![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#123 | |
|
![]() Citaat:
Ps: Pater Leman is al lang niet de directeur van het CGKR.
![]() |
![]() |
#124 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste thePIANO
Bedankt voor je eerlijke reactie Sta me toe alvorens inhoudelijk te reageren eerst voor de meelezer het voorbeeld in kwestie cursief te herhalen. Jij kunt dat gedeelte alvast overslaan. Stel je hebt een krantenwinkeltje dat nu reeds voor de vijfde keer overvallen wordt door Marokkanen. Dan mag je in ons land niet openlijk zeggen dat het altijd Marokkanen zijn, want dat is een inbreuk op de antiracismewet en zou kunnen aanleiding geven tot racisme. Volgens mij is het inderdaad juist dat dergelijke verklaringen kunnen aanzetten tot racisme en vreemdelingenhaat, maar blijft de vraag wie daar uiteindelijk verantwoordelijk voor is. Voor mij is dat niet de winkelier, maar de Marokkanen zelf en daar heeft noch het gerecht, noch de regering oren naar. Hoogstens worden diezelfde Marokkanen veroordeeld voor diefstal als men ze kan pakken. Soms laat men ze zelfs gewoon lopen omdat er geen plaats voor is. Neen integendeel, als je net als ik van mening bent dat ook de Marokkanen in mijn voorbeeld aanleiding geven tot racisme, wordt dat meteen een aanklacht voor 'racisme' op zich en wordt je voor de rest van je leven als “racist” gebrandmerkt. Het zal je maar overkomen. Dit voorbeeldje illustreert volgens mij heel goed hoe Blokkers dat zien. Vandaar dat de campagneslogan bij de vorige verkiezingen (nl. "Vrije meningsuiting") zo hard aansloeg. Men zegt inderdaad niet meer wat men wil in dit land, ook al is het de waarheid. Dat stoot enorm tegen de borst van Jan Vlaming natuurlijk. Kun je dat dan echt niet begrijpen? Citaat:
Natuurlijk zijn het niet altijd en overal de Marokkanen. Daar zitten heel wat toffe gasten tussen. Dat weet iedereen toch wel zeker!? Maar het zijn wél altijd de Marokkanen voor de winkelier in mijn voorbeeld. Je zou nu kunnen repliceren, dat mijn voorbeeld een uitzondering is een acident-parcourt, en ook al zou je daarin gelijk hebben, de winkelier zal zo’ n uitleg nooit aanvaarden. Dat is te begrijpen ook. Vier keer overvallen worden is niet niks. Citaat:
Bovendien is het doorn in het oog voor heel wat Vlamingen dat men zijn politieke rechten op het spel zet voor het zeggen van de waarheid, terwijl men aan vreemdelingen stemrecht wil geven zonder dat ze wensen Belg te worden. Is dat nog een ernstig beleid? Citaat:
Het Vlaams Blok heeft zich nog nooit schuldig heeft gemaakt aan de veel gebruikte en misbruikte zondeboktheorie. Menigmaal moeten zij horen dat het Vlaams Blok en gelijkgezinden de vreemdelingen tot zondebok zouden maken, dat zij hun de schuld zouden geven van vele zaken die in dit land fout gaan. Dit is klinkklare nonsens. Het Vlaams Blok heeft nooit de vreemdelingen als groep beschuldigd van de mistoestanden, wel degenen van ons eigen volk die eerst de gastarbeid hebben aangemoedigd en georganiseerd - ondernemers die goedkope werkkrachten wensten - en onze politieke leiders die op dit ogenblik niet bereid zijn tot een waterdichte immigratiestop te komen en over te gaan tot geleidelijke, begeleide terugkeer van de meerderheid der niet-Europese vreemdelingen. Zij stellen degenen in beschuldiging die, uit ideologisch dogmatisme of gebrek aan moed, met hun multicultureel experiment de toekomst van volk en land op het spel zetten. De schuld ligt niet bij de vreemdelingen. Integendeel, het valt vanuit hun positie goed te begrijpen dat zij liever in West-Europa blijven wonen. Het gaat over de houding van het Vlaams Blok tegenover de criminaliteit van de vreemdelingen: het Vlaams Blok heeft nooit beweerd dat Noord-Afrikanen in se crimineler zouden zijn dan Europeanen. Wel stellen zij vast dat hun aandeel in de criminaliteit in dit land proportioneel veel hoger ligt dan dat van ons eigen volk. De oorzaken hiervoor hebben niets, maar dan ook niets te maken met raciale beschouwingen: Tienduizenden vreemdelingen verblijven hier illegaal. De stap van illegaliteit naar criminaliteit is kleiner dan vanuit de legaliteit. Het gaat werkelijk om tienduizenden. Elk jaar komt er in België een stad als Oostende bij aan inwoners. Louter vreemdelingen. Vooral vreemdelingen van de 2de en 3de generatie zijn cultureel ontworteld. Zij vallen tussen wal en schip of tussen hun oorspronkelijke cultuur en die van het land dat zij bewonen. Twijfels en het gebrek aan houvast, die met deze ontworteling gepaard gaan, kunnen factoren zijn die gemakkelijker tot crimineel gedrag leiden. Veel vreemdelingen zijn moslims. Islamieten erkennen in principe geen wetgeving - en sommigen van hun leiders zeggen dat zelfs luidop - die niet in overeenstemming met de regels van de Koran is uitgevaardigd. Meer algemeen hebben mensen uit een bepaalde cultuur het moeilijk met wetten die nauw verband houden met de zeden, leefgewoonten, traditie en opvattingen, eigen aan een totaal verschillende cultuur. Paulus. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||
|
![]() Citaat:
Ik heb begrip voor die winkelier als die meerdere keren werd overvallen door mensen van dezelfde origine, dat die geneigd is om te veralgemenen. Dat het die winkelier worst zal wezen dat hij door zijn persoonlijke ervaring meewerkt aan verkeerde beeldvorming van de gemeenschap van Marokkaanse origine, ligt voor de hand: hij is dan ook slachtoffer. Die beeldvorming is aan de overheid om die bij te stellen en zeker ook aan de burgers van Marokkaanse origine of nationaliteit, om daar op te reageren. Maar verder dan begrip voor die winkelier kom ik echt niet. Het resultaat van die veralgemening is dat de wrevel tussen de verschillende minderheden alleen maar toeneemt. Heeft het VB dan gelijk? Nee, het maakt verschil tussen wat allochtonen en autochtonen uitvreten. Het wenst een verschillende toepassing van justitie en wetten tussen mensen van eigen bodem en de nieuwkomers. Bovendien komen vele groepen criminelen niet eens uit eigen land maar van over de grenzen (Nederland en vooral Frankrijk) op rooftocht. Citaat:
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met alle respect, maar wie heeft je dat wijsgemaakt? Je bent duidelijk gebrainwasht door leugens, gepropagandeerd door de tegenstanders van het Vlaams Blok. Voor alle duidelijkheid. Voor het Vlaams Blok mag iedereen hier blijven die zich aanpast. Is dat duidelijk genoeg? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met alle respect, maar wie heeft je dat wijsgemaakt? Je bent duidelijk gebrainwasht door leugens, gepropagandeerd door de tegenstanders van het Vlaams Blok. Voor alle duidelijkheid. Voor het Vlaams Blok mag iedereen hier blijven die zich aanpast. Is dat duidelijk genoeg? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoi thePIANO
Ik kan pas later op de avond opnieuw reageren. Toch bedankt, dat je mij niet benadert met haat, ondanks dat we de dingen anders zien. Dat kan ik enorm waarderen en dat meen ik. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 19 juli 2004 om 15:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus het is weer eens niet de schuld van een groot deel van de Marokkaanse jeugd... Het Vlaams Blok is dus niet een gevolg maar een oorzaak. Wat voor idiote uitspraken toch. Maar doe zo voort, het Vlaams Blok zal er alleen maar wel bij varen. En dan nog iets: bent u er zich van bewust dat de Jodenvervolging onder Hitler ook volledig 'bij wet' geregeld was? Dat de Endlösung wettelijk, gerechtelijk en administratief 100 % 'in orde' was? Men moet altijd voor zichzelf blijven nadenken, en niet stomweg blijven beweren 'er is een arrest', 'er is een wet gestemd', enzovoort. Juist dat idiote zich aanpassen aan het heersend establishment is altijd de oorzaak van dictaturen en van veel menselijke ellende. Laatst gewijzigd door Attiladehun : 19 juli 2004 om 15:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Piano? heb jij nu evenveel spijt dat je niet tot de top van de partij zijt geraakt als een Lucien Decoorne? of hoe zit het nu? Die EEN MILJOEN waren geen aanhangers van de bruine kant van de VU indertijd! PIANO WAS DAT WEL!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#139 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En de grootste passieve en actieve collaboratie was dan wel in Vlaanderen gebeurd door deze die daarna de repressie starten, vooral om zelf niet gepakt te worden. Het is niet allemaal wit dat zich wit noemde en zwart was niet altijd zo zwart als het nu voorgesteld werd. Belet niet dat er vlaamse SS-ers Bloed un Bodem waren, en soms nog erger dan de Kameraden uit Duitsland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |