![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En de realiteit heeft die wet ook ingehaald. We spreken dan geen Frans op het werk maar enkel Engels... Als we dat niet deden zouden we buitenlandse input missen en niets voorstellen. Maar ik zal eens proberen om die buitenlandse wetenschappers op cursus Nederlands te sturen. Ze gaan eens goed lachen denk ik.
NVA= Niet Veel Avance Laatst gewijzigd door Tommm : 19 december 2012 om 11:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar goed, je vindt het een slecht idee in Quebec maar een goed idee in Vlaanderen? Ik vind het op beide locaties een slecht idee...
![]() |
![]() |
#123 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Op de UA werken heel wat buitenlanders/anderstaligen.
o.a uit Peru, UK, Duitsland zelfs Korea. Op enkele uitzonderingen na , hebben ze zich allemaal een basiskennis van het Nederlands eigen gemaakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Minister-President
|
![]() Hier aan de KUL niemand... Dat vinden ze tijdverspilling.
![]() |
#125 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In welke taal denkt ge dat vergaderingen aan KUleuven doorgaan voor positieve wetenschappen? In sommige departementen één per week in het Nederlands uit principe, de andere in het Engels. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is trouwens maar de vraag of een publieke dienstverlening moet dienen als reclamebord voor die multinationals...?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In de eerste plaats moet de Vlaamse bevolking eens wat meer respect voor de eigen taal hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nog zo'n item waar men in Vlaamsnationalistische kringen de mond vol van heeft... Wat kan het mij schelen in welke taal mensen op de bus met mekaar spreken?? Laatst gewijzigd door Another Jack : 19 december 2012 om 13:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan kent u de wetgeving van Québec niet al te goed. Artikel 58 is heel duidelijk. En als een andere taal dan het Frans erop staat, moet er steeds een Franse tekst zijn die groter, opvallender... is dan de anderstalige. Eentalige, niet-Franse publiciteit is bijgevolg strikt verboden in Québec, tenzij de overheid een speciale toelating geeft (iets wat bij mijn weten nog niet gebeurd is).
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Minister-President
|
![]() Je hebt de tekst dus niet gelezen... Wie moet er bijpassen als de lijn minder inkomsten heeft? Juist, u en ik.
![]() |
#137 |
Minister-President
|
![]() Dus taalzuiverheid vindt u belangrijker dan een goed produkt aanschaffen... Zie daar de stupiditeit van enggeestig nationalisme. Dag rationaliteit, welkom hysterisch sentiment.
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bent u dan bang voor uw eigen taal misschien? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Met alle respect, maar uit de mond van iemand die het constant heeft over 'de rijke Vlaamse meerderheid' en die geen problemen ziet in de misbruiken inzake de Belgische transfers klinkt die bezorgdheid mij niet echt geloofwaardig, hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat vat het inderdaad zo een beetje samen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |