Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2004, 14:19   #121
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Het zou mij verwonderen dat het waar is wat jij schrijft.
Ach ja ik verzin hier dagelijks zo'n verhalen

Citaat:
Dat je de aandacht trekt als je door Antwerpen rondslenterd als een Zuid-Amerikaans Inca-strijder met pijl, boog en verentooi kan ik nog begrijpen. Maar dat je echt de stad wordt uitgekeken als je je enigermate gedraagt als een lid van het ontwikkelde deel van de wereld, lijkt mij dan eerder aan je fantasie te ontspruiten.
Ach ja zoiets kan natuurlijk niet in heel antwerpen is er geen racist te bespeuren toch?
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 14:22   #122
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Lees AUB de hele discussie voor zoiets debiel te zeggen.
Oei k9! Fernand is wel toevallig een gemeenteraadslid van het VB. Hem debiel noemen is niet erg verstandig
Oud 26 juli 2004, 14:23   #123
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Oei k9! Fernand is wel toevallig een gemeenteraadslid van het VB. Hem debiel noemen is niet erg verstandig
serieus?
Oud 26 juli 2004, 14:25   #124
thePiano

Standaard

Citaat:
serieus?
Jeps en bovendien is hij ook nog lid van een schuttersclub. Als hij schiet zal het wel meteen raak zijn vrees ik
Oud 26 juli 2004, 14:26   #125
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Maar ik denk dat moesten blanke Antwerpenaars altijd kwaad kijken naar meer gekleurde mensen ze niet anders dan kwaad zouden kijken. En aangezien er meer dan 1.000.000 mensen naar Antwerpen zijn gekomen is de kans veel groter dat het niet Antwerpenaars waren die uw vrouw en kind scheef bekeken dan wel echte Antwerpenaars he.
DAt zou natuurlijk ook kunnen , maar dan verandert het gewoon naar "wat is er aan dehand met vlaanderen" ?
Oud 26 juli 2004, 14:35   #126
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees AUB de hele discussie voor zoiets debiel te zeggen.
Wanneer die gasten geimporteerd zijn, en geadopteerd betalen wij viir die import kindergeld! en dat is niet debiel, maar de waarheid.
Omdat U een kleine wil met een exotisch kleurke, moeten wij die importproducten betalen en onderhouden!!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 14:36   #127
thePiano

Standaard

Citaat:
DAt zou natuurlijk ook kunnen , maar dan verandert het gewoon naar "wat is er aan dehand met vlaanderen" ?
Ik kan me wel voorstellen dat wanneer zoveel Vlamingen van buiten Antwerpen, dikwijls afkomstig uit een klein dorpje op den boerenbuiten, dat ze nogal ogen moeten trekken als ze hier in het Centraal Station uit de trein stappen en hier die smeltkroes van wellicht 100 verschillende nationaliteiten en origines binnen treden. Het moet voor sommigen wel als een echte cultuurschok overkomen.

Voor mensen zoals ik, die niet anders gewend zijn en het andersom niet zo leuk of interessant vinden, kijk ik natuurlijk ook wel vreemd op naar dergelijke reacties op die smeltkroes van mensen van den buiten.

Een beetje uitburgeren zou die mensen echt geen kwaad kunnen, en daar bedoel ik dan wel echt wat meer mee dan alleen maar spaghetti, tirami su, couscous, shoarma, pita of een chineeske meepakken mee. Achter die exotische gerechten schuilen ook mensen die dikwijls een boeiende cultuur en traditie hebben, maar je moet er dan ook wel willen voor openstaan hé!.

Laatst gewijzigd door thePiano : 26 juli 2004 om 14:38.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 14:38   #128
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Wanneer die gasten geimporteerd zijn, en geadopteerd betalen wij viir die import kindergeld! en dat is niet debiel, maar de waarheid.
Omdat U een kleine wil met een exotisch kleurke, moeten wij die importproducten betalen en onderhouden!!
Nogmaals sukkel lees de hele thread, mijn dochter is even belgisch als jou .
Oud 26 juli 2004, 14:39   #129
k9

Standaard

Citaat:
Ik kan me wel voorstellen dat wanneer zoveel Vlamingen van buiten Antwerpen, dikwijls afkomstig uit een klein dorpje op den boerenbuiten, dat ze nogal ogen moeten trekken als ze hier in het Centraal Station uit de trein stappen en hier die smeltkroes van wellicht 100 verschillende nationaliteiten en origines binnen treden. Het moet voor sommigen wel als een echte cultuurschok overkomen.
Nu niet overdrijven he, dat was misschien zo 20 jaar geleden maar nu niet meer hoor.
Oud 26 juli 2004, 14:42   #130
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iemand autochtone Belg noemen, ongeacht dat je weet hoelang hij al in dit land woont, komt bijzonder denigrerend over bij de burgers die van vreemde origine zijn, ongeacht hoeveel generaties terug dat wel zou zijn (10 volgens Tiger).
Ah, is dat zo?

Volgens Van Dale betekent autochtoon nochtans enkel "oorspronkelijke bewoner van een land" (als zn) en "oorspronkelijk in een bepaald gebied thuishorend" (als bn). Zoals "de indianen waren de autochtone inwoners van noord-amerika". Ik zou dus niet weten wat daar denigrerend aan is, ook niet voor de huidige gemiddelde Amerikaan...

Blijkbaar hanteert u echter andere definities van het woord? Gaarne had ik die dan ook geweten, want het grote ThePiano woordenboek is bij mij tot op heden onbekend.

Soit, u bent al aan het draaien, en de bocht van 360° is weldra genomen. Nog even wachten dus...
Oud 26 juli 2004, 14:43   #131
thePiano

Standaard

Citaat:
Nu niet overdrijven he, dat was misschien zo 20 jaar geleden maar nu niet meer hoor.
Ha ja? Waarom schrijf je dan in je openingstopic dat mensen jou en je gezin 'scheef bekeken'? Voor sommigen is de tijd wel echt blijven stilstaan.

Ik woon aan het Centraal Station van Antwerpen, meer bepaald in wat wij hier het jodenkwartier noemen, en je zou de gezichten en de blikken van die boerenbuitenaars moeten zien, als ze het eerste traditioneel geklede joodse gezin op straat tegenkomen. Dan maak ik me toch wel echt zorgen op dat moment!

Laatst gewijzigd door thePiano : 26 juli 2004 om 14:43.
Oud 26 juli 2004, 14:46   #132
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Ah, is dat zo?

Volgens Van Dale betekent autochtoon nochtans enkel "oorspronkelijke bewoner van een land" (als zn) en "oorspronkelijk in een bepaald gebied thuishorend" (als bn). Zoals "de indianen waren de autochtone inwoners van noord-amerika". Ik zou dus niet weten wat daar denigrerend aan is, ook niet voor de huidige gemiddelde Amerikaan...

Blijkbaar hanteert u echter andere definities van het woord? Gaarne had ik die dan ook geweten, want het grote ThePiano woordenboek is bij mij tot op heden onbekend.

Soit, u bent al aan het draaien, en de bocht van 360° is weldra genomen. Nog even wachten dus...
Van Dale is mijn Bijbel niet, dat boek is ook maar geschreven door mensen met een bepaalde achtergrond en opvoeding.

[size=1]Ps: kan je de rest van die overbodige persoonlijke commentaar achterwege laten? Ik wordt daar nerveus van.[/size]

Laatst gewijzigd door thePiano : 26 juli 2004 om 14:46.
Oud 26 juli 2004, 14:46   #133
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Iemand autochtone Belg noemen, ongeacht dat je weet hoelang hij al in dit land woont, komt bijzonder denigrerend over bij de burgers die van vreemde origine zijn, ongeacht hoeveel generaties terug dat wel zou zijn (10 volgens Tiger).
Ha, ha, wat kom je nu weer zeveren.
Probeer de 'nieuwe Belgen', in 't bijzonder die van Marokkaanse of Turkse origine eens "Belg" te noemen tout court, en ze zijn super zwaar beledigd, zelfs na 3 generaties aanwezigheid. Dat is pas denigrerend in hun ogen. Zelfs 3de generatie Belgen noemen zichzelf nog steeds Marokkaan in hart en ziel.
Mag ik je even wijzen op de talrijke eerste-generatie Marokkanen en Turken die na 40 jaar aanwezigheid hun weerzin tegenover de aanname van de Belgische nationaliteit onlangs demonstreerden nav het stemrecht voor vreemdelingen debat. Ze doen nog liever afstand van hun politieke rechten dan het noemertje Belg te dragen.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 14:49   #134
k9

Standaard

Citaat:
Ha ja? Waarom schrijf je dan in je openingstopic dat mensen jou en je gezin 'scheef bekeken'? Voor sommigen is de tijd wel echt blijven stilstaan.
Omdat het zo was?

En nee met de huidge media, reizen,... zijn de mensen die heel hun leven in hun dorpje woonden en dan 1 keer per jaar buitengaan naar "de stad" wel op 1 hand te tellen.

dat sommige mensen een reactie geven kan ik begrijpen maar dat is dan iets anders dan onwetendheid of angst voor het onbekende of zoiets.
Oud 26 juli 2004, 14:52   #135
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Ha, ha, wat kom je nu weer zeveren.
Probeer de 'nieuwe Belgen', in 't bijzonder die van Marokkaanse of Turkse origine eens "Belg" te noemen tout court, en ze zijn super zwaar beledigd, zelfs na 3 generaties aanwezigheid. Dat is pas denigrerend in hun ogen. Zelfs 3de generatie Belgen noemen zichzelf nog steeds Marokkaan in hart en ziel.
Mag ik je even wijzen op de talrijke eerste-generatie Marokkanen en Turken die na 40 jaar aanwezigheid hun weerzin tegenover de aanname van de Belgische nationaliteit onlangs demonstreerden nav het stemrecht voor vreemdelingen debat. Ze doen nog liever afstand van hun politieke rechten dan het noemertje Belg te dragen.
Weer zo'n typische veralgemeening die weeral voortkomt door het feit dat je nog nooit met zo iemand gesproken hebt.

Noem hen belg en de meeste zullen daar geen probleem mee hebben .
Oud 26 juli 2004, 14:52   #136
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van Dale is mijn Bijbel niet, dat boek is ook maar geschreven door mensen met een bepaalde achtergrond en opvoeding.
Van Dale.. U kent dat misschien niet, maar dat is een officieel woordenboek der Nederlandse taal. Altijd gemakkelijk wanneer u woorden mis interpreteert. En wees gerust: ook "zuidnederlandse" betekenissen komen daarin voor, dus met achtergrond en opvoeding heeft dat juist de ballen te maken. Natuurlijk mag u van mijn part verder denken dat "een bioscoop" een soort van spel is waarbij twee ploegen van 11 man een bal zonder gebruik van de handen in elkaars doelen moeten proberen te werken, maar dat maakt de discussie nu eenmaal bijzonder moeilijk.

Citaat:
[size=1]Ps: kan je de rest van die overbodige persoonlijke commentaar achterwege laten? Ik wordt daar nerveus van.[/size]
Tja, ik word nerveus van mensen die zo hard denken dat ze gelijk hebben, dat ze zelfs de Van Dale denken te moeten afzweren.

U kunt natuurlijk ook gewoon zeggen dat u een beetje te hard van stapel bent gelopen, maar dat zult u waarschijnlijk niet doen.
Oud 26 juli 2004, 14:52   #137
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vorige week met de familie in antwerpen geweest, de familie is deels van zuid amerikaanse afkomst en dus niet typisch "belgisch" van uitzicht.

De blikken die sommige mensen dan werpen nog nooit meegemaakt nergens in belgie.

Mijn vrouw zei dit na een half uurtje eerst geloofde ik het niet en dach ze dat verbeelde maar nee inderdaad je kan sommige mensen gewoon vol haat en misprijzen zien kijken naar mijn vrouw en mijn 2.5 jaar oude dochter .

Onbegrijpelijk zou ik zeggen, ze spreekt beter nederlands dan de gemiddelde antwerpenaar, heeft al meer belastingen betaald dan de gemiddelde antwerpenaar ,...moest antwerpen vol van mensen zoals mijn vrouw zijn er zou geen criminele, werkloze antwerpenaar meer zijn.

Onbegrijpelijk zoiets.
8) Bepaalde elementen uit een bepaalde politieke partij (hoe heet die ook al weer ?? ), willen blijkbaar van Antwerpen, "White Power City" maken.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 14:56   #138
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
8) Bepaalde elementen uit een bepaalde politieke partij (hoe heet die ook al weer ?? ), willen blijkbaar van Antwerpen, "White Power City" maken.
Vele elementen uit bepaalde ethnieën (hoe heten die al weer ?? ), willen van Antwerpen "Marrakech aan de Schelde" maken" en zijn daar al bijzonder goed in geslaagd tot groot genoegen van enkele multikulfasco's.
Oud 26 juli 2004, 14:58   #139
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Weer zo'n typische veralgemeening die weeral voortkomt door het feit dat je nog nooit met zo iemand gesproken hebt.

Noem hen belg en de meeste zullen daar geen probleem mee hebben .
Bij de meeste islamitische tentmensen moet je dan niet eens proberen, ze verstaan enkel berbers.
Oud 26 juli 2004, 15:00   #140
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Bij de meeste islamitische tentmensen moet je dan niet eens proberen, ze verstaan enkel berbers.
Je legt het wel dik op dat je een racist bent he?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be