![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Als ik U dus 500 Euro afpak en dat direct in mijn portefeuille steek, dan is dat diefstal. Maar als ik van U 500 Euro afpak, en als mijn compaan van uw buurman 300 Euro af pakt, en we steken dat in een gemene pot, en dan neem ik uit die pot 500 Euro en steek DAT in mijn portefeuille, en mijn compaan neemt neemt de 300 Euro die overblijven, dan is dat verschillend ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Eigenlijk zou vooral de rechtspraak moeten geprivatiseerd worden.
Dan kunnen we al die libertariërs eindelijk standrechterlijk executeren volgens de wetten van de rechtbank Bolleke Wol NV. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Die van vroeger zijn allemaal opgedoekt wegens te grote verliezen en of gesjoemel. Waarom zou dat nu beter gaan? Eén + 1 blijft 2, hoe je ook je best doet er 4 van te maken zoals onze overheid doet.
![]() |
![]() |
#125 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#126 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Uiteraard kunnen bepaalde delen van de rechtspraak en van het recht an sich geprivatiseerd worden, hoofdzakelijk quasi alles wat verband houdt met verbintenissenrecht en economisch en handelsrecht. Net omdat in contracten telkens kan opgenomen worden welke wetgeving van toepassing is in welke gevallen en voor welke rechtbank eventuele geschillen beslecht kunnen worden. Voor bepaalde relaties of conflicten is dat niet het geval, om de simpele reden dat er dan geen contract voor handen is. In zo'n geval kan nog steeds - bij overeenstemming - naar een private rechtbank gestapt worden, maar indien er geen overeenstemming is over de toepasselijke wet en de private rechtbank, dan moet een publieke rechtbank voor handen zijn.
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan er moeilijk onder uit dat het geld dat jouw loon is, uit een pot betaald is die vol zit met geld dat van andere mensen werd afgepakt omdat die iets produceerden.
Nu moet je me eens vertellen in welke mate dat verschillend is van: "jouw loon bestaat uit afgepakte productie van anderen" En dan moet je mij eens vertellen hoe dat verschillend is van: "jouw loon bestaat voor een stuk uit afgepakt brood van uw bakker". (troost U, het mijne ook, maar ik besef dat). Als jouw loon bestaat uit een stuk afgepakt brood van uw bakker, dan heb je toch "gratis brood van die bakker" gekregen, nee ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Allé, Patrick doet nog zijn best opdat iedereen kan volgen.
![]() |
#132 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Analogieën zijn vaak incorrect maar de zijne was nochtans treffend.
![]() |
#134 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Nogmaals: de staat doet wel degelijk iets terug voor de belastingen die ze int. Volgens jou is dat niet genoeg. Doch stel dat er geen belastingen zouden zijn en geen staatsregulering en geen sociale zekerheid en geen openbaar vervoer, geen ziekenkassen , geen ambtenaren, geen door de staat gesubsidieerd onderwijs, geen electricitetisvoorziening door de staat, en je laat dit alles over aan zelfregulering: is het dan je overtuiging dat het beter zou voor een grote meerderheid, of beter voor enkelen. Hoe zie je dat? Trouwens, ik heb ook meer respect voor de bakker die om 3:00 's ochtends opstaat om brood te bakken en tevreden klanten te maken dan voor de ambtenaar, die wat nutteloze papiertjes gaat gaan bekladden op zijn kantoortje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor niet-productieven zal het minder goed gaan. Zij die meer uit de maatschappij zuigen dan erin stoppen, zullen afzien. Zij die onefficiente bedrijven hebben, maar vriendjes in de politiek die hen vette contracten geven, zullen afzien. Het gros van de financiele wereld zou afzien. Ik kan het niet bewijzen, maar ik denk dat er minder "schandalig stinkend rijken" zouden zijn. Er zullen er wel zijn, maar eerder van het type "Steve Jobs" eerder dan Baron Lambert of zo. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allez, als het te moeilijk is, beschouw het volgende: Men neemt (via belastingen) van uw bakker 100 Euro af. Men geeft U die 100 Euro. Die bakker bakt brood voor 100 Euro. Gij gaat bij die bakker binnen, geeft hem 100 Euro, en gaat met zijn brood weg. Wat is het netto effect ? Bakker: brood gebakken, 100 Euro werd hem afgepakt, en teruggegeven. Gij: 100 Euro gekregen, terug afgegeven, brood van de bakker gekregen. Nog meer netto: Bakker: brood gebakken Gij: brood gekregen. Nu duidelijk ? Laatst gewijzigd door patrickve : 29 augustus 2014 om 12:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vrije markt: Jan doet iets voor Jef, Jef betaalt Jan. Piet doet iets voor Jan, Jan betaalt Piet. Jef doet iets voor Piet, Piet betaalt Jef. Het geld is rondgegaan. Staat: Jan doet iets voor Jef. De staat neemt daar een deel van Jan van af, op die productie van Jan. Piet doet nu minder voor Jan. Jan betaalt Piet, en de staat neemt een stuk van de inkomsten van Piet af. Jef doet nog minder voor Piet, en de staat neemt nog een stuk van de inkomsten van Jef af. Het geld is maar voor een stuk rondgegaan, en voor een stuk in de staatskas gegaan. Daarmee vieren ze aan de staat feest: Jan doet nu iets voor de staat (minister afzuigen of zo): hij krijgt wat hem afgenomen werd, terug hiervoor. Piet doet iets voor de staat (huis bouwen voor de procureur): hij krijgt wat hem afgenomen werd, terug. Jef doet iets voor de staat (hij bakt broden voor Jaak): hij krijgt wat hem afgenomen werd, terug. We bekomen dus, dat als Piet, Jan en Jef iets voor elkaar willen doen, zij dan ook gedwongen worden om een minister af te zuigen, een huis te bouwen voor een procureur, en brood te bakken voor Jaak. We noemen: minister afzuigen, huizen bouwen voor procureurs, en brood bakken voor ambtenaren: staatsdiensten ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 29 augustus 2014 om 13:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik durf er op wedden dat menig bakker het geen dag uithoudt in een drukke administratie....hij zal waarschijnlijk meer vloeken en zweten dan achter zijn oven. Maar ook omgekeerd.Iedere functie vereist vaardigheden.....heeft zijn lusten en lasten. Ik heb respect voor iedereen die zijn werk goed doet.....en dat kan zowel een ambtenaar zijn ....een kuisvrouw....een bediende arts straatwerker of bakker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 augustus 2014 om 14:06. |
|
![]() |
![]() |