Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 23 oktober 2012, 07:57   #121
Yous
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Voor de bekende sujetten hier niet.

Voor hen is Vlaams een ras.

Oh....oops

En voor jou dus ook.

Want was haar vader geen Vlaming misschien?
Nederlands spreken niet genoeg?

Je gaat in je betoog dus zelf naadloos mee, ik neem aan onbewust, in het rassen-discours dat Vlaanderen zo'n zo terecht slechte naam geeft.

Net alsof jij niet in soorten denkt.
Yous is offline  
Oud 23 oktober 2012, 07:59   #122
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ze konden ook gewoon zeggen dat het een Vlaamse is met een Marokkaanse vader. nu is de focus op dat "Marokkaanse". wat heeft haar afkomst te maken met het feit dat ze burgemeester wordt binnen 3 jaar?

constant (terecht) kappen op het VB omdat ze op de afkomst van de mensen bezig zijn, maar ondertussen het zelf doen?
Voor de N-VA zelf kan het een belangrijk gegeven zijn, omdat het nu eenmaal zo is dat bij veel mensen voornamelijk de kop van een artikel blijft hangen. De perceptie die ermee gecreëerd wordt, is nu immers dat N-VA géén anti-vreemdelingenpartij is en dus helemaal niet hetzelfde als het VB.
SDG is offline  
Oud 23 oktober 2012, 08:08   #123
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Voor de bekende sujetten hier niet.

Voor hen is Vlaams een ras.

Oh....oops

En voor jou dus ook.

Want was haar vader geen Vlaming misschien?
Nederlands spreken niet genoeg?

Je gaat in je betoog dus zelf naadloos mee, ik neem aan onbewust, in het rassen-discours dat Vlaanderen zo'n zo terecht slechte naam geeft.
Vertel eens vriend...waar heeft Vlaanderen een slechte naam?
en kom niet af met de gesubsidieerde pocolinkiepers hé...

On topic: u kan er mijn vorige tussenkomsten op naslaan.
Ik vind het schitterend dat er een madame (en nog een schoon ook alhoewel dat helemaal niet ter zake doet) met een allochtone vader zich naadloos als vlaming in onze schijndemocratie inpast.

Begrijp mij goed hé...ik zeg niet "ik heb er geen probleem mee"...neen: ik vind het schitterend.

Mocht de vader van die dame een Javaan zijn, een Inuit, een Buiten Mongool, een ebonieten Brasiliaan, een Sikhse Indier,....geen hond zou er naar blaffen.
Maar de vader was een "moslim"...een religieuse nazi dus...

Opschudding......
Zowel bij pocolinkieland als bij de culturele conservatieven....

Voor de slimmerikken hier hoef ik geen tekeningetje te maken hé...het eerste wat die vragen is: is zij een moslim?...Neen?...ok...waar is het probleem?..

Hier wordt trouwens nogmaals het bewijs geleverd hoe belachelijk de pocolinkie uitvindsels wel niet zijn als zij eens te meer beginnen zwanzen over een zogenaamde en totaal onbestaande "gematigde islam"...
Die gast (pa S), waarschijnlijk een slimme kerel die zijn ogen niet in zijn zakken heeft zitten, heeft zijn ideologie volledig afgegooid en is gewoon Vlaming onder de Vlamingen geworden.
WELKOM vriend/in!

Laatst gewijzigd door Fieseler : 23 oktober 2012 om 08:09.
Fieseler is offline  
Oud 23 oktober 2012, 08:08   #124
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ze konden ook gewoon zeggen dat het een Vlaamse is met een Marokkaanse vader. nu is de focus op dat "Marokkaanse". wat heeft haar afkomst te maken met het feit dat ze burgemeester wordt binnen 3 jaar?

constant (terecht) kappen op het VB omdat ze op de afkomst van de mensen bezig zijn, maar ondertussen het zelf doen?
Niet overdrijven, hè... Het feit dat zij de eerste Vlaamse burgemeester zal worden met een Marokaanse ouder, is opmerkelijk. Ergens is het zelfs symbolisch.

Dit heeft dus absoluut nieuwswaarde, zonder verder te moeten zoeken.

Obama als eerste zwarte President, homoseksuele regeringsleiders, dat zijn allemaal opmerkelijke zaken die in de pers verschijnen.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 23 oktober 2012 om 08:08.
Bad Attila is offline  
Oud 23 oktober 2012, 08:11   #125
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

On topic: u kan er mijn vorige tussenkomsten op naslaan.
Ik vind het schitterend dat er een madame (en nog een schoon ook alhoewel dat helemaal niet ter zake doet) met een allochtone vader zich naadloos als vlaming in onze schijndemocratie inpast.

Begrijp mij goed hé...ik zeg niet "ik heb er geen probleem mee"...neen: ik vind het schitterend.

Mocht de vader van die dame een Javaan zijn, een Inuit, een Buiten Mongool, een ebonieten Brasiliaan, een Sikhse Indier,....geen hond zou er naar blaffen.
Maar de vader was een "moslim"...een religieuse nazi dus...

Opschudding......
Zowel bij pocolinkieland als bij de culturele conservatieven....

Voor de slimmerikken hier hoef ik geen tekeningetje te maken hé...het eerste wat die vragen is: is zij een moslim?...Neen?...ok...waar is het probleem?..

Hier wordt trouwens nogmaals het bewijs geleverd hoe belachelijk de pocolinkie uitvindsels wel niet zijn als zij eens te meer beginnen zwanzen over een zogenaamde en totaal onbestaande "gematigde islam"...
Die gast (pa S), waarschijnlijk een slimme kerel die zijn ogen niet in zijn zakken heeft zitten, heeft zijn ideologie volledig afgegooid en is gewoon Vlaming onder de Vlamingen geworden.
WELKOM vriend/in!
Hoor wie het zegt...

Citaat:
Droog uw traantjes vriend...de niveanen hebben nu ook een moslima als burgemeester...allez...zijt ge nu getroost...kom hier se en snuit nog ne keer en stop met bleiten...
SDG is offline  
Oud 23 oktober 2012, 08:45   #126
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Hoor wie het zegt...
Als ge nu een paar artikels verder leest dan merkt ge dat dat opgelost is hé grapjas...
Uiteraard dacht ik dat het om een moslima ging...

Daarom ook mijn vraag:

http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=54

En nogmaals mijn vraag:

Pas op! mijn vraag was aan u gericht hé flauwe plezante...u kon bijvoorbeeld de beleefdheid hebben om mijn vraag te beantwoorden...

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=191

Volgens het artikel trouwens is ze een "allochtone"...en daar dat woord nu verboden is is er grote twijfel ten huize Fieseler of "allochtoon" nu enkel moslim betreft ook andere nationaliteiten betreft.

U zal verder merken (allez: ik hoop dat....maar ik heb mijn twijfels) dat mijn bewondering vooral uitgaat naar de vader van dat kind.
Het is hij die de meest moorddadige, discriminerende en haatdragende ideologie aller tijden van zich heeft moeten afsmijten en zich aanpassen aan het Vlaamse klootjesvolk......mijn conclusie: hij is daar wonderwel in geslaagd...waarvoor mijn welgemeende proficiat....
Oud 23 oktober 2012, 09:12   #127
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef007 Bekijk bericht
Nee, maar het is wel frappant hoe anders de reacties hier worden op dezelfde type topics afhankelijk van enkele letters: "PS" of "N-VA". Dat valt wel duidelijk op.
Emir Kir is wel degene die de Armeense genocide goedpraat, niet?
fonne is offline  
Oud 23 oktober 2012, 09:22   #128
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Störm Bekijk bericht
Wa loopt gij allemaal te zeveren beste vriend? Als ik al zou stemmen zou het links zijn.
Sinds wanneer is links Vlaanderen vrij van racisme?
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 23 oktober 2012, 09:24   #129
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef007 Bekijk bericht
Wanneer de PS een Turk burgemeester maakt, dan wordt hier moord en brand geschreeuwd. Nu het de N-VA een Marokkaanse burgemeester levert, wordt er "weer gebasht" door de pers...
U vergeet natuurlijk wel te vertellen dat Emir Kir een Turkse Belg is die de Armeense genocide openlijk ontkent.

Ik zou wel eens benieuwd zijn naar de reacties van de media mocht de N-VA ook iemand die openlijk de Armeense genocide ontkent, als burgemeester aanduidt.

Laatst gewijzigd door stropdrager : 23 oktober 2012 om 09:28.
stropdrager is offline  
Oud 23 oktober 2012, 11:10   #130
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het heeft geen naam, het is onbekend... In Europa wordt Vlaanderen, als het al gekend is, geassocieerd met WOI(Flanders fields), in het buitenland is Flanders een cartoonfiguur...

Maar dat onze Franstalige landgenoten een positief beeld hebben van Vlaanderen met al die agressie van De Wever, Tak en andere frustro's lijkt me sterk...

Laatst gewijzigd door Tommm : 23 oktober 2012 om 11:12.
Tommm is offline  
Oud 23 oktober 2012, 12:01   #131
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Marrokaans mag je zijn, Franstalig daarentegen...
Vlaanderen is nochtans een regio waar men meer talen spreekt dan het Europese gemiddelde, dat zelf hoger is dan het Amerikaanse gemiddelde, maar lager dan het Afrikaanse gemiddelde.

Bart De Wever spreekt zelfs Frans tijdens federale regeringsonderhandelingen. De stelling dat Vlamingen een probleem zouden hebben met de Franse taal of Franstaligen, lijkt mij dus moeilijk hard te maken.

Wel is het zo dat in Vlaanderen de officiële taal Nederlands, in Londen de officiële taal Engels en in Parijs de officiële taal Frans. Ik kan absoluut geen zgn. "allochtonen" die daar een probleem van maken.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 23 oktober 2012, 12:05   #132
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Niet overdrijven, hè... Het feit dat zij de eerste Vlaamse burgemeester zal worden met een Marokaanse ouder, is opmerkelijk. Ergens is het zelfs symbolisch.

Dit heeft dus absoluut nieuwswaarde, zonder verder te moeten zoeken.

Obama als eerste zwarte President, homoseksuele regeringsleiders, dat zijn allemaal opmerkelijke zaken die in de pers verschijnen.
Vlijmscherp heeft gelijk, en voor Obama geldt hetzelfde: hij is het kind van een blanke moeder en een zwarte vader in een multiraciaal land. Hij is dus geen "zwarte president", maar een president die twee belangrijke raciale groepen in zijn land in zijn eigen persoon verenigt.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 23 oktober 2012, 12:22   #133
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het heeft geen naam, het is onbekend... In Europa wordt Vlaanderen, als het al gekend is, geassocieerd met WOI(Flanders fields), in het buitenland is Flanders een cartoonfiguur...

Maar dat onze Franstalige landgenoten een positief beeld hebben van Vlaanderen met al die agressie van De Wever, Tak en andere frustro's lijkt me sterk...
Da's niet relevant. Wat het buitenland denkt is ondergeschikt aan wat de bevolking zelf denkt.
Bolleke Wol is offline  
Oud 23 oktober 2012, 12:29   #134
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
Tekenfilmkes...leuk....

Citaat:
Hier heeft u een punt.

Ikzelf lig daar allerminst van wakker. Ik zeg mijn gedacht en hoef niet te liegen, woordbreken en op eigen mensen in te hakken....dat is het voordeel van Vb sympathisant te zijn...als de Belgofonen leugens willen horen dat ze dan naar de establishmentspartijen gaan...

Kijk maar naar de NVA..."wij kunnen helemaal niet gaan voor ons programma...daar is geen meerderheid voor...dan verliezen wij stemmen..."...man man man....
Gelukkig zal de NVA nooit of van zijn leven een onafhankeljk Vlaanderen verwerven met hun gegatlik richting establishment...gelukkig maar want ik hoef helemaal geen duplikaat van België...

PS: verwar BDW en Tak niet hé...het wordt stilaan een belediging voor TAK, het VVB, VV², enz om met BDW te worden vergeleken...

http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&...DsAfHjkCR_Hhxw
Oud 23 oktober 2012, 15:13   #135
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

In de Franstalige hebben ze moeite om het te geloven
http://www.lalibre.be/actu/politique...era-n-va.html#
Oud 23 oktober 2012, 15:20   #136
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

in de Waalse pers focussen ze eerder op haar "lingerie"-verleden maar zeggen er wel duidelijk bij dat de N-VA verschilt van het VB.

maw, in Wallonië weten ze het verschil wel, in Brussel niet.

http://www.sudinfo.be/577969/article...80%99origine-m
Oud 23 oktober 2012, 19:33   #137
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
Allemaal mooi en wel, maar als de N-VA haar in de top 5 van haar Antwerpse lijst opneemt, is het toch in de eerste plaats omdat ze als excuustruus moet fungeren. De N-VA zou het niet aandurven om op te komen zonder een paar excuus fatima's of excuus ali's. Dat is een algemene trend geworden sinds de Spa ermee begon. De N-VA kan niet achterblijven wil ze niet verdacht worden van racisme.
Je begrijpt het niet, maar ik vergeef het je.

Hoeveel excuustruzen die op Spa lijsten staan krijgen ook écht een mandaat?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 23 oktober 2012, 21:20   #138
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb het filmpje eens bekeken en vind dat die "madame" nogal veel noten op haar zang heeft. Ze vindt dat mensen "een tweede kans" verdienen en heeft het dan over autochtone ex-Vb-ers, die "veranderd" zijn.

Ja kom zeg, ik zou zulks nooit van mijn leven in een land als Marokko of zo gaan verkondigen tegen inheemse Marokkanen, zelfs al zou ik er 40 jaar wonen.

Mijn conclusie : een onbeleefd wijf!
E. Migrant is offline  
Oud 23 oktober 2012, 21:23   #139
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
Heb het filmpje eens bekeken en vind dat die "madame" nogal veel noten op haar zang heeft. Ze vindt dat mensen "een tweede kans" verdienen en heeft het dan over autochtone ex-Vb-ers, die "veranderd" zijn.

Ja kom zeg, ik zou zulks nooit van mijn leven in een land als Marokko of zo gaan verkondigen tegen inheemse Marokkanen, zelfs al zou ik er 40 jaar wonen.

Mijn conclusie : een onbeleefd wijf!
Ze is dan ook gewoon een Vlaamse.
Oud 23 oktober 2012, 21:25   #140
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
In Turkije moet je met die zever niet afkomen.
E. Migrant is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be