![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die zwarte aan mijn huis dezer dagen of die van mijn schermafbeelding? Google eens op die laatste, 't zal u niet bevallen.
Laatst gewijzigd door Skobelev : 12 juli 2013 om 06:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Berg de leeuwvlaggen nu maar weer op voor een jaar, 't is mooi geweest.
Opnieuw plaats voor tricolores. 't Zal 't een en 't ander zijn, met de kroning van onze Nieuwe Vorst.
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En dat 'de zonden van de vader-gedoe' zou nu toch wel eens mogen stoppen...of we kunnen ook weer beginnen vertellen over Léopold III en den Duits.... ![]()
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Op deze kopie is de afbeelding beter te zien. ![]() Enkel tientallen jaren na de guldensporenslag zou men de Vlamingen Klauwaerts (klauwende leeuw)zijn gaan noemen. Een mogelijke verklaring is te vinden in de leeuwenvlag (zie de gelijkenis met de Vlaamse leeuwevlag) van de graven van Gulik (Jullich). Willem van Gulik, kleinzoon langs moederskant van Gwijde was met zijn huurlingenleger de graaf ter hulp gesneld (volgens sommige bronnen omdat hij veel schulden had bij de graaf). Deze Willem, met zijn krijgservaring, werd al snel bevelhebber van de Vlamingen, samen met Pieter de Coninck. (Breydel zou enkel voor worsten gezorgd hebben). De Vlamingen vochten toen dus onder de Gulikse leeuwenvlag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
of ![]() Het wapenteken van Sultan Baibars (1223 - 1 juli 1277). Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 juli 2013 om 12:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Uit de Arabische Kalligrafie komt de afbeelding “In de naam van de leeuw van God, het gezicht van God, de zegevierende Ali”. (figuur2) Sultan Baybars (13e eeuw) voerde de leeuw in zijn vlag en sloeg hem in zijn muntstukken. (figuur 3) De leeuw stond ook op het wapenschil van de Assasijnen (11-13e eeuw). De kruisvaarders importeerden de gewoonte om heraldische symbolen te gebruiken. Ook de Duitse Adelaar komt van de Arabieren. Hij was oorspronkelijk het heraldisch symbool van Saladin." "In de BBC-reeks "The Crusades" van regisseur Terry Jones zien we (in de vierde aflevering) beelden uit een veldslag tussen de kruisvaarders en Baybars. Hier zien we hoe een Arabische strijder een vlag in de hoogte steekt met hierop een zwarte leeuw op een gouden achtergrond. Het verhaal van de herkomst van de leeuw als heraldisch symbool wordt door E. Warlob (rijksarchivaris Kortrijk) genuanceerd. Hij suggereert dat Graaf Filips van de Elzas het wapenschild reeds in 1162 gebruikte en het vermoedelijk ontleend had aan zijn Britse oom en kruisvaarder Godfried Plantagenet. Naar alle waarschijnlijkheid bracht deze de leeuw als heraldisch symbool mee vanuit het oosten." http://www.youtube.com/watch?v=UiHyTHQb1y8 Minuut 44,12 Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 juli 2013 om 13:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerlijkheidshalve moet ik toch een voorbehoud maken voor de afbeelding van de ruiters. Want ik meen me te herinneren dat ik deze afbeelding ooit nog heb gezien. En als ik me goed herinner, zou dat geen afbeelding zijn van moslimruiters, maar wel van kruisvaarders, maar dan geschilderd naar de voorstelling van iemand uit het Midden-Oosten uit die tijd of wat later. Maar ik ben er niet zeker van. Ik zal het nog eens checken.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 juli 2013 om 16:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Staatssecretaris
|
![]() De haan is tenminste geen dier uit... Afrika.
![]()
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb het niet zo met vlaggen maar voor die gelegenheid zou ik toch graag een Vlaamse hangen, gewoon om te pesten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jan Breydel heeft vermoedelijk niets meer gedaan dan vlees geleverd aan de strijdtroepen toen. En al de rest is een opgeklopt verhaal.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 juli 2013 om 21:40. |
![]() |
![]() |