Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 november 2012, 15:50   #121
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Wat een onzin om alle moderne kunst zo over dezelfde kam te scheren. het is net dit soort uitspraken dat doet denken aan de entartete kunst uit het derde rijk. Je draait de zaken dus gewoon om. En het is nog bespottelijker om moderne kunst tegenover estetische kunst te plaatsen. Alsof beiden niet kunnen samengaan. Bezoek eens wat vaker musea en dan liefst met een onbevoordeelde bril, zou ik zo zeggen.
Edina, als je een greintje eerlijkheid in je hebt, dan moet je toch toegeven dat er in het wereldje van de zogezegde "moderne kunst" (of wat de lef heeft om zichzelf zo te promoveren) een enorme schijnheiligheid wordt gecultiveerd. Wanneer ze met rommel (een Britse minister van cultuur noemde enkele jaren terug "conceptual art" bullshit) worden geconfronteerd zijn er héél veel die een toneeltje beginnen spelen en extatische kreetjes van bewondering gillen (type "waw ..."), terwijl ze in hun binnenste er liever zouden staan op braken. Een jaar of vijf geleden bezocht ik de Biënnale van Venetië. In het Belgisch paviljoen (erg kneuterig met het obligate koninklijke wapenschildje) was er toen "werk" tentoongesteld van een zekere Honoré d'O (klinkt zoveel chiquer dan het echt personage Raf Van Ommeslaeghe). Toen ik er binnenstapte had ik de indruk dat ik mij bevond op een bouwwerf waar een knoeier van een electricien zich had uitgeleefd. Eén grote wirwar van plastieken buisleidingen met hier en daar een klein videotoestelletje van waaruit "de kunstenaar" of een van zijn vrienden u met verdwaasde blik zaten aan te kijken. In een aanpalende ruimte was er een flinke stapel lege bakken van het biermerk Duvel. Dat was bedoeld als een "statement". Toen ik weer buitenstapte werd ik geconfronteerd met een metalen plaquette waarop vermeld stond dat de kunstenaar de Vlaamse minister van cultuur (Bert de Bleiter) dankte voor zijn welwillende financiële steun voor de realisatie van dit "project". Ik glimlachte bitter ...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 16:13   #122
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Vergeet de mogelijkheid niet, dat er helemaal niets is gebeurd.
Veel hangt af van zijn eventuele verklaring bij de politie.
Park noord is nu niet de aangewezen plaats om iets ongezien te doen.
Er zouden, ook 's Zondags, getuigen moeten kunnen gevonden worden.
Zij controleren wel de feiten en zullen niet lachen als het om een fantasieverhaal gaat.
Zal hij dat risico aangaan ?
Ik vermoed van niet.
inderdaad.

Wat mij vooral doet twijfelen is de benaming "Belgen en allochtonen"... komt nooit voor. En waarom zouden onverdoofd slachtende allochtonen Jan Fabre ineentimmeren omdat die een paar katjes naar boven gooide?

komt daarbij nog dat inderdaad Park Spoor Noord gewoon een helemaal open vlakte is, omringd door een ganse woonwijk: weinig waarschijnlijk om d�*�*r ongezien door zeven "belgen en allochtonen" in mekaar te worden geklopt.

Met wat?

- met baseball knuppels
- met matrakken (??? is dat geen politiewapen?)

Citaat:
Fabre deed wel zijn verhaal in De Standaard. Aan de krant vertelt hij dat hij tijdens het joggen in Park Spoor Noord werd opgewacht door zeven mannen. Die zouden hem hardhandig hebben aangepakt en erop los hebben geslagen met matrakken. Fabre ging echter niet naar de politie of een ziekenhuis omdat hij niet te veel ruchtbaarheid wil geven aan de zaak.
Tiens, hoe komt het dan in de krant als hij niets heeft aangegeven, geen dokter geroepen en gewoon naar huis gegaan?

Geen ruchtbaarheid = optreden in Café Corsari?

Anderzijds, komaan mensen! Wat hij deed met die poezen was niet netjes, maar het is nu ook weer niet zo dat hij de beestekes levend heeft gevild of zo. Het mag niet, het is niet aanvaardbaar, maar zo wreed was het nu ook weer niet.

Zou het hier dan toch om het syndroom van Croiset kunnen gaan?
En wat in godsnaam komt NVA hierbij doen? Denken ze nu echt dat een troepje muzelmensen van Park Spoor Noord Fabre in mekaar gaan slaan omdat Bungeneers het kattengegooi bekritizeert?

PS. ik vind sommige werken van Fabre weldegelijk heel erg knap. De pieta's vind ik heel mooi, de kevers ook wel (in het MAS staat een kleed van kevers).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 2 november 2012 om 16:14.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 16:57   #123
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
zij die nu hypocriet doen en wenen over twee katjes, maar stilzwijgend instemmen wanneer hun medemens in Palestina, Afghanistan, Somalië of Congo wordt vermoord, zijn niet meer te redden.
Dat de mensen in Congo vermoord worden is erg, maar het zou nog veel erger zijn moesten ze niet vermoord worden omdat er een blanke de plak zou zwaaien over zwarten in Congo.
Oud 2 november 2012, 17:02   #124
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Lees het zelf hé:

http://www.standaard.be/artikel/deta...21101_00355238

titel: Jan Fabre in elkaar geslagen
ondertitel: INCIDENT MET KATTEN BRENGT HAATCAMPAGNE OP GANG

Ik wou niet zozeer focussen op dierenwelzijn, en zelfs niet op de gewelddadige reactie die er ook over is.

De reactie via mails en dergelijke meer, is niet er over. Simpelweg toepassing van de vrije meningsuiting.

Maar zijn politieke bijgedachte dat het georchestreerd is door de nva: dat slaat alles.
Maar dan ook alles.
Dit is zo oninteressant. Ik sla vandaag in de vlugte de gazet van antwerpen open op een willekeurige pagina, en er springen mij dadelijk 3 gevallen van mensen die in elkaar zijn geslagen. Voor plezier of voor 3 euro.
Oud 2 november 2012, 17:36   #125
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Dit is zo oninteressant. Ik sla vandaag in de vlugte de gazet van antwerpen open op een willekeurige pagina, en er springen mij dadelijk 3 gevallen van mensen die in elkaar zijn geslagen. Voor plezier of voor 3 euro.
Overduidelijk: ook georchestreerd door de nva !!

Erg oninteressant, maar overduidelijk.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 17:40   #126
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Overduidelijk: ook georchestreerd door de nva !!

Erg oninteressant, maar overduidelijk.

.
Ja, maak het maar belachelijk.

Maar ik zal u zeggen, dat N-VA stoottroepen nu de Belgische straten onveilig maken is helemaal niet om te lachen. En dan het schaamteloos in elkaar slaan van eerlijke Belgische kunstenaars, het moet stoppen gewoon. Neen aan de N-VA straatterreur.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 17:44   #127
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Maar ik zal u zeggen, dat N-VA stoottroepen nu de Belgische straten onveilig maken is helemaal niet om te lachen. En dan het schaamteloos in elkaar slaan van eerlijke Belgische kunstenaars, het moet stoppen gewoon. Neen aan de N-VA straatterreur.
Vette klucht.

Er is niet eens een aanklacht
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 18:16   #128
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
spijtig dat hij zo weinig slaag gekregen heeft. Men zou hem ook enkele keren van een trap moeten gooien, dan kan hij als ervaringsdeskundige spreken.
Bwa als katten omhoog gooien en op hun rug laten landen ,kunst is , is Fabre neerknuppelen wellicht ook kunst .
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 20:12   #129
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

en de pliesie zit nog steeds te wachten op zijn klacht....

Citaat:
Kunstenaar Jan Fabre krijgt voorlopig geen persoonlijke bescherming van de politiediensten, nadat hij in verschillende media had verklaard bedreigd en aangevallen te zijn naar aanleiding van het kattenincident op het Antwerpse stadhuis. De lokale politie houdt wel een oogje in het zeil bij de nog geplande opnames voor de Franse film over Fabres werk, of hij daar nu zelf bij aanwezig is of niet.

"Dat is louter bedoeld voor het geval er manifestaties zouden plaatsvinden, zoals één van Clint.be woensdag", zegt politiewoordvoerder Fons Bastiaenssens. "Van meneer Fabre zelf hebben we nog steeds geen enkele klacht ontvangen."
http://www.gva.be/nieuws/media-en-cu...-belagers.aspx

zou het misschien niet politiek correct zijn om de belagers aan te klagen?

Die van Clint.be, d�*t is natuurlijk véél erger, die hebben ze acht uur vastgehouden!

http://www.clint.be/actua/dieren-nem...an-fabre-video

Citaat:
Fabre wordt namelijk beschermd door twee politieagenten in burger die speciaal opgeleid zijn om Clint-redacteurs en andere wezens van zijne heilige kunst-orakel af te houden. Dus kregen onze redacteurs 'oep hun bakkes', waarna ze werden afgevoerd naar een bijzonder klein, stinkend celletje in de Antwerpse Oudaan. Niet dat wij Clint-redacteurs wakker liggen van een uurtje extra cel brommen, dat wordt stilaan een gewoonte (remember onze beren stunt, het torenpoepen en de boerka wandeling) maar we kunnen ons voorstellen dat de gemiddelde, normale Belgische burger voor minder een advocaat onder de arm zou nemen. Soit, opgepakt aan het museum, combi opgeroepen om ons naar de politieresidentie Oudaan te brengen die welgeteld 144 meter verder was.

Het stinkcelletje waar we in mochten verblijven mat welgeteld vier op twee en één van de vorige huurders kon zijn incontinentieprobleem verhullen, wat de sfeer niet echt ten goede kwam. Dat onze heren er in hun onderbroekje mochten gaan zitten (tsja, wat doe je aan onder zo'n warm pak?), was voor de collega's die ons kwamen vervoegen - ons Tsjetsjeens is er met rasse schreden op vooruit gegaan - een leuke afwisseling op de ondraaglijke saaiheid van 'den bak'. Met de rug tegen de muur overleefden we het Abu Graib van Antwerpen, waarna we nog een ritje naar de Luchtbal kregen om de gebruikelijke mugshots en vingerafdrukken te nemen. En ja, onze schildpad deed dat in uniform.

Overigens willen we bij deze de flikken bedanken: ten eerste omdat het merendeel ons wist te zeggen dat ze volledig achter onze actie stonden. Ben je natuurlijk vet mee wanneer je daar in je onderbroekje in een cel met vijf zware jongens zit. En ten tweede omdat we niet wisten dat er zoveel knappe miekes bij de Antwerpse flikken werkten. Jongens, op dat personeelsfeestje willen we wel eens uit de bol komen gaan. Desgewenst in tijger- en schildpadpakje. (KA)

http://www.youtube.com/watch?v=Um8W9...layer_embedded

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 2 november 2012, 20:17   #130
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tegen de muur met die gasten!
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 20:38   #131
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Dat de mensen in Congo vermoord worden is erg, maar het zou nog veel erger zijn moesten ze niet vermoord worden omdat er een blanke de plak zou zwaaien over zwarten in Congo.
Je racistische obsessie met blank en zwart zegt vooral veel over jezelf. Het Belgische koningshuis en de Belgicistische bourgeoisie hebben ongelofelijke misdaden begaan in Congo. Elke Vlaming die zich respecteert, distancieert zich van die misdaden.

Ook nu nog spelen de Belgische staat en vooral de Franstalige Belgische politici een erg smerig spel in Congo. Dat jij dit allemaal afdoet met wat racistische populistische onliners zegt alles over jou.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 20:48   #132
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Maar neen, het waren wij niet.

Kijk, vroeger zouden we er met gewicht tegen aan gaan.
Maar tegenwoordig alleen nog mes-scherp.

Dat is toch een andere stijl !!

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 2 november 2012, 20:56   #133
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Ik hoorde hem op TV journaal zeggen dat hij moest rennen voor zijn leven.
En dan geen klacht indienen. Dit verhaal vind ik even geloofwaardig als de artikelen in "de rechtzetting" of "the onion".
Oud 2 november 2012, 21:05   #134
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Je racistische obsessie met blank en zwart zegt vooral veel over jezelf. Het Belgische koningshuis en de Belgicistische bourgeoisie hebben ongelofelijke misdaden begaan in Congo. Elke Vlaming die zich respecteert, distancieert zich van die misdaden.

Ook nu nog spelen de Belgische staat en vooral de Franstalige Belgische politici een erg smerig spel in Congo. Dat jij dit allemaal afdoet met wat racistische populistische onliners zegt alles over jou.
Tut tut. Het waren de linkiewinkies die om dekolonisatie vroegen.

Nu ze er gekomen is, en de zwarten elkaar afslachten, was ik mijn handen in onschuld.

Ik merk verder op dat geen enkele linkiewinkie de dekolonisatie in vraag stelt, zelfs als de doden in de miljoenen lopen.

Ik kan daar enkel uit besluiten dat de dekolonisatie gerust een paar miljoenen dode Afrikanen waard is voor de linkiewinkies. Paris vaut bien une messe, en en Afrika waar de blanke niet de baas is mag ook wat dode negertjes kosten.

Dat de linkiewinkies dat niet graag in hun neus gewreven krijgen is mijn probleem niet.
Oud 2 november 2012, 21:06   #135
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar neen, het waren wij niet.

Kijk, vroeger zouden we er met gewicht tegen aan gaan.
Maar tegenwoordig alleen nog mes-scherp.

Dat is toch een andere stijl !!

.
Ik zou er in ieder geval niet van verschieten als de Wuyts en de Jambon er snachts op uittrokken om homo's en Belgische kunstenaars af te rammelen. Dat zijn twee echt van die geweldenaars zo.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 21:14   #136
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
Ik zou er in ieder geval niet van verschieten als de Wuyts en de Jambon er snachts op uittrokken om homo's en Belgische kunstenaars af te rammelen. Dat zijn twee echt van die geweldenaars zo.
In spandex, natuurlijk: Criticus & Gaybasher. Maar wie is dan de sidekick?
Oud 2 november 2012, 21:28   #137
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er zijn dus heel wat mensen die er geen kat van geloven dat de Fabre in mekaar geslagen is.

.

Oud 2 november 2012, 21:29   #138
eno2
Banneling

Standaard

Als het zo doorgaat met Fabre gaat hij in elkaar GEKLAPT zijn...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 21:34   #139
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn dus heel wat mensen die er geen kat van geloven dat de Fabre in mekaar geslagen is.

.
maar ondertussen weten we allemaal wel al dat hij een film aan het maken is.

Oud 2 november 2012, 21:41   #140
DucDEnghien

Standaard

Goede marketingstunt. En dat is het enigste wat telt. Wat linkiewinkies er ook over mogen beweren.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be