Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 augustus 2013, 09:15   #121
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Stoort het je dat niet 100% van het forum homogeen jouw/jullie mening aanhangt ?
Jij stoort, Peter. Net als ik stoor. We lopen niet blindelings achter de Grote Leider aan en stellen vervelende vragen.

Als Vrijheideerst je onmiddelijk persoonlijk aanpakt (of je partijtje...) dan weet je dat je een pijnpunt aanraakt: namelijk de ideologische bloedarmoede en het gebrek aan politiek talent bij de N-VA.

Achter de schermen wordt nu koortsachtig en in het wilde rond gejaagd op ronkende namen voor mei ...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2013, 09:17   #122
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stoort het je dat niet 100% van het forum homogeen jouw/jullie mening aanhangt ?
Als niet kan verdragen dat er op jouw postings reacties komen, heb je hier niks te zoeken.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2013, 09:28   #123
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Als niet kan verdragen dat er op jouw postings reacties komen, heb je hier niks te zoeken.
Maar waarom gaan je reacties niet over het topic, namelijk café Bracke ?
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2013, 10:01   #124
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Stuyck, ik opende dit draadje om te discussiëren over Café Bracke, en het ontbreken van voorstellen daar. Dat is heel wat anders dan wat jij stelt, dat je partij er totaal geen heeft.
Je moet mij nu toch echt geen woorden in de mond leggen.
Dat is net het punt.
Door je te verengen tot enkel cafe Bracke schilder je N-VA af als een partij zonder voorstellen.
Je hebt trouwens al gauw een paar uur nodig om alle mistoestanden deftig toe te lichten, dus kan ik begrijpen dat hij meerdere sessie zou willen doen, eerst de problemen toelichten en dan de oplossingen. Tis een aanpak als alle andere. Hij zou ook topic per topic kunnen doen met probleem en oplossing tesamen. Hij maakt gewoon een keuze.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2013, 10:07   #125
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
bwa volgens mij rekent ge de VB-ers en N-VA ers nu in hetzelfde kamp.
Oud 14 augustus 2013, 10:13   #126
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=stuyckp;6755147]
Citaat:
Dat is net het punt.
Door je te verengen tot enkel cafe Bracke schilder je N-VA af als een partij zonder voorstellen.
Dat is onjuist. Ik beweer niet dat jullie partij geen voorstellen heeft. Wel dat ze in haar communicatie zich er gemakkelijk van afmaakt door enkel aan te klagen.

Citaat:
Je hebt trouwens al gauw een paar uur nodig om alle mistoestanden deftig toe te lichten, dus kan ik begrijpen dat hij meerdere sessie zou willen doen, eerst de problemen toelichten en dan de oplossingen.
Wat je hierdoor gaat bekomen is na de eerste sessie een sfeertje dat alles slecht is, en bij gebrek aan wederwoord noch alternatief van eigen partij dat men er ook niets kan mee doen. Wat doe je met 16 klachten, zonder antwoord ?
Citaat:
Tis een aanpak als alle andere. Hij zou ook topic per topic kunnen doen met probleem en oplossing tesamen. Hij maakt gewoon een keuze.
Zou volgens mij veel logischer zijn, en Bracke weet nochtans heel goed hoe communicatie werkt. Maar je hebt gelijk : hij maakt de keuze hoe hij dat wil doen.
Oud 14 augustus 2013, 10:15   #127
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
bwa volgens mij rekent ge de VB-ers en N-VA ers nu in hetzelfde kamp.
neen, en ik ben hier een van degenen die altijd afstand heeft genomen van het gevleugelde gezegde dat n-va een VB-Light partij is.
Oud 14 augustus 2013, 10:17   #128
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Jij stoort, Peter. Net als ik stoor. We lopen niet blindelings achter de Grote Leider aan en stellen vervelende vragen.

Als Vrijheideerst je onmiddelijk persoonlijk aanpakt (of je partijtje...) dan weet je dat je een pijnpunt aanraakt: namelijk de ideologische bloedarmoede en het gebrek aan politiek talent bij de N-VA.

Achter de schermen wordt nu koortsachtig en in het wilde rond gejaagd op ronkende namen voor mei ...
Voor mij stoort Peter niet. Hij heeft niet mijn mening, verre van. Maar hij verdedigt toch tenminste zijn standpunten met argumenten.
Oud 14 augustus 2013, 10:17   #129
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ideologische bloedarmoede??? je kan veel zeggen over de N-VA maar niet dat je weet wat je er aan hebt.

het gebrek aan politiek talent? het is niet omdat ze niet in de schijnwerpers staan, dat ze geen politiek talent hebben. Let op Francken, het is een tip
Oud 14 augustus 2013, 10:17   #130
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
neen, en ik ben hier een van degenen die altijd afstand heeft genomen van het gevleugelde gezegde dat n-va een VB-Light partij is.
Maar het zijn hier toch geen 80% N-VA ers ?
Oud 14 augustus 2013, 10:22   #131
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat is nu juist niet het meest correcte antwoord dat u ooit hebt gegeven. Want de NVA is wel degelijk een VB-light. Dat zit ingebakken in het Vlaams-nationalisme. Zoals Hugo Schiltz maar al te goed wist.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2013, 10:40   #132
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik had die liever behouden, maar naar mijn mening is die onder dwang afgevoerd. Overigens in de Vlaamse regering is N-VA nu nog heel klein. Maar kom, ik geef gewoon toe dat ik die liever niet had afgeschaft gezien, wat ook de reden mocht geweest zijn om ze af te voeren.
Dat zou wel eens kunnen afgevoerd zijn onder invloed van NVA. Die jobkorting maakte pijnlijk duidelijk dat Vlaamse onafhankelijkheid in praktijk wel eens zeer negatief kon uitvallen voor een aantal "Vlamingen".
In Brussel wonende "Vlamingen", zelfs werknemers van de Vlaamse overheid kregen die jobkorting niet.
In Wallonië, maar in Vlaanderen werkende "Vlamingen" kregen die jobkorting niet.

Hoe gaat de sociale zekerheid na een Vlaamse onafhankelijkheid zijn voor "Vlamingen" die in eenzelfde situatie verkeren na een Vlaamse onafhankelijkheid?

En dan komen we bij een punt wat hier al eerder aangehaald werd: NVA heeft vele commentaar op de regering, en de Belgische staat. Zij geven als oplossing 'Vlaamse onafhankelijkheid' maar hoe dat concreet kan ingevuld worden hebben we het raden naar.
Veel inhoudsloos gezwets en algemeenheden. Maar van concreet uitgewerkte voorstellen heb ik nog niet veel gezien.

Want dat is de praktijk. Hoe worden Vlaamse sociale uitkeringen in de praktijk gebracht? Hebben Brusselse Vlamingen of in Wallonië wonende dezelfde rechten?

Mat andere woorden: Vlaams onafhankelijkheid, al is het slechts de sociale kassen is een hoop miserie en problemen voor de burger.

Laatst gewijzigd door pajoske : 14 augustus 2013 om 10:41.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2013, 11:07   #133
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ideologische bloedarmoede??? je kan veel zeggen over de N-VA maar niet dat je weet wat je er aan hebt.

het gebrek aan politiek talent? het is niet omdat ze niet in de schijnwerpers staan, dat ze geen politiek talent hebben. Let op Francken, het is een tip
Het is dan ook onzin om te beweren dat de N-VA een éénmanspartij is. Mensen zoals Jambon, Muyters, Bourgeois, Bracke, Peumans, Weyts, Francken, D'Haese, Demesmaeker, Brepoels, Van Dijck zijn intussen ook wel bekend bij het grote publiek.

De N-VA heeft 27 kamerleden, 14 senatoren en 17 Vlaamse parlementsleden. Sinds 2013 heeft de N-VA ook heel wat lokale mandatarissen, schepenen en burgemeesters. Een deel van die mensen zullen ook wel nationale ambities hebben.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2013, 11:13   #134
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Het is dan ook onzin om te beweren dat de N-VA een éénmanspartij is. Mensen zoals Jambon, Muyters, Bourgeois, Bracke, Peumans, Weyts, Francken, D'Haese, Demesmaeker, Brepoels, Van Dijck zijn intussen ook wel bekend bij het grote publiek.

De N-VA heeft 27 kamerleden, 14 senatoren en 17 Vlaamse parlementsleden. Sinds 2013 heeft de N-VA ook heel wat lokale mandatarissen, schepenen en burgemeesters. Een deel van die mensen zullen ook wel nationale ambities hebben.
Welke van deze mensen worden over partijgrenzen heen als bekwaam ervaren?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2013, 12:01   #135
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij de les blijven, Nyquist. Dan kun je betere antwoorden geven. Ik zei dat n-va op haar road show Café Bracke niet met oplossingen naar voren komt. "dat is voor later..."
Dus uw enige bezwaar is wel degelijk het formaat, dat van een vraaggesprek met als onderwerp de huidige situatie in Belgie. Had dat dan meteen gezegd, he.

U heeft blijkbaar bepaald dat de N-VA enkel mag communiceren over de eigen voorstellen, en dit op een door u voorgeschreven wijze. Standpunten duidelijk uitgeschreven beschilbaar maken op een website is immer uit den boze, en het feit dat dit enkel 1 van een resem communicatie-initiatieven is mag ook geen verschil maken.

Op zich mag u dat natuurlijk allemaal, he, maar zoveel vitriool omdat de N-VA zelf een andere mening heeft, zeg. Luisteren de andere partijen dan wel allemaal naar uw advies?

Citaat:
Gelijkt nogal op het klassieke "read the fucking manual"
Als iedereen dat wat vaker zou doen, we zouden in een betere wereld leven.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2013, 12:20   #136
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Dus uw enige bezwaar is wel degelijk het formaat, dat van een vraaggesprek met als onderwerp de huidige situatie in Belgie. Had dat dan meteen gezegd, he.

U heeft blijkbaar bepaald dat de N-VA enkel mag communiceren over de eigen voorstellen, en dit op een door u voorgeschreven wijze. Standpunten duidelijk uitgeschreven beschilbaar maken op een website is immer uit den boze, en het feit dat dit enkel 1 van een resem communicatie-initiatieven is mag ook geen verschil maken.

Op zich mag u dat natuurlijk allemaal, he, maar zoveel vitriool omdat de N-VA zelf een andere mening heeft, zeg. Luisteren de andere partijen dan wel allemaal naar uw advies?
Je schijnt nogal van websites te houden. Doe eens wat opzoekwerk over "begrijpend lezen". Ik wijs erop dat Bracke in zijn café enkel praat over wat volgens zijn partij misloopt, niet over het eigen alternatief. Te moeilijk om te begrijpen ?
Nu mag je van mijn part blijven verwijzen naar websites en andere initiatieven, maar dat heeft niets te zien met dit topic.
Open gerust een draadje over de interessante punten op de partij website. Of een snelcursus google desnoods.

Laatst gewijzigd door peter1962 : 14 augustus 2013 om 12:23.
Oud 14 augustus 2013, 12:49   #137
rafkaf
Banneling

Standaard

Citaat:

Je schijnt nogal van websites te houden. Doe eens wat opzoekwerk over "begrijpend lezen". Ik wijs erop dat Bracke in zijn café enkel praat over wat volgens zijn partij misloopt, niet over het eigen alternatief. Te moeilijk om te begrijpen ?
Nu mag je van mijn part blijven verwijzen naar websites en andere initiatieven, maar dat heeft niets te zien met dit topic.
Open gerust een draadje over de interessante punten op de partij website. Of een snelcursus google desnoods.
Het is toch maar normaal dat men eerst de zaken die mislopen aanduidt?

De oplossingen, die de N-VA (misschien) weet te vinden, zullen voor later zijn.
Even geduld, Peter.

Maar zouden de regeringspartijen weten wat er misloopt? Of denken die allemaal dat we met gouden lepeltjes onze rijstpap aan het eten zijn?

Laatst gewijzigd door rafkaf : 14 augustus 2013 om 12:49.
rafkaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2013, 13:10   #138
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht

De N-VA mag als ze transparantie vraagt van anderen, zelf het goede voorbeeld geven en jij weet net zo goed als iedereen, dat ze van hun verkiezingsprogramma van 2007 en 2010 geen spaander hebben heel gelaten.
Zich enkel in allerhande bochten gewrongen om toch nog maar een beetje geloofwaardig over te komen.
Als je daar commentaar over geeft is het vitriool.
Wat zijn jullie commentaren dan?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2013, 13:21   #139
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke van deze mensen worden over partijgrenzen heen als bekwaam ervaren?
Als we zien wat de "bekwamen" van OVLD, SP.A en CD&V ervan gebakken hebben, dan zie ik de toekomst rooskleurig tegemoet.

Laatst gewijzigd door reservespeler : 14 augustus 2013 om 13:50.
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2013, 13:26   #140
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De Roadshow is interne keuken.
Het is toch normaal (bij N-VA toch) dat de lokale mandatarissen en kaderleden in contact komen met de partijleiding.

Voor de gemeenteraadsverkiezingen hebben we traject 2012 gehad, in totaal zijn we zo'n 10 keer samengekomen met diverse parlementsleden en partijfunctionarissen.

Tijdens zo'n bijeenkomsten gaat het net over de visie van de partijleiding, en zoals het hoort, kunnen de mandatarissen en de kaderleden in discussie gaan met degene die de voordracht geeft. Ik geloof niet dat één andere partij ons dit ooooooit voorgedaan heeft.

Laatst gewijzigd door reservespeler : 14 augustus 2013 om 13:27.
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be