![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar ik blijf je redenering even dom vinden als het voorbeeld over de no-go-zones voor de politie. Zelfde oorzaken, zelfde gevolg... De politie moet overal kunnen komen en mensen van eender welke strekking moeten altijd en overal het openbare terrein kunnen betreden zonder in elkaar geslagen te worden. Punt uit.
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U kunt het niet laten er te komen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ja, daar vallen ze niet op hé, dar mediageil partijke |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Overigens had je blijkbaar niet begrepen dat het nu net een buurtfeest was met een politieke boodschap, namelijk "BorgerhouDt is van iedereen". En dat als reactie op de oorspronklijk geplande manifestatie van het neonazi clubje N-SA dat het liever anders zou zien. Net daarom was het zo'n krachtig signaal dat organisatoren, sprekers, artiesten én gewone bezoekers uit diverse hoeken kwamen. Tot spijt van alle azijnpissers hier die zich tegen beter weten in vastklampen aan het geloven van het tegendeel, omdat anders hun overtuigingen op losse schroeven komen te staan. Die hoofddoek werkt trouwens enkel als een lap op een rode stier van degenen die problemen hebben met die diversiteit. Van degenen die beter weten waarom sommige vrouwen een hoofddoek dragen dan de vrouwen zelf. Van degenen voor wie de hoofddoek synoniem staat voor hoe zij vinden dat die vrouwen zich moeten gedragen (maar zogezegd wel voor de rechten van de vrouw opkomen). Degenen die dan verbaasd zijn wanneer ze geconfronteerd worden met zo'n vrouw die zich helemaal anders blijkt te gedragen. Die beschouwen ze dan maar als excuustruus of - nog beter - als geen echte moslima of iemand die - itt zijzelf - de islam niet goed kent. Hilarisch eigenlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En een vrouw mag volgens jou geen kort rokje meer dragen omdat als een rode lap op een stier zou werken? Neutrale kleding verplichten, want anders wordt de tolerantiegrens der primaten bereikt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=x_SB8NVQssk http://www.youtube.com/watch?v=s_NDtEQ20Tg
![]() |
![]() |
#129 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
in Ronse hebben wij +/- een jaar geleden na een smerig artikel in knack over onze stad waar een uitgeweken sul van een journalist zijn oude nest wat wou gaan bevuilen een manifestatie gehad. Na een korte optocht van een kwartier is ook dat een mooi feest geworden. Veel kleiner natuurlijk, gezien het inwonersaantal. Aangezien ook hier de start van het gegeven was dat er iemand de allochtone bevolking als geslagen hond wou presenteren voor alle problemen die er waren heeft de politiek bij ons beslist om ook de migrantengemeenschap een stem te geven op dat gebeuren. Onze burgemeester heeft toen ook een ingeweken Ronsenaar het woord gegeven. Maar wel géén arafat sjaaltje. En zeer zeker geen hoofddoek. Als het enkel is om te proberen op een tsjeverige manier de intrede van de hoofddoek te helpen faciliteren ga je gewoonweg je doel voorbij, en kelder je je eigen project. Leuk voor mensen die enkel voor eigen kerk willen de profetiën lezen, minder leuk als het je oprechte bedoeling is om anderen te overtuigen dat allochtonen van arabische afkomst a priori even waardevolle mensen zijn. Er is natuurlijk nog een categorie van mensen die stelt : ze moeten ze maar aanvaarden zoals ze zijn, dus met hoofddoek. Tja. Dan is de discussie wel gesloten hee. Als buitenstaander denk ik : mooi initiatief. Goed om die bende varkens van N-SA de pas af te snijden via een positief initiatief. Maar evenzeer zie ik het als een gemiste kans om het burgerschap centraal te stellen. En dat is neutraal. In het publieke leven heeft religie geen zin en geen plaats. Thuis en privé doe je wat je wil. Maar op een podium ? Als men dat wil mag dat voor mij, maar noem het dan een islamitisch feest. Moest Andre Leonard daar zijn komen preken dan had men hem met tomaten en met eieren zitten bekogelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
I don't care!
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen ik naar school ging waren hoofddeksels op school (en zeker in de klas) ook verboden, dus eigenlijk is er niks veranderd.
![]() |
![]() |
#132 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Net als 99,9% van de normale en gezonde mannelijke helft van de bevolking ben ik ook een fan van het korte rokje, dit voor de anekdote. Je vergelijking loopt mank. Neutraliteit in kledij heeft niets te maken met preutsheid en een retardataire kijk op moraal. We zijn hier niet bij de zwarte kousen van in holland, maar we zijn hier ook niet bij de salafisten. Is dit wat duidelijker ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Een pet/klak is ook geen uiting van een ideologie.
The world is like a book. Those who don't travel read only one page. Laatst gewijzigd door Modjo : 3 mei 2013 om 13:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Gouverneur
|
![]() Ik betwijfel het sterk dat zij daar elke dag zitten, gezien de 2 kopmannen Oost en West Vlamingen zijn. Los daarvan zie ik niet in waarom men zich bang zou moeten wegsteken..., dit bevestigd enkel mijn mening dat dit soort politieker zich enkel herleiden tot ordinaire voetbal hooligans die maar al te graag met hun kleurtjes vendelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
T'is niet omdat een aantal trienen "vrijwillig" (let op die aanhalingstekens) zo'n hoofddoek op een aantal ongepaste plaatsen (school, publieke loketten, arbeidsplaatsen waar de werkgever het niet toelaat) zou willen dragen, dat wij als maatschappij plat op onze buik moeten gaan liggen, om aan dat soort grilletjes te voldoen. Op straat draagt iedereen uiteraard wat hij/zij wil, maar dat staat ook niet ter discussie. Bekijk hieronder een foto van de koning van Marokko met zijn vrouw, toch moslims, dacht ik zo (zonder hoofddoek)
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 3 mei 2013 om 13:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik heb iets, ze doen maar, het stoort mij niet en ik neem er zeker en vast geen aanstoot aan. Als ze er gelukkig van worden waarom niet. Mooie foto trouwens, zegt hoe het anders kan.
The world is like a book. Those who don't travel read only one page. Laatst gewijzigd door Modjo : 3 mei 2013 om 14:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees volgend artikel misschien eens (volledig) : http://www.brusselnieuws.be/artikel/...uncties-houden Het moet eens gedaan zijn dat imams (want zij zijn het die dat soort abberaties in de migranten hun oren blazen) beslissen over wat al dan niet kan. In Casablanca zie je procentueel minder hoofddoeken dan in Brussel. In Turkije zag ik meer diepe décolletés en korte rokjes dan hoofddoeken in Brussel.
![]() |
![]() |
#139 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
In dit artikel staat wel dat de koran dwingt een hoofddoek vanaf 12jaar te dragen... U sprak dit net tegen, ik volg niet meer ![]()
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een minderheid ??? 90% van de moslima's in Brussel, lopen gesluierd rond. En, geloof me vrij, de imams spelen daar een zeer grote rol bij. Aan ons, om daar niet in toe te geven.
![]() |