Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2012, 21:56   #121
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
8 letters voor u:

P A R A N O I A
Wel raar dat een buurman mij heeft laten weten dat ik best niks meer tegen zijn vrouw zou zeggen. En ik ben een vrouw. Niemand mag iets tegen zijn vrouw zeggen. Ze zakt door haar enkels, heeft zes kinderen (en hopelijk houdt het daar bij op). Ik heb nog nooit zo'n geïsoleerd, onderworpen mens mens van zo dichtbij kunnen 'aanzien'. Het is om ziek van te worden.

Van paranoia gesproken.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 22:03   #122
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Je klinkt minstens even vervreemd van de wereld als een fundamentalist. Goed, lees nog wat islamofobe sites.. die zullen u zeker en vast verder helpen
Het is als je naar 'islamvriendelijke' sites gaat kijken, dat je achterover valt van het gedachtengoed dat daar wordt gespuid.

Misschien bezoek jij islamitische stationromanversie-sites.
Oud 3 november 2012, 22:05   #123
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
...die zo mensenvernietigend is dat we het al eeuwen overleven
Maar hoe?
Oud 3 november 2012, 22:35   #124
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

gfpatch's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Maar hoe?
In een zandbak ... en het was daar vroeger zo mooi dat Perzische Rijk.
De hangende tuinen van Babylon, de eerste astronomen, dokters, geleerden ... ze hadden enorm veel kennis totdat de islam dit verandert heeft tot een complete zandbak.

Kennis werd plots een gevaar.

Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!"
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 13:48   #125
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel raar dat een buurman mij heeft laten weten dat ik best niks meer tegen zijn vrouw zou zeggen. En ik ben een vrouw. Niemand mag iets tegen zijn vrouw zeggen. Ze zakt door haar enkels, heeft zes kinderen (en hopelijk houdt het daar bij op). Ik heb nog nooit zo'n geïsoleerd, onderworpen mens mens van zo dichtbij kunnen 'aanzien'. Het is om ziek van te worden.

Van paranoia gesproken.
Woody Allen in de film "Annie Hall": "Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you" terwijl die achtervolgd wordt door Boze Gangsters.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 19:02   #126
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(1) Jij gebruikt de taal dan op een steriele wijze. en ze werd je misschien ook zo aangeleerd waar jij niets aan kan doen, natuurlijk. Als ik dus de 'sappigheid' van een taal ter sprake breng, of de rijkheid van stijlfiguren, dan begrijp je niet waar ik het over heb. En ik vraag me zelfs af of je van literatuur boeken hebt kunnen genieten.
Alle aspecten van het menselijk gedrag zijn vergeleken geweest met dierengedrag. Je zit volgens mij in een rare vorm van taalisolatie.
Dat is ook weer typisch. Als ik je attent maak op je grofheid, dan ga je jezelf verdedigen door mij persoonlijk aan te vallen. Wie "erop los kweken" gebruikt voor een mens is niet alleen een grof en onbeschaafd persoon, hij of zij dehumaniseert zijn of haar medemens en dat is het begin van het fascisme. Elk humanist zal zijn of haar afschuw uitspreken voor dergelijke uitspraken.

Citaat:
(2) Een vriendin van mijn dochter had zich bekeerd tot de islam. Alle bijeenkomsten dienden voortaan alcoholvrij en halal te gebeuren als zij meedeed. Iedereen heeft begrip getoond.
Vanavond komt ze een outfit kiezen uit de garderobe van mijn dochter en gaan ze uit in Antwerpen.
Ze is geen moslima meer. Ze is terug van weggeweest.
Wat kan mij dat nu schelen? Zij doet wat ze wil, en ik ook en noch zij, noch ik hebben om jouw mening gevraagd.

Citaat:
Als een mens van hier zich bekeerd tot de islam is dat meestal een mens die op zoek is naar structuur.
Wat weet jij daar nu van? Heb je wetenschappelijk onderzoek gedaan naar bekeringen tot de islam? Helemaal niet. Ben je op de hoogte van doctoraatsverhandelingen over dit onderwerp? Ook niet.

Ik zou zo zeggen: zwijg er dan gewoon over.

Citaat:
Mijn Palestijns-Jordanische buurman (hier ga ik weer) heeft contact stelselmatig afgebouwd zodat hij grofheid kon legitimeren. Vooral na het vertrek van mijn Vlaamse achterburen. Hij heeft mij als 'volksvreemd' uit zijn cultuur gebannen terwijl hij op het territorium zit van mijn cultuur.
Denk daar eens effe over na. En hij is niet de enige. Die tactiek wordt in verschillende stadia toegepast door moslimsmensen. De gematigden.
Daar ga je inderdaad weer over je Palestijns-Jordaanse buurman. Als die al echt bestaat, dan kunnen we die heel goed begrijpen. Als ik je grof gedrag hier zie op dit forum en je verheerlijking van het dehumaniseren van je medemensen, dan vraag ik mij af: wie zou er wél contact willen met iemand als jou?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 4 november 2012 om 19:03.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 19:11   #127
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dat is ook weer typisch. Als ik je attent maak op je grofheid, dan ga je jezelf verdedigen door mij persoonlijk aan te vallen. Wie "erop los kweken" gebruikt voor een mens is niet alleen een grof en onbeschaafd persoon, hij of zij dehumaniseert zijn of haar medemens en dat is het begin van het fascisme. Elk humanist zal zijn of haar afschuw uitspreken voor dergelijke uitspraken.
Dan ben ik een grof en onbeschaafd persoon.
Ik geloof tenminste niet in onzichtbare almachtige vriendjes die onvoorwaardelijke overgave en hersenloos aanvaarden van een 7de eeuwse woestijnroversmentaliteit eisen.
Oud 4 november 2012, 19:17   #128
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

"There all bad " is uw stelling. Het heeft met de werkelijkheid weinig van doen .

Het idee van de Islam als grote veroorzaker van het kwaad in de wereld is net zo suf als het idee dat de New world Order de grote veroorzaker daarvan is.

Complotdenken dus
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 19:57   #129
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
8 letters voor u:

P A R A N O I A
²
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 4 november 2012, 19:57   #130
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
"There all bad " is uw stelling. Het heeft met de werkelijkheid weinig van doen .

Het idee van de Islam als grote veroorzaker van het kwaad in de wereld is net zo suf als het idee dat de New world Order de grote veroorzaker daarvan is.

Complotdenken dus
²
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 6 november 2012, 04:52   #131
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht

God help us.

Maar we moeten politiek correct blijven, dus: "Ah, het is maar de enkeling...".
Het heeft niets met politieke correctheid te maken, wel met realisteitszin.

Waarom staat die figuren daar met die spandoeken? een protest actie lijkt mij.
Om wat gaat het daar.

De haat van moslims jegens het westen en het Christendom heeft alles te maken met het feit dat wij ( vooral VS) een lange geschiedenis van dodelijke interventies in hun regio hebben uitgevoerd. Velen daar zien Israel en de VS als grootste bedreiging voor wereldvrede, en terecht.
Oud 6 november 2012, 12:31   #132
Sean
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Heeft niks met 'dehumanisering' te maken. Gewoon een stijlfiguur die thuishoort in onze cultuur.

Dialecten zijn daar nog beter in, m.a.w. nog rijker. Ik zeg het maar.
Inderdaad.
Ik moet nu plots denken aan de vroegere familiefeesten bij mijn fantastische grootouders, veel volk en gezellig.
In onze huidige tijd is dergelijk nageslacht echter niet meer realistisch en onverantwoord.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2012, 12:38   #133
Sean
Burgemeester

Standaard

Citaat:
De haat van moslims jegens het westen en het Christendom heeft alles te maken met het feit dat wij ( vooral VS) een lange geschiedenis van dodelijke interventies in hun regio hebben uitgevoerd. Velen daar zien Israel en de VS als grootste bedreiging voor wereldvrede, en terecht.
Je laat je verblinden door je afkeer van de VS.

Niets belet mensen om opnieuw te beginnen en gevoelens van haat aan de kant de schuiven.
Waar wacht men eigenlijk op?
Oud 7 november 2012, 18:49   #134
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Die afkeer van de VS in het midden Oostren en delen van Zuid-Oost Azië is er al zo lang , en de redenen daarvoor ook.

Enig idee hoe veel US militaire interventies er al zijn geweest in die regio ? sinds WO2?
Oud 7 november 2012, 18:52   #135
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die afkeer van de VS in het midden Oostren en delen van Zuid-Oost Azië is er al zo lang , en de redenen daarvoor ook.

Enig idee hoe veel US militaire interventies er al zijn geweest in die regio ? sinds WO2?
Te weinig geslaagde als U het mij vraagt.
Allemaal militaire acties impotent gemaakt door politieke beslissingen op het thuisfront.
Oud 7 november 2012, 20:14   #136
Sean
Burgemeester

Standaard

Citaat:

De afkeer voor de andersdenkende zit van bij de aanvang in de islam ingebakken, de VS hadden daar geen ballen mee te maken en bestonden nog niet eens.

Ik herhaal echter nogmaals, het is nooit te laat om opnieuw te beginnen en afstand te nemen van de haat.
Oud 7 november 2012, 20:29   #137
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Vraag dat eens aan een moslim (als die de vraag ooit zal begrijpen, dat niet waarchijnlijk is).
Oud 7 november 2012, 21:29   #138
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De meest geslaagde interventie van de VS in zandbakkiestan was hun oorlog tegen de Barbarijse Piraten.

1 van de ontstaanspunten van het huidige Marroko ten andere.
Oud 8 november 2012, 00:25   #139
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sean Bekijk bericht
De afkeer voor de andersdenkende zit van bij de aanvang in de islam ingebakken, de VS hadden daar geen ballen mee te maken en bestonden nog niet eens.
Bij elke oorlog is altijd al sprake van andersdenkende, daar hoef je geen moslim voor te zijn. Die haat komt niet uit geschriften, daar zijn veel concretere redenen voor.

En dat weten de planners in de VS heel goed zoals onder andere hier uit blijkt.

President Eisenhower, in an internal discussion, observed to his staff, "There's a campaign of hatred against us in the Middle East, not by governments, but by the people." The National Security Council discussed that question and said, "Yes, and the reason is, there's a perception in that region that the United States supports status quo governments, which prevent democracy and development and that we do it because of our interests in Middle East oil. Furthermore, it's difficult to counter that perception because it's correct."

Het midden Oosten en de Persische golf worden door de VS beschouwd als, ik citeer "a stupendous source of strategic power, and one of the greatest material prices in human history"

Controle over dit gebied is van groot belang als je 's werelds grootste macht wil blijven.

Citaat:
Ik herhaal echter nogmaals, het is nooit te laat om opnieuw te beginnen en afstand te nemen van de haat.
Ik heb hier nog geen legers uit moslimlanden gezien , die militaire basissen bouwen, oorlogen voeren en zich continu met onze energie voorraden en onze regeringen bemoeien, ook in de VS niet.
Oud 8 november 2012, 01:36   #140
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb hier nog geen legers uit moslimlanden gezien , die militaire basissen bouwen, oorlogen voeren en zich continu met onze energie voorraden en onze regeringen bemoeien, ook in de VS niet.
1973, nadat de Isralische defensiemacht de binnenvallende woestijnrovershordes met Sovjet materiaal een pak slaag hebben gegeven hebben een aantal oliestaten de oliekraan dichtgedraaid. De eersteoliecrisis was een feit. Hoezo, niet moeien met energievoorraden?

En legers/militaire basissen? Ik wil niet vervelend doen, maar waarom zouden de "leiders" reguliere legers sturen als de myrade aan zonen de job klaren zonder dat de "leiders" er moeite voor moeten doen?

En geen oorlogen voeren. Plots bent U de miserie tussen Iran en Irak vergeten. De Arabische lente, het gezeik in Syrië dat nu nog volop aan't woeden is. De steeds voortdurende aanslagen tussen de verschillende moslimgroepen in Irak, Afghanistan , Pakistan enzoverder enzoverder....

Och ja, da's allemaal de schuld van de VS en Israël, die overal agigatoren betalen in ware KGB stijl.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be