Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moet de Nieuwe Rechts N-VA uit coalities geweerd worden ?
JA 18 28,57%
NEEN 45 71,43%
Aantal stemmers: 63. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2012, 22:23   #121
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
FIFY: ik persoonlijk vind N-VA veel gevaarlijker voor Belgikske dan het VB.
En dan klopt het.
Voor de ondergang van de Vlaamse werknemer klopt het heel zeker en zoals reeds zo dikwijls gezegd, België , Vlaams of Waals interesseert me echt geen bal.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 22:25   #122
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Natuurlijk zou ik niet "schuldig" zijn. De sluimerzone van de representatieve democratie transfereert geen "schuld" naar beneden net zoals het geen ongebreidelde legitimiteit naar boven verleent.
Oooh; mooi uitgedrukt.

Citaat:
"De" Griek is evenmin schuldig. Echter, blijkbaar fraude(e)r(d)en aardig wat Grieken, is er flink wat gesjoemel met sociale voorzieningen, &c. De mensen die zich daarmee inlaten, dragen inderdaad verantwoordelijkheid.
Ik kan uw wisselen van avatar bijna vergeven, na zoveel wijsheid.

Citaat:
Een stem is echter geen verantwoordelijkheid - indien dat zo zou zijn, zou men nooit algemeen stemrecht hebben ingericht in de eerste plaats.
Nee, nu kan ik niet meer volgen - rokende babe-avatar terugbrengen
Oud 16 juli 2012, 22:26   #123
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Voor de ondergang van de Vlaamse werknemer klopt het heel zeker en zoals reeds zo dikwijls gezegd, België , Vlaams of Waals interesseert me echt geen bal.
Pff - alsof er nog zoiets zal zijn als een Vlaamse werknemer als deze regering nog twintig jaar aan de macht is - of welke combinatie ook van de partijen die er deel van uitmaken...
Oud 16 juli 2012, 22:34   #124
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ik zou graag eens willen weten waarom men VB'rs afschildert als fascisten terwijl ze even democratisch zijn als de andere Belgische partijen.
Sorry, maar het VB heeft meer dan eens standpunten ingenomen die onder de noemer 'fascistisch' kunnen vallen - de PS en andere ook hoor, dat betwist ik niet.

Citaat:
Wat racisme betreft, ik heb daar eerlijk gezegd geen problemen mee. Ik vind dat in een land met vrije meningsuiting men voor zijn gedacht moet kunnen uitkomen, hoe verfoeilijk dat ook mag wezen.
Ik ben er ook voorstander van dat racisten hun bullshit mogen verkopen - ik heb liever dat ze overdag durven rondlopen - dan kan men ze aanpakken, met verstand en reden en feiten en zelfs goed beleid (ok niet in dit Belgie, maar soit), dan dat ze zich onder stenen gaan verschuilen of zich verstoppen in de schaduwen van de nacht...

Citaat:
Er is tot nu toe niets die erop wijst dat N-VA 'verblokt' en al het gezeik en gekanker van Dewael kan daar niets aan veranderen.
Belgicisten hebben nooit feiten in hun weg laten staan, oh, en kiezers ook niet - desnoods wordt een cordon of kiesdrempel of Salvadorii-mag-niet-stemmen wet ingevoerd...

NB: ik mag wel stemmen, maar zodra ik een bedreiging ben zal men daar wel iets op vinden...
Oud 16 juli 2012, 22:37   #125
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Largo_w:

Open VLD:
8 leden op 2 jaar.... Hoeveel leden zijn er bij het Open VLD op die 2 jaar bijgekomen?

N-VA:
40 leden op 1 jaar. 40 van de 34000.

N-VA is aan't verblokken? So is Open VLD.
Umm - VLD is aan t verbrokkelen, bedoelt ge dat niet eerder? Dus net als een stervende man slaan ze in het wild om zich heen...
Oud 16 juli 2012, 22:39   #126
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Som eens een paar andere partijen op die ex VB'ers op hun lijst zetten.
http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=12
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 22:41   #127
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Sorry, maar het VB heeft meer dan eens standpunten ingenomen die onder de noemer 'fascistisch' kunnen vallen
Ik zou wel eens willen weten dewelke. Ik kan er namelijk geen enkele bedenken. Nu, voor mij maakt het weinig uit gezien ik geen VB stemmer ben.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 22:42   #128
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Umm - VLD is aan t verbrokkelen, bedoelt ge dat niet eerder? Dus net als een stervende man slaan ze in het wild om zich heen...
Zou Open VLD niet meer ex-VB'rs hebben procentueel?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 22:52   #129
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou best kunnen! Hallo, Petrik!!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 23:07   #130
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

De Wael vreest niet de 'rechtsen', de 'racisten, de 'antidemocraten'. Hij vreest de nationalisten. Zij die la Belgique willen slopen. Hij voert echter geen pleidooi voor België maar tegen de verrechtsing van de N-VA.

Die 40 oud-Vlaams Belang mandatarissen zullen het verschil niet maken. Hoeveel oud-Belangers hebben een N-VA lidkaart gekocht ? Hoeveel op de 40.000 ? Dat is interessanter. De dag dat de N-VA keuzes moet maken over regeringsdeelname en met een compromis voor haar eigen Congres komt om goedkeuring te vragen, hoeveel harde nationalisten zullen er dan scherp toekijken en stemmen ? De nieuwe N-VA leden van het VB zijn niet de islambashers maar de echte nationalisten die de interne partijdemocratie van de N-VA zullen gebruiken om de oude structuren onderuit te halen..

In het populistische jargon van De Wael zal de houding van de N-VA 'rechtser' worden maar hij bedoelt eigenlijk anti-Belgischer.
De collabo-partijen hebben de Belgische context en Zuidelijke zusterpartijen nodig om aan de macht te blijven. Zijn angst zit bij het wegvallen van deze Belgische samenhang.

Even het discours van De Wael omgooien. Veronderstel dat de PS een rechtse partij zou zijn en de N-VA een linkse dan zou De Wael dezelfde populistische onzin uitkramen namelijk : De N-VA gaat Stalin achterna. De oud PVDA leden en mandatarissen lopen over. Het communisme waar heel mijn liberale familie tegen gevochten hebben, is staatsgevaarlijk.

Bart De Wever wil even geen VB-mandatarissen meer. De oude Croo noemt dit 'reizigers zonder bagage'. Het zijn de kiezers van het VB die belangrijk zijn : de bagage. Lidkaarten zijn vrij te koop.

Laatst gewijzigd door Cyrano : 16 juli 2012 om 23:10.
Cyrano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 23:26   #131
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
De Wael vreest niet de 'rechtsen', de 'racisten, de 'antidemocraten'. Hij vreest de nationalisten. Zij die la Belgique willen slopen. Hij voert echter geen pleidooi voor België maar tegen de verrechtsing van de N-VA.

Die 40 oud-Vlaams Belang mandatarissen zullen het verschil niet maken. Hoeveel oud-Belangers hebben een N-VA lidkaart gekocht ? Hoeveel op de 40.000 ? Dat is interessanter. De dag dat de N-VA keuzes moet maken over regeringsdeelname en met een compromis voor haar eigen Congres komt om goedkeuring te vragen, hoeveel harde nationalisten zullen er dan scherp toekijken en stemmen ? De nieuwe N-VA leden van het VB zijn niet de islambashers maar de echte nationalisten die de interne partijdemocratie van de N-VA zullen gebruiken om de oude structuren onderuit te halen..

In het populistische jargon van De Wael zal de houding van de N-VA 'rechtser' worden maar hij bedoelt eigenlijk anti-Belgischer.
De collabo-partijen hebben de Belgische context en Zuidelijke zusterpartijen nodig om aan de macht te blijven. Zijn angst zit bij het wegvallen van deze Belgische samenhang.

Even het discours van De Wael omgooien. Veronderstel dat de PS een rechtse partij zou zijn en de N-VA een linkse dan zou De Wael dezelfde populistische onzin uitkramen namelijk : De N-VA gaat Stalin achterna. De oud PVDA leden en mandatarissen lopen over. Het communisme waar heel mijn liberale familie tegen gevochten hebben, is staatsgevaarlijk.

Bart De Wever wil even geen VB-mandatarissen meer. De oude Croo noemt dit 'reizigers zonder bagage'. Het zijn de kiezers van het VB die belangrijk zijn : de bagage. Lidkaarten zijn vrij te koop.
Bijzonder sterke bijdrage, Cyrano.

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 16 juli 2012, 23:41   #132
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Aangezien ze nog drie man en een paardekop voorstellen, misschien is de paardekop een VBer - wie weet lol...
Oud 16 juli 2012, 23:46   #133
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik zou wel eens willen weten dewelke. Ik kan er namelijk geen enkele bedenken. Nu, voor mij maakt het weinig uit gezien ik geen VB stemmer ben.
Ok, één voorbeeld dan 'uw geld verdwijnt in de pokket van Mohammed' dat is duidelijk niet waar - wat moslim-migranten ons kosten als Vlamingen is sowieso een kleine fractie van wat we de franstalige meesters ons kosten.

En gaat ge nu zeggen geef er nog een en nog een... voorbeelden genoeg. Ik heb altijd gezegd - het VB heeft vaak gelijk in haar aankaarten van problemen, maar zo goed als nooit gelijk in het voorstellen van realistische oplossingen. In die zin zijn ze mestkevers... hoe walgelijk ik het ook vind van politieke hoer de Gucht gelijk te geven...
Oud 16 juli 2012, 23:50   #134
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht

Idd, De Wael beseft dat zijn partij verzuipt - en in zijn berekende paniek doet hij hetgene hij nodig acht hun vel te reden... met redenen, redelijkheid, of rede heeft het uiteraard niets te maken - het is partisane nonsens op z'n slechts...
Oud 16 juli 2012, 23:50   #135
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Ook een leuke:

Citaat:
Vreemde combinaties als in Pittem komen wel meer voor, zoals CD&V en SP.A als SAMENPLUS in Ardooie of Open VLD, SP.A, N-VA én een vroeger Vlaams Belang-verkozene die samen Burgerbelangen vormen in Wingene. ‘Toegegeven, had de mevrouw van Vlaams Belang rechtstreeks van die partij overgestapt, dan had ik toch neen gezegd’, aldus Martine Devisscher van de Wingense SP.A. ‘Maar ze heeft ondertussen al een tussenstop gemaakt bij LDD en iedereen maakt eens fouten hé.’

http://www.bloggen.be/groep2012/archief.php?ID=1910797
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 00:04   #136
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

NB Waarom is De Wael tegenwoordig oranje van kleur - niet dat ik racist ben of zo - gewoon een vraag...
Oud 17 juli 2012, 00:06   #137
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
NB Waarom is De Wael tegenwoordig oranje van kleur - niet dat ik racist ben of zo - gewoon een vraag...
Hij dacht dat Nederland EK ging worden en heeft daarvoor een worteltherapie gevolgd.

Citaat:
Oud 17 juli 2012, 00:07   #138
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Ook een leuke:
Als je vanuit de hel eerst het vagevuur passeert alvorens je de hemel betreedt is alles dik in orde.

Laatst gewijzigd door Pericles : 17 juli 2012 om 00:08.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 00:17   #139
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Als je vanuit de hel eerst het vagevuur passeert alvorens je de hemel betreedt is alles dik in orde.
Het is duidelijk, Jean-Marie heeft met een bloedwurging het racisme in haar hersenen eruit geperst
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 00:30   #140
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Het is duidelijk, Jean-Marie heeft met een bloedwurging het racisme in haar hersenen eruit geperst
Daarna volgde een korte ceremonie en , volledig bevrijd van de verdorven gedachten , verkondigt zij nu voortaan de blijde boodschap ,omgeven door alle engelen en heiligen. .
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be