Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 april 2005, 17:54   #121
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Maar om mij dan maar meteen ontoerekeningsvatbaar te verklaren en mij een psychiatrisch bezoek te adviseren, is mijns inziens nogal ver gezocht. Meent u dat echt, of is dat uw gevoel voor humor?
Een beetje van beide.

U hebt nog altijd niet kunnen uitleggen welk delict er schult achter "geen onbeschreven blad".
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2005, 18:00   #122
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door la_Principessa
Natuurlijk was hij verplicht lid te zijn van de hitlerjugend. Iedereen was dat, toch?
Inderdaad, dit heb ik eerder ook al gezegd. Juist dit is voor mr. Pianodinges een ongelooflijke misdaad... niet van het regime echter, maar wel van de jongen die daartoe gedwongen werd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2005, 18:02   #123
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Een beetje van beide.

U hebt nog altijd niet kunnen uitleggen welk delict er schult achter "geen onbeschreven blad".
Lidmaatschap van de Hitlerjugend, een door de NSDAP van Adolf Hitler geannexeerde jeugdbeweging. Actief in de Wehrmacht en geschoten te hebben op de geallieerde strijdkrachten. [size=1]Wie weet hoeveel katholieke Belgen hij naar beneden heeft gekogeld?[/size]
Oud 24 april 2005, 18:05   #124
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Inderdaad, dit heb ik eerder ook al gezegd. Juist dit is voor mr. Pianodinges een ongelooflijke misdaad... niet van het regime echter, maar wel van de jongen die daartoe gedwongen werd.
Flauwe kul. Die man koos de gemakkelijkste en de veiligste weg. Hij had ook in het verzet kunnen gaan, of deserteren bv. Toen de nazi's tijdens de bezetting van België alle mannen opeiste om te gaan werken in de Duitse wapenfabrieken, hebben er duizenden -de zgn 'werkweigeraars- dat ook niet gedaan of werden actief in het verzet. Genoeg anderen deden dat wel en onder hen werden velen opgepakt en stierven nadien in de kampen.
Oud 24 april 2005, 18:07   #125
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Lidmaatschap van de Hitlerjugend, een door de NSDAP van Adolf Hitler geannexeerde jeugdbeweging. Actief in de Wehrmacht en geschoten te hebben op de geallieerde strijdkrachten. [size=1]Wie weet hoeveel katholieke Belgen hij naar beneden heeft gekogeld?[/size]
Ik zou wel eens willen weten waar u de informatie haalt dat hij geschoten heeft. Naar ik in de internationale pers gelezen heb heeft hij nooit geschoten.

U bent in ieder geval nu zo eerlijk om tot te geven dat u hem enkel zijn verplichte lidmaatschap van de Hitlerjugend en van de FLAK-helfer kunt ten laste leggen. Zijn "delict" is dus dat hij een Duitse tiener was tijdens WOII. Wat een misdaad!
Oud 24 april 2005, 18:09   #126
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent in ieder geval nu zo eerlijk om tot te geven dat u hem enkel zijn verplichte lidmaatschap van de Hitlerjugend en van de FLAK-helfer kunt ten laste leggen. Zijn "delict" is dus dat hij een Duitse tiener was tijdens WOII. Wat een misdaad!
Daar kun je hem inderdaad niet om veroordelen. Piano, jij zou er waarschijnlijk ook lid van geweest zijn...
(wat niet wegneemt dat het een concervatieve lul is)
la_Principessa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2005, 18:10   #127
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Flauwe kul. Die man koos de gemakkelijkste en de veiligste weg. Hij had ook in het verzet kunnen gaan, of deserteren bv. Toen de nazi's tijdens de bezetting van België alle mannen opeiste om te gaan werken in de Duitse wapenfabrieken, hebben er duizenden -de zgn 'werkweigeraars- dat ook niet gedaan of werden actief in het verzet. Genoeg anderen deden dat wel en onder hen werden velen opgepakt en stierven nadien in de kampen.
Hij had dus als 14-jarige jongen midden de oorlog moeten weglopen?

Overigens heeft hij op het einde van de oorlog, net als vele andere Duitsers, inderdaad zijn eenheid verlaten.

U moet trouwens dringend nog wat geschiedenis studeren. De Duitse autoriteiten hebben nooit "alle mannen" in België opgeëist. Anders zou het geboortecijfer hier nogal een duik genomen hebben!
Oud 24 april 2005, 18:16   #128
thePiano

Standaard

Citaat:
Ik zou wel eens willen weten waar u de informatie haalt dat hij geschoten heeft. Naar ik in de internationale pers gelezen heb heeft hij nooit geschoten.

Ik was ook een tiener toen ik nog in de vlaamse beweging actief was en dat wordt mij ook tot op de dag van vandaag aangewreven en toch ben ik maar een gewone bediende en heb nooit ergens een rol van belang gespeeld. Blijkbaar blijft dat moeilijk te aanvaarden voor je dat er een verschil is in welke maatschappelijke positie iemand kan opklimmen, ongeacht zijn verleden. Nochtans hebben bv Kurt Waldheim en onze eigenste Willy Claes daar een harde prijs voor betaald.
Oud 24 april 2005, 18:17   #129
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is pas flauwe kul. Josef Ratzinger was in 1941 - het jaar waarop de nazi's het lidmaatschap van de Hitlerjugend verplichtend stelden voor alle Duitse jeugd - welgeteld VEERTIEN jaar.

Wat bazelt u dus voor "die man"...
Oud 24 april 2005, 18:18   #130
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toen de nazi's tijdens de bezetting van België alle mannen opeiste om te gaan werken in de Duitse wapenfabrieken, hebben er duizenden -de zgn 'werkweigeraars- dat ook niet gedaan of werden actief in het verzet. Genoeg anderen deden dat wel en onder hen werden velen opgepakt en stierven nadien in de kampen.
Wat een onzin om mannen te vergelijken van dertig jaar en ouder bijvoorbeeld met een jongen van veertien jaar.
Oud 24 april 2005, 18:20   #131
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Actief in de Wehrmacht en geschoten te hebben op de geallieerde strijdkrachten. [size=1]Wie weet hoeveel katholieke Belgen hij naar beneden heeft gekogeld?[/size]
Wie weet hoeveel katholieke Duitsers er werden gebombardeerd door katholieke Engelse piloten...

Menslief, wat schrijft u eigenlijk onzin. Even trouwens opmerken dat Josef Ratzinger in 1943 gedwongen werd - samen met alle jongens van zijn klas - om bij de luchtafweer te gaan. Hij was toen net geen zestien jaar.
Oud 24 april 2005, 18:21   #132
thePiano

Standaard

Citaat:
Hij had dus als 14-jarige jongen midden de oorlog moeten weglopen?
Ratzinger was 18 in 1945.

Citaat:

Overigens heeft hij op het einde van de oorlog, net als vele andere Duitsers, inderdaad zijn eenheid verlaten.
Voor of nadat de Führer zelfmoord pleegde?

Citaat:

U moet trouwens dringend nog wat geschiedenis studeren. De Duitse autoriteiten hebben nooit "alle mannen" in België opgeëist. Anders zou het geboortecijfer hier nogal een duik genomen hebben!
Belachelijke vitterij. Ik haalde dit maar als voorbeeld aan en ik weet best dat niet alle mannen (peuters en bejaarden incluis) verplicht werden om in Duitsland te werken. Als je me wilt testen op mijn kennis omtrent WOII wil ik die uitdaging best aangaan met je.
Oud 24 april 2005, 18:22   #133
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik was ook een tiener toen ik nog in de vlaamse beweging actief was en dat wordt mij ook tot op de dag van vandaag aangewreven ...
Oja? Wie wrijft u er dat dan aan? Zijn uw linkse vrienden dan zo haatdragend dat ze voor uw jeugd"misdaad" u nog steeds lelijk aankijken?

U koos trouwens in volle vrijheid. Josef Ratzinger had helemaal geen keuze.
Oud 24 april 2005, 18:23   #134
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ratzinger was 18 in 1945.
Toen was hij geen lid meer van de Hitlerjugend. Hij was dat wel in 1941 toen hij veertien jaar was.
Oud 24 april 2005, 18:24   #135
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik was ook een tiener toen ik nog in de vlaamse beweging actief was en dat wordt mij ook tot op de dag van vandaag aangewreven en toch ben ik maar een gewone bediende en heb nooit ergens een rol van belang gespeeld.
Natuurlijk niet, ik ook niet. So? Dat is nu niet bepaald een heldendaad hé. Het is niet dat ze mijn kop er afschieten als ik er kritiek op heb. (nog niet in elk geval 8)) Kunt dat toch niet vergelijken met toen??
la_Principessa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2005, 18:26   #136
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Ik was ook een tiener toen ik nog in de vlaamse beweging actief was en dat wordt mij ook tot op de dag van vandaag aangewreven en toch ben ik maar een gewone bediende en heb nooit ergens een rol van belang gespeeld. Blijkbaar blijft dat moeilijk te aanvaarden voor je dat er een verschil is in welke maatschappelijke positie iemand kan opklimmen, ongeacht zijn verleden. Nochtans hebben bv Kurt Waldheim en onze eigenste Willy Claes daar een harde prijs voor betaald.
U blijft vlotjes door de mand vallen.

Zoals gewoonlijk gaat u niet in op mijn opmerkingen over de feitelijke onjuistheden in uw postings.

En dan gaat u even een vergelijking trekken met de activiteiten van Kurt Waldheim als liaisonofficier op de Balkan of Willy Claes als corrupt politicus.
Wat heeft dat te maken met een 14-jarige die verplicht lid moet worden van een staatsjeugdorganisatie. Als ik uw redenering volg dat zijn alle Russische kinderen die tijdens de Communistische jaren lid waren van de Komsomol mede-schuldig aan de misdaden van het Sowjet-regime.
Oud 24 april 2005, 18:26   #137
thePiano

Standaard

Citaat:
Ter titel van inlichting:

27 januari 1943
Verordening over de gedwongen tewerkstelling (Arbeitseinsatz) ten behoeven van de totale oorlogsvoering (Sauckel). Alle mannen tussen 16 en 65 jaar en alle vrouwen tussen 17 en 45 jaar moeten zich melden voor de Arbeitseinsatz. Vele bedrijven, die niet van belang zijn voor de oorlogsvoering, worden gesloten. In totaal melden zich -volgens een brief van Sauckel aan Hitler van 14/4/43 -553415 mannen en 2696328 vrouwen.
Oud 24 april 2005, 18:29   #138
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:

Belachelijke vitterij. Ik haalde dit maar als voorbeeld aan en ik weet best dat niet alle mannen (peuters en bejaarden incluis) verplicht werden om in Duitsland te werken. Als je me wilt testen op mijn kennis omtrent WOII wil ik die uitdaging best aangaan met je.
Ik stel vast dat u opnieuw overschakelt op het bewust verdraaien van de waarheid. Is het uw bewering, zoals u daarnet postte, dat alle Belgische mannen die geen peuters of bejaarden waren opgeëist werden door de Duitsers? Zoniet, dan was uw eerdere post duidelijk onjuist.

Ik zou u trouwens afraden met mij een weddenschap aan te gaan omtrent kennis over WOII.
Oud 24 april 2005, 18:29   #139
thePiano

Standaard

Interessant is ook dit bericht:

7 februari 1943
Hendrik Elias, de leider van het VNV, noemt de verplicht en vrijwillige tewerkstelling in Duitsland 'een plicht voor volk en vaderland'

Dat zijn de mannen waarvoor het VB onvoorwaardelijke en algemene amnsetie eist.
Oud 24 april 2005, 18:34   #140
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Ter titel van inlichting:

27 januari 1943
Verordening over de gedwongen tewerkstelling (Arbeitseinsatz) ten behoeven van de totale oorlogsvoering (Sauckel). Alle mannen tussen 16 en 65 jaar en alle vrouwen tussen 17 en 45 jaar moeten zich melden voor de Arbeitseinsatz. Vele bedrijven, die niet van belang zijn voor de oorlogsvoering, worden gesloten. In totaal melden zich -volgens een brief van Sauckel aan Hitler van 14/4/43 -553415 mannen en 2696328 vrouwen.
Het ging hier wel om mannen en vrouwen in het Duitse Rijk. Als u een klein beetje kennis van zaken had, dan zou u dat trouwens kunnen afleiden uit de getallen van mannen (relatief weinig want veel aan het front) en vrouwen. En zelfs hier ging het alleen over mannen en vrouwen die nog geen werk hadden.
Dit heeft niets te maken met de opeising van Belgen voor werk in Duitsland.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be