Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 december 2012, 20:03   #121
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Liefde komt er in elk geval niet bij te pas, dat is pas de echte "vrije markt"
Bij een one nightstand komt ook geen liefde te pas. Als er alleen maar gesekst zou worden wanneer er liefde bijkomt, zou er weinig gevrijd worden
Oud 6 december 2012, 20:05   #122
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Bij een one nightstand komt ook geen liefde te pas. Als er alleen maar gesekst zou worden wanneer er liefde bijkomt, zou er weinig gevrijd worden
Je moet het vrijvolume van vaste partners niet onderschatten, dat vormt toch de bulk.
De Rendez-vous huizen zijn de uitzondering.

Laatst gewijzigd door eno2 : 6 december 2012 om 20:06.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2012, 20:06   #123
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat soort immoraliteit moet dus niet bijgestuurd worden???
.
Dat is een hele discussie. Het probleem is dat het dikwijls een beslissing is waar beide partijen mee 'instemmen', ook al is het vanuit een machtsrelatie en geen echte vrije keuze.
Er zijn zeker gevallen waar een optreden noodzakelijk is. Mensen die in de prostitutie gedwongen worden, Prostitutie uit extreme armoede...

Ik begrijp ook niet goed waarom men meestal achter de vrouw aangaat, terwijl de klant dikwijls met rust gelaten wordt. Dat lijkt me een overblijfsel uit een tijd dat de vrouw minder rechten had dan de man. Ik zou juist het omgekeerde doen (als prioriteit).

Maar er zijn veel situaties waar de staat niet dient tussen te komen mijns inziens.

Ik ben ook 'tegen' abortus als algemene regel, maar tegelijk ben ik geen voorstander ervan dat een overheid dient te beslissen of een vrouw al dan niet tot die ingreep mag overgaan.

Iets immoreels dient niet noodzakelijk 'strafbaar' te zijn (zie liegen). Soms maak je de situatie zo alleen maar erger.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 6 december 2012 om 20:13.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2012, 20:09   #124
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Xaviera Hollander, Hot Marijke ... immoreel uitgebuit?
Immoreel hoeft niet noodzakelijk samen te gaan met 'uitgebuit'.

In de gevallen die u opnoemt zie ik geen wettelijk verbod nodig. Maar dat maakt het gedrag niet minder grenzend aan de immoraliteit.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 6 december 2012 om 20:09.
Oud 6 december 2012, 20:11   #125
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Dat is een hele discussie. Het probleem is dat het dikwijls een beslissing is waar beide partijen mee 'instemmen', ook al is het vanuit een machtsrelatie en geen echte vrije keuze.
Er zijn zeker gevallen waar een optreden noodzakelijk is. Mensen die in de prostitutie gedwongen worden, Prostitutie uit extreme armoede...

Ik begrijp ook niet goed waarom men achter vrouw aangaat, terwijl de klant dikwijls met rust gelaten wordt. Dat lijkt me een overblijfsel uit een tijd dat de vrouw minder rechten had dan de man. Ik zou juist het omgekeerde doen (als prioriteit).

Maar er zijn veel situaties waar de staat niet dient tussen te komen mijns inziens.

Ik ben ook 'tegen' abortus als algemene regel, maar tegelijk ben ik geen voorstander ervan dat een overheid dient te beslissen of een vrouw al dan niet tot die ingreep mag overgaan.

Iets immoreels dient niet noodzakelijk 'strafbaar' te zijn (zie liegen). Soms maak je de situatie zo alleen maar erger.
Dat is een goed overwogen standpunt dat toch in zijn kern op het terrein een leemte achterlaat. Ik ben meer voor de maakbaarheid van dergelijke
toestanden met een uitgewerkte regeling. Misschien minder laks en bemoeizuchtiger...Uiteindelijk deel ik het standpunt van de boze feministen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 6 december 2012 om 20:12.
Oud 6 december 2012, 20:11   #126
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht

Vele mannen met een grote bek die vrouwen nooit iets zouden geven in ruil voor ... zijn zo machtslustig dat ze sex ook afdwingen en dus halve tot hele verkrachters zijn .
U lijkt me een verstoord mensbeeld te hebben.*KNIP*

Website

Laatst gewijzigd door Akira : 8 december 2012 om 14:54.
Oud 6 december 2012, 20:13   #127
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Klaar dat dat de kijk is van Klarekijk

Dat soort immoraliteit moet dus niet bijgestuurd worden???

.
Ik weet echt niet of U instaat bent om een gesprek te voeren en of om over een bepaalde redenering na te denken zonder iets en iemand in de grond te boren .

Ik heb hier de stelling of beredenering gemaakt . hoe ver ligt de prostitutie verwijderd van het daglijkse leven en dagelijkse doen en laten van vrouwen .

Ik denk dat 95 % van alle vrouwen hun eigen minnaar , lief , verloofde, levenspartner of echtgenoot , el eens sexueel in de watte heeft gelegt of hem erotisch heeft geprikkelt met het oog op een of ander kadootje of materieel hebbeding dat ze graag wil hebben .

Dat is een heel gewoon dagelijks gebeuren , ook binnen een relatie en gezin, en heeft niet per definitie negatief bekeken te worden .

Ik heb het nooit over hoeren gehad , behoudens dat ik aantoon dat een hoer iets helemaal anders is dan prostitutie .

Een vrouw die voor haar baas eens een knopje meer open zet of wat uitdagender is , om wat gunstiger gestemd te zijn , is zeker geen uitzondering . ook al is dat mijlen ver van samen de daad beleven .

Maar het dagelijkse patroon van een vrouw ( zelfs is dat een ondeugend spelletje met haar echtgenoot ) zou wel eens veel dichter bij prostitutie kunnen liggen dan we wel willen toegeven .

De vrouwen zullen deze zaak nietallemaal toegeven .
al heb ik al vele grapjes gehoord van vrouwen onderling die in die richting wijzen .

En ook de man geeft het niet graag toe , want dan gaat hij als zwakkeling door het leven .

Wel , mag dit besproken worden ???? Ik denk het wel .

Natuurlijk is dat met typetjes als Eno onmogelijk .

Trouwens er zijn ook homo's die in ruil voor wel eens een pijpke zetten . dus zoveel onderscheid zal er wel niet zijn .

De lichte vorm van "prostitutie " is in ons dagelijks leven heel frequent aanwezig .

Laatst gewijzigd door Akira : 8 december 2012 om 14:49.
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2012, 20:15   #128
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb het nooit over hoeren gehad , behoudens dat ik aantoon dat een hoer iets helemaal anders is dan prostitutie .
Dat heb j e nooit en nergens aangetoond.

Hoer= prostitutée

De rest van je post is evenzo pure zever

Citaat:
De lichte vorm van "prostitutie " is in ons dagelijks leven heel frequent aanwezig
.

Jouw lichte vorm van prostitutie is helemaal geen prostitutie.
Het is niet omdat iedereen aan seks doet dat iedereen aan prostitutie doet, licht of zwaar. Trouwens, dat zijn begrippen die je zelf uitgevonden hebt voor de gelegenheid. Wel veelzeggend voor jouw geestestoestand.

Laatst gewijzigd door eno2 : 6 december 2012 om 20:20.
Oud 6 december 2012, 20:21   #129
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. Sekswerk behoort nu niet en nooit niet tot de gewone arbeidsmarkt. Je kan mensen activeren om te werken, maar je kan ze niet activeren om zich te prostttueren

Je zegt zelf dat er dwang gebruikt wordt
Het kan dus geen gewone job zijn
Het kan wel een gewone job zijn op voorwaarde dat er geen dwang bij komt.
Het is trouwens zo dat pas wanneer prostitutie volledig in de onwettigheid gedwongen wordt er meer misbruiken en uitwassen aan te pas komen.
Klassiek voorbeeld : http://www.ethesis.net/prostitutie/p..._inleiding.htm
Napoleon veranderde de Code Civile in de Code Napoleon, waarin de registratie van de burgerbevolking en de registratie van de prostituées werd geregeld[67]. Door deze registratie werden de prostituées gekend, artsen moesten slechts de politieregisters op te vragen om een overzicht te krijgen van het aantal hoeren. Dit maakte een controle op geslachtsziekten eenvoudiger. Door de samenwerking tussen artsen en politie en een sterke bemoeienis van overheidswege zat de prostitutie muurvast[68].

Napoleon was niet dom. Dwing de prostitutie in de volledige onwettigheid en controle wordt onmogelijk.

Laatst gewijzigd door Akira : 8 december 2012 om 14:50.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2012, 20:24   #130
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist
Ik denk dat niemand zal betwisten dat liefde boven seks staat en gaat
Sacraal is wel overdreven voor een athëist
Voor mij is seks zonder liefde minder, veel minder.
En bij hoeren ben ik zonder meer impotent
Al geprobeerd dan?
Oud 6 december 2012, 20:27   #131
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Al geprobeerd dan?
Meer dan een keer, te beginnen in mijn jeugd
Betalen en niet scoren. En je geld krijg je niet terug

Laatst gewijzigd door eno2 : 6 december 2012 om 20:30.
Oud 6 december 2012, 20:31   #132
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Ik begrijp niet wat men tegen prostituee's heeft, zeker niet wat betreft het "immorele" gedeelte, Adidas dat schoenen laat maken door kinderen in India, dat je dit immoreel noemt, daar kan ik nog inkomen.

Mijn vorige vrouw was een prostituee, haar eigen keuze trouwens. Vijf a zes dagen per week vroeg opstaan om hard te gaan werken in een groentewinkel, dat zei haar niets, 2 nachten per week in een bar en ze verdiende vijf maal zoveel als in de groentewinkel, zonder hard te werken.

En als je me nu komt zeggen, ik ga liever voor een klein loontje heel de week in de groentenwinkel werken, wel ja, dat mag.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2012, 20:33   #133
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Immoreel hoeft niet noodzakelijk samen te gaan met 'uitgebuit'.

In de gevallen die u opnoemt zie ik geen wettelijk verbod nodig. Maar dat maakt het gedrag niet minder grenzend aan de immoraliteit.
Die dames leiden het leven dat zij wensen en hun klanten betalen hen omdat zij dat willen. Wie zijn wij om te oordelen wat daaraan immoreel is?
Oud 6 december 2012, 20:33   #134
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die dames leiden het leven dat zij wensen en hun klanten betalen hen omdat zij dat willen. Wie zijn wij om te oordelen wat daaraan immoreel is?
Precies.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2012, 20:40   #135
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En als je me nu komt zeggen, ik ga liever voor een klein loontje heel de week in de groentenwinkel werken, wel ja, dat mag.
Misschien hang je een 'mechanistisch' mensbeeld aan waar de mens slechts een lichaam 'heeft', daar je het verschil niet ziet tussen het verkopen van groenten en van jezelf.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 6 december 2012 om 20:41.
Oud 6 december 2012, 20:44   #136
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik begrijp niet wat men tegen prostituee's heeft, zeker niet wat betreft het "immorele" gedeelte, Adidas dat schoenen laat maken door kinderen in India, dat je dit immoreel noemt, daar kan ik nog inkomen.

Mijn vorige vrouw was een prostituee, haar eigen keuze trouwens. Vijf a zes dagen per week vroeg opstaan om hard te gaan werken in een groentewinkel, dat zei haar niets, 2 nachten per week in een bar en ze verdiende vijf maal zoveel als in de groentewinkel, zonder hard te werken.

Ik heb niets tegen prostitués, ik heb iets tegen prostitutie.
Oud 6 december 2012, 20:45   #137
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, Dat hebben Den Duisteren Duikboot en ik al ontkracht

Veel prostitutie is sowieso van criminele aard

Controle op criminaliteit is altijd mogelijk
Het is in wezen hetzelfde issue met drugs
Het hangt er gewoon van af wat je wilt.
Ik wil geen legalisatie. Feministische vrouwen willen dat ook niet.
Ik heb nergens iets gelezen van u of DDD dat die stelling in mijn ogen ontkracht.
Ik heb alleen wat moraliserende praat gelezen. Ik vind het een beetje raar dat u (atheïst) zo tegen de prostitutie bent (waarschijnlijk speelt in uw onderbewuste het feit mee dat u niet kunt klaarkomen bij een prostituée). Ik, als katholieke vrouw en feministe (maar dan uit een tijd toen we echte feministen waren en geen nalopers van wat politiek correcten zeggen) kan best de zon in het water zien schijnen.
Prostitutie is van alle tijden.
Het onwettig maken zal toestanden veroorzaken als de prohibition van alcohol in de US voor de oorlog. Zelden kende het gangsterisme zo'n grote groei als toen!

Laatst gewijzigd door Akira : 8 december 2012 om 14:52.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2012, 20:47   #138
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
D�*t vind ik discrimineren en stigmatiseren : vieze (!!!), onaantrekkelijke mannen moeten op zoeken naar vieze, onaantrekkelijke vrouwen en vice versa. Wat is dat nu voor kul?
Dat was een reactie van hetzelfde kaliber op een onnozele post . Om te zeggen dat op ieder potje een dekseltje past

Laatst gewijzigd door Akira : 8 december 2012 om 14:58.
Oud 6 december 2012, 20:48   #139
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is gewoon een nieuwe preutsheid aan het ontstaan. Afgerukte ledematen, dierenmishandeling enz mag allemaal getoond worden maar de blote borst van een moeder die borstvoeding geeft: ho maar! De maatschappelijke complexen over sex en de verkrampte omgang met de menselijke lust zijn nooit verdwenen, ze komen integendeel keihard terug.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2012, 20:48   #140
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Over bajesklanten?
Ik zal dat wel ergens gelezen hebben
De meeste romans zijn verMoordnederlandst

Ik heb overigens nog ooit een appartement gedeeld met een bajesklant
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be