Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 november 2012, 13:04   #121
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Ook de nieuwe Denen houden niet van kerstbomen.

cphpost - Journalists attacked for reporting on Christmas tree controversy
12 november 2012 - The board had voted against paying 8,000 kroner for the annual Christmas tree and party, but had earlier in the year approved the payment of 60,000 kroner for a party celebrating the Muslim holiday of Eid. Five out of nine of the board members are Muslims. After the men arrived and exited the van, the attackers promptly began throwing bricks and cobblestones at it. The attackers shouted slurs at the journalists, such as “Neo-Nazi”, and told them to leave. Following the attack that damaged the windows, doors and the dashboard of the van, the head of TV2 News condemned the treatment of his journalists. The story of the axed Christmas tree was taken up by the Danish media with gusto after several politicians and commentators suggested it demonstrated an intolerance towards Danish customs held by the minority Muslim population. “It needs to be determined to what extent the decision by the Muslim members of the board to first vote 'yes' to a 60,000 kroner Eid party, then 'no' to a 8,000 kroner Christmas tree to celebrate Christian traditions, violates laws by discriminating against Christians and their traditions,” police spokesperson Karsten Egtved wrote in his report.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 13 november 2012 om 13:04.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2012, 13:04   #122
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Ik had U doorzien, dit ondanks Uw weinigzeggend avatar.

En wat denk meneer over de situatie in Syrie ? Is het einde nabij ?
Voor Assad lijkt het einde nabij. Of dat voor de rest van de regio goed nieuws is, is een andere vraag. Van zodra ze hun intern conflict hebben opgelost, hoop ik voor de Syriërs dat hun nieuwe leiders het verstand zullen hebben om uitgebreid te gaan slijmen bij Turkije en Libanon en hetzelfde, maar heel discreet, bij Israël. Nog een paar verdwaalde bommekes en er zou er zich wel eens eentje kunnen gaan moeien. En als er ééntje zich bemoeit, zal het hele Midden-Oosten snel volgen.

Anyway, ik beschouw die constructie in Brussel als gewoon een andere variant van een kerstboom. Dat hele verontwaardigde gedoe er rond, is ronduit lachwekkend.

Als er een probleem is inzake migratie en integratie, dan is dit wel één van de meest belachelijke aanleidingen om het debat te voeren. Wie voorstander is van een streng migratie- en integratiebeleid zou er beter aan doen zich niet grandioos belachelijk te maken door moord en brand te schreeuwen over een nep kerstboom.

Trouwens, door zo een spel te maken over een non-issue, kan je misschien volgend jaar exact krijgen wat je vreesde. Een paar migrantenjongeren met teveel tijd zouden deze belachelijke reacties kunnen gebruiken om volgend jaar, in hun ogen voor de lol en gewoon omdat ze weten wat voor reacties ze gaan krijgen, écht een paar kerstbomen om te hakken of spel rond een kerstboom te maken. "For the lulz", zoals ze dat op 't internet noemen. En zo krijg je dan een self-fullfilling prophecy. Doordat ge zo luid en paranoïde staat te roepen, zou het misschien wel eens écht kunnen gebeuren.

Laatst gewijzigd door Sammael : 13 november 2012 om 13:09.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2012, 13:06   #123
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammael Bekijk bericht
Voor Assad lijkt het einde nabij. Of dat voor de rest van de regio goed nieuws is, is een andere vraag. Van zodra ze hun intern conflict hebben opgelost, hoop ik voor de Syriërs dat hun nieuwe leiders het verstand zullen hebben om uitgebreid te gaan slijmen bij Turkije en Libanon en hetzelfde, maar heel discreet, bij Israël. Nog een paar verdwaalde bommekes en er zou er zich wel eens eentje kunnen gaan moeien. En als er ééntje zich bemoeit, zal het hele Midden-Oosten snel volgen.

Anyway, ik beschouw die constructie in Brussel als gewoon een andere variant van een kerstboom. Dat hele verontwaardigde gedoe er rond, is ronduit lachwekkend.

Als er een probleem is inzake migratie en integratie, dan is dit wel één van de meest belachelijke aanleidingen om het debat te voeren. Wie voorstander is van een streng migratie- en integratiebeleid zou er beter aan doen zich niet grandioos belachelijk te maken door moord en brand te schreeuwen over een nep kerstboom.
Goed. Bedankt voor Uw mening.
HIER
Oud 13 november 2012, 14:43   #124
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Dat er racistische opmerkingen zouden worden gemaakt, had Brussel niet verwacht.
http://www.standaard.be/artikel/deta...word=kerstboom

Men had wel verwacht dat er opmerkingen zouden worden gemaakt over de gezelligheid, maar geen racistische!

Het is maar dat we weten wat de definitie in Brussel is over racisme!!
Oud 13 november 2012, 15:25   #125
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

investigativeproject - Tree-Lighting Plot Not Portland's First Terrorism Activity
1 december 2010

A Portland mosque where a man accused of plotting to bomb a Christmas tree-lighting ceremony prayed has been previously tied to a terrorism investigation, court documents show.

...

Mohamed Osman Mohamud pushed buttons on a cell phone in an attempt to detonate a bomb as thousands attended the annual event last week in downtown Portland. Mohamud was unaware that individuals he was working with were actually FBI agents monitoring his actions who ensured that the bomb would not work.
Uit De Standaard
Brussel reageert op een internetpetitie die al duizenden keren werd ondertekend. Daarin staat dat het schrappen van de traditionele kerstboom (de boom wordt vervangen door een elektronisch exemplaar) op de Grote Markt getuigt van een gebrek aan respect voor onze waarden en tradities.

In de petitie luidt het: 'Na het verbod van varkensvlees in de schoolrestaurants, na het hernoemen van de kerstmarkt tot Winterpret heeft men nu beslist om de kerstboom van de Grote Markt te bannen.'

De stad Brussel en burgemeester Freddy Thielemans weerleggen met klem dat religieuze motieven meespeelden in de beslissing.
HIER
Oud 13 november 2012, 15:43   #126
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Uit De Standaard
Brussel reageert op een internetpetitie die al duizenden keren werd ondertekend. Daarin staat dat het schrappen van de traditionele kerstboom (de boom wordt vervangen door een elektronisch exemplaar) op de Grote Markt getuigt van een gebrek aan respect voor onze waarden en tradities.

In de petitie luidt het: 'Na het verbod van varkensvlees in de schoolrestaurants, na het hernoemen van de kerstmarkt tot Winterpret heeft men nu beslist om de kerstboom van de Grote Markt te bannen.'

De stad Brussel en burgemeester Freddy Thielemans weerleggen met klem dat religieuze motieven meespeelden in de beslissing.
Desondanks blijven een paar duizenden onnozelaars het nodig vinden zich verder belachelijk te maken.

In deze zelfde draad werd er al op gewezen dat die internetpetitie niets meer is dan een suggestieve vraag. Ik neem aan dat u weet wat "suggestieve vraagstelling" betekent. Tevens werd erop gewezen dat de bron van dit alles een CD&V-er is die vreest dat religieuze motieven een rol spelen. Ze is er dus eigenlijk niet zeker van. Toch bazuint ze het rond als ware het de waarheid en wordt dat klakkeloos overgenomen door de massa op het internet die denken dat de titel van een krantenartikel altijd een correcte weergave van de inhoud van dat artikel is.

Btw, is dat nu echt nodig om die belachelijke foto's telkens opnieuw te posten?
Oud 13 november 2012, 15:50   #127
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Desondanks blijven een paar duizenden onnozelaars het nodig vinden zich verder belachelijk te maken.

In deze zelfde draad werd er al op gewezen dat die internetpetitie niets meer is dan een suggestieve vraag. Ik neem aan dat u weet wat "suggestieve vraagstelling" betekent. Tevens werd erop gewezen dat de bron van dit alles een CD&V-er is die vreest dat religieuze motieven een rol spelen. Ze is er dus eigenlijk niet zeker van. Toch bazuint ze het rond als ware het de waarheid en wordt dat klakkeloos overgenomen door de massa op het internet die denken dat de titel van een krantenartikel altijd een correcte weergave van de inhoud van dat artikel is.

²
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2012, 16:00   #128
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Sta me toe dit flink in twijfel te trekken.
Het is wel een woord van Arabische herkomst
http://www.kennislink.nl/publicaties/lesje-etymologie
Citaat:
alcohol via Spaans alcohol uit Arabisch al-kuhl, uit het lidwoord al en kuhl ‘zeer fijn poeder van antimoon om de wimpers mee te bestrijken’. Het werd in Spanje als al-kuhúl uitgesproken. Het woord stamt uit het jargon van de alchemisten. Het werd gebruikt voor een fijn poeder dat ontstond door een vaste stof te laten verdampen en weer neerslaan. Vanaf de 16e eeuw werd de naam overgebracht op essences verkregen door destilleren van vloeistoffen, en ten slotte op wijngeest en andere alcoholische destillaten.
'XIII' is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2012, 16:15   #129
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik aanvaard wel dat onze cultuur zich afkeert van de katholieke godsdienst.

Als er nog maar een kerksheid is van minder dan 5 procent, dan mogen in een laïstische staat de symbolen van die kerk vervangen worden door meer hedendaagse dingen.
Dat ze hun stalleke en hun boompke in hun kerk of kapelleke versieren, en op eigen kosten. Maar niet zo centraal, met publiekelijk geld enz. bla bla ...

Natuurlijk is er wel een vermoeden dat er andere zaken meespelen.
Mocht het werkelijk zo zijn dat men buigt voor de moslims, dan zou het wel zeer erg zijn.
Ik hou het op een "tong uitsteken naar de katholieken", en dus daar kan ik mee instemmen.

.
Wat heeft een kerstboom met de katholieke godsdienst te maken?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2012, 16:16   #130
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 'XIII' Bekijk bericht
De "al-" zou al een lichtje moeten hebben doen branden
Oud 13 november 2012, 16:24   #131
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard Alcohol

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 'XIII' Bekijk bericht
Inderdaad, en islamitische wetenschappers die in het Arabisch schreven waren de eersten om te beschrijven hoe de stof alcohol te isoleren uit alcoholische dranken:
http://www.history-science-technolog.../Notes%207.htm

Maar dat kan Esparanza in haar haat voor "bruin mannen" natuurlijk niet toegeven.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 13 november 2012, 16:33   #132
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik zal ze niet opnieuw posten (trouwens er stond aan artikeltje bij).

Indien U mij wenst af te doen als een Moslimhater, ga Uw gang. Maar dat is ver van de waarheid.

Blij dat ik Uw aandacht even heb.

Mijn kritiek naar de aanhangers van de Islam is dat wanneer een extremistische groep uit de bol gaat of zoals tijdens de protesten ivm. de zo genaamde moslimfilm (bijna?) niemand uit die groep de extremisten openlijk heeft veroordeeld of tot rust heeft opgeroepen.

Kijk bvb. ook naar S4B.

Natuurlijk is deze gemeenschap lang niet de enige die zich zo gedraagt.

Vanweg deze reden vroeg ik naar Uw opinie aangaande Syrie.

Ook U weet dat deze Christmas tree bomber (uit de belachelijke foto's) een 'patsy' is... blijkbaar laten de extremisten zich gemakkelijk overtuigen (niet enkel Moslims, white supremists bvb.). Kan de vredevolle Moslim dat verhelpen of houdt hij zich liever zoals steeds afzijdig ? Niets om vroom over te zijn... op een laag pitje, net zoals de gemiddelde Vlaming.

Of vergis ik mij en wordt dit toch binnnenhuis aangepakt ?

BTW, voor mij is de kerstboom simpelweg een onderdeel van de lokale tradities die ik graag intact zie. Fanatiek ben ik niet, maar dat verhindert mij niet te observeren en mij de nodige vragen te stellen.

Verder, ik ken U niet en heb U nooit in het onderdeel Arabische Lente gezien...
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 13 november 2012 om 16:39.
Oud 13 november 2012, 16:43   #133
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@zonbron: Ik denk dat je je vergist. Sharia4Belgium & alle andere sectaire groepen worden overal geweerd uit moskeeën en verenigingen. S4B is een sekte die zichzelf beschouwt als de enige moslims; zij kunnen onmogelijk als represntatief gezien worden voor de moslimgemeenschap aangezien S4B zelf de hele moslimgemeenschap uitspuwt.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 13 november 2012, 16:44   #134
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Wat heeft een kerstboom met de katholieke godsdienst te maken?
Who cares?
We zijn hier al decennia gewoon kerstmis rond een kerstboom te vieren, dat is alles! Of dat katholiek is of niet zal ons worst wezen.
De burgemeester van Brussel kan verklaren wat hij wil, een politieker, zeker één waarvan zijn gebied volloopt met nieuwe oa moslimkiezers zal toch niet liegen zeker?
Spijtig dat hij vergeet uit te leggen waarom men dan wel die grote kerstboom weg moet doen? Voor de last van de dennennaalden zeker...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2012, 16:47   #135
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
@zonbron: Ik denk dat je je vergist. Sharia4Belgium & alle andere sectaire groepen worden overal geweerd uit moskeeën en verenigingen. S4B is een sekte die zichzelf beschouwt als de enige moslims; zij kunnen onmogelijk als represntatief gezien worden voor de moslimgemeenschap aangezien S4B zelf de hele moslimgemeenschap uitspuwt.
Welke sekte ? De MB ? Salafisten ? S.A. .... ?
HIER
Oud 13 november 2012, 16:48   #136
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Waaruit de volgende vraag volgt: waarom legt de moslimgemeenschap deze groep zelf niet het zwijgen op, ze verpesten het voor alle andere moslism die niet denken en handelen zoals hen!
Zoals onze democratische partijen doen met VB.

Laatst gewijzigd door andev : 13 november 2012 om 16:50.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2012, 17:20   #137
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke sekte ? De MB ? Salafisten ? S.A. .... ?
Sharia4Belgium.

Salafisme daarentegen is een vlag die meerdere ladingen dekt, en de Moslimbroederschap is zo mogelijk een nog complexer verhaal.

Wat Saoedi-Arabië betreft: er heerst in het land een erg complexe situatie waar ik te weinig recente info voer heb: spanningen tussen prinsen, sterke ideologische evolutie van de "islamistische" oppositiegroepen, druk voor hervormingen, groeiend ongenoegen in sji'itische gebieden, ...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 13 november 2012, 17:39   #138
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Weet ik veel wat de "officiële" reden is.

Misschien vond er ergens een clown op de gemeente die metalen constructie mooier. Misschien wouden ze eens iets anders dan gewoon altijd maar die kerstboom. Misschien is deze "originele versiering" een excuus voor ne corrupte politieker om een paar 10.000den euro's belastinggeld te kunnen doorschuiven naar de bvba van één of andere bevriende "kunstenaar" of "ontwerper" (en de CD&V-er is misschien malcontent omdat zijne kunstenaar die euro's niet heeft gekregen?). Ik weet het niet.

Maar als ik moet gissen, is het laatste dat in mij opkomt een salafistische samenzwering om ons allemaal, desnoods met dwang, te bekeren tot de Islam

Allé jong, is 't echt? En dat hebt ge zelf vertaald uit de Koran of sprak Mohammed destijds Engels?

Van mij moogt gij zeggen wat ge wilt. Maar hier komen doen alsof de boom vervangen wordt door iets anders louter en alleen "om de islam ter wille te zijn", vind ik belachelijk. Ik mag dat toch wel in twijfel trekken, niet?

Uw stelling is nergens anders op gebaseerd dan op paranoïa en het gewauwel van een CD&V-er die de keuze voor een metalen constructie met lichtjes i.p.v. voor een Kerstboom met lichtjes op de Grote Markt blijkbaar één van de grootste maatschappelijke problemen van zijn stad vindt. Ik stel voor dat hij eens een avondwandelingske in een achtergestelde Brusselse wijk gaat maken en de plaatselijk inwoners van zijn stad gaat vragen hoe hoog "Geen Kerstboom op de Grote Markt" in hun rangschikking van problemen staat.

Er wordt iets anders in de plaats gezet. Ik kan begrijpen dat veel mensen dat jammer vinden omdat ze de boom mooi vinden. Ik hou niet zo vast aan die boom en vind dit origineler dan elk jaar diezelfde boom.

Wat mij stoort, is dat je dit als aanleiding gebruikt voor nog maar eens rondje islam bashen.

Tot slot, off topic, maar misschien weleens nuttig: interessante lectuur die een ander licht gooit op de door u verguisde Islam:

"Moskee en Staat: een moeilijke verhouding?"

Even logisch nadenken, naar Brussel komen, Antwerpen, maar Leuven, Diest, Tienen, bepaalde wijken van Hasselt, bepaalde kleinere gemeentes waar er een uitverkoop is geweest helpt ook. Dan nog even de kranten lezen van de laatste voorbije jaren, en je bent weer mee.

Ik denk dat het Brusselse bestuur simpelweg de volgende afweging heeft gemaakt, wat willen we:

- Het risico van een aanslag/rellen/opstanden/verbrandde auto's/..., al dan niet (in een zo goed mogelijk scenario) de verbranding van de boom op de Brusselse Kerstmarkt, waardoor de clash tussen twee beschavingen duidelijk zou zijn en volledig zou polariseren omdat de echte Europeanen zeker niet zullen willen dat hùn tradities, in hùn hoofdstad en hùn feest dat draait rond vrede, liefde, ... verstoord zou worden in hùn land wat zì`j nooit verlaten en zij opgebouwd hebben, ...
--> Dit zou tot een verschrikkelijke exposie van geweld leiden, dat weet u ook. En iedereen die nog niet radicaal anti-Islam of anti- de P.S. regulariseer alles wat in een straal van 30 000km woont en wat ademt, zou dat plotsklaps wel worden .... Misschien zelfs u, vanonder uw hoofddoek of tulband.

- Voor een andere constructie kiezen die er weliswaar wel met veel verbeelding op lijkt, maar die allicht minder kans heeft om hevige reacties uit te lokken bij de lange-tenen-broeders van de godsdienst van de vrede terwijl ze de kelen oversnijden Allah Ahkbar roepend, en die enigszins nog verantwoord kan worden door te verwijzen naar "modernisme", "vooruitstrevendheid" "progressie" en "lanzen breken" of weet ik wat ...
De slimme Brusselse burgervaders hebben zelfs openlijk toegegeven dat het minder gezellig is, en dat ze daarom reacties vreesden!! ...
Maar waarom men dan wel plots een groene mooie kerstboom vervangt door een hoop ijzer, wordt niet gezegd.
Op die manier worden escalaties van conflicten vermeden en de westerlingen kregen al zoveel door hun strot geduwd en betalen al voor al het wel en wee van de nieuwkomers, dit zullen ze ook nog wel slikken, zeker als we doen alsof het niets met de nieuwkomers te maken heeft...

Als je slim genoeg bent om in te zien dat 1+1 gelijk is aan 2, kan je deze puzzel ook wel leggen hoop ik.
Oud 13 november 2012, 17:46   #139
Groentje-18

Standaard

Ahja, ondertekend, iemand die vorig jaar eerst uit Hasselt en vervolgens uit Leuven is moeten gaan vluchten tijdens het goed voorbereide nieuwjaarsfeest waarvoor mijn vriendinnen en ik ons prachtig hadden uitgedost, omdat de verrijkers het nodig vonden om met bommetjes te gooien tussen (!!!!!!!!) publiek dat klaar stond om naar vuurwerk te kijken, tussen deze mensen rond te lopen als een stel onbeschaafden (en met lopen bedoel ik lopen, rennen dus, al ware ze beschutting aan het zoeken voor een oorlog en ons aan het gebruiken als menselijk schild), schreeuwen al ware het oorlogskreten, ...
In Leuven was de situatie dat ze ons gewoon constant lastig vielen met hun verrijkende taalkennis om te vragen of we nog beschikbaar op de huwelijksmarkt waren, daarbij niet gehinderd door het verschil tussen hun en ons wat zelfs de grootste idioot had kunnen opmerken (mooie, zeer verfijnde en elegante, slanke en nette dames in galakledij die hogeropgeleid waren en waarvan de meesten werkten (ik niet) in een job met aanzien, zich klassevol gedroegen en zuiver NL spreken versus obese, ongewassen, onverstaanbare, stalkende, zich onaangepast gedragende, frotteuristische, schurende, walmende, werkloze, ongeschoolde,... nieuwkomers die een 'afwijzing' niet verstaan maar het integendeel zien als een uitnodiging om meer over hun leeggehang en zoektocht naar een Belgisch id te verkondigen. En er maar heilig van overtuigd zijn dat het in de sjakosj ging komen... (Of waarom doen ze het anders? Om je avond te verpesten misschien? Dat zou ook nog kunnen...).
Oud 13 november 2012, 19:37   #140
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Om even de gedachten te bepalen:
Zo zou die verrijkte postmoderne cultuur-neutrale kerstboom (sorry, lichtfeestboom) er uit gaan zien.

Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be