Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 september 2012, 13:19   #121
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Tenzij hun leerproblemen rasgebonden zijn.
Volgens mij zijn er geen leerproblemen, toch niet bij kleuters en 1ste jaar lagere school. Er zijn dan wel cultuurproblemen op die leeftijd.

Zo'n school oprichten kan betekenen dat die cultuuronverenigbaarheden alleen maar bevestigd en erkend en verstevigd worden. Als het ware een statuut krijgen.

Uiteindelijk wordt er ingegaan op de mankelieke opvoeding die kleuters thuis krijgen; om het cru te zeggen: huilen en zich vervelen is de hoofdbrok van de dag, prikkelingen allerhande zijn beduidend afwezig.

Om een onnozel voorbeeld te geven: ik zie door mijn straat Vlaamse mannen en vrouwen op de fiets doorrijden met hun kinderen voor en achter en in een aanhangkarretje. Allemaal op de fiets met en zonder helm, tot baby's toe.
Moslim babies en kleuters zie je alleen maar in een buggy. Ofwel huilen ze, ofwel liggen ze er lusteloos bij. Niet allemaal maar de meesten wel. Het verschil tussen beide opvoedingsattitudes is echter opvallend. Je kan er niet naast zien.

Gaan ze daar in die school op de speelplaats ook rondjes met de fiets draaien met voor en achteraan kleuters aan tien km per uur of 15 km per uur? Met de frisse sluiers in de wind?

Mijn indruk is dat hier een begin gemaakt wordt met een vorm van afscheiding. Net zoals waar ik woon de vreemdelingen (ipv van 'allochtoon' want ik speel ook graag met iemand zijn voeten) duidelijk hun kinderen afzijdig houden van de westerse maatschappij en zeker als die zich vertaalt in Vlaamse voorbijgangers en Vlaamse buren (ik nog alleen).

Ik kijk de kat uit de boom want veel info over dit project is er niet. De clou zou zijn als er niet veel info komt en dit project toch gesubsidieerd wordt. In dit land sta je van niets meer verbaasd.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 30 september 2012 om 13:19.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2012, 13:27   #122
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Stap bij stap , geeft men toe aan de overheersers .

Ik begrijp niet hoe het westen zich zo verder laat inpakken .

hoeveel uren religieuze hersenspoeling krijgen die kindjes per week ?

is dat een stap naar integratie ? ik denk het niet.
Ik vrees er ook voor. De tendens is, lijkm me, om een hoge concentratie moslims te bestempelen als 'belangrijke moslimgemeenschap' waarna projecten kunnen gelanceerd worden om tegemoet te komen aan die 'belangrijke moslimgemeenschap'. Onderwijs mag dan niet ontbreken.
Van het ene komt het andere.

EN van integratie is geen enkele sprake. Het gaat er eerder om om een eigen biotoop binnen de westerse structuur te ontwikkelen. En het gebeurt vrij onopvallend.
En de corridor tussen Parijs en Brussel kan alleen maar verstevigd worden (vb de moslimbeurs vandaag).
Oud 30 september 2012, 13:31   #123
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Probleem of gevaar is dat het daar "islamitisch" aan toe zal gaan want dat blijft het belangrijkste in hun leven.
Of ze daar evenwaardige diploma's als in onze scholen zullen kunnen afgeven is weer een andere vraag. Het lukt voor zovelen niet in "onze" scholen, zal het daar wel lukken?
Misschien komt er ook een volledig lager onderwijs, en een secundair onderwijs, en ja, zelfs een universiteit. En dan kunnen er politieke partijen opgericht worden. Allemaal op onze kap en ten koste van ons Vlaams patrimonium. En de politici zijn drie aapjes die niets horen, niets zien en niets zeggen.

Ik hoop dat dit rampscenario op tijd afgevoerd zal worden.
Oud 30 september 2012, 13:36   #124
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het is ondertussen al voldoende gebleken dat al de huidge schoolsystemen die er bestaan niet afdoende blijken,en zelfs niet in die cruciale eerste paar jaar van de schoolcarriere....Er is blijkbaar geen verbinding tussen de ouders en het schoolsysteem,en dat heeft dramatische gevolgen voor de kinderen....Als ouders niet echt begrijpen waar een school voor dient,of denken dat de school wel gans de opvoeding doet tijdens kantooruren,wel,de gevolgen laten zich ondertussen al bezichtigen in ons gevangenissysteem!

...replay dus....

Welaan,laat dit experiment maar eens starten.Als dit een succes wordt(succes dat zal gemeten worden even later in de schoolcarriere van die kinderen) dan kan niemand klagen....

Het kan ook een ontlasting blijken voor de huidige "concentratiescholen" voor wie het echt wel moeilijk geworden is ....
Zo'n school gaat de afkeer en onwil van ouders om zich aan te passen aan de westerse maatschappij alleen maar bevestigen en in stand houden.

En als dit project doorgaat, gaat het niet blijven bij een eerste jaar lagere school. Dat is mijn prognose.
Oud 30 september 2012, 13:37   #125
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Als dan die kinderen van de zoveelste generatie ook nog eens naar een Marokkaanse, Joodse, Indische of weet ik veel wat voor -school moeten gaan wil dat toch al heel wat zeggen over de integratie de laatste decennia...
Waar zijn dan die nieuwe Vlamingen?

En dan die toestanden als "Federatie van Marokkaanse Verenigingen"... Dat ze Marokkaan gaan zijn in Marokko, dat soort toestanden hoeft hier niet te zijn, hier ben je komen wonen omdat je Vlaming wenst te worden, geen Marokkaan in een ander land...
Waar is het debat hierover? Nergens bij mijn weten.
Oud 30 september 2012, 13:45   #126
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
O maar er is wel degelijk bijkomende ervaring. Nog niet over dit specifiek project, maar wel over andere projecten van de FMV, bijv. voor de jongste kinderen.

http://www.fmv-vzw.be/projecten.php?project=3

Het is helemaal niet nodig om daar bovenop nog eens te specifiëren dat het niet voor autochtonen bestemd is.

Er is niets mis met zo'n project natuurlijk. Zelfs lovenswaardig, en net als elk initiatief mag men daar subsidies voor vragen en krijgen, maar men moet dan wel kunnen verdragen dat autochtonen ook selectief mogen zijn voor bepaalde projecten.

Nu begrijp ik al wat meer van de opzet. Die mensen worden nogal in de watten gelegd, vind ik. Dat hebben Vlaamse vierdewereldgezinnen nooit gekregen.
Oud 30 september 2012, 14:03   #127
Kylero
Gouverneur

Kylero's schermafbeelding

Standaard

De overheid dient niet te investeren in scholen die enkel toegankelijk zijn voor een beperkt publiek. Trek dit in 1 lijn door en schaf godsdienst op de scholen af.
Kylero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2012, 14:56   #128
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Nu begrijp ik al wat meer van de opzet. Die mensen worden nogal in de watten gelegd, vind ik. Dat hebben Vlaamse vierdewereldgezinnen nooit gekregen.
Dit is de 21ste eeuwse vorm van yizyah taksen, betaald door de dhimmies aan het Hernnvolk.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2012, 22:22   #129
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paki4ever Bekijk bericht
Proficiat aan de Federatie van Marokkaanse verenigingen voor de inzet voor hun gemeenschap.

Na al die jaren was het gewoon logisch dat er een Marokkaanse school in Borgerhout zou komen.
U bedoelt dat u het logisch vindt. Gelieve niet te veralgemenen.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2012, 22:27   #130
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik vrees er ook voor. De tendens is, lijkm me, om een hoge concentratie moslims te bestempelen als 'belangrijke moslimgemeenschap' waarna projecten kunnen gelanceerd worden om tegemoet te komen aan die 'belangrijke moslimgemeenschap'. Onderwijs mag dan niet ontbreken.
Van het ene komt het andere.

EN van integratie is geen enkele sprake. Het gaat er eerder om om een eigen biotoop binnen de westerse structuur te ontwikkelen. En het gebeurt vrij onopvallend.
En de corridor tussen Parijs en Brussel kan alleen maar verstevigd worden (vb de moslimbeurs vandaag).
Leven in apartheid en dan zoveel mogelijk kweken. Vervolgens via democratie de lakens uitdelen en democratie afschaffen en dan al wat buiten hun kultuur valt afschaffen, zoniet in brand steken of met de dood bedreigen.
Meer valt er niet te vertellen over moslimgedoe.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 08:03   #131
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Proficiat aan de Federatie van Marokkaanse verenigingen voor de inzet voor hun gemeenschap.

Na al die jaren was het gewoon logisch dat er een Marokkaanse school in Borgerhout zou komen.
Leg mij daar de logica eens van uit.
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 08:07   #132
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zijn er in Engeland al geen aparte scholen voor Pakistanen? (is paki geen scheldnaam?).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 1 oktober 2012, 08:08   #133
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien komt er ook een volledig lager onderwijs, en een secundair onderwijs, en ja, zelfs een universiteit. En dan kunnen er politieke partijen opgericht worden. Allemaal op onze kap en ten koste van ons Vlaams patrimonium. En de politici zijn drie aapjes die niets horen, niets zien en niets zeggen.

Ik hoop dat dit rampscenario op tijd afgevoerd zal worden.
Hoop maar verder.
Onze lieve linkse vrienden noemen dat "integratie" en "democratie".

Oud 1 oktober 2012, 08:14   #134
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Zijn er in Engeland al geen aparte scholen voor Pakistanen? (is paki geen scheldnaam?).
Paki is absoluut een scheldnaam.
Harry, die met de blote kont, heeft zich ooit 's wat problemen op de hals gehaald door het woord te gebruiken.
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 09:16   #135
Yous
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Ik stel voor dat je de discussie nog eens herleest. Waar het 'initieel' over ging is dat ik zeg dat de eindtermen behaald moeten worden opdat een school subsidies zou krijgen, en er dan eentje afkomt met de bewering dat, en ik citeer,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
De eindtermen moeten niet behaald worden
That's it. Niks meer, niks minder. Deze bewering is gewoonweg onzin, en als je inderdaad zoals je vriend beweert in het onderwijs staat, dan weet je dat. Zoals ik nu al tig keer herhaald heb: de eindtermen zijn het eigenlijke doel, de leerplannen zijn de manier om dat doel te bereiken.

Heel de discussie over wie naar waar mag gaan en hoe belangrijk adviezen zijn, is in deze compleet irrelevant. Dat heeft zelfs allemaal nooit ter discussie gestaan hier, dus waarom het er telkens opnieuw wordt bijgesleurd, is me een raadsel, nog steeds.

Net zoals met leerplannen. Niemand heeft hier ooit beweerd dat leerplannen niet gevolgd moeten worden, niemand heeft ooit beweerd dat leerplannen niet belangrijk zijn. Niemand. De enige 'bewering' die ik hier gemaakt heb, en waar ik nu al drie dagen op aangevallen word, is dat de eindtermen moeten worden bereikt. Een bewering die ik ondertussen al een paar keer met officiële bronnen ondersteund heb. Een bewering die gewoon 100% juist is.
Klopt ook. Eindtermen moeten niet behaald worden. Of ik zal het op een andere manier zeggen. Eindtermen halen is niet afdwingbaar. Een leerplan volgen wel.
Of zoals er meerdere voorbeelden in mijn directe omgeving zijn die nooit hun eindtermen hebben behaald:
-Kenny zit in 5e jaar. Kenny is een zoon van binnenvaartschippers. Zoals bijna alle zonen van binnenvaartschippers zal Kenny terechtkomen in de richting rijn- en binnenvaart.
Kenny gaat daarom rechtstreeks van 5 naar 1b (rijn- en binnenvaart). Kenny voelt zich niet gelukkig in zijn richting, en vraagt aan zijn ouders of hij naar de moderne mag, omdat hij heel graag Moderne wetenschappen wil doen. Na 1 jaar rijn- en binnenvaart schrijft Kenny zich in in de richting Moderne wetenschappen in het klein-seminarie in Hoogstraten.. Heeft Kenny een leerplan gevold? Ja. Heeft Kenny al zijn eindtermen behaald? Ik denk van niet. Kan Kenny een getuigschrift voorleggen? Nee.
-Felix is een Nederlander die in één van de vroegere kolonies van Nederland woont. Zijn ouders komen terug naar Europa. De ouders van felix betalen waarschijnlijk niet graag belastingen, en verhuizen daarom naar het noorden van Antwerpen. Omdat felix tijdens het jaar verhuist is, en het schooljaar bijna om is, zal hij geen lessen meer bijwonen. Vanaf september zal felix terug naar school gaan in de richting moderne wetenschappen in het klein-seminarie in hoogstraten. Heeft felix zijn eindtermen behaald? Ik denk van niet. Kan felix een getuigschrift voorleggen? Nee.
-Mieke krijgt leukemie. Mieke pendelt de jarenlang tussen haar huis, school en het ziekenhuis. Na een paar jaar beslist Mieke en haar ouders om terug voltijds naar school te gaan. Omdat ze tegen dan al 16 is, beslissen ze om haar om het 2de jaar Grieks-Latijn. Dit zou ze volgens haar ouders, in samenspraak met de directie, moeten aankunnen. Heeft Mieke een leerplan gevold? Min of meer ja.. Wanneer het kon. Heeft Mieke al haar eindtermen behaald? Ik denk van niet. Kan Mieke een getuigschrift voorleggen? Nee.

Zoals eerder door mij en andere hier aangehaald. Men moet een leerplan volgen. Dit is verplicht bij wet. Dit leerplan moet goedgekeurd zijn door de Vlaamse gemeenschap. Als dit door de Vlaamse gemeenschap is goedgekeurd impliceert dit dat men met dit leerplan de eindtermen kan halen. De eindtermen zijn het doel. Het leerplan het middel. Het middel is verplicht bij wet, en afdwingbaar. Dat je die eindtermen moet halen, dat is zeker wenselijk.

Waarom is dit van belang in dit draadje? Omdat de marokkanen eigenlijk op eender welke moment hun eigen school oprichten, of gewoon thuis blijven leren (hetgeen nu al bij veel moslimmeisjes in Antwerpen gebeurt). Ze moeten in de eerste plaats een goedgekeurd leerprogramma volgen.
Yous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 14:53   #136
Scorpio
Minister-President

Standaard

Oh God.

Nog eens voor ne frank.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yous zijn vriendin
-Kenny zit in 5e jaar. Kenny is een zoon van binnenvaartschippers. Zoals bijna alle zonen van binnenvaartschippers zal Kenny terechtkomen in de richting rijn- en binnenvaart.
Kenny gaat daarom rechtstreeks van 5 naar 1b (rijn- en binnenvaart). Kenny voelt zich niet gelukkig in zijn richting, en vraagt aan zijn ouders of hij naar de moderne mag, omdat hij heel graag Moderne wetenschappen wil doen. Na 1 jaar rijn- en binnenvaart schrijft Kenny zich in in de richting Moderne wetenschappen in het klein-seminarie in Hoogstraten.. Heeft Kenny een leerplan gevold? Ja. Heeft Kenny al zijn eindtermen behaald? Ik denk van niet. Kan Kenny een getuigschrift voorleggen? Nee.
We have a winner.

Je hebt zonet mijn punt voor me gemaakt.

Citaat:
-Felix is een Nederlander die in één van de vroegere kolonies van Nederland woont. Zijn ouders komen terug naar Europa. De ouders van felix betalen waarschijnlijk niet graag belastingen, en verhuizen daarom naar het noorden van Antwerpen. Omdat felix tijdens het jaar verhuisd is, en het schooljaar bijna om is, zal hij geen lessen meer bijwonen. Vanaf september zal felix terug naar school gaan in de richting moderne wetenschappen in het klein-seminarie in hoogstraten. Heeft felix zijn eindtermen behaald? Ik denk van niet. Kan felix een getuigschrift voorleggen? Nee.
En nog eens.

Citaat:
-Mieke krijgt leukemie. Mieke pendelt de jarenlang tussen haar huis, school en het ziekenhuis. Na een paar jaar beslist Mieke en haar ouders om terug voltijds naar school te gaan. Omdat ze tegen dan al 16 is, beslissen ze om haar om het 2de jaar Grieks-Latijn. Dit zou ze volgens haar ouders, in samenspraak met de directie, moeten aankunnen. Heeft Mieke een leerplan gevold? Min of meer ja.. Wanneer het kon. Heeft Mieke al haar eindtermen behaald? Ik denk van niet. Kan Mieke een getuigschrift voorleggen? Nee.
...en nog maar eens.

Je bewijst hier heel mooi dat de hele bedoeling van de discussie je volledig ontgaan is. Het gaat hier, zoals ik al een paar keer gezegd heb, NIET over wat de ouders doen met de beslissingen van de school, maar om wat de SCHOOL doet. In jouw drie gevallen geeft de school GEEN getuigschrift af. Omdat de leerling de eindtermen NIET behaald heeft.

Citaat:
Zoals eerder door mij en andere hier aangehaald. Men moet een leerplan volgen. Dit is verplicht bij wet. Dit leerplan moet goedgekeurd zijn door de Vlaamse gemeenschap. Als dit door de Vlaamse gemeenschap is goedgekeurd impliceert dit dat men met dit leerplan de eindtermen kan halen.
Laat mij hier eens ergens zien waar ik gezegd heb dat er geen leerplan gevolgd moet worden. En je zegt het hier mooi zelf, een leerplan wordt enkel goedgekeurd wanneer het voldoet aan de eindtermen.

Of nog, zoals je zo mooi van mij gekopieerd hebt:

Citaat:
De eindtermen zijn het doel. Het leerplan het middel.
Mijn woorden, een keer of zes herhaald hier.

Citaat:
Het middel is verplicht bij wet, en afdwingbaar. Dat je die eindtermen moet halen, dat is zeker wenselijk.
Om een getuigschrift te halen moet de leerling de eindtermen in voldoende mate beheersen. Nogmaals: dat de ouders zich niks aantrekken van wat de school beslist, is in deze discussie compleet irrelevant.

Citaat:
Waarom is dit van belang in dit draadje? Omdat de marokkanen eigenlijk op eender welke moment hun eigen school oprichten, of gewoon thuis blijven leren (hetgeen nu al bij veel moslimmeisjes in Antwerpen gebeurt). Ze moeten in de eerste plaats een goedgekeurd leerprogramma volgen.
...en dat leerplan zal nooit ofte nimmer worden goedgekeurd als het niet aan de eindtermen voldoet.

Met andere woorden: de school moet de eindtermen halen. En dat doet ze door een leerplan te volgen. Zoals ik al een pagina of zes aan het zeggen ben ('de eindtermen zijn het doel, het leerplan het middel').

Niemand heeft hier ooit beweerd dat elke leerling op een school de eindtermen allemaal en steeds moet behalen, enkel dat de school de eindtermen moet realiseren. De school moet kunnen bewijzen dat met het programma (het leerplan dus) dat zij volgen, de leerlingen al de eindtermen in voldoende mate kunnen halen.

Hoewel dat duidelijk niet de bedoeling was, geef je me in deze post over de volle lijn gelijk.

Ik herhaal dus nog eens mijn allereerste bericht hier:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Wat financiering betreft: uiteraard zullen de subsidies komen van de overheid, net zoals voor andere scholen. Als zij kunnen aantonen (net zoals andere scholen dat moeten doen) dat ze de eindtermen behalen, zie ik ook niet in waarom dat anders zou moeten zijn.
Blij dat je het hier eindelijk mee eens bent. Kunnen we deze discussie dan afsluiten?
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 16:05   #137
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hoezo? leg even uit wat je nu precies bedoelt?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 16:24   #138
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yous Bekijk bericht

Zoals eerder door mij en andere hier aangehaald. Men moet een leerplan volgen. Dit is verplicht bij wet. Dit leerplan moet goedgekeurd zijn door de Vlaamse gemeenschap. Als dit door de Vlaamse gemeenschap is goedgekeurd impliceert dit dat men met dit leerplan de eindtermen kan halen. De eindtermen zijn het doel. Het leerplan het middel. Het middel is verplicht bij wet, en afdwingbaar. Dat je die eindtermen moet halen, dat is zeker wenselijk.

Klopt niet helemaal: als de school wil GESUBSIDIEERD worden, dan moet ze aan die eindtermen voldoen. Voldoet de school niet, dan krijg je een privé school waar de ouders zelf hun leerkrachten betalen.

Wat dan weer wel verplicht is (meen ik, ben niet zeker) is dat de leerlingen die dus leerplicht hebben, op het einde van de rit hun diploma/getuigschrift in Brussel bij de middenjury moeten behalen, die zich dan weer weldegelijk baseren op de vereiste eindtermen om te beslissen of de leerling al dan niet geslaagd is.

Iemand die thuisonderricht geeft krijgt geen subsidies en is niet direct gehouden om een leerplan op te stellen conform de te behalen eindtermen.

Oud 1 oktober 2012, 16:30   #139
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Paki kan als scheldnaam worden gebruikt door een racist, maar ik heb zelf die afkomst.
Dit lijkt me zware discriminatie! je mag dus enkel paki zeggen als je zelf pakinees bent, en anders niet?

Laatst gewijzigd door circe : 1 oktober 2012 om 16:30.
Oud 1 oktober 2012, 16:33   #140
Yous
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Klopt niet helemaal: als de school wil GESUBSIDIEERD worden, dan moet ze aan die eindtermen voldoen. Voldoet de school niet, dan krijg je een privé school waar de ouders zelf hun leerkrachten betalen.

Wat dan weer wel verplicht is (meen ik, ben niet zeker) is dat de leerlingen die dus leerplicht hebben, op het einde van de rit hun diploma/getuigschrift in Brussel bij de middenjury moeten behalen, die zich dan weer weldegelijk baseren op de vereiste eindtermen om te beslissen of de leerling al dan niet geslaagd is.

Iemand die thuisonderricht geeft krijgt geen subsidies en is niet direct gehouden om een leerplan op te stellen conform de te behalen eindtermen.
De discu!sie gaat niet over subsidies.. maar over een leerling in het basis onderwijs die een leerplan moet volgen.
Yous is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be