![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In eerste instantie leek niemand daar schade van te ondervinden. Intussen weten we beter, en is sproeien gereglementeerd en bepaalde producten verboden, wegens te schadelijk...... Ik vermoed dat het met kleutermeppen dezelfde weg opgaat. Het lijkt handig, maar stilaan groeit de consensus dat opvoeden ook anders kan.
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Eergisteren stond in De Morgen een heel artikel over een verbod op het slaan van kinderen. Tot mijn verbazing is zo'n verbod in heel wat Europese landen bij wet vastgelegd. Oorspronkelijk was ik tegen zo'n maatregel, maar volgend stukje heeft me doen twijfelen omdat er duidelijk positieve gevolgen uit voortvloeien:
Citaat:
'The problem with political jokes is they get elected' Henry Cate VII 'Mensen vragen vrijheid van meningsuiting als compensatie voor de vrijheid van denken die ze zelden gebruiken' Soren Kierkegaard |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Vreemdeling
|
![]() Ook die boeren kunnen die producten, t.t.z. goedgekeurde producten nog gebruiken. Ze dienen dat enkel te doen als het niet anders kan om nog negatievere gevolgen te vermijden. Zeker dus niet preventief en in geen geval "remedies" die erger zijn dan de kwaal.
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() De grootste pest in de opvoeding van kinderen is, naast het schooldrilsysteem uiteraard, de kouwe kak die aan de lopende band geproduceerd wordt door de 'deskundigen'.
U kent ze wel: kinderpsychologen tewerkgesteld in de sociale werkplaatsen: pedagogische diensten verbonden aan de school, andere 'opvoedingsdeskundigen', enz... Tuurlijk is een mep geoorloofd als het kind zich misdraagt, maar dan wel consequent zodat het na een aantal berispingen weet wat mag en niet mag. Daarvoor moet je geen doctor in de pedagogische wetenschappen zijn om tot dat inzicht te komen. Alleen moet je dan wel oppassen dat de 'deskundigen' je niet gaan aanklagen wegens kindermishandeling. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik werd opgevoed mét kletsen. ![]() ![]() Het maakte me alleen maar koppiger en aggressiever. ![]() Citaat:
Jij vindt dat, doch de wetgever hoe langer hoe minder ....... Citaat:
Misschien zal verdere ervaring je leren dat 'tikken' in allerlei gradaties slechts kortetermijnoplossingen lijken. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
onlangs nog in Nederland geweest, inkopen gaan doen , voor ons stond een moeder met haar 2 kinderen , die dus blijkbaar de vrije opvoeding genoten. Belhamels sleurden alles uit de rekken , vielen zowat iedereen lastig , moeder raapte alles op en constant gezeur : Maximili�*�*�*n en jan julliuuuus mammie heeft jullie gezegd dat dit niet hoort ! wat zijn jullie ondeugend ! straks misschien geen ijs ! had veel goesting om jan jullius en maximiliaan een instant opvoeding te geven.... ![]() af en toe een tik voor de meest karaktervolle kinderen als ze echt tever gaan, lijkt me niets verkeerd mee. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Daarom nog effe speciaal voor u de vereenvoudigde versie: ![]()
![]() |
![]() |
#129 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Ik kan de Supe®staaf zijn postings niet appreciëren." En dat zijn uw 'argumenten' ten voordele van een pak slaag? Erg overtuigend........ ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
PS: om u nog wat meer te verontrusten: ik kan uw postings zeker appreciëren, maar uw mening in deze thread vind ik absolute quatsch. U ziet: niet iedereen bekijkt de wereld door een even zwart-witte bril als uzelve...
![]() |
![]() |
#131 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Kijk zie Superken, ik ben zelfs heel ootmoedig zélf op zoek gegaan:
Citaat:
![]() |
![]() |
#132 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik overloop alles even. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Heb jij problemen met de bestaande wet die fysiek geweld onder volwassenen strafbaar stelt? Deze wet geldt onverkort voor dezelfde volwassenen die het om een of andere reden 'moeilijk hebben' zoals jij het stelt. Waarom zou je die wet dan niet uitbreiden ter bescherming van de zwakkere groep van kinderen, die nu niet eens wettelijk verweer hebben? Geef toe dat jouw argument hoogst belachelijk klinkt als we het in zijn naakte essentie formuleren aldus:"Laat me op mijn kinderen slaan, ik heb het even lastig." Ik begrijp al beter waarom je de discussie liever op de schrijfstijl wenste te betrekken.
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
PS: verder wens ik u natuurlijk nog alle "genot" toe met het vinden, veroordelen en uitschakelen van ouders die hun kleine ooit eens een tik hebben toegebracht wanneer die het (veel) te bont maakten.
![]() |
![]() |
#134 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
De argumenten van de voorstanders, waar ook Superstaaf zijn mosterd haalt voor de door hem gebruikte semantiek, komen altijd neer op de "stepping-stone theorie". Het begon met een tik, maar zal eindigen in mishandeling. De waardeloosheid van zulke argumenten zijn volgens mij voor iedereen wel duidelijk.
![]() |
![]() |
#135 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En dan nog effe om te ontkrachten dat kinderen minder rechten zouden hebben:
Het Belgisch Strafwetboek voorziet een gevangenisstraf en een geldboete voor wie 'opzettelijke verwondingen of slagen toebrengt'. De straffen worden zwaarder als het over minderjarige kinderen gaat of als je als vader of moeder de slagen toedient. Met andere woorden: het kind wordt juist BETER beschermt, want zwaardere straffen, OOK voor de vader of moeder !!! (bron: tijdschrift Klasse 68, april 2003)
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik merk enkel machteloosheid, radeloosheid, en opluchting dat de fysieke aggressie tegenover de kinderen tijdelijk enig soelaas biedt. Ook jouw 'argument' (ouders met 'genoeg andere problemen') valt onder dezelfde rubriek: machteloosheid en andere prioriteiten dan het behoorlijk opvoeden van kinderen op een menselijke wijze. Feit blijft: Onder volwassenen bestaan er weldegelijk wettelijke beperkingen inzake slaan. Zolang die niet uitgebreid worden tot de zwakkere groep van kinderen is er sprake van rechtsongelijkheid. Als je dat niet wil inzien of kan toegeven, dan is verdere discussie inderdaad niet relevant. Dan rest je enkel andermaal wat naast de kwestie te lullen over semantiek en de onhandige wijze waarop ik mijn standpunt probeer duidelijk te maken.
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nog even de Amerikaanse psychologe JR Harris erbij halen: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waar mijn argument op neerkwam is: 1. Een tik is niet per definitie ongezond of kwaadaardig in opzet ; 2. Kindermishandeling wordt niet verholpen door het verbieden van tikken en door een overheidshetze tegen ouders te voeren ; 3. De overheid legt verkeerde prioriteiten met het willen naar voor schuiven met de wet en kan beter zaken bespreken die ouders helpen ipv bestraffen. Allé, probeer nu nog eens... Citaat:
En dan nog effe om te ontkrachten dat kinderen minder rechten zouden hebben: Het Belgisch Strafwetboek voorziet een gevangenisstraf en een geldboete voor wie 'opzettelijke verwondingen of slagen toebrengt'. De straffen worden zwaarder als het over minderjarige kinderen gaat of als je als vader of moeder de slagen toedient. Met andere woorden: het kind wordt juist BETER beschermt, want zwaardere straffen, OOK voor de vader of moeder !!! (bron: tijdschrift Klasse 68, april 2003) Verder wil ik ook opmerken dat een volwassene niet gemachtigd is om een andere volwassene op te sluiten, maar is blijkbaar de "vijf minuten time-out" straf van een volwassene ten opzichte van een kind wél weer gerechtvaardigd. Mag ik toch enige consequentie vragen van uw zijde? Citaat:
![]() |
![]() |
#138 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#139 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat: