![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik doe niet mee zulle, mijn voeten vriezen hier er al af.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ik weet van een aantal deelnemers dat het begrip "Vrijheid van meningsuiting" tussen de deelnemers steeds meer en grimmerige vormen aanneemd. Laatst gewijzigd door giserke : 14 februari 2013 om 09:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() De beste reactie van N-VA is niet reageren. Anderen reageren toch voldoende.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze morgen is Lucas Van der Taelen zich in alle bochten aan het wringen om de Aalsterse lompheid en stommiteit goed te praten. Maar kijk, ik stel toch wel enkele opvallende zaken vast:
1. Nadat vorig jaar ex-burgemeester (en nu 1e schepen) Ilse Uyttersprot op het internet verscheen, openlijk "poepend" op een toren in Navarra, dan was er in de Aalsterse carnavalstoet editie 2012 geen enkele groep die het aandurfde dat thema aan te snijden. O ja, de "goedpraters" van de SS-groep komen aandraven met het "argument"( ![]() 2. Er is nog geen enkele carnavalsgroep die openlijk de islam als thema heeft aangedurfd. Merkwaardig ... Vooral wanneer je vaststelt dat er geen ogenblik wordt geaarzeld om pastoors- of nonnenkledij aan te trekken. Naast het verschijnsel "selectieve verontwaardiging" bestaat er evenzeer iets anders: "selectieve spot". Van der Taelen was deze morgen ook aan het zemelen over "het nationalisme". een uitdrukking die al evenzeer een nietszeggend cliché geworden is als "het populisme". Streven naar een grondige hervorming van deze koekoeksstaat is blijkbaar "nationalisme". |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
bij de losse groepen daarentegen waren ze niet te tellen, de torentjes. bij de officiële groepen wordt er, sinds 2005, idd niet meer over de Islam gesproken. Bij de losse groepen zie je dat wel nog af en toe. Ik krijg de indruk dat er hier veel wordt gezegd door mensen die nog nooit een Aalsters carnavalstoet hebben bekeken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
en je moet ook gewoon inzien dat velen dat wansmakelijk vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Europees Commissaris
|
![]() Huh? Mogen nazi's dan geen carnaval meer vieren ofwa? Discriminatie!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() De reactie van Vandertaelen was ook van de pot gerukt.
Als ik zijn reactie goed begrijp, zegt hij het is voor te lachen. Maar nauwelijks 2 zinnen verder heeft hij het over nationalisme en de gevolgen zoals in de jaren 30. Blijkbaar was het toch niet zo bedoelt om te lachen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is er "nationalistisch" aan wanneer je streeft naar een economisch en financieel efficiëntere staat door die staat op een andere wijze te willen inrichten? Ik stel vast dat je hier in deze bananenstaat dan zou kunnen spreken over twee vormen van zogezegd "nationalisme": een progressief Vlaams dat dit konijnenland meer performant wil maken door deelstaten een grote beleidsbevoegdheid te geven. Anderzijds een conservatief Belgicistisch dat doodsbang is voor elke verandering en zoveel mogelijk federaal wil houden tot meerdere glorie en profijt van de francofonie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vander Taelen beschrijft het perfect: het was er zo ver over, dat het aanvaardbaar werd (en laat mij daaraan toevoegen: in het raam van het Karnaval van Aalst).
Toch blijf ikzelf het recht hebben om de boodschap te betreuren. Want de boodschap is niet zoals meestal de boodschap is in Aalst, namelijk gewoonweg spotten. Neen, de boodschap was nu heel duidelijk politiek. Wij herhalen: ik ben niet tegen het feit dat ze die boodschap zo brachten, want dat is en blijft hun recht. Maar ik blijf het mijn recht vinden om ze te verdenken van platvloerse politieke spelletjes, in plaats van volks en spottend aanklagen. Post Scrotum: Dit zegt onze plaatsvervangende deelnemende vrederechter, in De Standaard: Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Aalsterse (en blijkbaar ook de Gentse) linkse kloothommels zijn duidelijk goed vertegenwoordigd in bepaalde carnavalgroepen. Dit was hun moment om een huizenhoge frustratie omtrent oktober 2012 lucht te geven. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() In de stoet werd er niet met haar gelachen? De kleine groepen die hiervoor tijd hadden deden dit wel dacht ik: ![]() ![]() ![]() 2. Waarom kan Sacha Baron Cohen lachen met de Joden? Waarom komt hij daar mee weg anderen niet? Omdat hij zelf Jood is natuurlijk! Zelfspot wordt dan ook makkelijker getolereerd. Daarom ook dat wijzelf lachen met onze nonnen en priesters...
The world is like a book. Those who don't travel read only one page. Laatst gewijzigd door Modjo : 14 februari 2013 om 10:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik blijf het mijn recht vinden om ze te verdenken van platvloerse politieke spelletjes, in plaats van volks en spottend aanklagen.
The world is like a book. Those who don't travel read only one page. Laatst gewijzigd door Modjo : 14 februari 2013 om 10:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het kan iedereen zijn... Quercus gaat er zomaar vanuit dat het linkse kloothommels zijn die hun wreken om de verkiezingsuitslag van 2012...
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Idem voor de toestanden in Congo. Ga liever eens kijken hoe goed het er nu aan toe gaat... En wat de Arabieren er destijds uitspookten! Of behoren die zinnetjes ook tot jullie begrip "humor" ? Je treft er de NVA niet meer hoor, jullie maken jullie zelf nog meer belachelijker dan jullie de laatste tijd al waren. En je zorgt ervoor dat er bij nog meer mensen de ogen opengaan... Vooral verder doen zo! Op naar 2014. Laatst gewijzigd door andev : 14 februari 2013 om 10:51. |
|
![]() |
![]() |