Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2013, 08:04   #121
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En je moet niet twijfelen of dat De Winter weet dat die Marokkaan die mop verteld heeft. Men mag zeggen wat men wil, FDW bespeeld de media nog altijd als een instrument.
Het lijkt er idd op dat De Winter goed wist wat hij deed.

Hopelijk hebben ze ondertussen bij VTM door ze geblunderd hebben.
Wat een afgang!
Zich laten kennen aan zo'n oer flauwe mop, en dan is ze ook nog gepikt van een marokkaan....
Oud 31 augustus 2013, 08:05   #122
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat is er dan "fout" aan die mop?
Blijkbaar niets.....zolang het niet FDW is die ze vertelt.
Oud 31 augustus 2013, 08:07   #123
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De mop:
Drie Marokkanen zitten op een terras pietjesbak te spelen. Ze zoeken een 4de man. Aan de toog zit een VB-er. "Ik speel mee" zegt hij, onder één voorwaarde: wie 1,2,3,4 of 5 gooit, keert terug naar Marokko."
Eentje vraagt: "En als ik 6 gooi ?"
De VB-er: "Dan mag je nog eens gooien".

Laatst gewijzigd door Boduo : 31 augustus 2013 om 08:07.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2013, 08:13   #124
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het lijkt er idd op dat De Winter goed wist wat hij deed.

Hopelijk hebben ze ondertussen bij VTM door ze geblunderd hebben.
Wat een afgang!
Zich laten kennen aan zo'n oer flauwe mop, en dan is ze ook nog gepikt van een marokkaan....
haha ! D�*t is in feite de échte mop! en VTM is er met open ogen ingetrapt.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2013, 10:21   #125
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De wet is niet van tel voor privé firma's? Zij kunnen dus rustig in hun werkaanbiedingen "geen Noord-Afrikanen" zetten?
Wat mij betreft mag dat. De Belgische justitie zal dat waarschijnlijk anders zien.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2013, 10:23   #126
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Da's een nieuwe, en heeft iedereen dat recht?
Iedere niet-publieke zender of ieder ander niet-publiek medium heeft het recht om politici van bepaalde partijen 'te discrimineren' (merk op: ik zet dit tussen aanhalingstekens omdat dit natuurlijk géén discriminatie is). Dat is niet nieuw. U kunt in uw huis toch ook kiezen welke politici binnen mogen en welke niet?

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2013, 10:26   #127
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De mop:
Drie Marokkanen zitten op een terras pietjesbak te spelen. Ze zoeken een 4de man. Aan de toog zit een VB-er. "Ik speel mee" zegt hij, onder één voorwaarde: wie 1,2,3,4 of 5 gooit, keert terug naar Marokko."
Eentje vraagt: "En als ik 6 gooi ?"
De VB-er: "Dan mag je nog eens gooien".
Prachtig, een goeie tactiek om moppen en uitspraken te gebruiken van Marokkanen zelf, dan kunnen ze geen "racist" roepen.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2013, 10:27   #128
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Iedere niet-publieke zender of ieder ander niet-publiek medium heeft het recht om politici van bepaalde partijen 'te discrimineren' (merk op: ik zet dit tussen aanhalingstekens omdat dit natuurlijk géén discriminatie is). Dat is niet nieuw. U kunt in uw huis toch ook kiezen welke politici binnen mogen en welke niet?
In mijn huis kan ik ook discrimineren op afkomst wie er binnen mag, bedrijven werken tegenwoordig iets anders.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2013, 12:59   #129
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is er dan "fout" aan die mop?
Indien het werkelijk over deze mop die Dewinter voor ogen heeft over de Marokkanen, zie ik geen probleem. Alhoewel het maar een vrij banale mop is en dat de VTM het daarom niet de moeite waard vond. Kortom: een flauw mopje.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2013, 13:06   #130
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Indien het werkelijk over deze mop die Dewinter voor ogen heeft over de Marokkanen, zie ik geen probleem. Alhoewel het maar een vrij banale mop is en dat de VTM het daarom niet de moeite waard vond. Kortom: een flauw mopje.
Neen systeem, dat is niet de reden en dat weet je...
Het gaat puur over de persoon die de mop vertelde, en enkel vanwege het "oei, 't is er ene van 't VB"...
Nu zijn er wel belangrijkere dingen voor een politieker dan een zoveelste goedkoop te maken VTM-show dus tja.

Ik kijk wel uit naar de mop van de bub, maar die zal ik wel via youtube kunnen bewonderen, daar zal ik de VTM niet voor nodig hebben...

Laatst gewijzigd door manta : 31 augustus 2013 om 13:07.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2013, 13:08   #131
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, nergens vermeldt de berichtgeving dat VTM FdW afvoerde omwille van de mop. Wel gaf VTM te kennen dat ze uit principe geen enkele VB-politicus in dergelijke programma's willen zien optreden. De keuze die gemaakt werd, gebeurde niet op het criterium dat u aanbrengt.

Daarnaast heeft FdW het weer eens magistraal gespeeld: hij herkauwt slechts een mop van... Marokkaan. Hij trekt weer heel het mediacircus op gang en brengt de aandacht naar zich. Juist het tegenovergestelde wat VTM met haar boycotpolitiek betracht.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2013, 13:10   #132
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Mag een bedrijfsleider dan ook iemand niet aanvaarden louter en alleen omdat het hem niet aanstaat dat die man een getinte huidskleur heeft, of een andere nationaliteit heeft dan de Belgische?
Oud 31 augustus 2013, 13:24   #133
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, nergens vermeldt de berichtgeving dat VTM FdW afvoerde omwille van de mop. Wel gaf VTM te kennen dat ze uit principe geen enkele VB-politicus in dergelijke programma's willen zien optreden. De keuze die gemaakt werd, gebeurde niet op het criterium dat u aanbrengt.

Daarnaast heeft FdW het weer eens magistraal gespeeld: hij herkauwt slechts een mop van... Marokkaan. Hij trekt weer heel het mediacircus op gang en brengt de aandacht naar zich. Juist het tegenovergestelde wat VTM met haar boycotpolitiek betracht.
De term 'magistraal ' heeft bij mij toch een veel verhevener inhoud. Zo 'magistraal' vind ik Dewinter nu ook weer niet. Want we kennen dat soort mopjes en we weten uit welke politieke hoek zulke mopjes vaak komen. En geloof me, het mopje zal hem meer windeieren opbrengen dan stemmers.

Laatst gewijzigd door system : 31 augustus 2013 om 13:27.
Oud 31 augustus 2013, 13:25   #134
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De term ' magistraal ' heeft bij mij toch een veel verhevener inhoud. Zo magistraal vind ik Dewinter nu ook weer niet. Want we kennen dat soort mopjes r, we weten uit welke politieke hoek ze vaak komen. En geloof me, het mopje zal hem meer windeieren opbrengen dan stemmers.
U hebt het nog altijd niet door, nietwaar... Die mop komt oorspronkelijk uit de mond van niemand minder dan... Najib Amhali.

Dat is nu echt weer eens het schitterende dat FdW eigen is. En de grote zelfverklaarde democraten lopen weer met open ogen in de door hem gespannen val.
Oud 31 augustus 2013, 13:29   #135
system
Banneling

Standaard

Citaat:
U hebt het nog altijd niet door, nietwaar... Die mop komt oorspronkelijk uit de mond van niemand minder dan... Najib Amhali.

Dat is nu echt weer eens het schitterende dat FdW eigen is. En de grote zelfverklaarde democraten lopen weer met open ogen in de door hem gespannen val.
Als dit zo zit , dan is Dewinter nog dommer dan ik dacht. Want zulke boutades brengen niets in het electoraal laadje.
Oud 31 augustus 2013, 13:36   #136
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als dit zo zit , dan is Dewinter nog dommer dan ik dacht. Want zulke boutades brengen niets in het electoraal laadje.
U liep er zelf met open ogen in:

Citaat:
Indien het gaat om een aanvaardbare mop, dan zit de VTM goed fout.

Daarnaast heeft me nog niemand kunnen uitleggen waarom dezelfde mop wel aanvaardbaar is wanneer Najib Amhali hem vertelt, maar niet wanneer FdW hem uitspreekt.
Oud 31 augustus 2013, 13:42   #137
system
Banneling

Standaard

Citaat:
U liep er zelf met open ogen in:

Daarnaast heeft me nog niemand kunnen uitleggen waarom dezelfde mop wel aanvaardbaar is wanneer Najib Amhali hem vertelt, maar niet wanneer FdW hem uitspreekt.
Maar dat is nu juist wat ik bedoel. Slechts weinigen zullen de achtergrond kennen van zijn mopje en dit weer afdoen als het zoveelste anti-Marokkanen-mopje van het Vlaams Belang.

Laatst gewijzigd door system : 31 augustus 2013 om 13:42.
Oud 31 augustus 2013, 13:43   #138
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar dat is nu juist wat ik bedoel. Slechts weinigen zullen de achtergrond kennen van zijn mopje en dit weer afdoen als het zoveelste anti-Marokkanen-mopje van het Vlaams Belang.
Hoezo? Wat is er dan "anti-Marokkaans" in die mop? Heeft Najib Amhali dan een "anti-Marokkaanse" mop verteld?
Oud 31 augustus 2013, 13:47   #139
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is nochtans simpel. In het eerste geval is het als grap bedoeld; in het tweede geval is het als een uiting van racisme bedoeld.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2013, 13:49   #140
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoezo? Wat is er dan "anti-Marokkaans" in die mop? Heeft Najib Amhali dan een "anti-Marokkaanse" mop verteld?
Dat weet u, en ik weet het nu. Maar de meeste mensen kennen dat achtergrondverhaal helemaal niet. En zo komt het over dat het gewoon een mop is van Dewinter. Net zoals ik het vooreerst dacht. De zoveelste banale anti-Marokkanen-mop van een kopstuk van het Vlaams Belang.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be