![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is er een verschil?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allez Zeno gij schijnt toch geen problemen te hebben in Brussel!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Jamais! Je me débrouille assez bien en français, vous savez. Si je vois qu'un garçon fait l'éffort de parler en néerlandais, je suis déj�* content et je lui dis qu'il peut continuer en français. Je ne suis pas méchant, moi. 8)
Laatst gewijzigd door Zeno! : 19 juli 2004 om 11:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mooi zo. BIJNA een goeie Belg he
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() De nutteloze Vlaemsche regering is nu bijna gevormd. 10 excellenties maken zich klaar om hun nutteloze taak te vervullen. Een heel nutteloos parlement van 125 mannen en vrouwen, waaronder een pak racisten, staat achter hen of zal hen het leven proberen zuur te maken. Het toppunt van nutteloosheid, dus en het is Vlaemsch. -))
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
ps: denk je nu echt op deze manier stemmen te winnen?
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#133 |
Minister-President
|
![]() De federâlisering gebeurt in het federaal parlement hé slimme ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Tja, als u de BUB nutteloos vind, is dat u recht. Hartelijk dank voor het vermelden van enkele nutteloze dingen... ![]()
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#139 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
1) ofschoon niet alle blok kiezers voor de splitsing zijn, vermits een gedeelte blok stemt uit al dan niet terechte en al dan niet vermmende ongenoegens over vanalees en nog wat komen wij tot iets meer als 20 percent, voeg daarbij de NVA die wel voor splitsing is, dan komen wij tot hoogstens dertig percent separatisten. 2) een heel belangrijke zaak is dat het socio-economische in België zeer fel geïntegreerd is en de instellingen zowel in uitvoering als in planning en het eigen funcioneren danig verweven zijn dat je de 70 percent van het personeel van alle instellingen niet kunt bewegen tot ineens separatisch denken en vooral gemotiveerd zijn om alles tot in het volledige te gaan naar aparte staten overghevelen... laat staan dat dit realiseerbaar zou zijn... ik ken heel veel mensen, ook hier in het NL-talig gebied waar mijn volledig professioneel leven verliep... als hoger kaderlid van een multinational heb ik aan heel veel werkgroepen en studiegroepen deelgenomen... een een grote firma functioneert nu eenmaal verweven met alle mogelijke instellingen en ondernemingen... dus weet ik hoe de mensen de laatste jaren denken over een eventueel onafhankelijk deelgewest... en dan is er de Europese kontekst, die heel veel aanhang heeft in het socio-economisch gebeuren... en vermits dat beleidsmensen zijn in socio-economische "environnement", die weten hoe men dingen moet laten functioneren... en dan is er "de man van de straat", of "jan met de pet"... al dat communautair gedoe raakt die niet, laat staan dat hij er naar kijkt op TV... de "afbrekers" van de populairdere zenders weten best dat de gewone mens veel meer balng hecht aan andere dingen... cultuur is bij de gewone mens iets dat bestaat maar hem niet uitermate boeit... dat is nu eenmaal zo... ik heb eens de proef genomen en heb bij aktiviteiten waar heel veel volksmensen komen de vraag gesteld... en kreeg dan het antwoord... "laat ze maar doen", ons interesseert dat allemaal niet... dus, wars van alle vooringenomen studies die er zijn om dingen te bewijzen, zoals die fameuse naaoit gecnfirmeerde studie van KBC over transfers.... of van het goed menende doch niet realistisch zijnde sociologen... etc... durf ik in alle logica stellen dat buiten wat al dan niet goedmenende extremisten, met daarbij een groep die zich door de vorigen laat beïnvloeden, van al te samen hoogstens 30 %, te vinden is voor separatisme... de rest is niet geïnteresseerd, en vooral, degenen die de staat doen functioneren en die het niet zien zitten dat allemaal naar deelstaten te ontwarren en die zullen snel zien dat een artificieel separatisme niet kan functioneren, zelfs politiek opgelegd, laat staan dat de verantwoordelijke staatsmensen zich daartoe zouden laten leiden... dus... jullie mogen gerust verder fantaseren... en wars van alle belacheijke opmerkingen op mijn logische redenering... blijf ik bij mijn standpunt...
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steenbok66 : 21 juli 2004 om 10:20. Reden: typfout |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |