Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2004, 07:55   #121
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Ik zie het al, je hebt een deeltje gelezen en de rest ben je beu omdat het niet in je kader past. Ik weet dat FR2 binnenskamer toegeeft dat het allemaal opgemaakt spel was. Die site en de andere tekst die ik gepost heb enz... tonen dat ook duidelijk aan.

[font=Verdana]dit onderschrift gebruikt[/font][font=&quot]
[font=Verdana] MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30"[/font]
[/font]
[font=Verdana]weten we hoe laat het is.[/font]

tabufferkwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2004, 08:04   #122
Patje
Lokaal Raadslid

Patje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke
De muur staat er niet voor het plezier van de Israëli's nog voor de Palestijnen. Het staat er omdat er géén andere keus is. Arafat is de leider van de P.A en hij moet er voor zorgen dat hij de terroristen aanpakt die zoveel mogelijk Joodse burgers uit de weg willen ruimen; Hij doet dit niet, heeft het nooit gedaan en zal het ook nooit doen, integendeel de Al-Asqa martelarenbrigades staan onder direct bevel van deze superterrorist. We zien dat onder zijn bestuur er nog nooit zoveel aanslagen tegen Israëli's is geweest dan onder israëlisch bestuur. Daarom heeft Israël géén andere keus dan haar burgers te beschermen ook al is de gewone Palestijnse man of vrouw daar het slachtoffer van. De hoofdschuldige van dit drama zit in ze'n hoofdkwartier in Gaza.
[font=Arial]Hij zit zelf door Israël geïsoleerd. Trouwens de opflakkering van het geweld (2de intifadah ) was Sharon de oorzaak niet met zijn uitdagend bezoek? Nu volgens mij doen de Joden met de Palestijnen wat hun volk tijdens WO II zelf heeft meegemaakt. Ze werden toen ook geïsoleerd in getto’s. Trouwens Bruut geweld uw onderschrift klopt als een bus.[/font]
Patje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2004, 08:31   #123
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patje
[font=Arial]Hij zit zelf door Israël geïsoleerd. Trouwens de opflakkering van het geweld (2de intifadah ) was Sharon de oorzaak niet met zijn uitdagend bezoek? Nu volgens mij doen de Joden met de Palestijnen wat hun volk tijdens WO II zelf heeft meegemaakt. Ze werden toen ook geïsoleerd in getto’s. Trouwens Bruut geweld uw onderschrift klopt als een bus.[/font]
kun je die zin van jou wat verder uitleggen aub. Geef wat vergelijkinge met de treindeportaties, de concentratiekampen, de gaskamers, enz. Graag!
[font=Arial]"Nu volgens mij doen de Joden met de Palestijnen wat hun volk tijdens WO II zelf heeft meegemaakt. "

Als je mij dat kunt bewijzen en ook dat er zes miljoen palestijnen zijn uitgemoord door de joden, dan heb je gelijk. Anders ben je gewoon een negationist en een vuile racist.

[/font]

[font=Verdana] MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30"[/font]
[/font]

Oud 27 juli 2004, 09:23   #124
Patje
Lokaal Raadslid

Patje's schermafbeelding

Standaard

[font=Arial][font=Arial]Wanneer je me zou kennen dan zou je weten dat ik zeker geen racist of negationist [/font][font=Arial]ben. Ik kom enkel uit voor wat ik voel bij de informatie die ik van verschillende kanten krijg. Er zij idd geen treindeportaties of gaskamers waar we weet van hebben. Het feit dat ze mensen isoleren op alle manieren spreekt voor zich. Wat is er een dik jaar geleden gebeurd? Een heel gebied werd binnengetrokken en niemand mocht erbij zijn. Om te verbergen wat er daar gebeurd is? Herinner je dat beeld van die vader met dat kind die ongewapend was en schuilde omdat ze beschoten waren door het leger en niet door terroristen. Die beelden blijven me bij. Vindt u het normaal dat “uit vergelding” er willekeurige huizen eventjes platgebombardeerd worden? Eerlijk gezegd zijn ze toch nog zo beleefd geweest die mensen vooraf uit hun huis te evacueren. Wat gebeurd er met familieleden waarvan men enigszins vermoed banden te hebben met terroristen? In plaats van dat uit te zoeken stuurt men deze mensen naar de Gaza. We weten ook dat het leger telkens drie (officieel) losse rubberkogels afschieten zodat niemand zwaargewond of gedood zouden worden. Een tijdje geleden zag ik een reportage over reporters die in deze gebieden werkten. Daar zijn reporters, die een kogelvrij vest dragen, neergeschoten door deze losse rubberkogels. Ik zal zeker het geweld van de terroristen niet goed spreken maar voor een staat is Israël volgens mij verkeerd bezig. Let wel ik heb het dan over de regering in Israël en niet de individuele burgers hé. Hoewel? Sommige mensen zijn rechtstreeks of onrechtstreeks aanleiding van dergelijk geweld. Wanneer is de tweede Intifadah begonnen? Ik dacht na een bezoek van Sharon? Die jaren ervoor een militaire aanval had bevolen? Heeft hij niet een heel vluchtelingenkamp laten uitmoorden terwijl hij rustig de andere kant uitkeek?[/font][/font]

Laatst gewijzigd door Patje : 27 juli 2004 om 11:33.
Oud 27 juli 2004, 09:37   #125
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tabufferkwa
Ik zie het al, je hebt een deeltje gelezen en de rest ben je beu omdat het niet in je kader past. Ik weet dat FR2 binnenskamer toegeeft dat het allemaal opgemaakt spel was. Die site en de andere tekst die ik gepost heb enz... tonen dat ook duidelijk aan.
Wat een onzin, jij kent dus persoonlijk mense bij FR2? FR2 zit in een complot met arafat om israel de boeman te maken? Paranoia city hoor .

Het enige waar jij alles op baseert is dat verdwaalde stuk apparatuur niks meer.
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2004, 11:45   #126
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Wat een onzin, jij kent dus persoonlijk mense bij FR2? FR2 zit in een complot met arafat om israel de boeman te maken? Paranoia city hoor .

Het enige waar jij alles op baseert is dat verdwaalde stuk apparatuur niks meer.
Ik heb voldoende mensen gesproken die de enscenering hebben ontmaskerd, en die hebben van FR2 ook de bevestiging er van gekregen, maar ze zijn te laf om het toe te geven. Waarom denk je dat FR2 geweigerd heeft de volledige filmrol te geven? Zeker niet omdat er niest opstond

Waarom denk je dat FR2 geweigerd heeft de film van Esther Shapiro te tonen, die bewees dat die Mohamed Al Dura onmogelijk door een israelische kogel kon gedood zijn? Toeval zeker.
Ik heb de film gezien van Shapiro. Ik heb spijtig de film van de Mena niet gezien, maar mijn vrienden wel en die vermeende dood is gelijkaardig aan de Dreyfus zaak einde 19de eeuw qua manipulatie. En er zijn er zo nog geweest: de israelische soldate die zogezegd striptease op haar tank deed om de palestijnen aan te trekken en ze dan neerschoot; of de dood van pater Amateis, die een paar uur later zijn verrijzenis per telefoon aan het vatikaan kon aankondigen; of de genocide met duizenden doden in Jenin terwijl ze doden aan het uitgraven waren om het aantal van +/- 53 (allen te veel) wilden doen optrekken. Het ontbreekt niet aan leugenachtige propagande waar de media aan meewerkt, bewust of onbewust.

[/font]

Oud 27 juli 2004, 12:55   #127
k9

Standaard

Citaat:
Ik heb voldoende mensen gesproken die de enscenering hebben ontmaskerd, en die hebben van FR2 ook de bevestiging er van gekregen, maar ze zijn te laf om het toe te geven. Waarom denk je dat FR2 geweigerd heeft de volledige filmrol te geven? Zeker niet omdat er niest opstond
Natuurlijk jij hebt daar persoonlijk onderzoek naar gedaan en kent de top van FR2 Besef je nu hoe dom je klinkt?

Citaat:
Waarom denk je dat FR2 geweigerd heeft de film van Esther Shapiro te tonen, die bewees dat die Mohamed Al Dura onmogelijk door een israelische kogel kon gedood zijn? Toeval zeker.
Waarom heeft israel die muur zo snel gesloopt?

Citaat:
Ik heb de film gezien van Shapiro.
Oud 27 juli 2004, 13:48   #128
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Natuurlijk jij hebt daar persoonlijk onderzoek naar gedaan en kent de top van FR2 Besef je nu hoe dom je klinkt?

Als ik voor jou dom klink na hetgeen ik van jou gelezen heb is dat een compliment. Natuurlijk heb ik echt navraag gedaan en heb daar de top van FR2 niet voor nodig, anderen hebben dat reeds gedaan en dat zijn geen knulletjes. Even terzake, ik heb eens de woordvoerder van Kofi Annan naar FR2 "gestuurd" om ook ergens een van hun leugens recht te zetten. En jongen toch, je weet niet eens wie ik allemaal ken en zelf omgekeerd wie mij ook kent. Maar die details gaan je niet aan en is ook niet voor dit forum.

Niet iedereen gelijk jezelf heeft maar een venstertje op de wereld langs zijn PC. Maar ik lees je al, je denk alles te kunnen verklaren zonder enig echt inzicht te hebben, en wat niet in je kraam past dan ga je maar even schelden of feiten voor leugens afmaken. Als ik de moeite doe om originele informatie te bezorgen is dat niet voor een paar ongelovigen. Ga dan maar op de forums van de 'pensée unique" of ze nu extreem-recht of links zijn, het maakt niet uit.

[/font]

Laatst gewijzigd door tabufferkwa : 27 juli 2004 om 13:49.
Oud 27 juli 2004, 13:51   #129
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Citaat:
[font=Arial][font=Arial]Wanneer je me zou kennen dan zou je weten dat ik zeker geen racist of negationist [/font][font=Arial]ben. Ik kom enkel uit voor wat ik voel bij de informatie die ik van verschillende kanten krijg. Er zij idd geen treindeportaties of gaskamers [size=4]waar we weet van hebben.[/size] [/font][/font]
Interessante uitspraak. Weet je wel wat je daar zegt?

[/font]

Oud 27 juli 2004, 15:20   #130
k9

Standaard

Citaat:
Als ik voor jou dom klink na hetgeen ik van jou gelezen heb is dat een compliment. Natuurlijk heb ik echt navraag gedaan en heb daar de top van FR2 niet voor nodig,
Ik wist niet dat sharon himself nederlands kon

AUB ga je ergens anders belangrijk voor doen, ok?

Zoiets zeggen op een FORUM is heeeeeel belachelijk.

Ik kan net zo makkelijk zeggen dat ik soldaten in het IDF krijgen die nog lachen als ze jouw verhaal horen omdat zij die jongen doodgschoten hebben.

Zie je hoe simpel en hoe dom dat is op een forum?

Dus bewijs van je beweringen "van horen zeggen" geld niet in een rechtbank en nog minder in op een forum.

edit* PS: trouwens wel grappig dat je op de vraag waarom israel de muur zo snel gesloopt heeft niet antwoorde .

Laatst gewijzigd door k9 : 27 juli 2004 om 15:21.
Oud 27 juli 2004, 22:44   #131
Patje
Lokaal Raadslid

Patje's schermafbeelding

Standaard

[font=Arial][font=Arial][font=Verdana]
Citaat:
[/font]Wanneer je me zou kennen dan zou je weten dat ik zeker geen racist of negationist [/font]
Citaat:
[font=Arial]ben. Ik kom enkel uit voor wat ik voel bij de informatie die ik van verschillende kanten krijg. Er zij idd geen treindeportaties of gaskamers [size=4]waar we weet van hebben.[/size] [/font][/font]
Citaat:
Citaat:
Interessante uitspraak. Weet je wel wat je daar zegt?
Er worden groepen naar de Gaza overgeplaatst. Of er Gaskamer zijn weet ik op vandaag niet. Het is ook maar algemeen bekend geworden na WO II dat de Joden in vergast werden in de kampen. Ik denk dat op dit forum er maar weinig mensen weten of daar gaskamers zijn.
Oud 28 juli 2004, 03:46   #132
Thor
Provinciaal Statenlid

Thor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Patje
[font=Arial][font=Arial]Wanneer je me zou kennen dan zou je weten dat ik zeker geen racist of negationist [/font][font=Arial]ben. Ik kom enkel uit voor wat ik voel bij de informatie die ik van verschillende kanten krijg. Er zij idd geen treindeportaties of gaskamers [size=4]waar we weet van hebben.[/size] [/font][/font]
Tja nu weten we dus hoever gaat de moslim propaganda machine reeds durft te gaan.......
Maar allee,ik wil niemand stigmatiseren zulle......
En ikke simpel Belgske die dacht dat alléén Israël zijn Mossad agenten erop uitstuurde om aan propaganda te doen.........
Geef het nog zes maand en er zal een of andere moslim beweren dat Hitler zelf een Jood was...........

Laatst gewijzigd door Thor : 28 juli 2004 om 03:50.
Thor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2004, 07:53   #133
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

http://www.hrw.org/campaigns/israel/

http://www.cmaq.net/fr/node.php?id=16398

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/3650791.stm

http://www.gush-shalom.org/archives/shield_eng.html

http://www.indcatholicnews.com/chhost.html

http://www.amnesty.org.il/israel/children.html

http://www.alternet.org/story/15657

http://www.redpepper.org.uk/x-shoottokill.html

http://www.dissidentvoice.org/Artic...l-Civilians.htm

For the people who doubt their are lots of children casualties ...
feel free to check them out

Frank Dane
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2004, 08:28   #134
Patje
Lokaal Raadslid

Patje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thor
Tja nu weten we dus hoever gaat de moslim propaganda machine reeds durft te gaan.......
Maar allee,ik wil niemand stigmatiseren zulle......
En ikke simpel Belgske die dacht dat alléén Israël zijn Mossad agenten erop uitstuurde om aan propaganda te doen.........
Geef het nog zes maand en er zal een of andere moslim beweren dat Hitler zelf een Jood was...........
Heb jij er weet van? Ik niet. Dus op vandaag zijn er, voor mij, geen en heb dat ook nooit beweerd.

Ik zal niet beweren dat Hitler een Jood was, ik ben dan ook geen Moslim en zeker geen stukske in een propagandamachine.

Laatst gewijzigd door Patje : 28 juli 2004 om 08:28.
Oud 28 juli 2004, 12:46   #135
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[i][color=#465473][font=Arial][color=#465473][font=Arial][font=Verdana]Er worden groepen naar de Gaza overgeplaatst. Of er Gaskamer zijn weet ik op vandaag niet. Het is ook maar algemeen bekend geworden na WO II dat de Joden in vergast werden in de kampen. Ik denk dat op dit forum er maar weinig mensen weten of daar gaskamers zijn.
je hebt overschot van gelijk! dat er hier enkelen zijn die ZO ver heen zijn dat ze eerst iets negationistisch in je bericht zien , terwijl je dat uiteraard helemaal NIET bedoelt, is alleen maar mooi een illustratie van dat men alleen leest dat gene wat men DENKT dat er staat, of dat men kwaadwillig je iets in de mond wil leggen.
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2004, 23:28   #136
Tacitus
Lokaal Raadslid

Tacitus's schermafbeelding

Standaard

Vorige week werd overigens een onvervalst staaltje van idealistisch zionisme geleverd in Israël. Zelfs de zelfmoordterroristen in spe stonden er raar naar te kijken, vermoed ik. Men had immers een menselijke ketting gevormd tussen Jeruzalem en Gaza, om (ik moest er echt een kleenex bijhalen) aan te tonen dat Gaza bij Israël behoort.
Met of zonder Palestijnen zou ik die mensen willen vragen, alsook de zionisten op deze thread?
Oud 2 augustus 2004, 03:40   #137
Thor
Provinciaal Statenlid

Thor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Vorige week werd overigens een onvervalst staaltje van idealistisch zionisme geleverd in Israël. Zelfs de zelfmoordterroristen in spe stonden er raar naar te kijken, vermoed ik. Men had immers een menselijke ketting gevormd tussen Jeruzalem en Gaza, om (ik moest er echt een kleenex bijhalen) aan te tonen dat Gaza bij Israël behoort.
Met of zonder Palestijnen zou ik die mensen willen vragen, alsook de zionisten op deze thread?
Sharon wil de nederzettingen ontmantelen en het IDF uit Gaza terugtrekken.
Gelet op zijn track record (ex-commando en bang voor niets dan angst zelf) ziet dat er dus tamelijk goed uit......
Desnoods zet hij de coalitie die hem premier maakte op het spel,en sluit compromissen met de arbeiderspartij.

En dan zijn er idd een groepje zionisten,die niet verder komen dan handjes vasthouden....hoe ontroerend.Maar of het ook de wil is van de meerderheid der Israëli's?

Stel dat een groepje extreme flaminganten en extreme walen in België besluiten om ff de communautire problemen manu militari op te lossen en op elkaar beginnen te schieten.Is dat dan representatief voor de doorsnee Belg?
Zijn die kolonisten representatief voor de doorsnee Israëli?

Blijkbaar zie jij alleen maar wat je graag ziet,en enige vorm van bedrog is je ook niet vreemd.
Nuja - "Broeder-Leider Steve" heeft weer eens "gratis" voor jouw nagedacht zeker?

Laatst gewijzigd door Thor : 2 augustus 2004 om 03:41.
Thor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2004, 04:09   #138
Tacitus
Lokaal Raadslid

Standaard

Met de eerste drie alinea's ben ik akkoord. Je commentaar neemt echter niet weg dat het probleem mede in de hoofden van sommige israëli's zit, die nog steeds het ideaal van een zuivere joodse staat voor ogen houden.
Dat er wel meer Israëli's zijn die zo denken, bewijst het gegeven dat Sharon de steun van zijn halve Likoedpartij aan het verliezen is, en hoopt op de vorming van een regering van nationale eenheid met de arbeiderspartij.
En ja, er zijn natuurlijk ook progressieven in Israël. Alleen klinkt hun vredeswens minder luid sinds het begin van de (overigens door Sharon geprovoceerde) tweede Intifadah. Sharon heeft er een potje van gemaakt, en wil nu de gematigder oplossingen van de Arbeiderspartij uitproberen.
De Israëlische muur is er één van. Alleen kan die enkel soelaas (nooit een oplossing) op korte termijn bieden.
De terugtrekking uit sommige aan anarchie over te leveren gebieden een andere.
Alleen werden die oplossingen in een andere situatie uitgedacht, en is terugtrekking op dit moment ook een beetje het ontlopen van een onvermijdelijke medeverantwoordelijkheid.
Je kan niet eerst alle politiestations bombarderen, alle mogelijke leiders vermoorden, en nadien het land de rug toekeren.
Wat je verwijzing naar Steve betreft: tja, moet ik daar echt op reageren? Wat overigens het "bedrog" is waar je naar verwijst, daar heb ik kennelijk het raden naar.
Je schertsende vertoning bewijst alleen dat je geen oplossingen weet aan te bieden. Dat geldt wel voor meer rechtse meelopers, die zich naïef uitlaten over dingen waar ze beter het zwijgen zouden toe doen. Niet omdat ze de situatie niet zouden begrijpen, maar omdat ze a priori elke constructieve gedachte afwijzen als subversief.
Tot slot denkt iedereen "gratis" na. Misschien is de gedachte wel het enige dat echt vrij is in deze wereld. Ook de joden die in handen van de nazibeulen het gas in werden gedwongen, konden nog "gratis" nadenken. Ze konden dus hun terechte woede sereen tot uiting brengen. Op die manier bleven ze, wat hun beulen hen ontzegden: MENS.

Laatst gewijzigd door Tacitus : 2 augustus 2004 om 04:11.
Tacitus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 02:52   #139
Thor
Provinciaal Statenlid

Thor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Met de eerste drie alinea's ben ik akkoord. Je commentaar neemt echter niet weg dat het probleem mede in de hoofden van sommige israëli's zit, die nog steeds het ideaal van een zuivere joodse staat voor ogen houden.
Dat er wel meer Israëli's zijn die zo denken, bewijst het gegeven dat Sharon de steun van zijn halve Likoedpartij aan het verliezen is, en hoopt op de vorming van een regering van nationale eenheid met de arbeiderspartij.

En dus is Sharon blijkbaar bereid om zijn eigen politieke carriere op het spel te zetten om een stapje dichter bij de vrede te komen.Met welk deel hiervan heb je precies moeilijkheden?

En ja, er zijn natuurlijk ook progressieven in Israël. Alleen klinkt hun vredeswens minder luid sinds het begin van de (overigens door Sharon geprovoceerde) tweede Intifadah.

Dus als ik,als Vlaming,een wandeling in de Ardense bossen maak,dan lok ik een burgeroorlog in België uit?
En daar volgt dan uit dat als een Marokaan een winkeldiefstal pleegt,dat we ze maar meteen allemaal moeten gaan opblazen in Borgerokko?

Sharon heeft er een potje van gemaakt, en wil nu de gematigder oplossingen van de Arbeiderspartij uitproberen.
De Israëlische muur is er één van. Alleen kan die enkel soelaas (nooit een oplossing) op korte termijn bieden.

De Arbeiderspartij gaat het leuk vinden dat je het veilgheidshek aan hen toeschrijft.....
En als iemand een griep heeft is het perfekt verantwoord om benevens een antiviraal middel (oorzaak aanpakken) ook een koortswerend middel te geven (soelaas bieden)
Trouwens,sinds er een hek rond de Gaza strook staat is het aantal aanslagen met........ [size=3]100%[/size] verminderd....

De terugtrekking uit sommige aan anarchie over te leveren gebieden een andere.
Alleen werden die oplossingen in een andere situatie uitgedacht, en is terugtrekking op dit moment ook een beetje het ontlopen van een onvermijdelijke medeverantwoordelijkheid.

Klint logisch.Als ze in Gaza blijven,dan zijn ze bezetters.Als ze weggaan,zijn ze onverantwoordelijk.....

Je kan niet eerst alle politiestations bombarderen, alle mogelijke leiders vermoorden, en nadien het land de rug toekeren.

Er staan best nog wat "politiestations" overeind,evenals raketfabriekjes en de "Hamas-Universiteit-Voor-Geavanceerde-Pyrotechnieken".
En wie had Arafat ook alweer benoemd als veilgheidschef?Van een "onbestaand" politiekorps???????????????????

Wat je verwijzing naar Steve betreft: tja, moet ik daar echt op reageren? Wat overigens het "bedrog" is waar je naar verwijst, daar heb ik kennelijk het raden naar.

Ok - dat was een beetje over-the-top van mijnentwege.Sorry.

Je schertsende vertoning bewijst alleen dat je geen oplossingen weet aan te bieden. Dat geldt wel voor meer rechtse meelopers, die zich naïef uitlaten over dingen waar ze beter het zwijgen zouden toe doen. Niet omdat ze de situatie niet zouden begrijpen, maar omdat ze a priori elke constructieve gedachte afwijzen als subversief.

OK - dit is wat dus volgens jouw een "construktieve gedachte" ongeveer is:
a)Veiligheidshek neerhalen (alhoewel het Palestijnen zijn die het cement geleverd hebben)
b)Israel zet alle grensposten open en laat 6 miljoen Palestijnen binnen.
c)het IDF onmiddelijk afschaffen
d)en nu maar hopen dat het werkt.......

Tot slot denkt iedereen "gratis" na. Misschien is de gedachte wel het enige dat echt vrij is in deze wereld.

Nadenkenken is idd gratis.Maar een goed idee is onbetaalbaar...

Ook de joden die in handen van de nazibeulen het gas in werden gedwongen, konden nog "gratis" nadenken. Ze konden dus hun terechte woede sereen tot uiting brengen. Op die manier bleven ze, wat hun beulen hen ontzegden: MENS.

Hoe schattig.Maar heel mischien,eventueel,mogelijkerwijs hadden ze liever een eigen leger gehad dat hen beschermde.....wat denk jij?
Oud 4 augustus 2004, 06:39   #140
Tacitus
Lokaal Raadslid

Standaard

Welja, terwijl Sharon zich uit Gaza terugtrekt, wordt de grootste nederzetting op de westelijke jordaanoever fors uitgebreid, zo blijkt uit de laatste berichten.
Mijn "constructieve gedachte" heb ik eerder in deze thread reeds geuit. Belangrijk is dat de VN op de korte termijn, liefst met vredesmacht, het machtsvacuüm in Gaza opvullen. Israël gaat totnogtoe niet akkoord. Waarom niet?
Wat dat leger betreft: natuurlijk waren ze liever gered. Er was echter geen leger om hen te redden. Ook de Amerikanen hadden kennelijk andere prioriteiten. De geallieerden hebben de kampen, inzonderheid de gaskamers/verbrandingsovens nooit gebombardeerd (ook al wisten ze van hun bestaan - er zijn tijdens de oorlog talloze luchtfoto's gemaakt), noch de spoorlijnen die naar de kampen leidden.
De beulen blijven de beulen, maar de wereld stond erbij, en keek ernaar.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be