Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2004, 18:03   #121
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Wel, laat ons je boeren-argumenten horen
Selectieve immigratie zonder sociaalvangnet zoals in de VSA is positief. Ongecontroleerde immigratie veelal van ongeschoolden die soms zelfs niet kunnen lezen of schrijven naar landen waar een bijna onbeperkt sociaal vangnet bestaat ook voor nieuwkomers is onhoudbaar en leidt tot ineenstorten van de sociale zekerheid.
En dat weten niet alleen de boeren. Als je daaraan twijfelt, ga dan maar eens na het % allochtonen dat leeft van een uitkering in Rotterdam.
ik wist niet dat er in belgie nog zo'n groot sociaal opvangnet was???
Oud 15 juli 2004, 18:17   #122
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Stap gewoon van het principe af dat anderen uw pensioen moeten betalen en uw vergrijzing is opgelost. Geen migratie nodig, geen geboortebeleid nodig en iedereen kan wonen waar hij wenst.
Oud 15 juli 2004, 18:51   #123
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michroscoop

Geen probleem! Als we 25 % minder bevolking hebben zullen
-de wegen MINDER onderhoud nodig hebben
-er zullen MINDER politieagenten nodig.
-er zullen MINDER hulpbehoevenden zijn.
pardon, er zullen veel meer hulpbehoevenden zijn, er zullen nog even veel wegen zijn
er zullen misschien iets minder politie-agneten zijn
feit blijft dat de verhouding werkenden/gepensioneerden te scheef aan het groeien is
Een kind is toch ook hulpbehoevend tot pakweg 25 jaar? Een werkloze desnoods heel zijn leven!
Wegen die niet meer gebruikt worden kunnen we door de vegetatie laten overgroeien. Mooi in de lente en zomer!
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 18:52   #124
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Stap gewoon van het principe af dat anderen uw pensioen moeten betalen en uw vergrijzing is opgelost. Geen migratie nodig, geen geboortebeleid nodig en iedereen kan wonen waar hij wenst.
Dat probeer ik hier al heel de tijd duidelijk te maken...
Oud 15 juli 2004, 18:57   #125
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
[moesten "we" dat hier allemaal doen, dan was er geen probleem
Dan moet de wetgever dat maar opleggen! BTW is ons opgedrongen geweest, de Euro, de superboetes, migrantenstemrecht...niemand vroeg daarom en toch werd het geen revolutie!
En dat terwijl de voorgaande zaken allemaal SLECHTE maatregelen zijn geweest dus mag een persoonlijk kapitalisatiestelsel ook maar eens opgedrongen worden.
Maar ik maak me geen illusies, met politici die ten hoogste 4 jaar vooruit denken en de belangengroepen die zij naar de mond moeten praten zal er geen oplossing komen.
Oud 15 juli 2004, 19:02   #126
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
Selectieve immigratie zonder sociaalvangnet zoals in de VSA is positief. Ongecontroleerde immigratie veelal van ongeschoolden die soms zelfs niet kunnen lezen of schrijven naar landen waar een bijna onbeperkt sociaal vangnet bestaat ook voor nieuwkomers is onhoudbaar en leidt tot ineenstorten van de sociale zekerheid.
En dat weten niet alleen de boeren. Als je daaraan twijfelt, ga dan maar eens na het % allochtonen dat leeft van een uitkering in Rotterdam.
Als je dat niet weet dan heb je echt geen benul van de toestand is in de ons omliggende landen en in de rest van de wereld.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 20:22   #127
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
de fabrieken zullen idd verhuizen, met minder welvaart tot gevolg in belgie
want ook al zijn er minder mensen, ze zullen gemiddeld meer kosten omdat ze ouder zijn
Dat de welvaart in het oude europa (alleszins relatief gezien) zal dalen, daar maak ik mij geen illusies over.
Dit systeem kan wel min of meer rechtgehouden worden door :
-selektieve immigratie (maar denk dat de migranten daarvoor zullen bedanken)
-kapitaalkracht van de oude bevolking (genoeg om een generatie te overbruggen ?)
-vooral sterk opschroeven van de arbeidsleeftijd
-en, misschien ook wel, minder tijd en geld steken in de oude bevolking (alhoewel dit luguber lijkt, vrees ik dat er alleszins een gedeelte van zal waar zijn).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 20:26   #128
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Iemand die heel zijn leven heeft betaald voor een ander zijn pensioen, zal dit graag horen op het moment dat hij op pensioen gaat.
Maar nu wel toch kreatief bezig zijn. Doodeenvoudig de staatsschuld afschaffen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 20:33   #129
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Blijft de bedenking bij al dat verhuizen van bedrijven en investeringen dat bedrijven plaatsen zoeken die hun het minst kosten, maar verwachten dat de overheid wel voor degelijke infrastructuur zorgt en opgeleide mensen...

Tweede bedenking: als een bedrijf een wagen wil verkopen, moet het ook de prijs van een wagen aan z'n werkvolk willen uitbetalen, want anders heeft het geen klanten. Die producten uit China en co zijn voor de westerse markt bedoelt. Als die 'markt' werkloos wordt en niet meer de markt zal zijn, aan wie zullen ze hun producten dan slijten?
Lonen kunnen dus nooit zo goedkoop blijven als in de lage loonlanden.

Het enige dat kan en zal moeten is een verlaging van de 'solidariteitskost' op lonen: dat wat niet naar de infrastructuur en basisstaatsdienst gaat of naar de werknemer zelf, maar naar de werklozen etc. Dat laatste zal moeten verminderen vrees ik. Dus eigen pensioen bijeen harken, meer zelf instaan voor ziekteverzekering...
Iets meer Amerikaanssysteem (of helemaal?)...

Maar of we van China echt bang moeten zijn? Er zijn voorspellingen van het IMF dat ze daar binnen een 20tal jaar hun arbeidsactieve bevolking zien in elkaar klappen wegens AIDS. Of vogelpest, dat is er wel in andere buurlanden, maar van China hoor je niks...
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 20:59   #130
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Als je dat niet weet dan heb je echt geen benul van de toestand is in de ons omliggende landen en in de rest van de wereld.
ah leg mij eens uit wat een aielzoeker kan verwachten dan als hij binnen geraakt, ik ben blijkbaar niet goed geinformeerd
Oud 15 juli 2004, 21:00   #131
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

pardon, er zullen veel meer hulpbehoevenden zijn, er zullen nog even veel wegen zijn
er zullen misschien iets minder politie-agneten zijn
feit blijft dat de verhouding werkenden/gepensioneerden te scheef aan het groeien is
Een kind is toch ook hulpbehoevend tot pakweg 25 jaar? Een werkloze desnoods heel zijn leven!
Wegen die niet meer gebruikt worden kunnen we door de vegetatie laten overgroeien. Mooi in de lente en zomer!
hoe makkelijk toch!
Oud 15 juli 2004, 21:04   #132
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
[moesten "we" dat hier allemaal doen, dan was er geen probleem
Dan moet de wetgever dat maar opleggen! BTW is ons opgedrongen geweest, de Euro, de superboetes, migrantenstemrecht...niemand vroeg daarom en toch werd het geen revolutie!
En dat terwijl de voorgaande zaken allemaal SLECHTE maatregelen zijn geweest dus mag een persoonlijk kapitalisatiestelsel ook maar eens opgedrongen worden.
Maar ik maak me geen illusies, met politici die ten hoogste 4 jaar vooruit denken en de belangengroepen die zij naar de mond moeten praten zal er geen oplossing komen.
daar gaan we akkoord
ik vind ook dat men zoiets moet verplichten, probleem direct opgelost voor een deel
blijft de vraag wie de openstaande jobs zal invullen
Oud 15 juli 2004, 21:05   #133
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry
Blijft de bedenking bij al dat verhuizen van bedrijven en investeringen dat bedrijven plaatsen zoeken die hun het minst kosten, maar verwachten dat de overheid wel voor degelijke infrastructuur zorgt en opgeleide mensen...

Tweede bedenking: als een bedrijf een wagen wil verkopen, moet het ook de prijs van een wagen aan z'n werkvolk willen uitbetalen, want anders heeft het geen klanten. Die producten uit China en co zijn voor de westerse markt bedoelt. Als die 'markt' werkloos wordt en niet meer de markt zal zijn, aan wie zullen ze hun producten dan slijten?
Lonen kunnen dus nooit zo goedkoop blijven als in de lage loonlanden.

Het enige dat kan en zal moeten is een verlaging van de 'solidariteitskost' op lonen: dat wat niet naar de infrastructuur en basisstaatsdienst gaat of naar de werknemer zelf, maar naar de werklozen etc. Dat laatste zal moeten verminderen vrees ik. Dus eigen pensioen bijeen harken, meer zelf instaan voor ziekteverzekering...
Iets meer Amerikaanssysteem (of helemaal?)...

Maar of we van China echt bang moeten zijn? Er zijn voorspellingen van het IMF dat ze daar binnen een 20tal jaar hun arbeidsactieve bevolking zien in elkaar klappen wegens AIDS. Of vogelpest, dat is er wel in andere buurlanden, maar van China hoor je niks...
lijkt me allemaal nogal vaag
te vaag om een beleid op te bouwen
Oud 15 juli 2004, 21:17   #134
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
ah leg mij eens uit wat een asielzoeker kan verwachten dan als hij binnen geraakt, ik ben blijkbaar niet goed geinformeerd
Kost en inwoon, kinderen naar school en geneeskundige hulp. Dat is al meer dan de meeste thuis hebben met te werken.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 21:25   #135
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
ah leg mij eens uit wat een asielzoeker kan verwachten dan als hij binnen geraakt, ik ben blijkbaar niet goed geinformeerd
Kost en inwoon, kinderen naar school en geneeskundige hulp. Dat is al meer dan de meeste thuis hebben met te werken.
ik denk niet dat de OCMW-inkomens van asielzoekers zo schitterend is

en nu moet je mij eens uitleggen waarom dit zo veel beter is dan in de buurlanden
Oud 15 juli 2004, 21:31   #136
SkunkAnanda
Vreemdeling

Standaard

Het is wel waar dat in dit land men langer op den dop kan blijven, zonder enige controle jaren lang rustig kan leven met een redelijk hoog dop geldbedrag. In andere landen komt daar controle bij na een jaar, en sollicitatieplicht, en indien na zoveel tijd geen werk: verplichte job!
SkunkAnanda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 21:48   #137
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SkunkAnanda
Het is wel waar dat in dit land men langer op den dop kan blijven, zonder enige controle jaren lang rustig kan leven met een redelijk hoog dop geldbedrag.
Vooral in het zuiden kan men van dat voorrecht genieten.
Oud 15 juli 2004, 22:01   #138
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
[daar gaan we akkoord
ik vind ook dat men zoiets moet verplichten, probleem direct opgelost voor een deel
Oef. Ik zie voor het ogenblik én in de nabije toekomst geen openstaande jobs hoor.
Oud 15 juli 2004, 22:06   #139
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SkunkAnanda
Het is wel waar dat in dit land men langer op den dop kan blijven, zonder enige controle jaren lang rustig kan leven met een redelijk hoog dop geldbedrag. In andere landen komt daar controle bij na een jaar, en sollicitatieplicht, en indien na zoveel tijd geen werk: verplichte job!
Voor velen hier is doppen een beroep geworden zoals een ander. Met wat zwarte klussen erbij verdient ge meer dan iemand die elke dag 2x de file moet trotseren om op de werkplek te geraken.
Dat we die hypocrisie stoppen, de meeste langdurig werklozen zoeken helemaal geen job meer, geef die het leefminimum en dat we daar verder geen woorden aan vuil maken.
Oud 15 juli 2004, 22:06   #140
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
[daar gaan we akkoord
Oef. Ik zie voor het ogenblik én in de nabije toekomst geen openstaande jobs hoor.
Ik heb weet van zes vacatures op het vliegveld waar ik werk. Minstens ook 10 help wanted signs tussen het vliegveld en mezelf. Verder zoekt de lokale strip bar altijd vrouwen om te dansen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be