![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#121 |
|
Banneling
|
Voor ze de prijs per m3 vermenigvuldigen met het verbruikte aantal m3, trekken ze eerst 15m3 af
|
|
|
|
|
|
#122 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#123 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#124 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#125 | |
|
Banneling
|
Citaat:
men hoeft de mens niet om te vormen tot een gebruiker of toepasser van een kattewaske , men moet de industrie aanzetten tot het maken en ontwikkelen van efficiente en minder vervuilende producten . In weze zou afvalwater met licht vervuild water ' biologsche afbreekbaar vervuiling niet naar het waterzuiveringsstation moeten afgeleid worden maar gewoon in het grondwater of in een biovijver met planten geloost worden waar het door planten en diertjes gewoon omgezet wordt in schoon water . Trouwens als je weet dat een perfect werkende septische put vb perfect onvervuild water als eind overloop geeft , heb je een groot volume dat je geheel kan onthouden van industriele dure zuiveringsprocessen . |
|
|
|
|
|
|
#126 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En daar geldt de duidelijke regel: hoe geconcentreerder de vervuiling is, hoe gemakkelijker het procédé. Hoe dunner de vervuiling, hoe moeilijker en hoe meer energie het vraagt. Daarom ook zijn we als gezin zuinig op water. Al onze kinderen hebben recht op een wekelijks bad, maar, ook al door de grootte van ons gezin, gaan ze per twee in het bad. De kleintjes wel te verstaan. De grotere nemen over het algemeen een douche. |
|
|
|
|
|
|
#127 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Trouwens de link in deze draad gegeven naar de TMVW site bevestigt dat Laatst gewijzigd door eno2 : 6 december 2012 om 01:17. |
|
|
|
|
|
|
#128 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#129 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Met dank aan Vlaamse Realist Laatst gewijzigd door eno2 : 6 december 2012 om 01:24. |
||
|
|
|
|
|
#130 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
15m³ per persoon. Dat wil zeggen dat een gezin met 4 personen 164liter per dag gratis kan krijgen.
Awel, simpele oplossing, voor wanbetalers, een intelligente teller. Die gewoon elke dag bijhoudt hoeveel liter er gebruikt is, en als het dagratsoen- met opgespaarde restjes van de dagen ervoor meegeteld- opgebruikt is, kraan dicht. Dan moeten die wanbetalers gewoon een infrastructuurbijdrage betalen. En da's perfect regelbaar met een maandelijkse overschrijving. Ik zie dat op termijn trouwens nog ingevoerd worden voor iedereen. Kwestie, drinkbaar water is een kostbaar goedje.
|
|
|
#131 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#132 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Douche op't werk. Doe ik ook ten andere. Bespaart op jaarbasis wel een hoop water en energie. Scholen ten andere ook. Dat velen het niet doen, is niet mijn schuld, noch probleem, tenzij de lichaamsgeur overweldigend wordt.
|
|
|
|
#133 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En zet een dagteller zoals Maddox voorstelt. Dat is ongeveer de helft van een normaal verbruik per persoon, naar ik ondervond gedurende jaren. . En ik douchte dagelijks. Laatst gewijzigd door eno2 : 6 december 2012 om 10:31. |
|
|
|
|
|
|
#134 |
|
Minister
|
Koud douchen soms? Want warm water maken kost heel veel energie en is dus duur en niet te betalen voor arme mensen.
|
|
|
|
|
|
#135 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik had jaren en nu ook weer huur, verbruik en energie in een forfait en dus geen beperking op verbruik, eigenlijk. Maar dat komt, omdat ik weinig verbruik en de verhuurder dus tevreden is. Laatst gewijzigd door eno2 : 6 december 2012 om 16:24. |
|
|
|
|
|
|
#136 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als het dat is, of stinken, dan weet ik de keuze wel.
|
|
|
#137 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Zwembad van 5x8x2 = 80 kubieke meter = 80.000 liter water. En ik ben ook zuinig : ik wou eerst een groter laten zetten. Laatst gewijzigd door zwarte piet : 8 december 2012 om 00:45. |
|
|
|
|
|
|
#138 |
|
Banneling
|
Deze regeling is oud en in feite onwettelijk.De eigenaar van de elec-meter mag de energie niet doorverkopen.Voor water en gas weet ik het niet.
|
|
|
|
|
|
#139 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Nu zit ik wel goed, maar in 't buitenland. |
|
|
|
|
|
|
#140 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
En dat is toch nog altijd het belangrijkste denk ik...
CLAESSENS Joris Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter Bron: de koran. |
|
|
|
|