Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2013, 18:40   #121
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
All 'bout the money

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 09:05   #122
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marnik Bekijk bericht
Kallikles, als er nu eens gewoon een meer dan logisch wetje komt dat het produceren en verhandelen van niet volgens de wetgving bekomen vleesproducten verbiedt ? En dan terug religieus slachten uit de uitzondering op slachtreglementering halen. Voila, alles zal hier volgens de 21ste eeuwse normen verlopen. Landen als Nieuw-Zeeland (vanwaar het meeste schapenvlees komt en waar het standaard halal geslacht wordt, vandaar dat wij dus ook halalvlees krijgen) zullen volgens het principe van vraag en aanbod deftig geslacht vlees aanbieden et voila: niks meer te halalen of kosjeren
Dat is een no-no. Het zou voor Nieuw-Zeeland te duur zijn om twee verschillende productielijnen (halal en niet-halal) op te sturen en ze exporteren enorme hoeveelheden naar islamitische landen. En niemand wil méér betalen om niet het risico te hebben van halal-vlees, ook jij niet. Als je één euro meer moet betalen per kilo om er zeker van te zijn dat je vlees geen halal vlees, dan ga je gewoon het halal-vlees nemen. Of nog: hoeveel dat je nu ook staat te brullen aan de schoolpoort, als de directeur langskomt dan zul je wel kalmeren...

www.youtube.com/watch?v=lOM6Y_Xiz9w

Circe heeft zich hier ook eens onsterfelijk belachelijk gemaakt door te zeggen dat ze bij Döner Company, die een exclusiviteitscontract heeft met de NMBS, een broodje ging bestellen en dan weigeren het te betalen. Moedig, hé? Uiteraard deed ze in haar broek en durfde ze het niet echt te doen...

Ik ben overigens de enige op dit forum die dat exclusiviteitscontract heeft aangeklaagd. Zo werd een Vlaamse middenstander door de NMBS aangespoord om investeringen te doen in zijn broodjeszaak, om daarna onmiddellijk door diezelfde NMBS buitengesmeten te worden te voordele van Döner Company. Dat is pas schandalig en het heeft niets met halal, maar alles met big business te maken.

Döner Company, Quick of McDonald's, het is van hetzelfde laken een broek. Maar daar zal je van onze reactionaire vrienden geen kritiek op horen! Ze durven niet...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 10:48   #123
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dat is een no-no. Het zou voor Nieuw-Zeeland te duur zijn om twee verschillende productielijnen (halal en niet-halal) op te sturen en ze exporteren enorme hoeveelheden naar islamitische landen. En niemand wil méér betalen om niet het risico te hebben van halal-vlees, ook jij niet. Als je één euro meer moet betalen per kilo om er zeker van te zijn dat je vlees geen halal vlees, dan ga je gewoon het halal-vlees nemen. Of nog: hoeveel dat je nu ook staat te brullen aan de schoolpoort, als de directeur langskomt dan zul je wel kalmeren...

www.youtube.com/watch?v=lOM6Y_Xiz9w

Circe heeft zich hier ook eens onsterfelijk belachelijk gemaakt door te zeggen dat ze bij Döner Company, die een exclusiviteitscontract heeft met de NMBS, een broodje ging bestellen en dan weigeren het te betalen. Moedig, hé? Uiteraard deed ze in haar broek en durfde ze het niet echt te doen...

Ik ben overigens de enige op dit forum die dat exclusiviteitscontract heeft aangeklaagd. Zo werd een Vlaamse middenstander door de NMBS aangespoord om investeringen te doen in zijn broodjeszaak, om daarna onmiddellijk door diezelfde NMBS buitengesmeten te worden te voordele van Döner Company. Dat is pas schandalig en het heeft niets met halal, maar alles met big business te maken.

Döner Company, Quick of McDonald's, het is van hetzelfde laken een broek. Maar daar zal je van onze reactionaire vrienden geen kritiek op horen! Ze durven niet...
Wacht maar tot de verplichte labeling er terug komt, nu kunnen ze al het overschot halal vlees dumpen bij het niet-halal zonder labeling. Als de halal sector zelf voor z'n halal overschotten zal moeten zorgen zal de prijs vlug omhoog gaan.

"...supermarktketens als Delhaize, Colruyt of Aldi verpakken het vlees opnieuw. Volgens hen komt zo’n Arabisch halaletiket niet goed over bij de klanten."
http://www.vilt.be/Ruim_helft_van_la...ekken_is_halal

"Overheidscontrole op halal voedselproductie ontbreekt"
http://www.vilt.be/Overheidscontrole...ctie_ontbreekt

Nu weten we niet wat we kopen maar als we kunnen kiezen dan mag je zeker zijn dat ik en vele andere volledig overstappen naar niet-halal vlees, ongeacht het prijsverschil.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 10:53   #124
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Nu weten we niet wat we kopen maar als we kunnen kiezen dan mag je zeker zijn dat ik en vele andere volledig overstappen naar niet-halal vlees, ongeacht het prijsverschil.
Jij en ik weten dat je dat niet zult doen. Hier zagen op het forum, ja, maar iets doen, ho maar. Zelfs Circe, veel radicaler in haar woorden dan jou, deed in haar broek. Het blijft bij woorden. De wil om te vechten voor je idee is er niet, ook al omdat je weet dat het om futiliteiten gaat die je eigenlijk niet aanbelangen. Geef toe, wat verandert je leven omdat er iemand halal of geen halal eet? Nul, nul.

De Fransen, ja, die komen nog op straat tegen zoiets als een homohuwelijk, hoewel het hen ook niet direct raakt. Maar merk op dat zelfs zij hun extreem-rechts niet konden mobiliseren voor een betoging tegen halal! Hier te lande zijn de mensen gewoon te mak voor zulke dingen. Leer ermee leven.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 29 augustus 2013, 11:01   #125
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het bent u die uw voorschriften wil opdringen, door hautain te beslissen wat al dan niet maatschappelijk relevant is. Ik daarentegen, dring niks op.
Jij dringt niets op? Wat staat er onder elk bericht van u? Dat is toch jouw opvatting die je telkens weer, met het gebruik van een aantal scheldwoorden of als belediging bedoelde termen, etaleert.

> > > Islam Wil Dominate The World < < <

> > > The Caliphate Is Coming < < <

> > > Victory For Syria < < <

Leuk dat mensen zo consequent zijn.

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 29 augustus 2013 om 11:02.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 11:05   #126
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Engeland eisen de kolonisten zelfs dat een bestaande varkensslachterij moet worden gesloten omdat er teveel varkensdeeltjes in de lucht zouden zitten.
Dat zo'n mensen zichzelf nog au-serieus blijven nemen...
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 11:18   #127
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Jij dringt niets op? Wat staat er onder elk bericht van u? Dat is toch jouw opvatting die je telkens weer, met het gebruik van een aantal scheldwoorden of als belediging bedoelde termen, etaleert.

> > > Islam Wil Dominate The World < < <

> > > The Caliphate Is Coming < < <

> > > Victory For Syria < < <

Leuk dat mensen zo consequent zijn.
Wat hij eigenlijk bedoelt is:

> > > US$ Wil Dominate The World < < <

> > > The Dajjal Is Coming < < <

> > > Victory For the Big Satan < < <
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 29 augustus 2013, 12:52   #128
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij en ik weten dat je dat niet zult doen. Hier zagen op het forum, ja, maar iets doen, ho maar. Zelfs Circe, veel radicaler in haar woorden dan jou, deed in haar broek. Het blijft bij woorden. De wil om te vechten voor je idee is er niet, ook al omdat je weet dat het om futiliteiten gaat die je eigenlijk niet aanbelangen. Geef toe, wat verandert je leven omdat er iemand halal of geen halal eet? Nul, nul.

De Fransen, ja, die komen nog op straat tegen zoiets als een homohuwelijk, hoewel het hen ook niet direct raakt. Maar merk op dat zelfs zij hun extreem-rechts niet konden mobiliseren voor een betoging tegen halal! Hier te lande zijn de mensen gewoon te mak voor zulke dingen. Leer ermee leven.
Voor zoiets moet je niet op straat komen, gewoon het juiste labeltje uitkiezen in de winkel. Europa heeft strenge label voorschriften behalve voor halal vlees, uiteindelijk zal dat veranderen.

"Denmark: Chicken farmer introduces "no halal"-label"
http://songdongnigh.blogspot.be/2013...oduces-no.html

"EC to research stunning information on meat labels (2012)"
http://www.globalmeatnews.com/Produc...aign=copyright
Oud 29 augustus 2013, 13:03   #129
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor zoiets moet je niet op straat komen, gewoon het juiste labeltje uitkiezen in de winkel. Europa heeft strenge label voorschriften behalve voor halal vlees, uiteindelijk zal dat veranderen.

"Denmark: Chicken farmer introduces "no halal"-label"
http://songdongnigh.blogspot.be/2013...oduces-no.html

"EC to research stunning information on meat labels (2012)"
http://www.globalmeatnews.com/Produc...aign=copyright
Zie je wel? Na al de populistisch praat gaan we gewoon braaf vragen aan de Europese Commissie om nieuwe labels te voorzien... Zie je wel dat je redelijk bent?

Nu, als we even ernstig zijn, ik denk dat 100% van de moslims het volledig met je eens zullen zijn en zelf ook aandringen op betere etikettering, in het belang van de consument. Er is dus absoluut geen nood aan enige polarisering rond dit thema.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 29 augustus 2013, 13:20   #130
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Zie je wel? Na al de populistisch praat gaan we gewoon braaf vragen aan de Europese Commissie om nieuwe labels te voorzien... Zie je wel dat je redelijk bent?

Nu, als we even ernstig zijn, ik denk dat 100% van de moslims het volledig met je eens zullen zijn en zelf ook aandringen op betere etikettering, in het belang van de consument. Er is dus absoluut geen nood aan enige polarisering rond dit thema.
ok, maar het feit dat er al jaren geen labels zijn om de halal markt te beschermen is toch wel wat verontwaardiging waard?

Dit bedrog dient om halal overschotten weg te werken, als die labels er eindelijk komen dan zal de prijs van halal voedsel gevoelig stijgen, eens zien of moslims dan nog zo begripvol zullen zijn.

Of de prijs van niet-halal voedsel stijgt, dat kan ook maar denk van niet want die hebben minder overschot weg te werken.

Laatst gewijzigd door BonBon : 29 augustus 2013 om 13:20.
Oud 29 augustus 2013, 13:30   #131
BonBon
Banneling

Standaard

Nu, die prijsaanpassingen gaan niet direct komen, de versie met de meeste overschotten gaan het goedkoopst zijn maar dan gaan kwekers en slachters overstappen naar de duurdere versie. Uiteindelijk gaan die prijzen wel stabiliseren.

Maar eerst de labels, die bende bedriegers.
Oud 29 augustus 2013, 13:33   #132
Kylero
Gouverneur

Kylero's schermafbeelding

Standaard

Oud 29 augustus 2013, 13:35   #133
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ook hier geldt weer dat dit "religieus" gebod origineel goede bedoelingen had.

Het ging hem toen in feite niet over wijn of bier (twee producten die gebruikt werden omdat het gezonder was dan water van bedenkelijke kwaliteit), maar over het drinken van destillaten (het zuivere, al-khol) alcohol
(de zwarte kohl werd en wordt nog steeds rond de kindjes hun ogen gewreven tegen ontstekingen, vandaar de betekenis van zuiver).

Maar ook daar werden in feite meer overtredingen dan wat anders gemaakt, het typische vat voor alcohol destillatie, kwam tot ons toen de moslims die vaten achterlieten na het beleg van Wenen.
Kwam natuurlijk ook omdat alcohol de mens uitdroogt wat voor problemen kon zorgen in de woestijn.

Varkensvlees was dan weer onrein omdat het minder lang kan bewaren dan ander vlees. Dus was niet aangewezen om dit bij te hebben bij de trektochten door de woestijn.

Vraag blijft enkel waarom wij 14 eeuwen later ons gedrag zouden moeten aanpassen aan voorschriften voor rondtrekkende woestijnnomaden.
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 13:43   #134
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ok, maar het feit dat er al jaren geen labels zijn om de halal markt te beschermen is toch wel wat verontwaardiging waard?
De moslims zijn hier inderdaad verontwaardigd over. De vleeslobby is de schuldige.

Citaat:
Dit bedrog dient om halal overschotten weg te werken, als die labels er eindelijk komen dan zal de prijs van halal voedsel gevoelig stijgen, eens zien of moslims dan nog zo begripvol zullen zijn.

Of de prijs van niet-halal voedsel stijgt, dat kan ook maar denk van niet want die hebben minder overschot weg te werken.
Wet van vraag en aanbod: een overschot van aanbod => daling van de prijs.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 29 augustus 2013, 13:46   #135
Kylero
Gouverneur

Kylero's schermafbeelding

Standaard

Onverdoofd slachten hoort bij wet verboden te zijn.
Oud 29 augustus 2013, 14:01   #136
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero Bekijk bericht
Onverdoofd slachten hoort bij wet verboden te zijn.
Is ook zo (behalve voor religieuze doeleinden) Laat dat nu net zo pervers zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 14:57   #137
Marnik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Kallikles, je antwoordt dat prijzen voor niet-halalvlees zouden stijgen door 2 productielijnen in Nieuw-Zeeland, en dat wij tegenstanders van halal wel het goedkope hala zouden kiezen. Maar in mijn post stond er wel: zowel verbod op produceren van halalvlees in België als importeren. Dan zal er niet veel te kiezen vallen hè, enkel vlees van op moderne wijze geslachte dieren.
Marnik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 15:08   #138
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Wet van vraag en aanbod: een overschot van aanbod => daling van de prijs.
Jah, maar vleesboeren gaan automatisch overschakelen naar de duurste soort dus er zal wel een soort nivellering gebeuren.
Oud 29 augustus 2013, 16:08   #139
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als er duidelijke labels zijn waardoor ik kan opmaken wat wel of niet halal is, wees dan 100 % zeker dat ik voor niet halal kies!
Trouwens, als het om prijzen gaat dan is varkensvlees altijd goedkoper en komen niet-halal-eters dus beterkoop uit als ze regelmatig runds- of ander vlees afwisselen met varkens.
En een varkensworstje of een varkenslapje is heel lekker. Probeer het maar eens! U zegt immers dat het niets uitmaakt of iemand wel of niet halal eet, als dat niets uitmaakt, eet dan zelf ook eens niet-halal, hé!
Oud 29 augustus 2013, 16:17   #140
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Dan heb ik het nog niet over spek gehad, hmmmm, om duimen en vingers af te likken

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be