![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U misschien niet , maar ik wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
I.e. u geeft mij hier niet bepaald een voorbeeld dat aantoont dat deflatie slecht zou zijn en inflatie goed, wat toch hetgene was waarover we discussierden dacht ik?
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 22 juli 2013 om 15:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is mijn ervaring als IT'er dat een game PC ongeveer hetzelfde kost als 10 jaar terug maar dat je nu dankzij de index meer verdient gemiddeld. Idem multimedia PC. Nieuw zijn de htpc door de mogelijkheid om een grafische kaart te dumpen. Je kan zeggen dat PCs inderdaad de laatste 25 jaar veel goedkoper zijn geworden. Maar dan kan je ook zeggen dat flatscreens onbetaalbaar zijn (zoek de nieuwste maar eens op) en GSMs veel duurder zijn geworden. Imo moet je vergelijken wat te vergelijken valt. Is het nu echt zo moeilijk te begrijpen wat er onder 'oud' te verstaan valt als ik het heb over nieuwe technologie? Neem de smartphones: single core, dual core en quad core. Ik denk niet dat ze op dit moment nog echt veel verkopen van single cores met 500mb ram met een . Dat is wat? 4 jaar oud ofzo? Je gaat me toch niet vertellen dat je een iPhone 4 of 4S al verouderd vindt qua technologie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat betreft het kopen als je weet dat de prijs gaat dalen... early adapters en enthousiasts curve al eens bekeken. Waarom koopt iemand tout court dan een xbox als hij net uit is? Of de laatste nieuwe iPhone? Een jaar laten zijn beide gegarandeert goedkoper... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar het is compleet absurd om de koopkracht van pakweg 800 eur tien jaar terug te vergelijken met die van nu. Als er geen inflatie zou zijn zou ook nominaal de laatste 10 jaar de prijsdaling van desktop pcs enkel schokkend te noemen zijn... Citaat:
Wat denkt u dat die 1,5 biljoen andere verkochte mobile phones dan de topmodellen van samsung, apple en htc zijn?
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 22 juli 2013 om 16:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu u nog van de notie afhelpen dat inflatie - zelfs al is die gering - op een of andere manier wenselijk zou zijn - laat staan te preferen boven een milde deflatie. ![]()
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men gaat er van uit dat een lichte inflatie te verkiezen is boven een lichte deflatie of stagflatie omdat er dan een lichte koopdruk is , wat gunstig is voor de economie . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Van HTC en Samsung vind ik zelfs niets van cijfers terug dus ik moet je het antwoord schuldig blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U denkt gewoon niet rationeel. Buiten dit, zitten jullie altijd in nogal extremen te denken, een lichte inflatie of deflatie kan geen kwaad. Maar noch een hoge inflatie noch een hoge deflatie zijn goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laten we een 'lichte' inflatie van 2% veronderstellen. Na 5 jaar bent u 10% koopkracht kwijt Na 10 jaar 19% Na 20 jaar 33% Niet zo licht meer he? Een lichte deflatie is imo het beste scenario. I.e. deflatie veroorzaakt door productiviteitsgroei bij een gelijkblijvende geldhoeveelheid. Ten andere denk ik helemaal niet in extremen. Ik ben gewoon van mening dat inflatie altijd slecht is en deflatie - in tegenstelling tot wat altijd beweert wordt - in de meeste omstandigheden al hangt het wat af van de oorzaak van de deflatie en zolang ze beperkt blijft goed en positief is voor economische groei.
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 23 juli 2013 om 22:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Me dunkt dat het dan niet erg vindt dat er inflatie is. Wat te denken van deflatie in dat geval, u krijgt plotseling minder geld voor uw onroerend goed dan dat u zelf betaald heeft. Leuk! U heeft natuurlijk recht op uw mening, maar u heeft mij niet kunnen overtuigen. Omgekeerd waarschijnlijk ook niet ![]() Als er een constante hoeveelheid geld zou zijn, dan zou binnen de kortste keren alles in het bezit zijn van de banken. ref Money as debt. Laatst gewijzigd door stuyckp : 23 juli 2013 om 22:37. |
|
![]() |
![]() |