Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 augustus 2013, 13:10   #121
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Weet ik veel, vraag het eens aan de inwoners van Tollembeek zelf !
Dus dan kan de opmars van N-VA in Aalst ook, "weet jij veel", niets te maken hebben met die verfransing, of met de vreemdelingen? Aangezien die opmars in een boerengat zich ook voordoet, waar geen verfransing of vreemdelingen zijn...
Bulevardi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2013, 13:24   #122
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi Bekijk bericht
Dus dan kan de opmars van N-VA in Aalst ook, "weet jij veel", niets te maken hebben met die verfransing, of met de vreemdelingen? Aangezien die opmars in een boerengat zich ook voordoet, waar geen verfransing of vreemdelingen zijn...
Ik ben van de Denderstreek, en deze draad gaat over Denderleeuw en Aalst, twee plaatsen van de Denderstreek die ik goed ken.

Er wordt al jaren terecht geklaagd over de zondvloed van vreemdelingen die Aalst en Denderleeuw overspoelen, en de verfransing dat dit met zich meebrengt.

Tollembeek ken ik amper, dus ik doe er ook geen uitspraken over.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2013, 13:34   #123
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik ben van de Denderstreek, en deze draad gaat over Denderleeuw en Aalst, twee plaatsen van de Denderstreek die ik goed ken.

Er wordt al jaren terecht geklaagd over de zondvloed van vreemdelingen die Aalst en Denderleeuw overspoelen, en de verfransing dat dit met zich meebrengt.

Daarom ik er net die vraag over stel, dat je Tollembeek nu kent of niet maakt weinig verschil.

Het resultaat is hetzelfde: N-VA die de plak zwaait... maar daar dus om andere redenen.
Dus blijft de kwestie of er geen andere reden zou zijn in Denderleeuw, los van die verfransing...
Oud 10 augustus 2013, 16:13   #124
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Excuseer?
Ik kan best wel overweg met mensen die een andere politieke voorkeur hebben dan ik.
Ik heb enkel problemen met mensen in mijn buurt die regelmatig onterecht racistische uitspraken doen over werkende Vlaamssprekende allochtonen. Dát is iets anders. Maakt toch niet uit welke ideologie ze verkiezen.

De reden waarom ik verhuis heb ik niet vermeld (reeds tevoren uitgelegd, wellicht expres overgelezen?).
Hetgeen ik hier vermeld waren enkel de minder leuke kantjes van Denderleeuw, waar ik nu van verlost ben. En waarop ik zeker niet kwaad ben dat ik er vanaf ben. Mag ik die dan niet delen?

Misschien verhuis ik wel om professionele of familiale redenen? Maar dat zijn privé zaken die ik niet op dit forum hoef te delen.
De reden waarom je verhuist interesseert me niet. Wel een paar uitspraken die je in dit verband gedaan hebt.

Lees om te beginnen posting 47 nog eens. Gewoon onvoorstelbaar. Je zou dus je huis onder de prijs aan een allochtoon verkopen om toch maar te vermijden dat er een Vlaming zou inkomen. Het is algemeen bekend dat vreemdelingen in de regel nooit zeer hoog bieden. Besef je de perversiteit van je gedachtengoed wel?

Er moeten écht dringend maatregelen genomen om onze huizenmarkt te beschermen tegen krankzinnige eigenaars van jouw soort. Ik kom hier nog later op terug.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2013, 17:44   #125
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net eens in Liedekerke, buurgemeente van Denderleeuw, bij familie op bezoek geweest...juist hetzelfde fenomeen.....
Oud 11 augustus 2013, 07:46   #126
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Besef je de perversiteit van je gedachtengoed wel?
Dan ben jij dus de racist, omdat je hiervoor net zei dat wanneer je iemand anders' gedachtengoed niet verdraagt je een racist zou zijn, ik citeer je hier: "omdat je niet overweg kan met je buren omdat ze toevallig een andere politieke mening hebben. D�*t is pas racisme."

Oh, terwijl de perversiteit van N-VA of VB wél algemeen goedgekeurd is in Denderleeuw. Dán mag het wel?
Volgens jou mag je dus enkel voor racisme zijn en niet tegen?

Heb nergens gezegd dat ik mijn huis onder de prijs zou verkopen. Dat is wat jij er van maakt. Maar goed, hier wordt wel vaker vanalles uitgevonden dat er niet staat.

Laatst gewijzigd door Bulevardi : 11 augustus 2013 om 07:48.
Oud 11 augustus 2013, 07:57   #127
ZION
Banneling

Standaard

@ Bulevardi,

The invaders zijn er en blijven.

De Aboriginals waarmee u het moeilijk hebt,zijn de nazaten van de Oostfronters en andere Dietsche Vlaamschen.

De blauwvoeters......waar halen ze het toch?
ZION is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 14:48   #128
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

In Aalst valt het sterk op hoe er in frans geroepen wordt de laatste tijd op straat door zwarten (Die zijn niet instaat blijkbaar om gewoon rustig te praten?) en ergerlijker vindt ik dat ze in winkels gewoon geholpen worden in't frans. Zo leren ze nooit nederlands.
Oud 8 januari 2014, 16:33   #129
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarom ik er net die vraag over stel, dat je Tollembeek nu kent of niet maakt weinig verschil.

Het resultaat is hetzelfde: N-VA die de plak zwaait... maar daar dus om andere redenen.
Dus blijft de kwestie of er geen andere reden zou zijn in Denderleeuw, los van die verfransing...
Nog 4 maanden geduld...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 16:37   #130
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De onvolprezen Jan Hertogen waakt over de nieuwe Vlaamse statistieken.

Gisteren:

De leeuw aan de Dender, het kon niet missen. Wat niemand echter lijkt te beseffen is dat gans deze politieke drainage ook voortkomt uit het feit dat Denderleeuw de gemeente is in Vlaanderen met procentueel het meeste inwoners met een migratieachtergrond van zwart Afrika, nl. 5,9% van de Denderleeuwenaren is zwart.

Het de alsmaar groeiende neerslag van de uitstroom vanuit Brussel naar de brede Vlaamse rand, Asse, Aalst, Dendermonde, Ninove, één voor één gemeente waar de bange blanke man zich in stelling zet, niet zozeer tegen de Marokkaanse of Turkse medeburger maar de zwarte.

Waar vroeger de sporen de inwoners naar verre tewerkstelling voerden worden ze nu in omgekeerde richting gebruikt en worden deze gemeenten het aanlokkelijke pleisteroord voor ondermeer de zwarte bevolking van Brussel die betere kansen voor hun kinderen zoekt en hiervoor maar al te graag Nederlands zal leren, de Vlaamse leeuw uit hun venster hangen en het Vlaams Manifest ondertekenen. De tijd is niet meer veraf voor een zwarte prins carnaval in Aalst (de schoenpoets kan opgeborgen), of waarom niet Denderleeuw.

Tussen 1980 en 2005 heeft Denderleeuw een langzaam voortschrijdende bevolkingsaangroei gekend niets aan de hand. Sinds 2006 is deze echter, juist door deze binnenlandse migratie van vooral inwoners uit zwart Afrika in een stroomversnelling gekomen. Meteen was het alle hens aan dek geblazen.

Maar is ook de vlaggeleeuw aan de Dender niet zwart?

De zwarten zijn er zelfs aan de macht. En dat 70 jaar na het einde van de oorlog.
Oud 8 januari 2014, 16:42   #131
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De onvolprezen Jan Hertogen waakt over de nieuwe Vlaamse statistieken.

Gisteren:

De leeuw aan de Dender, het kon niet missen. Wat niemand echter lijkt te beseffen is dat gans deze politieke drainage ook voortkomt uit het feit dat Denderleeuw de gemeente is in Vlaanderen met procentueel het meeste inwoners met een migratieachtergrond van zwart Afrika, nl. 5,9% van de Denderleeuwenaren is zwart.

Het de alsmaar groeiende neerslag van de uitstroom vanuit Brussel naar de brede Vlaamse rand, Asse, Aalst, Dendermonde, Ninove, één voor één gemeente waar de bange blanke man zich in stelling zet, niet zozeer tegen de Marokkaanse of Turkse medeburger maar de zwarte.

Waar vroeger de sporen de inwoners naar verre tewerkstelling voerden worden ze nu in omgekeerde richting gebruikt en worden deze gemeenten het aanlokkelijke pleisteroord voor ondermeer de zwarte bevolking van Brussel die betere kansen voor hun kinderen zoekt en hiervoor maar al te graag Nederlands zal leren, de Vlaamse leeuw uit hun venster hangen en het Vlaams Manifest ondertekenen. De tijd is niet meer veraf voor een zwarte prins carnaval in Aalst (de schoenpoets kan opgeborgen), of waarom niet Denderleeuw.

Tussen 1980 en 2005 heeft Denderleeuw een langzaam voortschrijdende bevolkingsaangroei gekend niets aan de hand. Sinds 2006 is deze echter, juist door deze binnenlandse migratie van vooral inwoners uit zwart Afrika in een stroomversnelling gekomen. Meteen was het alle hens aan dek geblazen.

Maar is ook de vlaggeleeuw aan de Dender niet zwart?

Wat wil jij ons eigenliijk vertellen of vragen?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 17:00   #132
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
In Aalst valt het sterk op hoe er in frans geroepen wordt de laatste tijd op straat door zwarten (Die zijn niet instaat blijkbaar om gewoon rustig te praten?) en ergerlijker vindt ik dat ze in winkels gewoon geholpen worden in't frans. Zo leren ze nooit nederlands.
De Vlaming preekt Frans. Er is geen enkele motivatie voor inwijkelingen om nederlands te leren alzo want het is normaal dat er in conversaties gezocht wordt naar de gemakkelijkste taal voor beide partijen. Je kan dat de individuele Vlaming niet kwalijk nemen. De verfransing is een structureel probleem in de hand gewerkt door wetgevingen die ervoor zorgen dat Franstalige Belg minder goed Nederlands spreekt dan de Vlaming frans. Bijvoorbeeld. De Vlaming is verplicht Frans te leren als tweede taal in het middelbaar onderwijs. De Franstalige kan kiezen of hij Nederlands leert als tweede taal of niet.

De poging tot verfransing van delen van Vlaanderen is een bewuste strategie mijns inziens.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 8 januari 2014 om 17:04.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 17:56   #133
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
De Vlaming preekt Frans. Er is geen enkele motivatie voor inwijkelingen om nederlands te leren alzo want het is normaal dat er in conversaties gezocht wordt naar de gemakkelijkste taal voor beide partijen. Je kan dat de individuele Vlaming niet kwalijk nemen. De verfransing is een structureel probleem in de hand gewerkt door wetgevingen die ervoor zorgen dat Franstalige Belg minder goed Nederlands spreekt dan de Vlaming frans. Bijvoorbeeld. De Vlaming is verplicht Frans te leren als tweede taal in het middelbaar onderwijs. De Franstalige kan kiezen of hij Nederlands leert als tweede taal of niet.

De poging tot verfransing van delen van Vlaanderen is een bewuste strategie mijns inziens.
Natuurlijk, daar hebben de Walen tot in de jaren 50-60 ook nooit een geheim van gemaakt.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 18:15   #134
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Natuurlijk, daar hebben de Walen tot in de jaren 50-60 ook nooit een geheim van gemaakt.
en ze zijn er ook in geslaagd: tel eens de VLAAMSE gemeenten op en rond de taalgrens die ze ingepalmd hebben omdat ze de mensen vroegen "spreek jij Frans", waarbij de vlamingen natuurlijk volmondig JA konden antwoorden of ze hadden geen job!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 18:31   #135
Fishy
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
In Zottegem is het niet veel beter. Natuurlijk is er een kleinere groep inwoners van Afrikaanse origine, maar ik zie maar al te vaak dat ze in winkels en het station in het Frans geholpen worden. Terwijl ik als Nederlandstalige in een bus van de MIVB in Vilvoorde (!) niet eens een 10-rittenkaart kan bestellen ("Je ne parle pas le néerlandais"), over Brussel nog niet gesproken.

Laatst gewijzigd door Fishy : 8 januari 2014 om 18:35.
Fishy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 18:33   #136
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
en ze zijn er ook in geslaagd: tel eens de VLAAMSE gemeenten op en rond de taalgrens die ze ingepalmd hebben omdat ze de mensen vroegen "spreek jij Frans", waarbij de vlamingen natuurlijk volmondig JA konden antwoorden of ze hadden geen job!
Men had beter mensen een job gegeven die juist geen Frans spraken. Tenminste indien men het Vlaams karakter van vlaanderen wou bewaren. De Vlaming gedraagt zich toegefelijk en heeft geleerd fier te zijn op het feit dat hij ietwat Frans spreekt. De Franstalige maakt daar misbruik van door het juist niet te zijn. En daarbij kijkt hij juist neer op de taal van de Vlaming in plaats van fier te zijn ze te kunnen spreken wanneer hij zich in vlaanderen bevindt. Je merkt die hautaine houding ook bij forummers zoals Vive, Henri, Brabander... Het lijkt vrij algemeen te zijn. Figuren als deze kweken ongewild Vlaamsgezinden met een 'trop is trop' mentaliteit.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 8 januari 2014 om 18:34.
Oud 8 januari 2014, 18:36   #137
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Soms lijkt het erop alsof ook de traditionele Vlaamse partijen deze strategie hanteren met de bedoeling alzo het leven van de entiteit België te pogen te rekken. Ze lijken hun Vlaamse meerderheid van 60 % niet te willen. Ze weigeren in ieder geval om die meerderheid democratisch te benutten. Zelfhaters zouden ze elders genoemd worden.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 8 januari 2014 om 18:37.
Oud 8 januari 2014, 18:51   #138
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb geen probleem mee de huiskleur van de Denderleeuwenaren. Ik stoor me wel aan degenen die weigeren Nederlands te spreken. Ik kom er soms tegen die het Nederlands wel degelijk verstaan. Dan nog proberen ze bij elke zin over te schakelen naar het Frans. De pogingen tot verfransing gaan met een zekere taalagressie gepaard. En overheden laten begaan is mijn indruk. Vlaanderen vraagt als het ware om slachtoffer van een agresieve invaderende taal te worden.

Waarom niet: Engels in plaats van Frans als tweede taal op school. Geen selectie op basis kennis van het Frans voor besturen in Vlaanderen. Gesubsidieerde scholen in het Nederlands. Alle contacten met bestuur in het Nederlands. Acties gericht op private instanties...

Website
Oud 8 januari 2014, 21:27   #139
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Een dezer dagen stuur ik een foto van de winkels op de "Veirkemert" in Aalst naar de NVA. De meeste opschriften zijn er in 't fucking arabisch.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2014, 12:07   #140
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat de helft van Vlaanderen een zwart verleden had.
En de andere helft IS effectief zwart !
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be