![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De eigendomspapieren.
U zou immers moeten weten dat een Koninkrijkszaal wordt gebouwd met de giften van de plaatselijke gemeenschap. De eigen leden zorgen voor voldoende kapitaal om een terrein te kopen en er een gebouw op te treden. Eens het geld binnen wordt er echter een merkwaardige eigendomsverwerving op poten gezet... Laat ik u alvast meegeven dat de plaatselijke gemeente geen eigendom is van grond en gebouw, al hebben ze dat allemaal wel uit eigen zak betaald. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() Ach Jan, eerlijk gezegd lig ik daar allemaal niet wakker van.
Ik bezie religie als een paradigma "hoe bestuurt mij dat?" Ik wil zeilen met JG omdat zij de moeite namen mij de bijbel aan te leren. Wat ik aangeleerd krijg strookt bij mijn visie. In de katholieke kerk was ik niet thuis. Bij de protestanten ook niet. Mijn eigen weg mag niet zijn, dus waar moet ik dan heen? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Peche, zou het kunnen dat je beslissing in deze ingegeven is door je inherente verlangen naar (de oorspronkelijke) éénheid ?
Het verlangen dat uitgaat van je eigen levensbeginsel, maar zich dat niet (meer) herinnert ? Ik vermoed dan ook dat je toetreding tot de JG een substituut is voor die ‘vergetelheid’ en dat in de loop van de tijd de zoeker in jou uiteindelijk deze literaire bedoening zal doorzien en overstijgen, verder evoluerend naar de ultiemste ervaring die een mens in z’n leven kan beleven. Geen JG-adept zal jou (eeuwige) Geest die zelf-ervaring/herkenning kunnen schenken, de zgn ‘verlossende genade’ zal zich dan roeren wanneer je die het minst verwacht, ook zonder een ‘bijbelse boodschap’. Want je wéét; Tad Tvam Asi wijst naar de kern van het levensbeginsel en de vraag is of je JG-kennissen dat ook (willen) weten en dit gegeven niet eerder door blasfemische ogen bekijken. Anyway, houd een scherp verstand aan en blijf kritisch zoals we dat van je gewoon zijn en laat je niet afzuipen, eh. Good luck, pal. ![]()
![]() |
#131 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb delen herinnerd en dat voelde goed man, echt alsof ik voor het eerst mens was. Alles, maar dan ook alles van "mij" viel in perspectief. Waarom mijn leven zo'n tribulatie was en waarom dat nodig was om mij te vormen tot wie ik ben. Maar die "ik ben" is moeilijk te plaatsen op deze wereld. Anders mag niet, uniek is niet uniek, special isn't special. Ik heb geen opvoeding gehad en vroeg mij daarbij af: Wat als de bijbel mij opvoedt? Intussen kan ik van mijn ervaringen wel tien boeken schrijven. Maar ga me eerst religieus laten inspireren. "Een gesprek met de Duivel" lijkt me wel een passende titel, of "Mijn dans met de duivel." Citaat:
Citaat:
![]() Sowieso ga ik me niet laten afzuipen, maar wel openstellen voor de ervaring. Het is geen Santo Daime, maar dat mag niet zijn. Dus zoek ik iets dichterbij. Door JG kom ik ook meer buiten en sta ik open voor nieuwe dingen en mensen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kritisch zijn en de twijfel omarmen, desnoods ondanks je eigen welbevinden, is moedig.
De stap naar de gesloten leer van de jehovahs vormt daar een zeer drastische breuk in. Zonder je daarin iets slechts toe te wensen kan ik niet aannemen dat je in de starre wereld van de jehovahs zal gedijen. Het is niet omdat je vroeger een te ongecontroleerd leven leidde dat je nu moet overgaan naar een absurd tegendeel. Maar we leven in een vrije samenleving. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() Ja ik spring altijd in extremen, dat is mijn natuur. Ik draai mijn paradigma en adopteer de bijbel voor nieuwe waarheid. DE waarheid.
Als ik niet mag zijn, ontplooi ik een identiteit die wel mag zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De hele bijbel is nonsens, daarom is het ook beter de nieuwe bijbel te lezen, die de waarheid verkondigt van God en het heelal.
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wie is die gnostische Jood dan: een heiden, een katholiek of Johannes?
Ietsje pietsje duidelijker graag.... ![]()
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We gaan met onze Peche nog heel wat beleven.
Straks komt hij bij ons allen persoonlijk aan de deur om de wachttoren uit te delen.... ![]() Een simpel geloof geeft houvast voor het hele leven..... ![]()
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() Prima idee die JG club...
Het verkeer rondom hem zal iets veiliger zijn in de toekomst, minder inkomsten voor drugsbendes... |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En nadat deze Jehova fase voorbij zal gegaan zijn kan hij nog altijd bij Diego zijn club gaan, Maharishi. Daar leren ze Yogisch te vliegen. Lijkt me wel iets voor Peche te zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die sekte doet niets illegaal. Laatst gewijzigd door Peche : 27 oktober 2016 om 10:05. |
|
![]() |
![]() |