![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() Een ernstig geval van trollende megalomanie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zie het zo: (wat kort door de bocht) Voor de moslim staat enkel de moslim op zijn hoogte, zijn naaste. Voor de christen staat elke mens op zijn hoogte, zijn naaste. Voor de boeddhist is alles binnen de kosmos op zijn hoogte, zijn naaste. Overigens kan filosofisch binnen het boeddhisme - dat de theorie van de volledige vergankelijkheid, niets is permanent, het niet-zelf aanhangt - niet echt sprake zijn van een reïncarnatie zoals wij dat zien, het 'eigen' terug in het leven komen. Beter zou zijn te spreken van een wedergeboorte, een wezen dat in de grond niet van jou verschilt noch van de rest van de kosmos maar dat 'niets' met jou zelf te maken heeft, zoals het beeld van een kaars die uitgaat en met haar laatste vlammetje - en haar 'karma' een nieuwe kaars aansteekt.
Fortuna favet fortibus Laatst gewijzigd door JeeBee : 23 september 2013 om 10:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Minister-President
|
![]() Lees jij dat nog?
Gewoon doorscrollen en je hebt er geen last van.
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want waarom het zo dom zou zijn wat ik beweer, weet hij nergens te zeggen. Wat wel vreselijk dom is is het heelal van de wetenschap, een dood mechaniek dat als bij toverslag (hocus pocus dus) uit een zogenaamde Oerknal tevoorschijn zou zijn gekomen. Waarom, dat wordt nergens verklaard. Het is gewoon van de Bijbel afgekeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Gouverneur
|
![]() FSM... vanzelfsprekend
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de enige die jouw kinderlijke draden nog van enige wijsheid voorziet, dat ben ik.
Citaat:
Alles dank zij Zen waar nooit iets zinnigs uit tevoorschijn is gekomen dan zoiets absurds en kinderlijks als: wat voor geluid maakt één klappende hand? Daar zitten ze nu al duizenden jaren over na te denken........ ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De enig ware religie is die van de atoomtheorie die het bestaan van God bewijzen kan.
De rest is allemaal verleden tijd en waar geen zinnig mens nog in geloven kan. Maar de massa is nu eenmaal traag van begrip en verdrinkt tussen wal en schip. Het laatste oordeel geheten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 23 september 2013 om 14:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat lijkt alleen maar zo voor degenen die de waarheid niet kunnen verdragen en zich eraan ergeren. Maar wie met één klappende hand geluid wil maken, die is nog niet wijs, maar een dwaas. De Wijze gebruikt het Woord om zich te laten horen. Laatst gewijzigd door harriechristus : 23 september 2013 om 15:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De hoogste waarheid voor het Zen-Boeddhisme is de Leegte.
Terwijl de Leegte niet het hoogste is, maar juist het Laagste. Dus hoe hebben ze zich daarin vergist...... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In feite iemand die in betreurenswaardige en beklagenswaardige diepste stupiditeit vervallen is. Laatst gewijzigd door eno2 : 23 september 2013 om 15:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() God als collectief zelfbewustzijn........ ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door harriechristus : 23 september 2013 om 17:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Boeddha was zo erg verwend als kind en prins in zijn ouderlijk paleis, dat toen hij eindelijk eens een keer in de werkelijke wereld kwam en daar voor het eerst het lijden zag, hij tot de mening kwam dat het leven alleen maar ellende zou zijn.
Verkeerd natuurlijk, want het leven is zowel lijden als geluk, dus allebei. Lees daarom de nieuwe bijbel van harriechristus om tot betere gedachten te komen over hoe het leven werkelijk is. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |