwe protestacties.

Toen ik in Egypte was schoten ze zes Griekse toeristen neer in een Hotel in Cairo. NIEMAND op de boot wist van iets. Het was gewoon omdat één van de reisgenoten even naar huis belde dat hij op die manier het nieuws te horen kreeg (en wij dus ook). Twee dagen later arriveerden wij in Cairo, in het hotel vlak naast datgene waar die massamoord plaats had gevonden. Ook niet fris. Wel overal gewapende soldaten in de hotels.

Een paar weken later schoten ze 56 Engelse toeristen dood toen die de tempel van Hatsjepsoet bezochten. Ik had daar net evengoed kunnen staan.

Kortom, als ze onwetend was, jammer voor het kind. Als ze express even ging kijken dan vind ik haar nogal dommetjes.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 30 juni 2013, 17:40   #135
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Daarom ook is het van zo'n groot belang dat deze verleidsters pur sang moeten worden ingepakt als ze buitenkomen natuurlijk. Beter nog zou zijn ze gewoon binnen te houden zoals het hoort!
Zelfs als ze 'ingepakt' zijn, worden ze nog aangerand. Egypte staat daar om bekend. Het zijn gewoon dieren zonder enig moreel besef of impulscontrole, meer moet er niet over gezegd worden. Al de rest, en vooral dat gezever over 'het fatsoen van de vrouwen', is niets meer dan een excuus om crimineel en grensoverschrijdend gedrag goed te praten.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 1 juli 2013, 11:20   #136
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ja kijk, maar kom.

Er zijn nu al zovele vrouwen verkracht en aangerand en massaal belaagd, dat een buitenlandse vrouw op dit moment zorgt dat ze uit de buurt blijft.

Het kan ook een toeriste zijn geweest, maar dan ben je al evengoed niet goed snik om nu a) een verlof naar MoslimbroederschapEgypte te boeken en b) naar het Tahrirplein af te zakken.

Het enige dat mogelijkerwijze in haar voordeel pleit is dat ze totaal niet op de hoogte was van de huidige nieuwe protestacties.

Toen ik in Egypte was schoten ze zes Griekse toeristen neer in een Hotel in Cairo. NIEMAND op de boot wist van iets. Het was gewoon omdat één van de reisgenoten even naar huis belde dat hij op die manier het nieuws te horen kreeg (en wij dus ook). Twee dagen later arriveerden wij in Cairo, in het hotel vlak naast datgene waar die massamoord plaats had gevonden. Ook niet fris. Wel overal gewapende soldaten in de hotels.

Een paar weken later schoten ze 56 Engelse toeristen dood toen die de tempel van Hatsjepsoet bezochten. Ik had daar net evengoed kunnen staan.

Kortom, als ze onwetend was, jammer voor het kind. Als ze express even ging kijken dan vind ik haar nogal dommetjes.
Als toeriste ga je idd niet naar toe, maar wellicht was ze journaliste of cameravrouw.
Oud 1 juli 2013, 13:37   #137
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als toeriste ga je idd niet naar toe, maar wellicht was ze journaliste of cameravrouw.
Zoiets is idd totaal onbegrijpelijk...
Het is reeds 2013 en we hebben IT.

Trouwens, ondertussen kennen we de MB en het kopje kap, hak en het betere snijwerk wel.

Werkzaam bij de pers of niet, men blijft daar beter weg. Met de MB en Morsi is Egypte nog lang niet aan de nieuwe petatjes, integendeel.

Wegblijven ginds en laat ze nog maar eens goed doorfeesten. Zoals steeds een verloren zaak voor de betere burger...

Ze gaan Mubarak nog missen vooraleer er wat beterschap in zit, veronderstel ik.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 1 juli 2013 om 13:48.
zonbron is offline  
Oud 1 juli 2013, 15:11   #138
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
22 lijkt me dan heel jong om die job zelfstandig uit te voeren en bovendien vind ik dat al die TV zenders ondertussen ook al genoeg moeten weten dat hun vrouwelijk personeel serieus gevaar loopt op dat plein.
Dat ze Vranckx sturen met zijn palestijns sjalleke, tot daar aan toe, maar ik zie Indra daar nu niet bepaald gaan tussenstaan.

circe is offline  
Oud 1 juli 2013, 17:27   #139
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
22 lijkt me dan heel jong om die job zelfstandig uit te voeren en bovendien vind ik dat al die TV zenders ondertussen ook al genoeg moeten weten dat hun vrouwelijk personeel serieus gevaar loopt op dat plein.
Dat ze Vranckx sturen met zijn palestijns sjalleke, tot daar aan toe, maar ik zie Indra daar nu niet bepaald gaan tussenstaan.

Niet alleen de NL vrouw was de pineut!
Tientallen vrouwen wederom.

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenla...rirplein.dhtml
Oud 1 juli 2013, 17:30   #140
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet alleen de NL vrouw was de pineut!
Tientallen vrouwen wederom.

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenla...rirplein.dhtml
Net daarom dat men toch zou denken dat vrouwen ervoor zorgen dat ze niet meer op dat plein aanwezig zijn tijdens protestacties.

Citaat:
De vrouw liep stage voor een Egyptische organisatie en was vrijdagavond met een vriend naar het plein gegaan om foto's te nemen.
Beetje opportunisme? en hoe Nederlands zou deze Nederlandse vrouw zijn die voor een Egyptische organizatie werkt?

circe is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be