Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juli 2013, 17:33   #121
Belask0
Banneling

Standaard

allenstaande ouder met kinderen ten laste is voldoende om een bijkomende vergoeding te krijgen , uit te betalen door de uitbetalingsinstelling
Belask0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2013, 18:06   #122
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Belask0 Bekijk bericht
allenstaande ouder met kinderen ten laste is voldoende om een bijkomende vergoeding te krijgen , uit te betalen door de uitbetalingsinstelling
ik hoop dan maar dat dit recent is, want ik kreeg dus niks, en papaatje betaalde zelfs geen onderhoudsgeld voor zijn kientjes.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2013, 18:10   #123
Belask0
Banneling

Standaard

ik ken imand die bij de blauwe vakbons is , pas na 6 maand hoorde ze van deze bijkomende vergoeding , de voorgaande 6 maanden was ze kwijt ( lees : bleef voorgoed in de blauwe kas)
Oud 9 juli 2013, 18:11   #124
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik ken imand die bij de blauwe vakbons is , pas na 6 maand hoorde ze van deze bijkomende vergoeding , de voorgaande 6 maanden was ze kwijt ( lees : bleef voorgoed in de blauwe kas)
maar wat gebeurt er dan als je gewoon niet in een vakbond bent en doodnormaal een full time job hebt?

Of krijg je die extra ENKEL als je werkloos bent?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2013, 18:16   #125
Belask0
Banneling

Standaard

jep enkel werkloos , dat woordje ontbrak in mn eerste alinea
Oud 9 juli 2013, 19:44   #126
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Als iemand ongewenst zwanger wordt - niet in een verkrachtingssituatie uiteraard - dan heeft de zwangere het zelf gewild.
Als je pleit voor geboortebeperking, praat dan eerst met je seksegenoten van wie wordt verwacht baas te zijn in eigen buik. Nog iets ?
Maar de sperma moet kunnen stromen, overal en altijd.

En op vele plaatsen op deze planeet is het een blauw oog voor dat stripje pil.

Wat zeg ik? Het ontdekte stripje pil de vuilbak in (de open riool vaak) en een verkrachting onder het huiselijk dak, want in vele delen van de wereld wordt het nemen van contraceptiva door vrouwen door hun mannen gezien als een aanzet om vreemd te gaan.
Wist je dat niet?
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2013, 20:15   #127
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
De huurders wonen op kosten van de gemeenschap.
Het is de overheid die het systeem heeft aangeboden. Ga dus bij hen klagen.

Iedereen weet dat de huurprijzen in de privé niet in een gezonde verhouding staan met het loon van een een-ouder met kinderen die full-time werkt.

De gemeenschap vindt dat een-ouder gezinnen maar zozo zijn, nietwaar? Soms ligt het er dik op, en soms krijg je die boodschap heel subtiel toegespeeld. En jij smeert het nog eens goed uit.

Ik leer bij hoor: ik zeg vlakaf tegen mijn kinderen dat ze best geen kinderen krijgen. WANT een relatie kan stuk gaan en wie draait dan op voor die kinderen? Ik ben heel consequent.

Wat wil je nu nog meer?

Ik weet wat IK nog meer wil: dat elke belastingsdienst in elke stad een karton naast het bureau heeft vol met koorden. Consequentie kan je ook van overheidsdiensten vragen.
Oud 9 juli 2013, 20:30   #128
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Welke waarheid?
te veel migranten? tsja, autochtonen voelen zich te goed om in de kruipkoten van woonhaven te kruipen
doorstroming? een chronisch zieke buitengooien? tsja da levert niets op mi die zal in de prive nooit geen 500 kunnen afdokken
sociale fraude? moet aangepakt maar heeft in essentie weinig met sociale woningen te maken
Natuurlijk heeft sociale fraude met sociale woningen te maken, je mag geen eigendom hebben, ook niet in buitenland, toch hebben veel Marokkanen en Turken dit wel.
Dat is dus sociale fraude, en autochtonen willen best een sociale woning, maar het is nu eenmaal zo dat het merendeel van de bewoners allochtonen zijn.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2013, 20:33   #129
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De huurder van een sociale woning leeft op kosten van de gemeenschap. Niet akkoord ?
Nee.
Niet akkoord, er wonen ook mensen met een job, die dus huur betalen van hun loon en niet van een uitkering, zij betalen ook een normale huurprijs.
Oud 9 juli 2013, 20:38   #130
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wie alleenstaande ouder is moet eens nagaan of zij/hij wel de toeslag voor allenstaande ouder ontvangt , sommige vakbonden 'vergeten' die uit te betalen
Volgens mij krijg je indien je een laag inkomen hebt, verhoogd kindergeld en wanneer je met behoud van rechten minder werkt na werkloosheid, krijg je een bijpassing, maar ook dat niet altijd.
Maar toeslag voor alleenstaande ouders betaald door de vakbond?

Kunt u dus even uitleggen welke toeslag de vakbond aan alleenstaande ouders betaald?
Oud 9 juli 2013, 20:41   #131
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Dus het feit dat er veel te weinig sociale woningen worden gebouwd is plots de schuld van de migranten? Het feit dat gemeentes miljoenen weggooien aan zinloze prestigeprojecten in plaats van in nodige zaken zoals behuizing te investeren heeft er zeker niks mee te maken...

Dus de vreemdelingen dan maar buitengooien. Natuurlijk. Maar dan zitten we later nog met het probleem van de steeds groeiende levensverwachting, en opnieuw met een tekort aan woningen. Wat gaan we dan doen? Laten we alle 65-plussers buitengooien! Dat grijs gespuis dat aan onze sociale zekerheid vreet!

Ik geef toe, met uw demagogische taal kunt u wel degelijk een bende hersenloze volgelingen ophitsen, daar twijfel ik niet aan.
Natuurlijk is er verband tussen steeds groter wordende groepen sociaal zwakkeren die dus recht hebben op een sociale woning en tekorten.
Daar blind voor zijn lost zeker het probleem niet op.
Oud 9 juli 2013, 20:44   #132
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik hoop dan maar dat dit recent is, want ik kreeg dus niks, en papaatje betaalde zelfs geen onderhoudsgeld voor zijn kientjes.
Tijden veranderen.
Toen zorgden ouders ook nog zelf voor hun kinderen en omgekeerd.
En de nieuwe papaatjes zorgden ook voor de kindjes die niet uit hun broek kwamen.
De verantwoordelijkheid lag in elk geval bij degenen die de fout maakten n niet bij de gemeenschap.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2013, 21:15   #133
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Tijden veranderen.
Toen zorgden ouders ook nog zelf voor hun kinderen en omgekeerd.
En de nieuwe papaatjes zorgden ook voor de kindjes die niet uit hun broek kwamen.
De verantwoordelijkheid lag in elk geval bij degenen die de fout maakten n niet bij de gemeenschap.
Dus jij bevestigt enigszins dat als een relatie stukloopt, dit een fout is waar de gemeenschap niet voor moet 'opdraaien'.

Ik had dat dan wel zwart op wit willen hebben, op school of zo geleerd of elders vernomen. Dan had ik consequent kunnen zijn en mijn eerste kind geaborteerd en het tweede was er dan nooit gekomen. Is het zo goed?

Laatst gewijzigd door parsprototem : 9 juli 2013 om 21:15.
Oud 9 juli 2013, 21:35   #134
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Dus jij bevestigt enigszins dat als een relatie stukloopt, dit een fout is waar de gemeenschap niet voor moet 'opdraaien'.

Ik had dat dan wel zwart op wit willen hebben, op school of zo geleerd of elders vernomen. Dan had ik consequent kunnen zijn en mijn eerste kind geaborteerd en het tweede was er dan nooit gekomen. Is het zo goed?
Ge zult wel begrepen hebben dat het in een andere tijd was.
Toen verwachte men niet echt dat alles door de gemeenschap opgelost werd.
Ook abortussen niet, die waren trouwens als ik mij goed herinner niet ongevaarlijk.
Een verstandige partnerkeuze kan natuurlijk wel helpen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2013, 23:47   #135
Belask0
Banneling

Standaard

Wie komt in aanmerking?

De persoon die de kinderbijslag ontvangt (ouder, pleegouder, grootouder, oom of tante,...), moet aan twee voorwaarden voldoen:

- Deze persoon mag niet samenwonen of een feitelijk gezin vormen. Hierbij is de wettelijke woonplaats bepalend. Elk document dat uitgaat van een openbaar bestuur (bijvoorbeeld een politieattest, een attest van het OCMW, een voorlopige verblijfsvergunning of een ‘model 2’ van de gemeente) kan ook aanvaard worden.
én

- Deze persoon mag niet meer verdienen dan 2230,74 EUR bruto per maand.

Wie komt niet in aanmerking?

- Het kind dat zijn kinderbijslag zelf ontvangt omdat het een eigen domicilie heeft, gehuwd of ontvoogd is, wordt niet als een alleenstaande ouder beschouwd. Het kind dat de kinderbijslag ontvangt voor zijn eigen kind kan echter wel als alleenstaande ouder worden beschouwd.
- De alleenstaande ouder die verhoogde wezenbijslag ontvangt, geniet een vast maandelijks bedrag per kind, ongeacht de gezinsinkomsten. Dit bedrag van 346,82 EUR ligt steeds hoger dan de gewone en de verhoogde kinderbijslag (voor langdurig werklozen, gepensioneerden en zieken). Wie verhoogde wezenbijslag geniet, krijgt dus geen bijkomende toeslag als éénoudergezin.

Op hoeveel heb je recht?

Als alleenstaande ouder die gewone kinderbijslag of gewone wezenbijslag ontvangt, krijg je een maandelijkse toeslag van 45,96 EUR voor het 1e kind, 28,49 EUR voor het 2e kind en 22,97 EUR vanaf het 3e kind, op voorwaarde dat je beperkte inkomsten hebt. Bovendien ontvang je voor het oudste of enige kind dat na 01/01/1991 is geboren, de volledige leeftijdsbijslag, zoals voor de andere kinderen, in plaats van de verlaagde leeftijdsbijslag.
De alleenstaande ouder die al verhoogde kinderbijslag als langdurig werkloze, gepensioneerde of invalide ontvangt, krijgt vanaf het 3e kind een bijkomende maandelijkse toeslag van 17,97 EUR.

De kinderbijslag voor alleenstaande werknemers en langdurig werklozen met beperkte inkomsten is dus gelijk
Oud 10 juli 2013, 12:16   #136
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie komt in aanmerking?

De persoon die de kinderbijslag ontvangt (ouder, pleegouder, grootouder, oom of tante,...), moet aan twee voorwaarden voldoen:

- Deze persoon mag niet samenwonen of een feitelijk gezin vormen. Hierbij is de wettelijke woonplaats bepalend. Elk document dat uitgaat van een openbaar bestuur (bijvoorbeeld een politieattest, een attest van het OCMW, een voorlopige verblijfsvergunning of een ‘model 2’ van de gemeente) kan ook aanvaard worden.
én

- Deze persoon mag niet meer verdienen dan 2230,74 EUR bruto per maand.

Wie komt niet in aanmerking?

- Het kind dat zijn kinderbijslag zelf ontvangt omdat het een eigen domicilie heeft, gehuwd of ontvoogd is, wordt niet als een alleenstaande ouder beschouwd. Het kind dat de kinderbijslag ontvangt voor zijn eigen kind kan echter wel als alleenstaande ouder worden beschouwd.
- De alleenstaande ouder die verhoogde wezenbijslag ontvangt, geniet een vast maandelijks bedrag per kind, ongeacht de gezinsinkomsten. Dit bedrag van 346,82 EUR ligt steeds hoger dan de gewone en de verhoogde kinderbijslag (voor langdurig werklozen, gepensioneerden en zieken). Wie verhoogde wezenbijslag geniet, krijgt dus geen bijkomende toeslag als éénoudergezin.

Op hoeveel heb je recht?

Als alleenstaande ouder die gewone kinderbijslag of gewone wezenbijslag ontvangt, krijg je een maandelijkse toeslag van 45,96 EUR voor het 1e kind, 28,49 EUR voor het 2e kind en 22,97 EUR vanaf het 3e kind, op voorwaarde dat je beperkte inkomsten hebt. Bovendien ontvang je voor het oudste of enige kind dat na 01/01/1991 is geboren, de volledige leeftijdsbijslag, zoals voor de andere kinderen, in plaats van de verlaagde leeftijdsbijslag.
De alleenstaande ouder die al verhoogde kinderbijslag als langdurig werkloze, gepensioneerde of invalide ontvangt, krijgt vanaf het 3e kind een bijkomende maandelijkse toeslag van 17,97 EUR.

De kinderbijslag voor alleenstaande werknemers en langdurig werklozen met beperkte inkomsten is dus gelijk
Zoals ik dus al zei" verhoogd kindergeld....maar dat heeft totaal niets met een vakbond te maken, kinderbijslag wordt ook niet door hen uitbetaald!
Dat verhoogd kindergeld krijg je trouwens wel automatisch, op basis van de gegevens van de kruispuntbank.
Oud 10 juli 2013, 13:40   #137
Belask0
Banneling

Standaard

Kinderopvangtoeslag
lees
De kinderopvangtoeslag is er om het voor alleenstaande ouders aantrekkelijker te maken om te gaan werken. Nu loont dat voor sommigen financieel amper de moeite, omdat hun loon wordt afgeroomd door extra kosten voor verplaatsing en kinderopvang.

Bent u een alleenstaande ouder met kinderen ten laste die

ten minste 3 maanden een werkloosheidsuitkering heeft ontvangen
het werk hervat als loontrekkende of als zelfstandige in hoofdberoep
dan kan u een premie van 76,51 euro per maand genieten. Deze kinderopvangtoeslag kan gedurende een periode van maximaal 12 maanden uitbetaald worden.
Oud 10 juli 2013, 20:43   #138
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kinderopvangtoeslag
lees
De kinderopvangtoeslag is er om het voor alleenstaande ouders aantrekkelijker te maken om te gaan werken. Nu loont dat voor sommigen financieel amper de moeite, omdat hun loon wordt afgeroomd door extra kosten voor verplaatsing en kinderopvang.

Bent u een alleenstaande ouder met kinderen ten laste die

ten minste 3 maanden een werkloosheidsuitkering heeft ontvangen
het werk hervat als loontrekkende of als zelfstandige in hoofdberoep
dan kan u een premie van 76,51 euro per maand genieten. Deze kinderopvangtoeslag kan gedurende een periode van maximaal 12 maanden uitbetaald worden.
Ja, we weten het, maar wat heeft dit te maken met je beweringen over de vakbond???
Oud 10 juli 2013, 21:17   #139
Belask0
Banneling

Standaard

uitbetalingsinstelling ,
de vrouw die ik ken heeft gedurende 6 maand de toeslag niet ontvangen , dat geld blijft voor eeuwig in hun blauwe kas

in dit geval moest zij op tafel bonken om de toeslag te krijgen ; omdat zij er niet achter vroeg heeft de vakbons de centen achtergehouden en is pas beginnen uitbetalen toen zij erachter vroeg
Oud 11 juli 2013, 12:03   #140
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
uitbetalingsinstelling ,
de vrouw die ik ken heeft gedurende 6 maand de toeslag niet ontvangen , dat geld blijft voor eeuwig in hun blauwe kas

in dit geval moest zij op tafel bonken om de toeslag te krijgen ; omdat zij er niet achter vroeg heeft de vakbons de centen achtergehouden en is pas beginnen uitbetalen toen zij erachter vroeg
Dat kan niet omdat niet de vakbond maar kinderbijslagfondsen uitbetalen.
De vakbond heeft daar totaal niets mee te maken, en kan bijgevolg ook niet geld achterhouden!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be