![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar Pietje zal zeggen hij wou ONS niet over de Oeral en dus is het OK ! Laatst gewijzigd door luc broes : 8 augustus 2004 om 22:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het mooiste bewijs - en ontkrachting van uw bewering - is juist het eerste Algemeen Nederlands Congres van 1840 (jaja, u leest goed achtienhonderd VEERTIG). Op dat eerste congres kwamen Vlamingen en Nederlanders samen en discussieerden over een aantal belangrijke onderwerpen. Een van die onderwerpen was de respectievelijke identiteit alsook de betiteling van de taal. De Vlamingen op het congres benadrukten hun VLAAMSE identiteit (en om u voor te zijn: de deelnemers kwamen niet alleen uit Oost- en West-Vlaanderen), maar vonden dat het woord VLAAMS voor de taal niet toepasselijk was. Juist op dit congres werd enerzijds de gemeenschappelijkheid van de taal benadrukt maar ook de verscheidenheid in identiteit. Hierbij werd over Vlaamse identiteit gesproken, aanduiding voor alle Nederlandstaligen van België. Ten tijde van dichter Rodenbach is deze verschuiving van de betekenis van het woord Vlaanderen en Vlaming een onomstotelijke feit. Het "echte Vlaanderen"? Is u daar weer met die onzin? Mag ik u dan eens vragen, het echte Frankrijk eindigt dat dan ook aan de Rhône (= de historische grens van het Franse koninkrijk tijdens de Middeleeuwen)? Eindigt het "echte Italië" ook aan de Po? Eindigt het "echte Rusland" ook bij Novgorod en Kiev? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Minister-President
|
![]() De belgische en vlaamse textiel eindigt wel in China!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
|
![]() Citaat:
Heb je op de moeilijker zaken niets te zeggen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Uitspraak van Walter Baeten, voorzitter van het Ijzerbedevaartcomitee :
Ik voel meer voor het progressieve imago van Spirit dan voor de conservatievere koers van NVA. Uitspraak in De Morgen, voor de verkiezingen van 13 mei. Wiens brood men eet... Spirit-minister van grembergen zorgde ervoor dat de VZW kan genieten van extra subsidies en mat Bertje den bleiter op cultuur zal er van die kant mogelijk ook nog iets komen... De ijzerbedevaart is verkocht aan het belgisch regime, leve de Ijzerwake ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Minister
|
![]() ik ga toch naar beide om dat de ijzertoren de fundamenten zijn van het begin van een vlaamse doorbraak
Laatst gewijzigd door Piet Hein : 10 augustus 2004 om 13:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Groeten uit Dilbeek
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
|
![]() Citaat:
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door flyingrhyno : 10 augustus 2004 om 13:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn beste, gelieve persoonlijke aanvallen te vermijden. Het is soms moeilijk, maar er moet er toch één "de meest volwassen" zijn. Dank voor het begrip... Rhyno Laatst gewijzigd door flyingrhyno : 10 augustus 2004 om 13:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
|
![]() Van het zelfde laken een broek, persoonlijke aanvallen vermijden....
Dank
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door flyingrhyno : 10 augustus 2004 om 13:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Minister
|
![]() piano u bent wel echt grof vlaams nationalisme vergelijken me neo-nazi's foei
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#136 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Voor de Vlaamsgezinden :
Irma Laplasse herdenking zaterdag 11 september 14,00 uur Sint katharinakerk te Assebroek Deze dame werd onschuldig ter dood gebracht door de belgische staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#138 |
Minister
|
![]() waarom als ik vragen mag
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
|
![]() Citaat:
Lees dan hier, dan hoor je eens een ander deuntje: Het Verraad van Irma Laplasse. Het proces van de collabo die op 30 mei 1945 te Brugge werd gefusilleerd, alsook het Herzieningsproces van 1995-1996. http://users.pandora.be/amarcord/selys/laplas01.html
![]() |
![]() |
#140 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |