Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juli 2004, 15:53   #121
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Ontwricht zwartwerk onze economie? Leg dat eens uit.
Oud 9 juli 2004, 16:20   #122
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Komaan, Tom!
Als jij tandenstokers maakt en je buurman begint diezelfde stokers in het zwart te maken, zonder BTW, zonder belasting te betalen, dan ga jij zweten, denk je niet?
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2004, 16:24   #123
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Dus blijven er 3 opties over om te overleven :
- zwart werk, hetgeen onze economie ontwricht
Ik ken een Rus die hier illegaal verblijft, hij werkt idd in't zwart, genoeg om te overleven, klusjes links en rechts en werkt nog hard en goed ook. Het geld dat hij verdient geeft hij hier toch ook uit? Hij betaalt toch BTW?
Hij betaalt geen RSZ edm dat is juist, maar hij profiteert ook niet van onze sociale voorzieningen. De situatie is niet ideaal maar stellen dat hij onze economie ontwricht vind ik niet correct.
Citaat:
- pikken, hetgeen zich weer vertaalt in hogere budgetten voor een goede politiewerking, opnieuw op te hoesten door de belastingbetaler
Ook weer een veralgemening, niet iedereen wordt een dief, zie vb boven.
Of is mijn vb weer een alleenstaand geval en criminele vb-en gelden maar ineens voor álle illegalen.
Citaat:
- via andere illegalen (vrienden, familieleden) toch nog op het systeen blijven teren. Ze zijn daar bijzonder creatief in.
Weer een veralgemening zie mijn bovenstaande antwoorden.
Oud 9 juli 2004, 16:41   #124
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Dus blijven er 3 opties over om te overleven :
- zwart werk, hetgeen onze economie ontwricht
Ik ken een Rus die hier illegaal verblijft, hij werkt idd in't zwart, genoeg om te overleven, klusjes links en rechts en werkt nog hard en goed ook. Het geld dat hij verdient geeft hij hier toch ook uit? Hij betaalt toch BTW?
Hij betaalt geen RSZ edm dat is juist, maar hij profiteert ook niet van onze sociale voorzieningen. De situatie is niet ideaal maar stellen dat hij onze economie ontwricht vind ik niet correct.
die rus is oneerlijke concurrentie voor eerlijk vlaamse werkzoekenden.
geld hier uitgeven? laat me niet lachen die gasten versassen dat naar hun thuisland het enige wat ze doen is belgie leegzuigen de vorte parasieten.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2004, 16:41   #125
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
By the way nounou, hoe is het ondertussen met je bloeddruk?
Goed hoor, ik herhaal even mijn vraag:

ik zou wel nog heel graag je deductie zien naar de "kwaliteit" van een volk die besloten zou liggen in de genepool... en dan mag je ook nog eens komen uitleggen hoe je van daaruit gaat naar je schitterende axioma dat de mate waarin men een vrije wil heeft genetisch bepaald is. Ik ben nog steeds benieuwd.
nou nou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2004, 16:45   #126
dronyon
Lokaal Raadslid

dronyon's schermafbeelding

Standaard

@ Mitgard

M'n bloeddruk is fors aan het oplopen en m'n nagels worden almaar korter, uit spanning omdat je zo lang je wijsheid voor jezelf houdt. Niet verlegen zijn, ik zal niet lachen - beloofd.

'Mensen vragen vrijheid van meningsuiting als compensatie voor de vrijheid van denken die ze zelden gebruiken'
Soren Kierkegaard
dronyon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2004, 16:49   #127
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dronyon
ik zal niet lachen - beloofd.
Geldt niet voor mij eh, spreek voor uzelf
Oud 9 juli 2004, 16:52   #128
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nou nou
Citaat:
By the way nounou, hoe is het ondertussen met je bloeddruk?
Goed hoor, ik herhaal even mijn vraag:

ik zou wel nog heel graag je deductie zien naar de "kwaliteit" van een volk die besloten zou liggen in de genepool... en dan mag je ook nog eens komen uitleggen hoe je van daaruit gaat naar je schitterende axioma dat de mate waarin men een vrije wil heeft genetisch bepaald is. Ik ben nog steeds benieuwd.
sukkel je vraagt hetzelfde als (kinderachtig stemmetje) 'ik wil de deductie zien naar de langharigheid van de langharige bordercollie die besloten zou liggen in de genenpool want ik geloof dat niet ik geloof dat dat toeval is en dat labradors een zacht karakter hebben is niet genetisch bepaald'.

je hebt anderzijds bitter weinig tegenwerk geleverd buiten het gemekker dat het hier veel regent en dat we met zandlemige grond zitten hé.
Oud 9 juli 2004, 16:53   #129
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
@ Mitgard

M'n bloeddruk is fors aan het oplopen en m'n nagels worden almaar korter
mooi zo 8)
Oud 9 juli 2004, 16:56   #130
dronyon
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
ik zal niet lachen - beloofd.
Geldt niet voor mij eh, spreek voor uzelf
Om eerlijk te zijn: ik had eerst 'we zullen niet lachen' geschreven, maar ik begin u al een beetje te kennen

'Mensen vragen vrijheid van meningsuiting als compensatie voor de vrijheid van denken die ze zelden gebruiken'
Soren Kierkegaard
Oud 9 juli 2004, 16:59   #131
dronyon
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
sukkel je vraagt hetzelfde als (kinderachtig stemmetje) 'ik wil de deductie zien naar de langharigheid van de langharige bordercollie die besloten zou liggen in de genenpool want ik geloof dat niet ik geloof dat dat toeval is en dat labradors een zacht karakter hebben is niet genetisch bepaald'.

je hebt anderzijds bitter weinig tegenwerk geleverd buiten het gemekker dat het hier veel regent en dat we met zandlemige grond zitten hé.
Voil�*, nu is het duidelijk. Europeanen zijn superieur omdat bordercollies lang haar hebben. (Ik had beloofd niet te lachen maar het is verdraaid moeilijk )

Soren Kierkegaard
Oud 9 juli 2004, 17:01   #132
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Voil�*, nu is het duidelijk. Europeanen zijn superieur omdat bordercollies lang haar hebben. (Ik had beloofd niet te lachen maar het is verdraaid moeilijk )
bon, blij dat jullie nooit in de buurt zijn gekomen van enig fundamenteel of inhoudelijk weerwerk.
jullie geven me zelfvertrouwen.
toedeloe
Oud 9 juli 2004, 17:02   #133
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

(ziet ge nu?)

Kerel, een paar dingetjes. Jij komt hier in het begin van deze discussie een paar waanzinnige stellingen poneren die ingaan tegen alles wat ik denk te weten. Als ik dan vraag naar ook maar het minste bewijs blijf je me het antwoord schuldig en zeg je zelfs dat ik zou weten dat je gelijk hebt. Zoiets als een krant die zegt wat ik denk een beetje.

Bitter weinig tegenwerk??? Maar jongen ik heb niks om tegen te werken behalve een beetje slap gelul dat bovendien langs geen kanten waar is. Bovendien is mijn vraag heel duidelijk: ik vraag iets te staven wat je zelf in alle overtuiging komt verkondigen. Niet zoiets als je slappe voorbeeldje van bordercollies en labradors.

Ik ga u een ding zeggen: indien uw theorie klopt zit gij vol negergenen.
Oud 9 juli 2004, 17:03   #134
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
die rus is oneerlijke concurrentie voor eerlijk vlaamse werkzoekenden.
Die eerlijke vlaamse werkzoekenden w�*llen die vuile jobkes niet die hij aanpakt. Maar kom, los daarvan, ik gaf al toe dat het geen ideale situatie is.
Citaat:
geld hier uitgeven?laat me niet lachen die gasten versassen dat naar hun thuisland het enige wat ze doen is belgie leegzuigen de vorte parasieten.
En ja, toch geeft hij hier geld uit, hij huurt een kamer, betaalt electriciteit en gas, hij eet toch en heeft toch kleren nodig?
Al die zaken betaalt hij hier en op al die zaken betaalt hij BTW.
De rest van zijn geld wordt gespaard om een advocaat te kunnen betalen en die zal er dan ook weer goed mee zijn. Zodra hij daar voldoende geld voor heeft gaat hij een verblijfsvergunning aanvragen, als dat wordt aanvaard dan zal hij nog genoeg mee afdragen.

En wie heeft er nog niet in 't zwart gewerkt, of jobkes in 't zwart laten doen, dat is vaak een heel apart circuit dat nooit zal aangegeven worden, ongeacht wie die klussen uitvoert.
Die zelf vrij van zonden is mag de eerste steen gooien hee, of is zwart werk ook weer een privilege van eigen volk eerst?
Oud 9 juli 2004, 17:03   #135
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
bon, blij dat jullie nooit in de buurt zijn gekomen van enig fundamenteel of inhoudelijk weerwerk.
jullie geven me zelfvertrouwen.
toedeloe
Weerwerk op wat??
Oud 9 juli 2004, 17:05   #136
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wil jij zeggen dat negers zo inferieur zijn??? Ik vind dit vrij beledigend voor een Martin L. King, een Kofi Anan en een Tina Turner !!

8)
Oud 9 juli 2004, 17:10   #137
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

(ziet ge nu?)

Kerel, een paar dingetjes. Jij komt hier in het begin van deze discussie een paar waanzinnige stellingen poneren die ingaan tegen alles wat ik denk te weten. Als ik dan vraag naar ook maar het minste bewijs blijf je me het antwoord schuldig en zeg je zelfs dat ik zou weten dat je gelijk hebt. Zoiets als een krant die zegt wat ik denk een beetje.

Bitter weinig tegenwerk??? Maar jongen ik heb niks om tegen te werken behalve een beetje slap gelul dat bovendien langs geen kanten waar is. Bovendien is mijn vraag heel duidelijk: ik vraag iets te staven wat je zelf in alle overtuiging komt verkondigen. Niet zoiets als je slappe voorbeeldje van bordercollies en labradors.

uw volharden is vertederend.
helaas heeft u het bijzonder moeilijk met overtuigen
ik wilde u nog vragen waarom de sommige volkeren zich nauwelijks ontwikkeld hebben en andere zeer ver.

negergenen?
nee hoor, ik heb een blanco strafblad
Oud 9 juli 2004, 17:11   #138
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Komaan, Tom!
Als jij tandenstokers maakt en je buurman begint diezelfde stokers in het zwart te maken, zonder BTW, zonder belasting te betalen, dan ga jij zweten, denk je niet?

Dat antwoord verwachtte ik. De principiele vraag is echter of het zwartwerk het probleem is, of de belastingen die op de rest geheven wordt.
Oud 9 juli 2004, 17:12   #139
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Citaat:
Wil jij zeggen dat negers zo inferieur zijn??? Ik vind dit vrij beledigend voor een Martin L. King, een Kofi Anan en een Tina Turner !!

8)
Als Mitgards theorie klopt. Dus niet bang zijn. 8)
Oud 9 juli 2004, 17:12   #140
Franz Ritter Von Epp
Banneling

Franz Ritter Von Epp's schermafbeelding

Standaard

Een schande. Die Snel-Belg-wet moet van mij part worden afgeschaft. Belg zijn moet men verdienen!!!!
Franz Ritter Von Epp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be