Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 19 oktober 2012, 13:23   #121
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Escritor Bekijk bericht
"'T STAD IS van iedereen, maar vanavond vooral VAN ONS!"
Oh, dan zijn er dus al twee quotes om te verdraaien. Bedankt.
Liederik is offline  
Oud 19 oktober 2012, 13:23   #122
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le Téméraire Bekijk bericht
De Vlaamse Regering heeft inderdaad weinig belang bij de coalitievorming in Kortrijk. In Antwerpen daarentegen, is de inzet van de strijd het al dan niet op de helling zetten van een compromis gesloten door de Vlaamse regering. Tenminste toch als Groen in die onderhandelingen getrokken wordt, wat Janssens per se wil.
Aan dat tracé zal groen hoedanook toch niets kunnen veranderen. Zij zijn dan een kleine coalitiepartner in een groot en breed bestuur dat hen mathematisch niet nodig heeft. Dus achteraf dreigen met ontslag lukt niet. Ze zullen ten hoogste kunnen uit de brand slepen dat in het akkoord zou opgenomen worden dat de stad er bij de vlaamse regering moet op aandringen om alternatieven te bekijken. Daar gaat uiteraard niets van in huis komen. Behalve groen is niemand vragende partij om een moeizaal bereikt akkoord opnieuw op de helling te zetten.

Rest nog één echt gevoelig puntje : de hoofddoek.
peter1962 is offline  
Oud 19 oktober 2012, 13:30   #123
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Spijtig genoeg voor de mensen in Antwerpen is er zoiets als de BAM waar de Vlaamse regering zich in moet moeien.
Inderdaad, omdat de beslissingen over BAM hoedanook op vlaams regeringsniveau genomen worden kan groen eisen wat ze wil. Het zal toch niets uithalen.
Wat ze zeer waarschijnliijk zelf ook wel beseffen, maar ach ja, het oogt zo mooi hee om dat toch te "eisen".

Laatst gewijzigd door peter1962 : 19 oktober 2012 om 13:30.
peter1962 is offline  
Oud 19 oktober 2012, 13:32   #124
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Ik zal wat duidelijker zijn. Ik wil zijn gezicht zien als hij aan de telefoon tegen BDW zegt:

PJ: "NEEN Bartje, ik heb gezegd dat wij met CD&V samen in de meerderheid of de oppositie zitten en dat blijft zo."
BDW: "kan je dat eens herhalen, Marc Van Peel, onze nieuwe havenschepen die hier naast mij zit, heeft het niet goed verstaan."

En dat klinkt dan zo: "Kunde da na nog is zegge? De Marrek Van Peel, ongze nieve schepene van d'ave, ee daa ni goe verstaan."

Moet die dan buitenwipper spelen voor Patrick Janssens buiten te houden?

Niet teleurgesteld zijn als CD&V niet overloopt... Al kan dat best nog gebeuren.
Vito is offline  
Oud 19 oktober 2012, 13:33   #125
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik zal wat duidelijker zijn. Ik wil zijn gezicht zien als hij aan de telefoon tegen BDW zegt:

PJ: "NEEN Bartje, ik heb gezegd dat wij met CD&V samen in de meerderheid of de oppositie zitten en dat blijft zo."
BDW: "kan je dat eens herhalen, Marc Van Peel, onze nieuwe havenschepen die hier naast mij zit, heeft het niet goed verstaan."

En dat klinkt dan zo: "Kunde da na nog is zegge? De Marrek Van Peel, ongze nieve schepene van d'ave, ee daa ni goe verstaan."

gelukkig is er nog de gemeentewet die dit scenario onmogelijk maakt.
peter1962 is offline  
Oud 19 oktober 2012, 13:36   #126
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
gelukkig is er nog de gemeentewet die dit scenario onmogelijk maakt.
Tja, dit eigenste scenario wel, PJ gaat het altijd weten voor "de marrek" "schepene" is.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 19 oktober 2012 om 13:37.
Travis66 is offline  
Oud 19 oktober 2012, 13:37   #127
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Moet die dan buitenwipper spelen voor Patrick Janssens buiten te houden?

Niet teleurgesteld zijn als CD&V niet overloopt... Al kan dat best nog gebeuren.
Ik ga serieus teleurgesteld zijn. Maar gelukkig heeft er nog niemand mijn aanbod "ik wil er geld op zetten" aangenomen. De schade valt dan wel mee
Oud 19 oktober 2012, 13:42   #128
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Patrick Janssens heeft op voorhand open en bloot zijn kaarten op tafel gelegd en toegegeven dat het enthousiasme voor naar de oppositie te gaan minder heerst bij CD&V.

Ze gaan dus serieus wat op tafel moeten leggen indien ze CD&V schepenen uit de stadslijst willen scheuren. Welke kaarten denk jij dat ze hier tegen Patrick Janssens gaan uitspelen als ze dat spel zouden willen proberen ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 19 oktober 2012 om 13:43.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 19 oktober 2012, 13:48   #129
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Patrick Janssens heeft op voorhand open en bloot zijn kaarten op tafel gelegd en toegegeven dat het enthousiasme voor naar de oppositie te gaan minder heerst bij CD&V.

Ze gaan dus serieus wat op tafel moeten leggen indien ze CD&V schepenen uit de stadslijst willen scheuren. Welke kaarten denk jij dat ze hier tegen Patrick Janssens gaan uitspelen als ze dat spel zouden willen proberen ?
Ik ben niet de strateeg die BDW is. Maar mijn eerste gedacht is "postjes". Hopelijk niet te veel. Een paar zilverlingen bijdoen waarschijnlijk.

Trouwens, van Peel zelf heeft duidelijk te verstaan gegeven dat hij te krijgen valt. "het is niet onze strategie, maar we kennen ons soortelijk gewicht."
Vrij vertaald, doe iets aan ons soortelijk gewicht en we kunnen klappen.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 19 oktober 2012 om 13:48.
Travis66 is offline  
Oud 19 oktober 2012, 13:49   #130
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Ik herhaal:

Ziet dit er iemand uit die enkel linkse balletjes wil?

Die mens is geraakt en diep geëmotioneerd, zou die tevreden zijn met een paar linkse punten in het beleid?
dit ziet er uit als iemand die vals gespeeld heeft, betrapt is geworden en nu bij een trawant gaat janken omdat hij in de hoek moet gaan staan...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 19 oktober 2012 om 13:49.
Fieseler is offline  
Oud 19 oktober 2012, 13:49   #131
giserke
Banneling

Standaard

Er is maar 1 ding te doen: de SPA isoleren zodat ze gedwongen worden te tekenen voor de CD&Vers.
Daar zal BDW volgens mij naar werken, omdat anders de SPA in de problemen zal komen in de Vlaamse regering.
giserke is offline  
Oud 19 oktober 2012, 13:50   #132
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aan dat tracé zal groen hoedanook toch niets kunnen veranderen. Zij zijn dan een kleine coalitiepartner in een groot en breed bestuur dat hen mathematisch niet nodig heeft. Dus achteraf dreigen met ontslag lukt niet. Ze zullen ten hoogste kunnen uit de brand slepen dat in het akkoord zou opgenomen worden dat de stad er bij de vlaamse regering moet op aandringen om alternatieven te bekijken. Daar gaat uiteraard niets van in huis komen. Behalve groen is niemand vragende partij om een moeizaal bereikt akkoord opnieuw op de helling te zetten.

Rest nog één echt gevoelig puntje : de hoofddoek.
Als er een coalitie groen-N-VA-stadslijst(CD&V-Sp.a) komt dan laat niemand Groen vallen tenzij ze van de electorale kaart geveegd kunnen worden. Zelfs de N-VA heeft veel stemmen gekregen die wel voor een sympathieke groene underdog willen stemmen.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 19 oktober 2012, 13:51   #133
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:

Als alle partijen kijken als gieren op de SPA, zal de SPA overstag gaan.
giserke is offline  
Oud 19 oktober 2012, 13:52   #134
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Er is maar 1 ding te doen: de SPA isoleren zodat ze gedwongen worden te tekenen voor de CD&Vers.
Daar zal BDW volgens mij naar werken, omdat anders de SPA in de problemen zal komen in de Vlaamse regering.
Ik dacht dat Bart De Wever de Sp.a in de Vlaamse regering het liefste zou laten vallen en laten vervangen door Open VLD.

Daarmee gaat hij van Patrick Janssens geen handtekeningen krijgen om CD&V lost te scheuren uit de stadslijst.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 19 oktober 2012 om 13:52.
Oud 19 oktober 2012, 13:53   #135
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als alle partijen kijken als gieren op de SPA, zal de SPA overstag gaan.
Waarom ?

Oud 19 oktober 2012, 13:54   #136
giserke
Banneling

Standaard

Als ze niet tekenen, gaat SPA volledig kopje onder volgende verkiezingen, want dan is het mislukken van de formatie zwart op wit op hun conto te schrijven.

Laatst gewijzigd door giserke : 19 oktober 2012 om 13:54.
giserke is offline  
Oud 19 oktober 2012, 13:56   #137
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat ga je daar voor op tafel leggen ? De Sp.a is al geïsoleerd op Vlaams niveau en op federaal niveau. Op Antwerps niveau lukt dat niet want daar zit CD&V vast in de stadslijst. Bart De Wever en Marc Van Peel mag brullen wat ze willen. Patrick Janssens speelt zijn open misère op tafel en zij moeten hun kaarten uitspelen. Ofwel haalt Patrick Janssens zijn open misère binnen ofwel spelen ze hem er in. Ze moeten dan wel met hun kaarten boven komen.

Oud 19 oktober 2012, 13:57   #138
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid

Le Téméraire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom denk je dat ? die man zit comfortabel in een zetel en de anderen dragen hem dan nog ook. Die zal nu rustig wachten. Hij wint hoedanook.
Misschien. In ieder geval heeft Van Peel een grote gretigheid om weer een schepenambt op te nemen. En ik ben er van overtuigd dat hij niet graag in een verhouding zit met mensen die dat voor hem onmogelijk willen maken.
Le Téméraire is offline  
Oud 19 oktober 2012, 13:58   #139
giserke
Banneling

Standaard

Als BDW met een beleidsvoorstel komt, en de CD&V en VLD ziet dat zitten, zal de SPA niet anders kunnen dan tekenen.
giserke is offline  
Oud 19 oktober 2012, 13:59   #140
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ze niet tekenen, gaat SPA volledig kopje onder volgende verkiezingen, want dan is het mislukken van de formatie zwart op wit op hun conto te schrijven.
Kijk hé. Als ze ergens graag stemmen op een underdog dan is het wel in Antwerpen. Voor Patrick Janssens is het een droomscenario om de zwarte piet te krijgen en naar de oppositie te kunnen. Ook al zegt hij dat hij geen zwarte piet wil incasseren.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be