![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar perekwatie is een aanpassing boven de index, een aanpassing die rekening houd met de gestegen productiviteit... en die mij moet toelaten om van dezelfde stijging van welvaart te kunnen genieten, als mijn nog werkende collega's. Met indexatie blijf ik gewoon staan op hetzelfde welvaartspeil, niet meer, of niet minder. Maar so what ? Ik ga niet achteruit. Heb trouwens geen behoefte om ook over ne tweede auto en wat weet ik allemaal te beschikken (iets wat mijn werkende collega dan wel kan). Weet wel, dat men in de negentiger jaren, toen het nog niet telaat was, nog studies heeft gemaakt over de ambtenaarspensioenen. Daarin werd oa voorgesteld om de perekwatie af te schaffen, en te vervangen door een vaste aanpassing van 1,75%/jaar, boven de index. Maar dit is toen geweigerd door de overheidsvakbonden. Dus zo klein zal de perekwatie toendertijd toch niet geweest zijn. Waar dat ge wel gelijk in hebt, is dat de perekwatie misschien wel mijn ogen uitsteekt, en dat ik mij te veel op focus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() Heel de wijze waarop het ambetantenarenpensioen geregeld is, is een aanfluiting van de gelijkheid die er zou moeten zijn tussen burgers. Maar blijkbaar beschouwen de ambetantenaren zich als "meer" dan de rest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of durf/wil je er niet mee boven komen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() Ik moest ineens aan stuyck denken...
"De ‘slechtste’ functie bij de overheid is misschien wel die van informaticus. Momenteel zoekt de Regie der Gebouwen een webprogrammeur, voor een netto maandloon van ongeveer 1.500 euro. Peanuts vergeleken met wat een beginnend informaticus elders kan verdienen. Vaak krijgt die in de privésector meteen een bedrijfswagen, tankkaart, een groepsverzekering en een onkostenvergoeding. Daar kan de overheid niet tegenop." Wat een beroerd informaticus moet de man wel niet zijn?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zijn we dan ook. Wij zorgen ervoor dat uw kinderen degelijk onderwijs krijgen, dat ge op een redelijk comfortabele wijze gebruik kunt maken van de wegeninfrastructuur, wij zorgen voor openbaar vervoer dat nog enigszins betaalbaar is, wij zorgen dat ge uw kot niet moet verkopen als ge ne keer een tijdje ziek wordt, wij zorgen dat cultuur en erfgoed voor iedereen toegankelijk wordt, wij zorgen dat ge veilig zijt en �*ls ge dan toch ne keer slachtoffer wordt van een of andere snoodaard, dat die gepakt, berechtigd en gestraft wordt, wij zorgen dat als gij onverhoopt uw job verliest, waardoor uw vrouw aan den drank geraakt en de schulden zich beginnen op te stapelen, dat ge niet tot de bedelstaf herleid wordt, en nog zo veel meer. Maar ne keer "mercie" zeggen? Ho maar! Nee, zagen, zeuren, kankeren en kreften op de mensen die dat allemaal voor u mogelijk maken. Ge moest begot verlegen zijn!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Stingray : 14 augustus 2013 om 15:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zie in het bovenstaande geen reden voor een betere pensioen regeling |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() Integendeel, men mag minstens verwachten dat hij nog iets doet voor al dat geld dat hij krijgt. Maar nee, hij verwacht ook nog eens een riant pensioen dat meer moet zijn dan wat de rest krijgt, want 'ze' zijn beter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
"When every benefit received is a right, there is no place for good manners, let alone for gratitude." - T. Dalrymple Laatst gewijzigd door Schuppezot : 14 augustus 2013 om 15:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar vraag ik meer?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is omdat wij in de loop van onze carrière minder verdienen dan we in de privé zouden kunnen verdienen. Men noemt dat een "uitgestelde vergoeding".
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is helemaal niet wat ik gezegd heb, beste. Met het verdraaien van woorden ga je niet veel bereiken.
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() Verwondert jou dat met het gerealiseerde rendement, het aantal vakantiedagen en opgespaarde ziektedagen enz enz enz.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs dat is slechts een povere compensatie voor het lagere loon in vergelijking met de privé.
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Jackske, ge weet niet waarover je praat. Als je niets van informatica kent hou dan toch aub je muil. Tevens is het niet toegestaan om privé gegevens vrij te geven op het forum. Laatst gewijzigd door stuyckp : 14 augustus 2013 om 15:55. |
|
![]() |
![]() |