![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wetenschappers uit Denemarken bestrijden dat ten stelligste. Daar heeft een groot onderzoek uitgewezen dat het bepaald niet zo is dat men als "homo" (of lesbo) geboren wordt maar dat het een gevolg is van inprentingsfase x omgeving.
Ik kan het niet bewijzen, maar het lijkt geen kwestie te zijn van een afwijking aan de hypofise. Ik vind het ook niet zo interessant. Het ging hier niet om de status quo, meer om de vraag of het acceptabel is dat daar leerstof aan wordt gewijd, temeer daar het Nederlandese onderwijs al ondermaats is vergeleken met andere Europese landen.
![]() |
#123 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar dat homoseksualiteit aangeboren is, daar is toch een vrij algemene consensus over, al weet men niet precies hoe dit genetisch in elkaar zit. En dan nog, zelfs al is het niet aangeboren. Er is niemand die er voor kiest om homo te zijn. Wat zijn het jou zaken trouwens wat iemand in zijn slaapkamer uitvoert? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Consensus? En waarop moge die dan wel gebaseerd zijn? Op de spreekwoordelijke natte vinger?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Minister
|
![]() Akkoord daarmee.
![]() |
#127 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ach ja. Ik vergeet altijd weer hoezeer jouw huwelijk in waarde is gedaald.
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nageslacht zal er niet zijn? Je moest eens weten hoeveel homoseksuelen kinderen op de wereld zetten... Maar zelfs dan nog is dat op geen enkele manier relevant. Homoseksualiteit is immers niet erfelijk. Het zal je misschien verbazen dat zowat alle homoseksuele medemensen voortgekomen zijn uit... jawel: heteroseks! Een goede raad: bemoei je met je eigen seksleven. Ik veronderstel dat er op dat vlak al meer dan genoeg werk aan de winkel is. Wat andere mensen in hun slaapkamer met elkaar en met wederzijdse toestemming uitspoken, gaat jou niks aan.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het huwelijk is een contract tussen twee mensen die overeenkomen om hun leven samen, als een gezin door te brengen. De wijze waarop twee mensen dat verkiezen te doen of de keuze van de partner met wie ze dat verkiezen te doen, heeft op geen enkele manier een invloed of een weerslag op uw huwelijk. De openstelling van het huwelijk voor partners van hetzelfde geslacht is geen "ontwaarding" van het huwelijk. De inhoud en betekenis van het huwelijk is er niet door gewijzigd; het is alleen voor meer mensen toegankelijk geworden.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, bijgevolg is er geen enkele reden om het huwelijk voor afwijkende keuzes open te stellen. Wat u doet in uw slaapkamer, is uw persoonlijke keuze.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het huwelijk heeft niets te maken met wat er zich in de slaapkamer afspeelt.
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
d'artois er zijn genoeg huwlijken waar er in de slaapkamer niets meer gebeurt ![]() raf homo's is liefde en mekaar graag zien seks is gewoon rechtzetten, erin en schieten maar as gij genoeg aan clooney denkt kunt gij zlefs met de block sex hebben en kinnekes maken ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij maakt namelijk deel uit van die " oprukkende homocultuur" waar u blijkbaar zo bang voor bent. En wat bedoel u met de verkeerde hand? Ik heb mijn zoon vanmorgen nog gezien, zijn beide handen leken me goed te zitten! Gezien uw gedachtengang, lijkt het me niet " bizar" om les te geven over homoseksualiteit, dat voorkomt volwassenen met vreemde denkbeelden waar u blijk van geeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom veronderstel jij dan dat dit voor homoseksualiteit anders zou zijn? Het huwelijk mijn beste, is doodsimpel een contract met wederzijdse rechten en plichten voor wie een langdurige relatie wil aangaan. Er is dus geen enkel argument om homo's daarvan uit te sluiten en over het verwekken van kinderen kunt u maar beter niet beginnen of ontbindt uw kerk kinderloze huwelijken? Homo's kunnen adopteren wanneer ze een kinderwens hebben, en dan hebben die kinderen gelijke rechten aan anderen. Ik ben erg blij dat mijn zoon niet werd opgevoed met het idee dat hij afwijkend is, malfunctioneert, "verkeerde handen heeft" of meer van dat fraais wat hier wordt vertelt! Wanneer er al malfunctioneren zou zijn, dan is het wel mensen met dit soort opvattingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik liever heb dat mijn zoon en mijn 2 dochters niet "homo" zijn , al was het maar omwille van de negatieve reacties van sommigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() @ Alice
Inmiddels is gebeleken dat het wellicht geen aangeboren afwijking is maar een gevolg van omstandigheden. Dat het een oprukkende cultuur is, leidt geen twijfel. Ik ben er niet bang voor, integendeel, het helpt nageslacht te voorkomen.