![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#123 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#125 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Omdat U een kleine wil met een exotisch kleurke, moeten wij die importproducten betalen en onderhouden!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
|
![]() Citaat:
Voor mensen zoals ik, die niet anders gewend zijn en het andersom niet zo leuk of interessant vinden, kijk ik natuurlijk ook wel vreemd op naar dergelijke reacties op die smeltkroes van mensen van den buiten. Een beetje uitburgeren zou die mensen echt geen kwaad kunnen, en daar bedoel ik dan wel echt wat meer mee dan alleen maar spaghetti, tirami su, couscous, shoarma, pita of een chineeske meepakken mee. Achter die exotische gerechten schuilen ook mensen die dikwijls een boeiende cultuur en traditie hebben, maar je moet er dan ook wel willen voor openstaan hé!.
"Islam is the sword the left is using to slit the throat of America." Charlie Kirk social media post, 8 September 2025 Laatst gewijzigd door thePiano : 26 juli 2004 om 14:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Volgens Van Dale betekent autochtoon nochtans enkel "oorspronkelijke bewoner van een land" (als zn) en "oorspronkelijk in een bepaald gebied thuishorend" (als bn). Zoals "de indianen waren de autochtone inwoners van noord-amerika". Ik zou dus niet weten wat daar denigrerend aan is, ook niet voor de huidige gemiddelde Amerikaan... Blijkbaar hanteert u echter andere definities van het woord? Gaarne had ik die dan ook geweten, want het grote ThePiano woordenboek is bij mij tot op heden onbekend. Soit, u bent al aan het draaien, en de bocht van 360° is weldra genomen. Nog even wachten dus...
![]() |
![]() |
#131 | |
|
![]() Citaat:
Ik woon aan het Centraal Station van Antwerpen, meer bepaald in wat wij hier het jodenkwartier noemen, en je zou de gezichten en de blikken van die boerenbuitenaars moeten zien, als ze het eerste traditioneel geklede joodse gezin op straat tegenkomen. Dan maak ik me toch wel echt zorgen op dat moment!
"Islam is the sword the left is using to slit the throat of America." Charlie Kirk social media post, 8 September 2025 Laatst gewijzigd door thePiano : 26 juli 2004 om 14:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
[size=1]Ps: kan je de rest van die overbodige persoonlijke commentaar achterwege laten? Ik wordt daar nerveus van.[/size]
"Islam is the sword the left is using to slit the throat of America." Charlie Kirk social media post, 8 September 2025 Laatst gewijzigd door thePiano : 26 juli 2004 om 14:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Probeer de 'nieuwe Belgen', in 't bijzonder die van Marokkaanse of Turkse origine eens "Belg" te noemen tout court, en ze zijn super zwaar beledigd, zelfs na 3 generaties aanwezigheid. Dat is pas denigrerend in hun ogen. Zelfs 3de generatie Belgen noemen zichzelf nog steeds Marokkaan in hart en ziel. Mag ik je even wijzen op de talrijke eerste-generatie Marokkanen en Turken die na 40 jaar aanwezigheid hun weerzin tegenover de aanname van de Belgische nationaliteit onlangs demonstreerden nav het stemrecht voor vreemdelingen debat. Ze doen nog liever afstand van hun politieke rechten dan het noemertje Belg te dragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
En nee met de huidge media, reizen,... zijn de mensen die heel hun leven in hun dorpje woonden en dan 1 keer per jaar buitengaan naar "de stad" wel op 1 hand te tellen. dat sommige mensen een reactie geven kan ik begrijpen maar dat is dan iets anders dan onwetendheid of angst voor het onbekende of zoiets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
|
![]() Citaat:
Noem hen belg en de meeste zullen daar geen probleem mee hebben . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
U kunt natuurlijk ook gewoon zeggen dat u een beetje te hard van stapel bent gelopen, maar dat zult u waarschijnlijk niet doen.
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|