Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 september 2012, 15:47   #121
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Binnen de Moslim wetgeving is het zo dat de vrouw de achternaam niet mag overnemen van haar man want zij heeft haar eigen identiteit, haar eigen naam, haar eigen persoonlijkheid,

Maar ik zie veel westerse filmsterren en zangeressen die namen overnemen van hun voormalige echtgenoten zoals de vrouw van Ashton Kutcher, Demi Moore en andere sterren zoals Cole die mooie Engelse vrouw die met die zwarte voetballer was getrouwd
Tja, als u filmsterren en zangeressen als model wil nemen voor de vrouw ...
Ik zou u dringend aanraden wat minder sensatieblaadjes te lezen. We zijn niet allemaal Liz Taylor of J. Lopez!
Oud 23 september 2012, 15:48   #122
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij ons volgens de Islam behoudt de Moslimvrouw al haar rechten en mag ze niet de achtenaam aannemen van haar man en vice versa, verder indien een vrouw bepaalde status heeft of bepaalde rechten, of eigendom bezit dat blijft van haar,

en vice versa de man ook, er is geen "gemeenschap van goederen"

De reden waarom de vrouw de achternaam niet mag overnemen is omdat de vrouw van andere afkomst is, een andere vader heeft, een andere bloedlijn, en zij staat gelijk met de man
Daarom dat zij minder erft dan haar broers???
Oud 23 september 2012, 16:03   #123
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Zoals voorheen gezegd; weeral, zelfs de NASA bevat tal van Arabische en Moslimwetenschappers,
Wist je dat de enige moslim die ooit de nobelprijs kreeg uit de islam gegooid is?

Citaat:
Wist je dat Steve Jobs, eigenlijk een Arabier is, Zijn vader was een Arabier, ?????????????
Zijn biologische vader was inderdaad een Syriër, maar Steve Jobs zelf beschouwde enkel Paul en Clara Jobs als zijn ouders.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2012, 16:04   #124
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bewijzen, bewijzen, bewijzen, geef me waterdichte bewijzen van de moordzucht van de Profeet Mohammed vrede zij met hem,

Laten we alstublieft niet de moordzucht van de Europeanen projecteren op de andere volkeren

Moet ik terug een lijst plaatsen van de talloze oorlogen die de Westerlingen hebben veroorzaakt?

Zoals in Congo bijvoorbeeld? Met jullie afhakkingen van handen, en mutilaties van zwarten?

Of Hitler, of talloze moordenaars, de uitroeiing van de Indianen, de vele pogroms over de Joden, de uitmoorden van de Albigenzen, de vele Germaanse invallen in de Romeinse wereld, de volksverhuizingen, de Vikings, het Westen is doordrenkt met BLOED
Bewijzen? Hoeveel slachtoffers zijn er in naam van uw profeet gevallen omdat iemand een grappig tekeningetje of een onnozel filmpje over hem maakt? Als hij zelf niet moordzuchtig was, hoe heeft hij het dan klaargespeeld om zoveel moordzuchtige volgelingen te hebben?
Oud 23 september 2012, 16:04   #125
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Waarom draagt de Westerse vrouw de achternaam van haar echtgenoot ook al is zij gescheiden?
Waarom weet je niet dat dit van land tot land verschilt?
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2012, 16:10   #126
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Welk oud-Germaanse? Bedoel je de zaken na 395 naCh, de Germaanse volksverhuizing? Terwijl Germanen al ingelijfd waren in de Romeinse infrastructuur ervoor? En aan een kerstening onderhevig waren? En wat met de Kelten dan? Ook patriarchaal? Oh, daar weten we dan te weinig van omdat we die Romeinse heirbanen toch oh zo leuk en interessant vonden om de leerlingen te leren aan wie een voorbeeld te nemen.
De Kerk heeft zich ontwikkeld binnen de infrastructuur van het Romeins imperium.

Je kan in elk geval niet ontkennen dat de Kerk TOT NU vrouwen volgens onze eigentijdse normen volledig denigreert. Er is een schrijnend tekort aan priesters en toch vertikken ze het om die Kerk infrastructuur open te stellen voor vrouwen. Is dat zo moeilijk om een vrouwelijke paus te nomineren? Denk je nu echt dat een vrouw dat niet constructiever kan doen dan die oude zakken van venten die de revue passeren om de zoveel jaar? Bekijk die pausen van de laatse dertig jaar nu eens. Eeen slechte vaudeville-opvoering en meer is het niet. Mensen verdienen veel beter dan dat!
Vrouwen zijn geen priesters, da's waar.
Maar u onderschat de rol van de vrouw in de hedendaagse Kerk schromelijk.
Hoeveel vrouwelijke parochieverantwoordelijken zouden er zijn? Hoeveel vrouwen hebben een actieve rol in de liturgie? Enzovoort. We leven echt niet meer in de Middeleeuwen!

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 23 september 2012 om 16:19.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2012, 16:28   #127
K.Alf
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom draagt de Westerse vrouw de achternaam van haar echtgenoot ook al is zij gescheiden?

Men zegt dat er vrouwenrechten zijn in de Islam?

Maar hoe is het nu mogelijk? Heeft de vrouw dan geen eigen identiteit?
Zegt men dat? Hoe zou dat nu komen? Snel een Fatwa uitroepen. Dit kan echt niet
K.Alf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2012, 16:31   #128
K.Alf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Bah... zo'n regeltje vonden we +- 50 jaren geleden ook nog terug in het burgerlijk huwelijk bij ons , niet ?

De wet van 1958 schafte het artikel 213 (dat zei dat de man aan zijn vrouw bescherming verschuldigd was en de vrouw aan haar man gehoorzaamheid) af
U zit vat wel het verschil tussen een (burgerlijke) wet en een heilige wet uit het grote sprookjesboek van de Islam?
Oud 23 september 2012, 16:33   #129
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De man betaalt voor de vrouw praktisch alles

-Onderdak
-Huur
-reizen
-Elektriciteit
-Water
-Eten
-Kledij
Buiten kledij betaal ik dit voor mijn poes ook.
Net zoals een moslim zijn vrouw kan verstoten, kan ik mijn poes van de hand doen zonder dat ze daar veel aan te zeggen heeft.

Citaat:
-Vrouw heeft recht op sex en affectie (maximum limiet is 4 dagen de vrouw moet binnen de 4 dagen haar recht op sex vervuld zien te krijgen)
wat is het nu? RECHT op sex alle 4 dagen, of "ze moet haar sex maar zien vervuld te krijgen"
Mijn kat knipt elke kater die ze tegenkomt, als de ene niet wil neemt ze de andere wel.

Citaat:
-Vrouw heeft recht op goede behandeling
Mijn kat ook. Dierenbescherming weetjewel.

Citaat:
-Vrouw heeft recht op "kennis" (de man moet ervoor zorgen dat de vrouw regelmatig opledingen volgt of toegang heeft tot kennis in welke vorm dan ook of het nou Islamitische kennis of andere kennis die van nut kan zijn aangezien een mens sowieso nood heeft aan kennis, want de voedsel van het verstand is "kennis")
Hiervan sta ik verbijsterd. Het is dus aan de volwassen echtgenoot om ervoor te zorgen dat zijn volwassen vrouw "kennis" opdoet? Een koran in huis voldoet niet blijkbaar? Mag ze TV kijken of is dat verboden.

Citaat:
-Indien de vrouw van gegoede komaf is, en zij is het gewoon een dienster thuis te hebben dan mag zij dit stipuleren in de huwleijkscontract
tja, mijn kat krijgt dat zelfs zonder iets te stipuleren in haar contract.

Ik noteer alvast dat indien de vrouw zelf niet van begoede komaf is (maakt toch niks uit vermits mannetje alles betaalt) dat ze dan géén huisslaafje kan eisen in het huwelijkscontract?
Hier gebruiken we nochtans gewoon dienstencheques om huishoudhulp te krijgen.

Citaat:
De grootste recht van de Moslimvrouw die de niet-Moslimvrouw niet heeft is het recht op financiele zorg
waauw!
gedaan dus met moslima's een uitkering te geven, want ze krijgen toch al alles wat ze wensen via hun echtgenoot. Dat wil je toch zeggen?
Binnenkort ga ik me nog bekeren met deze wetenschap. Hebben jullie ook minimum financiele zorgen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2012, 16:33   #130
K.Alf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor
Zoals voorheen gezegd; weeral, zelfs de NASA bevat tal van Arabische en Moslimwetenschappers,
Kan u dat eens aantonen aub?

Bent u trouwens op de hoogte van de verplichting bij naamkeuze als Marok ouders hun kroost bij de Marok ambassade willen registreren? (kwestie van uitwijkhaven in geval van calamiteiten en grote misdrijven)
Oud 23 september 2012, 16:35   #131
K.Alf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Hiervan sta ik verbijsterd. Het is dus aan de volwassen echtgenoot om ervoor te zorgen dat zijn volwassen vrouw "kennis" opdoet? Een koran in huis voldoet niet blijkbaar? Mag ze TV kijken of is dat verboden.
Back-up voor de meestal dommere man.
Opgepast, niet te véél kennis. Anders ziet ze haar situatie in en moet hij haar de keel over snijden om zijn eer te redden
Oud 23 september 2012, 16:55   #132
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
'Waarom vergelijk je het Katholicisme met de Islam.????' (quote van Moor)

Alleen blinde Freddy zou de twee niet vergelijken.

PS: de eerste foto is een schilderij uit 1729

Ineens valt mijn eurocent! Ikheb een koekjesdoos met een schilderij van Christine Servais van het Brugse begijnhof. Er staan zo'n stuk of tien begijntjes op. Toen ik laatst op straat liep meende ik ergens een paar nonnen te zien in totaal verouderde habijten. Toch gaf het me een gevoel van herkenning!

en ja hoor, dat is het: die begijntjes op dat schilderij zagen er dus net uit als die twee "nonnekes" die ik anno 2012 op straat tegenkwam: Witte kap en zwart kleed eronder! en mooi dat ze zich voelden!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 23 september 2012, 16:58   #133
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Daarom dat zij minder erft dan haar broers???
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2012, 17:03   #134
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij ons volgens de Islam behoudt de Moslimvrouw al haar rechten en mag ze niet de achtenaam aannemen van haar man en vice versa, verder indien een vrouw bepaalde status heeft of bepaalde rechten, of eigendom bezit dat blijft van haar,

en vice versa de man ook, er is geen "gemeenschap van goederen"
en als het mannetje haar na 27 jaar kinderen baren beu gezien is en haar verstoot, dan mag ze het doen met "al haar rechten" en haar "eigendom" van toen ze thuis buitenging.
Geeft niks hoor, hier hebben we oooseeeèmweeh voor verstoten islamvrouwen die geen "gemeenschap van goederen" kennen.

Oud 23 september 2012, 17:09   #135
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
En da's beter dan willekeurige geweld en handen afhakken omdat een zwarte te weinig rubber meebracht, och jongen vertrek jongen, jouw redenering is ronduit gevaarlijk en extremistisch
Het verschil is , dat die Blanke man , dat honderd jaar geleden mogelijk heeft gedaan . maar da er vandaag is ingezien dat dat niet meer kan .
1 er is geen blanke meer die dat vandaag nog zou riskeren en aandurven te doen.
2 Er zijn wetten en mocht er zelfs nog lichtere feiten van misha,deling of foltering gebeuren dan riskeert die man vervolgt te worden , en niet licht .

1 & 2 zijn voorbeelden van een positieve evolutie .

als je kijkt naar de Islaam en de evolutie van Moslims dan is dat GEWOON NUL , zelfs extremer, dommer , blinder , en achteruitgang .
Oud 23 september 2012, 17:17   #136
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Aaah ja haha, geen alcohol drinken, niet roken, bidden 5 x per dag, niet stelen, goede praat verkopen, niet vechten, is dat geen discipline? maagd blijven, by the way ik heb 2 diploma's,

Ik geef eerlijk toe dat veel Moslimjongeren geen discipline hebben en dat betreur ik, maar er zijn ook zeer veel Marokkaanse jongeren die WEL een diploma hebben
Dat klopt , maar ze doen er niets mee .

Er zijn zelfs islamitische vrouwen die een diplome rechten halen , maar niet omwille , zich te integreren, of individueel te versterken , maar omwille van alles op de hoogte te zijn en de gaten in de wet te vinden om de islam en hun profitariaat te dienen .
Oud 23 september 2012, 17:30   #137
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
De man betaalt voor de vrouw praktisch alles

-Onderdak
-Huur
-reizen
-Elektriciteit
-Water
-Eten
-Kledij
-Vrouw heeft recht op sex en affectie (maximum limiet is 4 dagen de vrouw moet binnen de 4 dagen haar recht op sex vervuld zien te krijgen)
-Vrouw heeft recht op goede behandeling
-Vrouw heeft recht op "kennis" (de man moet ervoor zorgen dat de vrouw regelmatig opledingen volgt of toegang heeft tot kennis in welke vorm dan ook of het nou Islamitische kennis of andere kennis die van nut kan zijn aangezien een mens sowieso nood heeft aan kennis, want de voedsel van het verstand is "kennis")
-Indien de vrouw van gegoede komaf is, en zij is het gewoon een dienster thuis te hebben dan mag zij dit stipuleren in de huwleijkscontract

-De grootste recht van de Moslimvrouw die de niet-Moslimvrouw niet heeft is het recht op financiele zorg
U noemt hier veel zaken op die bijna lijken op het houden van een huisdier .

Uw opsomming toont aan dat U het niet hebt over een vrouw als medemens met gelijke rechten .

Een vrouw die U beveelt / toegang geeft , kennis op te doen , is om die kennis uit te buiten omdat je zelf te lui en te dom bent om het te leren .

Die kennis van de islamitische vrouw wordt zwaar misbruikt .

Ik zou heel graag iets doen hier , maar vrees voor mijn veiligheid .

Ik zou heel graag eens hier een paar BTW nummers publiceren , die je dan eens kan raadplegen wat er zich afspeelt in honderden vennootschappen in België / staat allemaal te lezen in het staatsblad op internet .

Ik heb het over vennootschappen die onder leiding van islamitische mafia , vrouwen bestuurder maken in vennootschappen en malafide zaken plegen .

De man blijft buiten schot ,
De vrouw is volgens de ismamitische gewoonte , ONVERMOGEND , en wordt als pionnetje ingezet als bestuurder in criminele vennootschappen , gaat het fout dan kan de edele man niet gestraft worden en de de vrouw kan toch de opgelegde financiele sanctie niet betalen en er iets recuperen evenmin.

Daarom mag de vrouw kennis verwerven , om in die malafide constructie een rol te vervullen .

En onze lakse Belgische wetgeving , stond er bij en keek er naar . en dat vinden jullie fijn, profiteren en onaantastbaar zijn .

Bende profiteurs en misbruikers die ons westen ondermijnen .

uitroeien dat soort gespuis en hoog tijd wordt het .
Oud 23 september 2012, 17:33   #138
Nesha
Burger

Nesha's schermafbeelding

Standaard

De vrouw draagt de achternaam van de man als ware het een boerka. Onderdrukking!
Oud 23 september 2012, 17:46   #139
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nesha Bekijk bericht
De vrouw draagt de achternaam van de man als ware het een boerka. Onderdrukking!
Is dit een grapje of een ernstige vaststelling?
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2012, 17:49   #140
Nesha
Burger

Nesha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Is dit een grapje of een ernstige vaststelling?
Een grapje. Het dragen van een boerka vind ik onderdrukking. Het 'dragen' van een naam niet.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be