Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2013, 00:47   #121
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Leg mij geen woorden in de mond, Joris. Dat siert je niet.
Daar heb je ook weer gelijk in, mijn verontschuldiging.
Maar ik blijf je redenering even dom vinden als het voorbeeld over de no-go-zones voor de politie.
Zelfde oorzaken, zelfde gevolg...

De politie moet overal kunnen komen en mensen van eender welke strekking moeten altijd en overal het openbare terrein kunnen betreden zonder in elkaar geslagen te worden.
Punt uit.
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2013, 06:01   #122
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Ik heb in Borgerhout gewoond, jaren zelfs. En ik ben er toen gaan lopen voor jou mooie multicultuur van diefstal, bedreigingen, zinloze vernielingen...
En dat is al jaren geleden.
Ik kom er nog en ik moet zeggen, het is er niet op gebeterd...
U kunt het niet laten er te komen ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2013, 08:00   #123
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Dat 'linkse gutmensch' uithangen, zoals het hier al een paar keer genoemd is, is in onze huidige maatschappij voor sommigen eigenlijk een soort van ersatz geworden voor het vroegere te biechten gaan in de kerk. Vroeger zuiverde men zijn ziel door zijn zonden op te biechten, nu doet men dat door mee te doen aan mediatieke solidariteits- en verdraagzaamheidsacties.
En door om de haverklap lintjes op te spelden om te laten zien waar men nu weer om geeft.
Oud 3 mei 2013, 09:16   #124
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero Bekijk bericht
Vanuit hun oogpunt gezien zou het flauw kunnen zijn om ergens in een patattenveld samen te komen. Iets waar ik hen gelijk in kan geven.... niet tegenstaande is het zo dat zij door de wederzijdse haat waarschijnlijk nergens nog welkom zijn.
Dat ze verdorie in De Beest (aka : De Leeuw van Vlaanderen) waren gaan zitten en waar ze elke dag zitten.
Maar ja, daar vallen ze niet op hé, dar mediageil partijke
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2013, 09:17   #125
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U kunt het niet laten er te komen ?
Hij werkt voor de staatsveiligheid en trekt foto's van mannen met baarden
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2013, 10:30   #126
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Wel jammer dat men de zaak niet geheel neutraal heeft gehouden. Het was onnodig voor de spreker om met een arafat sjaal en voor die dame om met een hoofddoek op het podium te gaan spreken. Dan plaats je jezelf teveel in een hoek, en help je zelfs mee te polariseren in plaats van het tegen te gaan. Wat toch de bedoeling is van zo een feest.
Verder zie ik niet in wat men tegen dergelijke intitiatieven zou kunnen hebben.
Ik zie niet in waarom een buurtfeest "neutraal" zou moeten zijn? Wat is dat trouwens een "neutraal buurtfeest"? En wat is dat toch met dat gezever over neutraal de laatste tijd? Ik wil in ieder geval helemaal niet neutraal zijn. Ik ben geen grijze muis en heb ook niet de ambitie om dat te worden.

Overigens had je blijkbaar niet begrepen dat het nu net een buurtfeest was met een politieke boodschap, namelijk "BorgerhouDt is van iedereen". En dat als reactie op de oorspronklijk geplande manifestatie van het neonazi clubje N-SA dat het liever anders zou zien. Net daarom was het zo'n krachtig signaal dat organisatoren, sprekers, artiesten én gewone bezoekers uit diverse hoeken kwamen. Tot spijt van alle azijnpissers hier die zich tegen beter weten in vastklampen aan het geloven van het tegendeel, omdat anders hun overtuigingen op losse schroeven komen te staan.

Die hoofddoek werkt trouwens enkel als een lap op een rode stier van degenen die problemen hebben met die diversiteit. Van degenen die beter weten waarom sommige vrouwen een hoofddoek dragen dan de vrouwen zelf. Van degenen voor wie de hoofddoek synoniem staat voor hoe zij vinden dat die vrouwen zich moeten gedragen (maar zogezegd wel voor de rechten van de vrouw opkomen). Degenen die dan verbaasd zijn wanneer ze geconfronteerd worden met zo'n vrouw die zich helemaal anders blijkt te gedragen. Die beschouwen ze dan maar als excuustruus of - nog beter - als geen echte moslima of iemand die - itt zijzelf - de islam niet goed kent. Hilarisch eigenlijk.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2013, 11:23   #127
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet proberen simpel te doen Eberhard. Jij weet even goed als iedereen dat een hoofddoek werkt als een rode lap op een stier.

En een vrouw mag volgens jou geen kort rokje meer dragen omdat als een rode lap op een stier zou werken?

Neutrale kleding verplichten, want anders wordt de tolerantiegrens der primaten bereikt.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2013, 11:48   #128
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
En een vrouw mag volgens jou geen kort rokje meer dragen omdat als een rode lap op een stier zou werken?

Neutrale kleding verplichten, want anders wordt de tolerantiegrens der primaten bereikt.
over primaten gesproken :

http://www.youtube.com/watch?v=x_SB8NVQssk
http://www.youtube.com/watch?v=s_NDtEQ20Tg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2013, 12:38   #129
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik zie niet in waarom een buurtfeest "neutraal" zou moeten zijn? Wat is dat trouwens een "neutraal buurtfeest"? En wat is dat toch met dat gezever over neutraal de laatste tijd? Ik wil in ieder geval helemaal niet neutraal zijn. Ik ben geen grijze muis en heb ook niet de ambitie om dat te worden.

Overigens had je blijkbaar niet begrepen dat het nu net een buurtfeest was met een politieke boodschap, namelijk "BorgerhouDt is van iedereen". En dat als reactie op de oorspronklijk geplande manifestatie van het neonazi clubje N-SA dat het liever anders zou zien. Net daarom was het zo'n krachtig signaal dat organisatoren, sprekers, artiesten én gewone bezoekers uit diverse hoeken kwamen. Tot spijt van alle azijnpissers hier die zich tegen beter weten in vastklampen aan het geloven van het tegendeel, omdat anders hun overtuigingen op losse schroeven komen te staan.

Die hoofddoek werkt trouwens enkel als een lap op een rode stier van degenen die problemen hebben met die diversiteit. Van degenen die beter weten waarom sommige vrouwen een hoofddoek dragen dan de vrouwen zelf. Van degenen voor wie de hoofddoek synoniem staat voor hoe zij vinden dat die vrouwen zich moeten gedragen (maar zogezegd wel voor de rechten van de vrouw opkomen). Degenen die dan verbaasd zijn wanneer ze geconfronteerd worden met zo'n vrouw die zich helemaal anders blijkt te gedragen. Die beschouwen ze dan maar als excuustruus of - nog beter - als geen echte moslima of iemand die - itt zijzelf - de islam niet goed kent. Hilarisch eigenlijk.
Ieder zijn mening Edina. Neutraliteit is een houding die ik heel hoog waardeer, maar niemand is verplicht dat ook te onderschrijven. Voor alle duidelijkheid : ik ben zowat het prototype van de anti klerikaal. Maar ik heb niet de helft van mijn leven bezig geweest met te vechten tegen de wurgende kracht van de kaloten kerk om nu via multiculturele initiatieven er een nieuwe kerk bij te krijgen die men dan nog in de maag splitst van mensen die in eerste instantie gewoon naar zo een feest komen uit pure positieve burgerzin.

in Ronse hebben wij +/- een jaar geleden na een smerig artikel in knack over onze stad waar een uitgeweken sul van een journalist zijn oude nest wat wou gaan bevuilen een manifestatie gehad. Na een korte optocht van een kwartier is ook dat een mooi feest geworden. Veel kleiner natuurlijk, gezien het inwonersaantal. Aangezien ook hier de start van het gegeven was dat er iemand de allochtone bevolking als geslagen hond wou presenteren voor alle problemen die er waren heeft de politiek bij ons beslist om ook de migrantengemeenschap een stem te geven op dat gebeuren. Onze burgemeester heeft toen ook een ingeweken Ronsenaar het woord gegeven. Maar wel géén arafat sjaaltje. En zeer zeker geen hoofddoek.

Als het enkel is om te proberen op een tsjeverige manier de intrede van de hoofddoek te helpen faciliteren ga je gewoonweg je doel voorbij, en kelder je je eigen project. Leuk voor mensen die enkel voor eigen kerk willen de profetiën lezen, minder leuk als het je oprechte bedoeling is om anderen te overtuigen dat allochtonen van arabische afkomst a priori even waardevolle mensen zijn.
Er is natuurlijk nog een categorie van mensen die stelt : ze moeten ze maar aanvaarden zoals ze zijn, dus met hoofddoek. Tja. Dan is de discussie wel gesloten hee.

Als buitenstaander denk ik : mooi initiatief. Goed om die bende varkens van N-SA de pas af te snijden via een positief initiatief. Maar evenzeer zie ik het als een gemiste kans om het burgerschap centraal te stellen. En dat is neutraal. In het publieke leven heeft religie geen zin en geen plaats. Thuis en privé doe je wat je wil. Maar op een podium ? Als men dat wil mag dat voor mij, maar noem het dan een islamitisch feest. Moest Andre Leonard daar zijn komen preken dan had men hem met tomaten en met eieren zitten bekogelen.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2013, 12:38   #130
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet proberen simpel te doen Eberhard. Jij weet even goed als iedereen dat een hoofddoek werkt als een rode lap op een stier. Als het een buurtfeest is, waar zij een toespraak op geeft past dat niet. Dan denk ik dat neutraliteit de beste keuze is. Moest het een betoging zijn, doet die persoon wat ze wil.
Wat stoort een mens aan een klak, een muts of een hoofddoek.
I don't care!
Oud 3 mei 2013, 12:42   #131
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Modjo Bekijk bericht
Wat stoort een mens aan een klak, een muts of een hoofddoek.
I don't care!
En, al veel loketbediendes met een pet (of klak zo je wil) aan gezien ??
Toen ik naar school ging waren hoofddeksels op school (en zeker in de klas) ook verboden, dus eigenlijk is er niks veranderd.

Citaat:
Oud 3 mei 2013, 12:53   #132
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht

Net als 99,9% van de normale en gezonde mannelijke helft van de bevolking ben ik ook een fan van het korte rokje, dit voor de anekdote. Je vergelijking loopt mank. Neutraliteit in kledij heeft niets te maken met preutsheid en een retardataire kijk op moraal. We zijn hier niet bij de zwarte kousen van in holland, maar we zijn hier ook niet bij de salafisten. Is dit wat duidelijker ?
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2013, 12:58   #133
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Net als 99,9% van de normale en gezonde mannelijke helft van de bevolking ben ik ook een fan van het korte rokje, dit voor de anekdote. Je vergelijking loopt mank. Neutraliteit in kledij heeft niets te maken met preutsheid en een retardataire kijk op moraal. We zijn hier niet bij de zwarte kousen van in holland, maar we zijn hier ook niet bij de salafisten. Is dit wat duidelijker ?
Peter, tegen mensen die enkel in wit-zwart denken, kan je nooit renederen hoor.
Oud 3 mei 2013, 13:22   #134
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
En, al veel loketbediendes met een pet (of klak zo je wil) aan gezien ??
Toen ik naar school ging waren hoofddeksels op school (en zeker in de klas) ook verboden, dus eigenlijk is er niks veranderd.
Nee ik heb er nog geen gezien. Maar dat maakt me nou echt niet uit. Die van N-SA misschien wel, wie weet.
Een pet/klak is ook geen uiting van een ideologie.

Laatst gewijzigd door Modjo : 3 mei 2013 om 13:24.
Modjo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2013, 13:27   #135
Kylero
Gouverneur

Kylero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Dat ze verdorie in De Beest (aka : De Leeuw van Vlaanderen) waren gaan zitten en waar ze elke dag zitten.
Maar ja, daar vallen ze niet op hé, dar mediageil partijke
Ik betwijfel het sterk dat zij daar elke dag zitten, gezien de 2 kopmannen Oost en West Vlamingen zijn. Los daarvan zie ik niet in waarom men zich bang zou moeten wegsteken..., dit bevestigd enkel mijn mening dat dit soort politieker zich enkel herleiden tot ordinaire voetbal hooligans die maar al te graag met hun kleurtjes vendelen.
Kylero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2013, 13:37   #136
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee ik heb er nog geen gezien. Maar dat maakt me nou echt niet uit. Die van N-SA misschien wel, wie weet.
Een pet/klak is ook geen uiting van een ideologie.
Er staat nergens in de koran dat een hoofddoek zou verplicht zijn. Dus de godsdienst-beoefening wordt door dat verbod al zeker niet belemmerd.
T'is niet omdat een aantal trienen "vrijwillig" (let op die aanhalingstekens) zo'n hoofddoek op een aantal ongepaste plaatsen (school, publieke loketten, arbeidsplaatsen waar de werkgever het niet toelaat) zou willen dragen, dat wij als maatschappij plat op onze buik moeten gaan liggen, om aan dat soort grilletjes te voldoen.
Op straat draagt iedereen uiteraard wat hij/zij wil, maar dat staat ook niet ter discussie.

Bekijk hieronder een foto van de koning van Marokko met zijn vrouw, toch moslims, dacht ik zo (zonder hoofddoek)
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  marokko.jpg‎
Bekeken: 60
Grootte:  39,3 KB
ID: 90010  

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 3 mei 2013 om 13:40.
Oud 3 mei 2013, 14:00   #137
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er staat nergens in de koran dat een hoofddoek zou verplicht zijn. Dus de godsdienst-beoefening wordt door dat verbod al zeker niet belemmerd.
T'is niet omdat een aantal trienen "vrijwillig" (let op die aanhalingstekens) zo'n hoofddoek op een aantal ongepaste plaatsen (school, publieke loketten, arbeidsplaatsen waar de werkgever het niet toelaat) zou willen dragen, dat wij als maatschappij plat op onze buik moeten gaan liggen, om aan dat soort grilletjes te voldoen.
Op straat draagt iedereen uiteraard wat hij/zij wil, maar dat staat ook niet ter discussie.

Bekijk hieronder een foto van de koning van Marokko met zijn vrouw, toch moslims, dacht ik zo (zonder hoofddoek)
Inderdaad dat staat nergens in de koran, waarom lopen ze dan allemaal gesluierd rond vraag ik me af?
Ik heb iets, ze doen maar, het stoort mij niet en ik neem er zeker en vast geen aanstoot aan. Als ze er gelukkig van worden waarom niet.

Mooie foto trouwens, zegt hoe het anders kan.

Laatst gewijzigd door Modjo : 3 mei 2013 om 14:04.
Modjo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2013, 14:19   #138
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad dat staat nergens in de koran, waarom lopen ze dan allemaal gesluierd rond vraag ik me af?
Ik heb iets, ze doen maar, het stoort mij niet en ik neem er zeker en vast geen aanstoot aan. Als ze er gelukkig van worden waarom niet.
je hebt blijkbaar zoiets van "laissez aller, c'est une valse" ??
Lees volgend artikel misschien eens (volledig) :

http://www.brusselnieuws.be/artikel/...uncties-houden

Het moet eens gedaan zijn dat imams (want zij zijn het die dat soort abberaties in de migranten hun oren blazen) beslissen over wat al dan niet kan.

Citaat:
Mooie foto trouwens, zegt hoe het anders kan.
In Casablanca zie je procentueel minder hoofddoeken dan in Brussel.
In Turkije zag ik meer diepe décolletés en korte rokjes dan hoofddoeken in Brussel.

Citaat:
Oud 3 mei 2013, 14:29   #139
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je hebt blijkbaar zoiets van "laissez aller, c'est une valse" ??
Lees volgend artikel misschien eens (volledig) :

http://www.brusselnieuws.be/artikel/...uncties-houden

Het moet eens gedaan zijn dat imams (want zij zijn het die dat soort abberaties in de migranten hun oren blazen) beslissen over wat al dan niet kan.
Gelukkig zijn ze niet verkozen en gaat het over een minderheid.

In dit artikel staat wel dat de koran dwingt een hoofddoek vanaf 12jaar te dragen... U sprak dit net tegen, ik volg niet meer
Oud 3 mei 2013, 14:37   #140
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gelukkig zijn ze niet verkozen en gaat het over een minderheid.

In dit artikel staat wel dat de koran dwingt een hoofddoek vanaf 12jaar te dragen... U sprak dit net tegen, ik volg niet meer
Die kluivers beweren dat. Dan moeten zij dat maar eens zwart op wit tonen.
Een minderheid ??? 90% van de moslima's in Brussel, lopen gesluierd rond.
En, geloof me vrij, de imams spelen daar een zeer grote rol bij. Aan ons, om daar niet in toe te geven.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be