Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 oktober 2016, 19:03   #121
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U stelt binnenkort de vraag?
Gewoon vragen op wiens naam de koninkrijkzaal staat?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2016, 20:22   #122
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Gewoon vragen op wiens naam de koninkrijkzaal staat?
De eigendomspapieren.

U zou immers moeten weten dat een Koninkrijkszaal wordt gebouwd met de giften van de plaatselijke gemeenschap. De eigen leden zorgen voor voldoende kapitaal om een terrein te kopen en er een gebouw op te treden.

Eens het geld binnen wordt er echter een merkwaardige eigendomsverwerving op poten gezet...

Laat ik u alvast meegeven dat de plaatselijke gemeente geen eigendom is van grond en gebouw, al hebben ze dat allemaal wel uit eigen zak betaald.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2016, 20:27   #123
Peche
Banneling

Standaard

Ach Jan, eerlijk gezegd lig ik daar allemaal niet wakker van.
Ik bezie religie als een paradigma "hoe bestuurt mij dat?"
Ik wil zeilen met JG omdat zij de moeite namen mij de bijbel aan te leren.
Wat ik aangeleerd krijg strookt bij mijn visie. In de katholieke kerk was ik niet thuis.
Bij de protestanten ook niet. Mijn eigen weg mag niet zijn, dus waar moet ik dan heen?
Oud 26 oktober 2016, 20:29   #124
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat ik aangeleerd krijg strookt bij mijn visie. In de katholieke kerk was ik niet thuis.
Bij de protestanten ook niet. Mijn eigen weg mag niet zijn, dus waar moet ik dan heen?
Ik vind het heel merkwaardig dat u enerzijds schrijft dat u uw eigen weg niet kan volgen, maar dat anderzijds de Getuigen dan toch weer stroken met uw visie... Welke visie? Waarop?
Oud 26 oktober 2016, 20:56   #125
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hebt je een stuur nodig ? Probeer eens een Boeddhistisch centrum. Echt, moet je doen. Je gaat er vrede met jezelf vinden en dat is de eerste stap. Laat dit niet over aan crapuul.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2016, 21:01   #126
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind het heel merkwaardig dat u enerzijds schrijft dat u uw eigen weg niet kan volgen, maar dat anderzijds de Getuigen dan toch weer stroken met uw visie... Welke visie? Waarop?
de eindtijd en valse profeet
Oud 26 oktober 2016, 21:02   #127
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
de eindtijd en valse profeet
En waar wijkt uw eigen weg dan af?
Oud 26 oktober 2016, 21:08   #128
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
En waar wijkt uw eigen weg dan af?
ik kan mijn hostie niet meer bestellen via internet.
Oud 26 oktober 2016, 21:41   #129
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Hebt je een stuur nodig ? Probeer eens een Boeddhistisch centrum. Echt, moet je doen. Je gaat er vrede met jezelf vinden en dat is de eerste stap. Laat dit niet over aan crapuul.
Waarom geeft U zoveel om wat ik doe?
Ben je bezorgd ofzo?
Oud 26 oktober 2016, 22:11   #130
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Peche, zou het kunnen dat je beslissing in deze ingegeven is door je inherente verlangen naar (de oorspronkelijke) éénheid ?
Het verlangen dat uitgaat van je eigen levensbeginsel, maar zich dat niet (meer) herinnert ?

Ik vermoed dan ook dat je toetreding tot de JG een substituut is voor die ‘vergetelheid’ en dat in de loop van de tijd de zoeker in jou uiteindelijk deze literaire bedoening zal doorzien en overstijgen, verder evoluerend naar de ultiemste ervaring die een mens in z’n leven kan beleven.
Geen JG-adept zal jou (eeuwige) Geest die zelf-ervaring/herkenning kunnen schenken, de zgn ‘verlossende genade’ zal zich dan roeren wanneer je die het minst verwacht, ook zonder een ‘bijbelse boodschap’.
Want je wéét; Tad Tvam Asi wijst naar de kern van het levensbeginsel en de vraag is of je JG-kennissen dat ook (willen) weten en dit gegeven niet eerder door blasfemische ogen bekijken.

Anyway, houd een scherp verstand aan en blijf kritisch zoals we dat van je gewoon zijn en laat je niet afzuipen, eh.
Good luck, pal.
Oud 26 oktober 2016, 22:38   #131
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Peche, zou het kunnen dat je beslissing in deze ingegeven is door je inherente verlangen naar (de oorspronkelijke) éénheid ?
Het verlangen dat uitgaat van je eigen levensbeginsel, maar zich dat niet (meer) herinnert ?
Deze keuze is gekomen na een schietgebedje. Ik bad als het waar is wat hierin staat, verschijn dan maar eens aan mijn deur. De dag erna stond ie ook aan mijn deur. Je bent bekend met mijn "openbaringen" die ik eens irl aan je meedeelde; wel ik was verloren. Als ik daarmee mijn leven verder zou inrichten, waar had ik uitgekomen? 't Zottenhuis? En dan zou ik geluk hebben

Ik heb delen herinnerd en dat voelde goed man, echt alsof ik voor het eerst mens was. Alles, maar dan ook alles van "mij" viel in perspectief. Waarom mijn leven zo'n tribulatie was en waarom dat nodig was om mij te vormen tot wie ik ben. Maar die "ik ben" is moeilijk te plaatsen op deze wereld.
Anders mag niet, uniek is niet uniek, special isn't special.

Ik heb geen opvoeding gehad en vroeg mij daarbij af: Wat als de bijbel mij opvoedt?

Intussen kan ik van mijn ervaringen wel tien boeken schrijven. Maar ga me eerst religieus laten inspireren. "Een gesprek met de Duivel" lijkt me wel een passende titel, of "Mijn dans met de duivel."

Citaat:
Ik vermoed dan ook dat je toetreding tot de JG een substituut is voor die ‘vergetelheid’ en dat in de loop van de tijd de zoeker in jou uiteindelijk deze literaire bedoening zal doorzien en overstijgen, verder evoluerend naar de ultiemste ervaring die een mens in z’n leven kan beleven.
Geen JG-adept zal jou (eeuwige) Geest die zelf-ervaring/herkenning kunnen schenken, de zgn ‘verlossende genade’ zal zich dan roeren wanneer je die het minst verwacht, ook zonder een ‘bijbelse boodschap’.
Want je wéét; Tad Tvam Asi wijst naar de kern van het levensbeginsel en de vraag is of je JG-kennissen dat ook (willen) weten en dit gegeven niet eerder door blasfemische ogen bekijken.
Volgens Jehova getuigen is dat allemaal satansleer. De zoeker in mij is gone, laat dat duidelijk zijn. Ik ben zoekende geweest en liep verloren, nu ervaar ik mezelf als gevonden en loop ik de hele ervaring uit. Ik kijk met argusogen naar bepaalde wensen van hen, maar ik weet niet beter dan meelopen. Ik adopteer het als "paradigma". Geen drugs, niet roken, niet drinken, geen politiek, vasten, geen bloedtransfusie, ... " Waar ik ook naar uitkijk is mijn nieuwe start. Ik ga met Em Jay trouwen alvorens mijn doop om in regel te zijn met Jehova. Daarna zijn al mijn zondes vergeven en begin ik met een nieuwe lijn.

Citaat:
Anyway, houd een scherp verstand aan en blijf kritisch zoals we dat van je gewoon zijn en laat je niet afzuipen, eh.
Good luck, pal.
Thanks mattie. Ik was heel kritisch, en scherp bij bepaalde zaken. Maar het vraagt zovéél energie en ik vind de woorden niet meer mezelf uiting te geven. Ik kan nergens meer kijken zonder "onrecht" te voelen of waar te nemen. Ik ben zo beperkt en gevangen op deze wereld dat een gemeenschap als Jehova mij toch enig relief levert. Het is een nieuw fundament om op te bouwen. Ze kennen mij daar als een arme gozer, dus uit mijn zakken valt niets te kloppen
Sowieso ga ik me niet laten afzuipen, maar wel openstellen voor de ervaring.
Het is geen Santo Daime, maar dat mag niet zijn. Dus zoek ik iets dichterbij.
Door JG kom ik ook meer buiten en sta ik open voor nieuwe dingen en mensen.
Oud 26 oktober 2016, 22:50   #132
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Kritisch zijn en de twijfel omarmen, desnoods ondanks je eigen welbevinden, is moedig.

De stap naar de gesloten leer van de jehovahs vormt daar een zeer drastische breuk in. Zonder je daarin iets slechts toe te wensen kan ik niet aannemen dat je in de starre wereld van de jehovahs zal gedijen.

Het is niet omdat je vroeger een te ongecontroleerd leven leidde dat je nu moet overgaan naar een absurd tegendeel.

Maar we leven in een vrije samenleving.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2016, 22:52   #133
Peche
Banneling

Standaard

Ja ik spring altijd in extremen, dat is mijn natuur. Ik draai mijn paradigma en adopteer de bijbel voor nieuwe waarheid. DE waarheid.
Als ik niet mag zijn, ontplooi ik een identiteit die wel mag zijn.
Oud 27 oktober 2016, 05:44   #134
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Inderdaad. Als het getal ook niet-joden zou omvatten dan is de uitsplitsing per stam onzinnig. Het hele boek Openbaring is trouwens klinkklare nonsens en nergens goed voor.
De hele bijbel is nonsens, daarom is het ook beter de nieuwe bijbel te lezen, die de waarheid verkondigt van God en het heelal.
Oud 27 oktober 2016, 05:46   #135
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk. Is ook geschreven door een gnostische jood.
En wie is die gnostische Jood dan: een heiden, een katholiek of Johannes?

Ietsje pietsje duidelijker graag....
Oud 27 oktober 2016, 05:49   #136
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We gaan met onze Peche nog heel wat beleven.
Straks komt hij bij ons allen persoonlijk aan de deur om de wachttoren uit te delen....

Een simpel geloof geeft houvast voor het hele leven.....
Oud 27 oktober 2016, 08:00   #137
Another Jack
Banneling

Standaard

Prima idee die JG club...
Het verkeer rondom hem zal iets veiliger zijn in de toekomst, minder inkomsten voor drugsbendes...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2016, 08:11   #138
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En nadat deze Jehova fase voorbij zal gegaan zijn kan hij nog altijd bij Diego zijn club gaan, Maharishi. Daar leren ze Yogisch te vliegen. Lijkt me wel iets voor Peche te zijn.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2016, 08:26   #139
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waarom geeft U zoveel om wat ik doe?
Ben je bezorgd ofzo?
Ja, is dat vreemd ? Ik denk dat Boeddhisme een betere invulling voor je noden zal zijn dan een of andere sekte uit het christendom.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2016, 10:04   #140
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, is dat vreemd ? Ik denk dat Boeddhisme een betere invulling voor je noden zal zijn dan een of andere sekte uit het christendom.
Waarom zou U inzitten met een domme lompe kloot? Diens vertrek gelijk staat aan een stijgend niveau van dit forum? Wel een beetje consequent blijven he.

Die sekte doet niets illegaal.

Laatst gewijzigd door Peche : 27 oktober 2016 om 10:05.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be