![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar er is momenteel in Nederland een omslag gaande als het om lekker eten gaat. Moet wel zeggen dat mensen in huis tegenwoordig bewuster met eten bezig zijn als vroeger en dus ook vaak lekkerder en gezonder eten. Vaak is het dan thuis dan ook lekkerder dan in menig restaurant. Men nodigt tegenwoordig ook vrienden uit om mee te komen eten. Het is nu totaal anders als de "vette stampot maaltijden" van 50 jaar geleden. Maar ik moet zeggen, af en toe is dat ook nog wel lekker, zeker met koud weer. Vooral de invloeden uit Griekenland, Marokko, ons Indo eten, Chinees hebben ons eetpatroon behoorlijk beïnvloed.
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat schrijf ik toch ook?
![]() |
#124 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het is hoofdzakelijk de afstand welke parten speelt in de communicatie en vooral omdat je niet op de hoogte ervan bent dat zaken anders geregeld kunnen zijn. Begrijpelijk dat ik niet specifiek in details kan treden hierover. Had echter o.a. een verklaring nodig van een Belgische arts voor het Arbeidsamt in x voor zijn uitkering. Had vooraf vertrek naar Nederland al geregeld moeten zijn. Deadline: binnen twee dagen. Na tig keren doorverwezen te zijn (ziekenhuis) kreeg ik iemand aan de lijn die aangaf dat ik daarvoor specifiek bij de desbetreffende huisarts in België moest zijn De Belgische huisarts diende een verklaring af te geven voor deze Belgische instantie werd me aangegeven. Na verder zoeken en gesoebat kon uiteindelijk een manier gevonden worden dat een Nederlandse arts een dg verklaring af mocht geven (In NL hoeft dit niet specifiek door de huisarts verricht te worden) Waar ik aanvankelijk vooral op vastzat dat ik over slechts twee telefoonnummers beschikte (behalve de specifiek med/verplk overdracht) van het Belgische ziekenhuis. Uiteindelijk kom je via allerlei omwegen wel terecht waar je wezen moet, maar duurt langer om er te komen vanwege onbekendheid. Extra probleem, de familie was tijdens opname in België gebleven vanwege de verhuizing en kwam pas enkele dagen later. Het vermelde telefoonnummer in België bleek echter al afgesloten te zijn. Beschikte bij opname administratief feitelijk over niet meer dan z’n naam, geboortedatum, adres in BL en een opgeheven tel.nr. Ergens in de keten was info blijven hangen, dan wel vergeten mee te sturen. Normaal gesproken gaan zulke zaken overigens best wel redelijk goed. In dit geval was het echter zoiets als Murphy’s Law, alles wat maar fout kon gaan ging verkeerd. Andere problemen die speelden. Geen identiteitsbewijs bij zich, wat verplicht is bij opname. Verzekering? Omgezet naar? Niet onoverkomelijk, uiteindelijk komt dat wel goed, maar tamelijk lastig. Zonder een BSN nummer is het tevens lastiger om een elektronisch dossier aan te kunnen maken. Niet dat het niet lukt, maar geeft met name rompslomp bij gekoppelde software zoals bijvoorbeeld medicatie voorschrijven en apotheek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stem af op een Nederlands televisiekanaal en ik stel vast. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Jouw instelling verbaast mij totaal niet, Henrike uit Luik.. ![]() Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Wat ik wel of niet moet doen, bepaal ik zelf wel.. Dankjewel. Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het valt jou dus ook op.. ![]() Ach ja, Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En in feite hoeft u zelfs niet eens zo ver te gaan. Als beate bewonderaar van Grand-Liège zult u wellicht toch ook reeds lang gemerkt hebben dat de wijze waarop het Frans aldaar wordt gearticuleerd evenmin beantwoordt aan die van het normgevend Isle de France. Tenzij u natuurlijk alleen maar de Luikse versie kent ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Belgen die alleen Frans en niets dan Frans spreken hebben in mijn ogen nog niet bewezen dat ze intelligent zijn.
![]() |
![]() |
#134 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Kijk ook even goed op wie ik reageer aub?.. Iemand die alleen maar clichés rondstrooit hierop het forum over Nederland en/of Nederlanders.. Verder moet ik zeggen dat de Fransen de laatste tijd weer goed bezig zijn om de clichés die erover hun bestaan te bevestigen. De zoveelste Frans-Amerikaanse rel. Voor Franse politici is er niets dat beter afleidt van slecht nieuws dan nationale woede over een botte Amerikaan. In de week waarin Parijs moest toegeven dat het zijn begrotingsdoelen opnieuw niet zal halen, kwam de gelekte brief van de Amerikaanse bandentycoon Maurice Taylor dus als een geschenk. *Bron Elsevier * Waar het mee begon; France's Goodyear Workers 'Too Lazy To Save' An American tycoon has ruled out the rescue of the Goodyear tyre factory in France because he thinks its workers are "too lazy" to make the business viable. Nog een brief; Titan's Maurice Taylor Slams France Again US chief executive Maurice Taylor has blamed the French Government for what he describes as the country's "lack of knowledge" about business. * Bron Sky news * De werkloosheid in Frankrijk is 11,3 procent en 3,1 miljoen Fransen hebben geen baan. Je zou dus denken dat een minister voor Industriële Vernieuwing de grieven van een investeerder die 1.173 banen kan redden iets serieuzer neemt. Maar Montebourg dreigt nu dat zijn ambtenaren nog eens goed naar de importtarieven van Titan-banden zullen kijken. Rare jongens die Fransen.. ![]() Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En ja, er gebeurt niets.
Mag schijnbaar. ![]()
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Schepen
|
![]() "Ik zit om tien uur weer op m'n stoel gespijkerd, achter een verse stapel drukproeven. Stomme Belgen, kunnen geen zin goed schrijven. 'De jaarlijkse voortbrengst'. 'Van 1984 tot 1986 inbegrepen'. 'Als derde grootste bank in de Bondsrepubliek welke talrijke bijhuizen bezit...' Bijzitten misschien? Alles te letterlijk uit het Frans vertaald. Nederfrans. België is ervan vergeven. Je zou het er zelfs niet uit kunnen slaan.
Mij moeten de Vlamingen niet meer vertellen dat de klanken die ze uitstoten, ook een taal vormen - een taal die door de zelfgenoegzame Nederlanders dan miskend zou worden. Het is geen taal, het is geen dialect, het is gewoon een zootje. Hadden ze alleen maar een ander vocabulaire of een andere, consequent toegepaste grammatica - dan viel er nog te praten over een erkenning van het Vlaams. Maar de Belg gebruikt zijn hersens niet als hij praat. Hij lult maar wat. Bij zoveel onwil hoef je echt geen medelijden te hebben." (B. van Houten, De vlucht naar voren). |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet verwonderlijk overigens, want zelfs wanneer een Hollander Engels spreekt in het Europees parlement, geraakt een Europese tolk na een paar minuten er niet meer uit wijs. Laatst gewijzigd door system : 5 maart 2013 om 19:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
But I do think you are are sitting a little bit next to it that the people do not understand us. People do understand us best well good..... ![]()
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 5 maart 2013 om 19:58. |
|
![]() |
![]() |