![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kent van computerbeveiliging blijkbaar evenveel - of beter: even weinig - als van politiek...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je natuurlijk veel personeel hebt dat geen klop uitvoert, en of een hoop papier verzet van de ene stapel naar de andere, dan zal je zien dat uw indirecte kosten knal de pan uitswingen. Een benchmark kan je dan helpen om te kijken hoe die kosten ervoor staan. Als blijkt dat die te hoog zijn , moet je gaan zoeken hoe dat komt. En als dan ook nog blijkt dat het werk in feite door teveel mensen wordt gedaan, en evengoed door slechts de helft, dan moet je de andere helft buiten zetten of iets anders laten doen dat wel nuttig is daar waar er misschien tekort aan personeel is. Al zal dat laatste niet makkelijk zijn bij de overheid. Misschien bij de belastingsdiensten om deftig fiscale en sociale fraude te controleren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben toch blij dat er één iemand op het forum is die alles weet.
Forum gered!
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spijtig dat jij zo niemand had op jouw forumpje, nietwaar? Dat kon dan ook niet gered worden...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Persoonlijke aanvallen worden trouwens ook gemeld. Laatst gewijzigd door stuyckp : 4 augustus 2013 om 10:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() wanneer is er iemand bij hem binnengedrongen?
Laatst gewijzigd door spabert : 4 augustus 2013 om 10:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oh nee, wacht even op hogerhand om initiatief te nemen. Niet bewegen intussen!
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ambtenaren stippelen een beleid uit en trachten nadien de politieker te overtuigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Daarom dat het belangrijk is om de kabinetten af te slanken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laten we eens kijken: De poetsvrouw van het ocmw van Lochristi verdient, als ze 38 uren per week werkt, maximum € 26.100 (afgerond naar boven) bruto. Dat zou betekenen dat ze ondertussen al een jaartje of 30 anciënniteit achter de kiezen heeft, maar kom, we doen niet moeilijk... Om het even makkelijk te maken, tel ik daarvan de helft als jaarlijks nettoloon (in werkelijkheid is het uiteraard minder dan de helft). Dan hou ik € 13.050 per jaar over. Verspreid over 12 maanden komen we dan aan € 1.100 netto per maand (alweer naar boven afgerond). In de praktijk zal ze echter onder de € 1.000 zitten... En wat lees ik in je meest recente link? Poetsvrouw in de privé met 38 uren werkweek: € 1.200 netto per maand. Bedankt om je eigen stelling zo vakkundig onderuit te halen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uzelf weer zeker ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De in blauwe kleur en onderstreepte stukjes tekst zijn "hyperlinks". Als je erop klikt, surf je naar de originele berichten. Zal dat lukken, denk je? Laat maar weten wat je niet begrepen hebt...
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Gouverneur
|
![]() Uiteindelijk is die epische ambtenaren-pensioenen-Demonen doomsday posts toch objectief te bekijken.
Je hebt X-ambtenaren die Y werk verrichten. Dat kost X per jaar aan lonen (neem nu netto omdat het voor de staat in het algemeen een vestzak-broekzak operatie is). + kost van de ambtenaren pensioenen. Je kan dan wel discussiëren over de onbetaalbare pensioenen, over de inefficiëntie en het vele koffie drinken, maar werk Y moet nog steeds gedaan worden. Als je dan de kostprijs kan maken van werk Y door niet-ambtenaren dan kan je pas vergelijken. Bovendien is het ook zo dat je talent binnen je overheid moet kunnen houden, dus bepaalde bonussen, bedrijfswagen, groepsverzekering enz zal je ook moeten invoeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |