![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook de nieuwe Denen houden niet van kerstbomen.
cphpost - Journalists attacked for reporting on Christmas tree controversy 12 november 2012 - The board had voted against paying 8,000 kroner for the annual Christmas tree and party, but had earlier in the year approved the payment of 60,000 kroner for a party celebrating the Muslim holiday of Eid. Five out of nine of the board members are Muslims. After the men arrived and exited the van, the attackers promptly began throwing bricks and cobblestones at it. The attackers shouted slurs at the journalists, such as “Neo-Nazi”, and told them to leave. Following the attack that damaged the windows, doors and the dashboard of the van, the head of TV2 News condemned the treatment of his journalists. The story of the axed Christmas tree was taken up by the Danish media with gusto after several politicians and commentators suggested it demonstrated an intolerance towards Danish customs held by the minority Muslim population. “It needs to be determined to what extent the decision by the Muslim members of the board to first vote 'yes' to a 60,000 kroner Eid party, then 'no' to a 8,000 kroner Christmas tree to celebrate Christian traditions, violates laws by discriminating against Christians and their traditions,” police spokesperson Karsten Egtved wrote in his report. Laatst gewijzigd door zonbron : 13 november 2012 om 13:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Anyway, ik beschouw die constructie in Brussel als gewoon een andere variant van een kerstboom. Dat hele verontwaardigde gedoe er rond, is ronduit lachwekkend. Als er een probleem is inzake migratie en integratie, dan is dit wel één van de meest belachelijke aanleidingen om het debat te voeren. Wie voorstander is van een streng migratie- en integratiebeleid zou er beter aan doen zich niet grandioos belachelijk te maken door moord en brand te schreeuwen over een nep kerstboom. Trouwens, door zo een spel te maken over een non-issue, kan je misschien volgend jaar exact krijgen wat je vreesde. Een paar migrantenjongeren met teveel tijd zouden deze belachelijke reacties kunnen gebruiken om volgend jaar, in hun ogen voor de lol en gewoon omdat ze weten wat voor reacties ze gaan krijgen, écht een paar kerstbomen om te hakken of spel rond een kerstboom te maken. "For the lulz", zoals ze dat op 't internet noemen. En zo krijg je dan een self-fullfilling prophecy. Doordat ge zo luid en paranoïde staat te roepen, zou het misschien wel eens écht kunnen gebeuren. Laatst gewijzigd door Sammael : 13 november 2012 om 13:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Men had wel verwacht dat er opmerkingen zouden worden gemaakt over de gezelligheid, maar geen racistische! Het is maar dat we weten wat de definitie in Brussel is over racisme!! ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Brussel reageert op een internetpetitie die al duizenden keren werd ondertekend. Daarin staat dat het schrappen van de traditionele kerstboom (de boom wordt vervangen door een elektronisch exemplaar) op de Grote Markt getuigt van een gebrek aan respect voor onze waarden en tradities. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
In deze zelfde draad werd er al op gewezen dat die internetpetitie niets meer is dan een suggestieve vraag. Ik neem aan dat u weet wat "suggestieve vraagstelling" betekent. Tevens werd erop gewezen dat de bron van dit alles een CD&V-er is die vreest dat religieuze motieven een rol spelen. Ze is er dus eigenlijk niet zeker van. Toch bazuint ze het rond als ware het de waarheid en wordt dat klakkeloos overgenomen door de massa op het internet die denken dat de titel van een krantenartikel altijd een correcte weergave van de inhoud van dat artikel is. Btw, is dat nu echt nodig om die belachelijke foto's telkens opnieuw te posten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Het is wel een woord van Arabische herkomst
http://www.kennislink.nl/publicaties/lesje-etymologie Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.history-science-technolog.../Notes%207.htm Maar dat kan Esparanza in haar haat voor "bruin mannen" natuurlijk niet toegeven.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien U mij wenst af te doen als een Moslimhater, ga Uw gang. Maar dat is ver van de waarheid. Blij dat ik Uw aandacht even heb. Mijn kritiek naar de aanhangers van de Islam is dat wanneer een extremistische groep uit de bol gaat of zoals tijdens de protesten ivm. de zo genaamde moslimfilm (bijna?) niemand uit die groep de extremisten openlijk heeft veroordeeld of tot rust heeft opgeroepen. Kijk bvb. ook naar S4B. Natuurlijk is deze gemeenschap lang niet de enige die zich zo gedraagt. Vanweg deze reden vroeg ik naar Uw opinie aangaande Syrie. Ook U weet dat deze Christmas tree bomber (uit de belachelijke foto's) een 'patsy' is... blijkbaar laten de extremisten zich gemakkelijk overtuigen (niet enkel Moslims, white supremists bvb.). Kan de vredevolle Moslim dat verhelpen of houdt hij zich liever zoals steeds afzijdig ? Niets om vroom over te zijn... op een laag pitje, net zoals de gemiddelde Vlaming. Of vergis ik mij en wordt dit toch binnnenhuis aangepakt ? BTW, voor mij is de kerstboom simpelweg een onderdeel van de lokale tradities die ik graag intact zie. Fanatiek ben ik niet, maar dat verhindert mij niet te observeren en mij de nodige vragen te stellen. Verder, ik ken U niet en heb U nooit in het onderdeel Arabische Lente gezien... Laatst gewijzigd door zonbron : 13 november 2012 om 16:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @zonbron: Ik denk dat je je vergist. Sharia4Belgium & alle andere sectaire groepen worden overal geweerd uit moskeeën en verenigingen. S4B is een sekte die zichzelf beschouwt als de enige moslims; zij kunnen onmogelijk als represntatief gezien worden voor de moslimgemeenschap aangezien S4B zelf de hele moslimgemeenschap uitspuwt.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zijn hier al decennia gewoon kerstmis rond een kerstboom te vieren, dat is alles! Of dat katholiek is of niet zal ons worst wezen. De burgemeester van Brussel kan verklaren wat hij wil, een politieker, zeker één waarvan zijn gebied volloopt met nieuwe oa moslimkiezers zal toch niet liegen zeker? Spijtig dat hij vergeet uit te leggen waarom men dan wel die grote kerstboom weg moet doen? Voor de last van de dennennaalden zeker... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals onze democratische partijen doen met VB. Laatst gewijzigd door andev : 13 november 2012 om 16:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sharia4Belgium.
Salafisme daarentegen is een vlag die meerdere ladingen dekt, en de Moslimbroederschap is zo mogelijk een nog complexer verhaal. Wat Saoedi-Arabië betreft: er heerst in het land een erg complexe situatie waar ik te weinig recente info voer heb: spanningen tussen prinsen, sterke ideologische evolutie van de "islamistische" oppositiegroepen, druk voor hervormingen, groeiend ongenoegen in sji'itische gebieden, ...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
|
![]() Citaat:
Even logisch nadenken, naar Brussel komen, Antwerpen, maar Leuven, Diest, Tienen, bepaalde wijken van Hasselt, bepaalde kleinere gemeentes waar er een uitverkoop is geweest helpt ook. Dan nog even de kranten lezen van de laatste voorbije jaren, en je bent weer mee. Ik denk dat het Brusselse bestuur simpelweg de volgende afweging heeft gemaakt, wat willen we: - Het risico van een aanslag/rellen/opstanden/verbrandde auto's/..., al dan niet (in een zo goed mogelijk scenario) de verbranding van de boom op de Brusselse Kerstmarkt, waardoor de clash tussen twee beschavingen duidelijk zou zijn en volledig zou polariseren omdat de echte Europeanen zeker niet zullen willen dat hùn tradities, in hùn hoofdstad en hùn feest dat draait rond vrede, liefde, ... verstoord zou worden in hùn land wat zì`j nooit verlaten en zij opgebouwd hebben, ... --> Dit zou tot een verschrikkelijke exposie van geweld leiden, dat weet u ook. En iedereen die nog niet radicaal anti-Islam of anti- de P.S. regulariseer alles wat in een straal van 30 000km woont en wat ademt, zou dat plotsklaps wel worden .... Misschien zelfs u, vanonder uw hoofddoek of tulband. - Voor een andere constructie kiezen die er weliswaar wel met veel verbeelding op lijkt, maar die allicht minder kans heeft om hevige reacties uit te lokken bij de lange-tenen-broeders van de godsdienst van de vrede terwijl ze de kelen oversnijden Allah Ahkbar roepend, en die enigszins nog verantwoord kan worden door te verwijzen naar "modernisme", "vooruitstrevendheid" "progressie" en "lanzen breken" of weet ik wat ... De slimme Brusselse burgervaders hebben zelfs openlijk toegegeven dat het minder gezellig is, en dat ze daarom reacties vreesden!! ... Maar waarom men dan wel plots een groene mooie kerstboom vervangt door een hoop ijzer, wordt niet gezegd. Op die manier worden escalaties van conflicten vermeden en de westerlingen kregen al zoveel door hun strot geduwd en betalen al voor al het wel en wee van de nieuwkomers, dit zullen ze ook nog wel slikken, zeker als we doen alsof het niets met de nieuwkomers te maken heeft... Als je slim genoeg bent om in te zien dat 1+1 gelijk is aan 2, kan je deze puzzel ook wel leggen hoop ik.
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
|
![]() Ahja, ondertekend, iemand die vorig jaar eerst uit Hasselt en vervolgens uit Leuven is moeten gaan vluchten tijdens het goed voorbereide nieuwjaarsfeest waarvoor mijn vriendinnen en ik ons prachtig hadden uitgedost, omdat de verrijkers het nodig vonden om met bommetjes te gooien tussen (!!!!!!!!) publiek dat klaar stond om naar vuurwerk te kijken, tussen deze mensen rond te lopen als een stel onbeschaafden (en met lopen bedoel ik lopen, rennen dus, al ware ze beschutting aan het zoeken voor een oorlog en ons aan het gebruiken als menselijk schild), schreeuwen al ware het oorlogskreten, ...
In Leuven was de situatie dat ze ons gewoon constant lastig vielen met hun verrijkende taalkennis om te vragen of we nog beschikbaar op de huwelijksmarkt waren, daarbij niet gehinderd door het verschil tussen hun en ons wat zelfs de grootste idioot had kunnen opmerken (mooie, zeer verfijnde en elegante, slanke en nette dames in galakledij die hogeropgeleid waren en waarvan de meesten werkten (ik niet) in een job met aanzien, zich klassevol gedroegen en zuiver NL spreken versus obese, ongewassen, onverstaanbare, stalkende, zich onaangepast gedragende, frotteuristische, schurende, walmende, werkloze, ongeschoolde,... nieuwkomers die een 'afwijzing' niet verstaan maar het integendeel zien als een uitnodiging om meer over hun leeggehang en zoektocht naar een Belgisch id te verkondigen. En er maar heilig van overtuigd zijn dat het in de sjakosj ging komen... (Of waarom doen ze het anders? Om je avond te verpesten misschien? Dat zou ook nog kunnen...).
![]() |
![]() |
#140 |
Minister
|
![]() Om even de gedachten te bepalen:
Zo zou die verrijkte postmoderne cultuur-neutrale kerstboom (sorry, lichtfeestboom) er uit gaan zien. ![]() |
![]() |
![]() |