Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 23 oktober 2012, 13:05   #121
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Simpel toch? U hebt hier gesteld dat het aannemelijk is dat de NVA het cordon doorbreekt.

Iedereen die het laatste jaar een krant heeft opengedaan of per ongeluk naar tv gekeken heeft weet echter dat Bartje Calimero zélf meermaals heeft aangegeven dat hij niet samen met die racisten gaat besturen. De hoop van de anti-nva'ers dat hij dit wel zou doen is, nuja, hoop en geen realiteit.
Klein Licht is offline  
Oud 23 oktober 2012, 13:07   #122
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Simpel toch? U hebt hier gesteld dat het aannemelijk is dat de NVA het cordon doorbreekt.

Iedereen die het laatste jaar een krant heeft opengedaan of per ongeluk naar tv gekeken heeft weet echter dat Bartje Calimero zélf meermaals heeft aangegeven dat hij niet samen met die racisten gaat besturen. De hoop van de anti-nva'ers dat hij dit wel zou doen is, nuja, hoop en geen realiteit.
Dat moet je mij eens uitleggen. Ik ben zelf niet anti-N-VA. Maar ik zie niet in hoe anti-N-VA'ers er op hopen dat N-VA het Vlaams Belang zou doorbreken.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 23 oktober 2012, 13:12   #123
Maikel Joosten
Gouverneur

Maikel Joosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat moet je mij eens uitleggen. Ik ben zelf niet anti-N-VA. Maar ik zie niet in hoe anti-N-VA'ers er op hopen dat N-VA het Vlaams Belang zou doorbreken.
Oud 23 oktober 2012, 13:48   #124
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als de NVA nu op lokaal vlak zou samenwerken, of zelfs nog maar gedoogsteun zou ontvangen van het VB, maakt niet uit waar, wat denk je dan dat dit zou doen met de score van de NVA in 2014?

Stijgen of dalen? Wees eens eerlijk.
Klein Licht is offline  
Oud 23 oktober 2012, 13:51   #125
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de NVA nu op lokaal vlak zou samenwerken, of zelfs nog maar gedoogsteun zou ontvangen van het VB, maakt niet uit waar, wat denk je dan dat dit zou doen met de score van de NVA in 2014?

Viveke en eerlijk zijn? Je gelooft nog in sprookjes zeker? Je hebt het hier wel over iemand die 1 bericht geleden nog beweerde van niet anti-NVA te zijn.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 23 oktober 2012, 15:07   #126
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maikel Joosten Bekijk bericht
Ik vermoed dat dit gewoon een extentie is van de eewige discussie tussen VB en N-VA.
Inderdaad Maikel...

Ikzelf vind het vooral spijtig dat deze discussies, dank zij BDW en zijn vriendjes, geen enkele uitzicht op samenbundeling bieden.

Men moet al ziende blind zijn om niet in te zien dat BDW nooit of te nimmer voor Vlaamse onafhankelijkheid kan en zal gaan zolang hij enerzijds het pluche van het establishment blijft opzoeken en anderzijds die absoluut noodzakelijke tien procent strijdbare Vlaams Nationalisten buiten de democratie houdt.

Wat er vandaag in Antwerpen gebeurt is een zwak afdruksel van hetgeen er in 2014 in Vlaanderen én België zal gebeuren.
Enkel en alleen door het feit dat wij Vlamingen geen beroep kunnen doen op 10% van ons electoraat zal Bart De Wever zelf op smalende wijze buiten de besluitvorming worden gehouden.

Bart De Wever is geen ezel.
Hij weet dat ook.
Hij heeft zijn besluit gemaakt.
Nog liever dan onontbeerlijke samenwerking te zoeken bij "dat soort" volksnationalisten heeft hij de toekomst van Vlaanderen aan de voeten gelegd van de anti-Vlaams krachten.
Zonder verpinken heeft hij die o zo belangrijke 10%, die hem blindelings zouden zijn gevolgd in het vervullen van zijn statutaire plicht, geofferd op het altaar van de macht.

Ideologisch is dat om te wenen.
Daartegenover staat dat:
- ik nooit in een onafhankelijk Vlaanderen zal leven
- dat dat helemaal niet erg is als dat Vlaanderen zou moeten worden gevormd "van verraad tot verraad".... ik leef niet graag in een natie van een volk dat verraad, leugens en woordbreuk tot deugd heeft verheven
- dat ik het hier gemaakt heb in dit land
- ik als lid van "het establishment" daar de vruchten van pluk

Ondertussen te velde:
kijk eens even naar dit hier en geniet mee

http://www.youtube.com/watch?v=gmu06...ature=youtu.be

dit: vergeet niet: gisteen nog heeft BDW opgeroepen om dit soort organisaties af te schaffen hé...man man man...die Nivenanen zijn bezeten door de afschaffingsvirus...Bourgeois wou het VB verbieden remember?

Laatst gewijzigd door Fieseler : 23 oktober 2012 om 15:20.
Fieseler is offline  
Oud 23 oktober 2012, 17:01   #127
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie is de Belgicistische meute ?
Het ziet er naar uit dat hier iemand aan een identiteitscrisis lijdt...

(Niet verwonderlijk voor een een Belgicist overigens, maar dat geheel terzijde).
Oud 23 oktober 2012, 17:09   #128
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik ben er vrij zeker van dan zowel de score van N-VA en het Vlaams Belang er op vooruit zal gaan.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 23 oktober 2012, 17:13   #129
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht

(Niet verwonderlijk voor een een Belgicist overigens, maar dat geheel terzijde).
Vertel eens wat meer over je identiteitscrisis als Belgicist. Het in de groep smijten is een eerste stap om er uit te raken.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 23 oktober 2012 om 17:13.
Oud 23 oktober 2012, 17:15   #130
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht

Oud 23 oktober 2012, 17:17   #131
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Inderdaad Maikel...

Ikzelf vind het vooral spijtig dat deze discussies, dank zij BDW en zijn vriendjes, geen enkele uitzicht op samenbundeling bieden.

Men moet al ziende blind zijn om niet in te zien dat BDW nooit of te nimmer voor Vlaamse onafhankelijkheid kan en zal gaan zolang hij enerzijds het pluche van het establishment blijft opzoeken en anderzijds die absoluut noodzakelijke tien procent strijdbare Vlaams Nationalisten buiten de democratie houdt.

Wat er vandaag in Antwerpen gebeurt is een zwak afdruksel van hetgeen er in 2014 in Vlaanderen én België zal gebeuren.
Enkel en alleen door het feit dat wij Vlamingen geen beroep kunnen doen op 10% van ons electoraat zal Bart De Wever zelf op smalende wijze buiten de besluitvorming worden gehouden.

Bart De Wever is geen ezel.
Hij weet dat ook.
Hij heeft zijn besluit gemaakt.
Nog liever dan onontbeerlijke samenwerking te zoeken bij "dat soort" volksnationalisten heeft hij de toekomst van Vlaanderen aan de voeten gelegd van de anti-Vlaams krachten.
Zonder verpinken heeft hij die o zo belangrijke 10%, die hem blindelings zouden zijn gevolgd in het vervullen van zijn statutaire plicht, geofferd op het altaar van de macht.

Ideologisch is dat om te wenen.
Daartegenover staat dat:
- ik nooit in een onafhankelijk Vlaanderen zal leven

- dat dat helemaal niet erg is als dat Vlaanderen zou moeten worden gevormd "van verraad tot verraad".... ik leef niet graag in een natie van een volk dat verraad, leugens en woordbreuk tot deugd heeft verheven

Ondertussen te velde:
kijk eens even naar dit hier en geniet mee

http://www.youtube.com/watch?v=gmu06...ature=youtu.be

dit: vergeet niet: gisteen nog heeft BDW opgeroepen om dit soort organisaties af te schaffen hé...man man man...die Nivenanen zijn bezeten door de afschaffingsvirus...Bourgeois wou het VB verbieden remember?
Another Jack is offline  
Oud 23 oktober 2012, 17:19   #132
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht

Citaat:
Oud 23 oktober 2012, 17:25   #133
Another Jack
Banneling

Standaard

Even samenvatten, je bent een Vlaams nationalist die het gemaakt heeft en die tot "establishment" van een ondemocratische marxistische staat behoort...
Another Jack is offline  
Oud 23 oktober 2012, 17:28   #134
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Even samenvatten, je bent een Vlaams nationalist die het gemaakt heeft en die tot "establishment" van een ondemocratische marxistische staat behoort...
Gij geeft hier een veel te beperkt edoch perfect correct fragment van mijn status....
Dus: ik ben hetgeen u hierboven zegt en nog veel veel meer....

At your service...
Oud 23 oktober 2012, 19:26   #135
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Vinden jullie trouwens ook niet dat de mogelijke coalitiepartners opvallend mild zijn? Nog niemand heeft gelachen met het feit dat De Wever zich informateur noemt: verkeerde niveau Bartje, alweer... Hij wordt ook niet afgebrand om opnieuw de financiën te bekijken die ze nota bene als coalitie enkele weken terug al behandeld hebben. Ze houden zich rustig en bravo daarvoor, laat hem het zelf maar verknallen.
Oud 23 oktober 2012, 19:36   #136
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Fieseler toch ...
je begint pijnlijke zaken te zeggen.
Geen enkele nationalist wijkt af van het adagio "Vlaanderen vrij te zien voor ik sterf".
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 23 oktober 2012, 20:41   #137
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Vinden jullie trouwens ook niet dat de mogelijke coalitiepartners opvallend mild zijn? Nog niemand heeft gelachen met het feit dat De Wever zich informateur noemt: verkeerde niveau Bartje, alweer... Hij wordt ook niet afgebrand om opnieuw de financiën te bekijken die ze nota bene als coalitie enkele weken terug al behandeld hebben. Ze houden zich rustig en bravo daarvoor, laat hem het zelf maar verknallen.
ff aanvullen,N-VA en een aantal andere tafelpartners zullen deze week de financien bekijken en vervolgens een zekere tijdsspanne extrapoleren aan de hand van geschatte inkomsten.
Dat is een serieuze vorm van discussieren,hoewel er een zekere inschatting inzit zal toch voor BDW&Co duidelijk worden wie er,op financieel gebied,een gelijkaardige "base-line" ziet...Die baseline is dan alvast iets wat niet meer bediscussieerd moet worden als,op een bepaald moment,er echte formatiebesprekingen moeten gevoerd worden en men op die "baseline" een nieuw financieel beleid moet overeenkomen.

Dat is geen "freewheelen" meer,maar inderdaad,het is niet "sexy" voor de pers,gelukkig doen politici,ook BDW,ten (on)gepaste tijden eens aan on-liner-kunstvormen....

Uit één (1) lijntje kunnen de pers ,en de politieke kleuters die niks te zeggen hebben in Antwerpen,zich dan weer sufspeculeren en zich "verontwaardigd" tonen voor de rest van de dag ,en vult ook dit forum zich weer wat verder op.

Laatst gewijzigd door kelt : 23 oktober 2012 om 20:45.
kelt is offline  
Oud 23 oktober 2012, 22:05   #138
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Zeer goede beslissing. Tot zover de dromerijen van sommige forumleden die hun idool toch nog via een zijgang dachten naar het schoon verdiep te laten verhuizen.
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20121022_088

Bartje, 't Is nog wa vroeg voor Halloween ze ....

... Oh die zit er écht zo uit tegenwoordig
E. Migrant is offline  
Oud 23 oktober 2012, 22:08   #139
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
De SP.A is in Antwerpen goed voor 20% van de kiezers, CD&V voor 5%. En dat was voor de afsplitsing van Rood!. Dat ze toch nog bijna 29% gehaald hebben is dus een goed resultaat te noemen, uitsluitend te danken aan de polarisatie rond PJ vs. BDW. Zonder dat waren ze helemaal afgegaan met de "Stadslijst". Feit is dat in tegenstelling tot 2006 er niet in geslaagd is de stemmen van links rond zich te verzamelen. PVDA+ voerde een vuile campagne in Borgerhout en Hoboken, en werd daarvoor beloond met de allochtone stemmen. Geitenwollensokken-kiezers geloven niet in de groene punten van SP.A, zie de hoogbouw, zie de janushouding in het Oosterweeldossier, ... En de resterende arbeiders verlieten SP.A en VB voor Rood! en PVDA+.
De enige reden voor het verlies van PJ is de versplintering van links: PJ is vergeten de linkse kiezers aan zich te binden met zijn centrum-rechts beleid tussen 2006-2012.
En het hoofddoekenverraad dan?

Laatst gewijzigd door E. Migrant : 23 oktober 2012 om 22:08.
E. Migrant is offline  
Oud 23 oktober 2012, 22:14   #140
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht

Bartje, 't Is nog wa vroeg voor Halloween ze ....

... Oh die zit er écht zo uit tegenwoordig
Van de olijke vrolijke Bourgondier die hij vroeger was schiet niet veel meer over.
daiwa is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be