Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 15 oktober 2012, 07:13   #121
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Het is genoeg om in Vlaanderen 2/3 van de bevolking achter je te krijgen.
Momenteel schurkt NVA in nationale peilingen tegen de 40 procent aan, terwijl VB nog altijd rond de 10 procent draait. Samen maakt dat 50 procent.
In een nog niet zo lang verleden haalden beide partijen, NVA dan nog als VU, samen nog geen 25 procent.

Denk je nu écht dat die 67 procent zo onmogelijk is?

Ik acht gerust 6 op de 10 Vlamingen in staat om op NVA te stemmen, naargelang hoe de toestand evolueert.
U hebt absoluut gelijk.
De opmars van de NVA of eender welke andere partij die de vlaamse eigenheid wil bewaren en verdedigen, is volgens mij niet meer te stoppen. Zonder grootse uitspraken te willen doen, ga ik ervan uit dat momenteel geschiedenis geschreven wordt.

De reactie van de 'traditionele' partijen op het goeie resultaat van de NVA, dát is een blunder. Zo'n hoop kiezers kan je niet onder de mat vegen zonder een ongelofelijke bult te creëren waar je keer op keer zult over vallen.
En de verkiezingsuitslag is symptomatisch en is dus wél een een teken aan de wand voor 2014.

Bart De Wever is een pak verstandiger dan de zoontjes van, de BV's en meer van dat zootje ongeregeld en hij heeft zonder meer een missie. En het is er één waar ik volledig achtersta want ik zie geen graten in het willen behouden van mijn vlaamse eigenheid. En om ballast overboord te gooien.
Maori is offline  
Oud 15 oktober 2012, 08:57   #122
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
U hebt 100 % gelijk , die muziek was fout en de DJ was fout ,

Maar daarom wil het nog niet zeggen dat een politicus dergelijke woorden als " idioot " in de mond mag nemen . dat hoort niet .
Ach, er zijn er die woorden als mestkever gebruikten en die zitten nu op een mooi postje in Europa.
schietboog is offline  
Oud 15 oktober 2012, 22:06   #123
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bart De Wever maakt zijn eerste blunder bij zijn toespraak na de verkiezingsoverwinning .

Bij het beklimmen van het podium vond ik zijn handgebaartjes wat arogant , maar toen bleek dat de muziek ietwat lang bleef aanstaan noemde hij de verantwoordelijke voor de muziek een " Idioot " toen hij die niet onmiddelijk afzette .

Zijn toespraak en vraag om nederig te blijven , bluste zijn arogantie een beetje .
En hier de reactie van de DJ:

Citaat:
ANTWERPEN - 'Eerlijk, ik had niets in de gaten.' De geluidstechnicus tot wie Bart De Wever zondagavond vol ergernis zei 'zet die ploat toch eens af!' was zich van geen kwaad bewust.

Het was één van de beelden van de dag. Bart De Wever moest in volle primetime wachten met zijn overwinningsspeech omdat uit de boxen Sam Sparro met 'Happiness' bleef knallen.

'In vredesnaam, zet die ploat af. We zitten rechtstreeks in het nieuws. Zet die ploat af! Wat een idioot,' klonk het.

In Het Nieuwsblad reageert de deejay van dienst.

'Eerlijk, ik had niets in de gaten. Ik ben ook maar een gewone geluidstechnicus. Ze hadden me gevraagd dat liedje op te leggen als De Wever binnenkwam. Ze riepen start, en ik duwde op de knop. Ik dacht dat ze ook stop zouden roepen als het genoeg was geweest. Niet dus.'

'Of ik niet in de gaten had dat De Wever zich aan me ergerde? Door de chaos zag ik amper wat er op het podium gebeurde. ik geloof ook niet dat hij me een idioot noemde.'

Toch wel.

Op facebook had de groep 'Zet die ploat af' na een uur tijd al meer dan 10.000 fans. En dj The Magician, van wie de remix van Happiness is, is niet zo blij dat het lied werd gebruikt door de N-VA. 'Niemand heeft me iets gevraagd.'

Sommigen zien er ook een symbolische uitspraak in. Alsof De Wever bedoelde: 'Zet die ploat af' van de traditionele partijen.
bron: http://www.standaard.be/artikel/deta...21015_060&test
Oud 15 oktober 2012, 22:38   #124
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Dat hier effectief een draad over gemaakt werd, is triestig.
Dat dit überhaupt in het nieuws komt is nog triestiger.
Oud 15 oktober 2012, 22:45   #125
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
de zoontjes van
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  JJ.jpg‎
Bekeken: 91
Grootte:  98,1 KB
ID: 87999  

* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline  
Oud 15 oktober 2012, 22:46   #126
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
'Idioot' was zeer terecht. Ik dacht aan sabotage toen ik het zag.
U hebt blijkbaar last van waanbeelden .

Nee, de muziek en de toestand errond waren zeker onproffesioneel en een dikke flater .
ja ik begrijp menselijke reactie's , maar ook Bart geeft grif toe dat dergelijk taalgebruik niet echt juist zit voor iemand die 35 % van de vlaamse bevolking wil gaan vertegenwoordigen .
Klarekijk is offline  
Oud 15 oktober 2012, 22:47   #127
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het Vlaamse parlement is geschikt om Vlaamse onafhankelijkheid uit te roepen, 50% +1 is ruimschoots genoeg. Als je denkt dat we toestemming van de Walen nodig hebben voor zelfbeschikking dan ben je ofwel aan het trollen of niet al te slim.

En geef eens wat ernstige redenen waarom we Brussel zouden moeten weggeven aan de Walen?
Dat gaat nooit gebeuren.

Bart De Wever wil niet uit de EU vliegen.

-H. Marcuse
Munglik is offline  
Oud 15 oktober 2012, 22:54   #128
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Dat gaat nooit gebeuren.

Bart De Wever wil niet uit de EU vliegen.
De Wever is maar een middel. Als hij niet meer voldoet, kiezen we een ander.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline  
Oud 15 oktober 2012, 22:56   #129
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Blijf dromen.

-H. Marcuse
Munglik is offline  
Oud 15 oktober 2012, 22:58   #130
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
En hier de reactie van de DJ:

En dj The Magician, van wie de remix van Happiness is, is niet zo blij dat het lied werd gebruikt door de N-VA. 'Niemand heeft me iets gevraagd.'

bron: http://www.standaard.be/artikel/deta...21015_060&test
Die Magician is nog een grotere idioot door zoiets te stellen, want niemand heeft de toestemming van meneer boenke boenke nodig, om al dan niet z'n rotzooi te draaien, zolang Sabam daarvoor gecasht heeft.
Dat 'm dus maar snel terug achter z'n beatboxke kruipt.
Diego Raga is offline  
Oud 15 oktober 2012, 22:58   #131
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Het is genoeg om in Vlaanderen 2/3 van de bevolking achter je te krijgen.
Momenteel schurkt NVA in nationale peilingen tegen de 40 procent aan, terwijl VB nog altijd rond de 10 procent draait. Samen maakt dat 50 procent.
In een nog niet zo lang verleden haalden beide partijen, NVA dan nog als VU, samen nog geen 25 procent.

Denk je nu écht dat die 67 procent zo onmogelijk is?

Ik acht gerust 6 op de 10 Vlamingen in staat om op NVA te stemmen, naargelang hoe de toestand evolueert.
Kijk , ik zal U eens de zieligheid van deze site aantonen .

Als een verkozen vertegenwoordiger van het volk Bart De Wever , een bepaalde persoon " een Idioot" noemt , en je ageerd daarop , ik noem het een fout , aboluut niet een onvergeefelijke fout . dan ben je een pineut .

Als je op die zelfde site hier , een bepaalde gelovige idioot noemt omdat ze de rechten van de vrouw en ongelovigen zwaar ondergschikt verklaren , uw mening zegt , dan ben je een Rasist .

Als je een homo die hier verklaart dat anale sex het universum van moderne vooruitgang is , een pervert noemd dan ben je homofoob .

Velen van deze forumers zijn eerder foorapen of slangen die zich in alle richtingen kunnen plooien en je mag nooit zeggen waar het om gaat of je hebt hopen Kritiek .

Zelfs meningen worden gewoon teniet gedaan onder de mom dat er een schrijffout in staat .

Maar als dan ineens een gigantische media flater van hun idool blootgelegd wordt , HOOOOOOOOOOO ge moet niet overdrijven he , hij heeft het gelijk aan zijn kant om iemand idioot te noemen .

Een politicus moet dergelijke flaters vermijden , en Bart weet dat ook .

Dus herken gewoon de realiteit , het is en was een flater , van hij die de DJ moest begeleiden of instructies geven , en ook van Bart omwille van de uitspraak .
Klarekijk is offline  
Oud 15 oktober 2012, 23:02   #132
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Blijf dromen.
Dat zeggen ze al decennia tegen ons.

Ik ben blij met de huidige politieke toestand van België. En gij?
E. Gidius is offline  
Oud 15 oktober 2012, 23:02   #133
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Als hij niet voldoet kiezen we een ander ???????? wat een moedige uitspraak .

ALs Vlaanderen deze stelling had toegepast dan hadden de traditio's al lang wegestemd geweest , er zijn er nog altijd die Dehaene op een goeden kussentje dragen .

De vlaamse politiek is al 40 jaar bezig met de uitverkoop van de rijkste regio ter wereld en doen nog lustig voort , en ze krijgen nog stemmen .
Klarekijk is offline  
Oud 15 oktober 2012, 23:04   #134
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onzin. De Wever heeft dat politiekcorrecte spelletje nooit meegespeeld, en dat heeft hem groot gemaakt.
E. Gidius is offline  
Oud 15 oktober 2012, 23:08   #135
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Onzin. De Wever heeft dat politiekcorrecte spelletje nooit meegespeeld, en dat heeft hem groot gemaakt.
Het gaat hier niet over het politiek spel hij speelt . daar ben ik het eens met hem .

Het gaat hier over taalgebruik .

Is Uw graad van opvoeding hoog genoeg om dat te begrijpen ?
Klarekijk is offline  
Oud 15 oktober 2012, 23:10   #136
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wellicht niet. Je m'en fou, ik ben alleen geïnteresseerd in politieke resultaten. De moraal laat ik over aan de pastoors.
E. Gidius is offline  
Oud 15 oktober 2012, 23:17   #137
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat hier over taalgebruik .

Kijk Klare, ik weet dat ik ook nooit een blad voor de mond neem en zal een ander tov mezelf daar nooit over aanspreken, maar als je iemand de les wil spellen over taalgebruik, zorg dan eerst dat je zelf onbesproken bent:

Citaat:
Wat een platte imorele schoft ben jij .
Citaat:
Ze moesten U aan een balk hangen .
… imorele schoften .
Citaat:
…een arogante blaaskaak.
Ik hoop dat je nu iets geleerd hebt, vooral over jezelf.
Diego Raga is offline  
Oud 16 oktober 2012, 00:18   #138
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk , ik zal U eens de zieligheid van deze site aantonen .

Als een verkozen vertegenwoordiger van het volk Bart De Wever , een bepaalde persoon " een Idioot" noemt , en je ageerd daarop , ik noem het een fout , aboluut niet een onvergeefelijke fout . dan ben je een pineut .

Als je op die zelfde site hier , een bepaalde gelovige idioot noemt omdat ze de rechten van de vrouw en ongelovigen zwaar ondergschikt verklaren , uw mening zegt , dan ben je een Rasist .

Als je een homo die hier verklaart dat anale sex het universum van moderne vooruitgang is , een pervert noemd dan ben je homofoob .

Velen van deze forumers zijn eerder foorapen of slangen die zich in alle richtingen kunnen plooien en je mag nooit zeggen waar het om gaat of je hebt hopen Kritiek .

Zelfs meningen worden gewoon teniet gedaan onder de mom dat er een schrijffout in staat .

Maar als dan ineens een gigantische media flater van hun idool blootgelegd wordt , HOOOOOOOOOOO ge moet niet overdrijven he , hij heeft het gelijk aan zijn kant om iemand idioot te noemen .

Dus herken gewoon de realiteit , het is en was een flater , van hij die de DJ moest begeleiden of instructies geven , en ook van Bart omwille van de uitspraak .
Ik vind het eerder zielig dat u een reactie plaats op de verkeerde post.
Daarbovenop vind ik u ook vrij zielig.
Hier komen beweren dat er hier een homo anale sex het universum van moderne vooruitgang is komen noemen vind ik lachwekkend.
Link eens naar die post, wil je?
Je geleuter over de "racist"-stempel is er ook zwaar over.
Ik denk dat er hier zowat niemand zal komen beweren dat je een racist bent als je iemand die vrouwen en ongelovigen ondergeschikt vindt een idioot noemt.
Maar opnieuw, link gerust.
Wat betreft je gigantische media flater, doe eens niet zo bombastisch man.
Als je niet racistisch, homofoob of zielig wilt worden betiteld, zie dan wat minder hersenschimmen, dat zal al heel wat helpen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 16 oktober 2012, 00:22   #139
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zeggen ze al decennia tegen ons.

Ik ben blij met de huidige politieke toestand van België. En gij?
Ik niet, ik word er stilaan extatisch van.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 16 oktober 2012, 05:05   #140
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bart De Wever maakt zijn eerste blunder bij zijn toespraak na de verkiezingsoverwinning .

Bij het beklimmen van het podium vond ik zijn handgebaartjes wat arogant , maar toen bleek dat de muziek ietwat lang bleef aanstaan noemde hij de verantwoordelijke voor de muziek een " Idioot " toen hij die niet onmiddelijk afzette .

Zijn toespraak en vraag om nederig te blijven , bluste zijn arogantie een beetje .
Eigenlijk is het De Wever zijn 2de blunder.
De eerste is blijkbaar iedereen al vergeten.

De fotosessie met Jean-Marieke.
Henri1 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be