Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juli 2013, 09:41   #121
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

http://www.standaard.be/cnt/dmf20130712_089
"Nee, die zesde staatshervorming deugt niet. En in de nieuwe koning is hij ook niet gerust. Jan Jambon (N-VA) schiet in een interview met De Standaard met scherp op de regering. "

Numéro 3 van N-VA is dus ook uitgesproken voorstander van exit N-VA uit de Vlaamse regering.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 13 juli 2013 om 09:41.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2013, 10:02   #122
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
"Nee, die zesde staatshervorming deugt niet. En in de nieuwe koning is hij ook niet gerust. Jan Jambon (N-VA) schiet in een interview met De Standaard met scherp op de regering. "

Numéro 3 van N-VA is dus ook uitgesproken voorstander van exit N-VA uit de Vlaamse regering.
Ik denk dat sommige mensen hun vermogen om logisch na te denken vertroebeld is door hun haat jegens de NVA.

Waarom zou de NVA uit de vlaamse regering moeten stappen omdat ze niet akkoord zijn met een actie van de federale regering?

Deze wetteksten zijn niet gemaakt door de vlaamse regering, maar door de federale. Er is in de vlaamse regering toch geen controle over het al dan niet uitvoeren hiervan. De bevoegdheden komen over en daar is niets aan te doen. NVA kan nu daar het beste van te proberen te maken. Ze nemen verantwoordelijkheid, wat pijn gaat doen want ze moeten direct miljarden besparen en VLD staat klaar om hen terecht te wijzen? Zie naar de uitspraken van De Croo onlangs (mbt de woonbonus).

Om dan uit de vlaamse regering te stappen is toch niet logisch. Elke keer als een andere meerderheid is federaal en regionaal zou de federale regering de regionale overheden iets kunnen opdringen (waarmee een bepaalde partij het niet eens is) en dan zeggen nu moet je uit die regering stappen?
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2013, 10:20   #123
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

Hoe staat het eigenlijk met uw coalitie gesprekken met Annemans en co ?
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2013, 10:20   #124
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht
Ik denk dat sommige mensen hun vermogen om logisch na te denken vertroebeld is door hun haat jegens de NVA.

Waarom zou de NVA uit de vlaamse regering moeten stappen omdat ze niet akkoord zijn met een actie van de federale regering?
Ik denk dat sommigen er een sport van maken om de uitspraken van N-VA top niet au serieux te nemen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht
Deze wetteksten zijn niet gemaakt door de vlaamse regering, maar door de federale. Er is in de vlaamse regering toch geen controle over het al dan niet uitvoeren hiervan. De bevoegdheden komen over en daar is niets aan te doen. NVA kan nu daar het beste van te proberen te maken. Ze nemen verantwoordelijkheid, wat pijn gaat doen want ze moeten direct miljarden besparen en VLD staat klaar om hen terecht te wijzen? Zie naar de uitspraken van De Croo onlangs (mbt de woonbonus).

Om dan uit de vlaamse regering te stappen is toch niet logisch. Elke keer als een andere meerderheid is federaal en regionaal zou de federale regering de regionale overheden iets kunnen opdringen (waarmee een bepaalde partij het niet eens is) en dan zeggen nu moet je uit die regering stappen?
Bullshit. De Vlaamse regering, inclusief de N-VA fractie, heeft na een debat het akkoord gegeven voor hun medewerking aan de staatshervorming.

Als de Vlaamse regering niet meewerkt aan de staatshervorming dan komt deze er niet.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 13 juli 2013, 15:28   #125
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...3_Beke_DeWever
"Beke schreef die onderhandelingsnota "in nauw overleg met Elio Di Rupo en Bart De Wever". Hij vindt de kritiek van de N-VA dan ook ongeloofwaardig en niet consequent. "De N-VA vindt het akkoord op weinig trekken, maar wil het wel mee uitvoeren vanuit de Vlaamse regering. Dat kan ik niet volgen. Ofwel vindt men het akkoord goed en voert men het uit. Ofwel vindt men het akkoord niet goed."

Beke: "De N-VA is voor minder uit de Vlaamse regering-Leterme gestapt. Ik vraag niet dat de N-VA zou opstappen. Wel dat ze correcter zijn in hun commentaar. Dat was deze keer niet zo. Ik voelde me persoonlijk aangevallen", besluit Beke in Het Belang van Limburg."

Oud 14 juli 2013, 10:38   #126
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door love me tender Bekijk bericht
Beke is een bleiter geworden.
Wat bedoel je daarmee ?

Oud 14 juli 2013, 11:13   #127
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je daarmee ?
Dat het een echte bleiter is is, tien!
Hoe staat het trouwens met uw gesprekken met het VB om in te breken in de Vlaamse regering ?

Laatst gewijzigd door stuyckp : 14 juli 2013 om 11:14.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2013, 13:34   #128
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door love me tender Bekijk bericht
Beke is een bleiter geworden.
Geworden?
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be