![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Huren is in dat geval noodzakelijk, of een betrouwbare partner vinden... Laatst gewijzigd door Another Jack : 27 september 2013 om 13:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() "Natuurlijk, wanneer alles fout loopt is en je tot over je oren in de schuld zit, is onroerend goed op je naam geen goed idee...
Huren is in dat geval noodzakelijk, of een betrouwbare partner vinden..." Ja, ik weet het, je hebt gelijk, echt waar! |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor je het weet zit je met een langharige Vilvoordenaar op een of ander forum luidop te dromen van een wooncontainer... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
|
![]() "Het kan allemaal snel bergafwaarts gaan...
Voor je het weet zit je met een langharige Vilvoordenaar op een of ander forum luidop te dromen van een wooncontainer..." Ik weet het, erg hé... A propos, als er geen wind staat kan je met je linker of rechterhand tegen het propellerke tikken. Dan draait dat ook. Nu, je hebt wel gelijk hé, niet vergeten! Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 27 september 2013 om 13:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige verschil is dat mr Daelemans een versimpeling van de aansluitingen voorsteld. mijn bijdrage is dat men de afmetingen uniformiseerd om het transport zo simpel mogelijk te kunnen houden. Maar uw bijdrage, die is op het niveau van een doorsnee ambtenaar. Hetzelfde als brieven van postvak in naar postvak uit schuiven en de klok van buiten leren.
![]() |
![]() |
#126 |
|
![]() @Maddox,
Ik stel voor dat je Jaakske ook een toeterke geeft en een petje met een propeller... Verder kan je hem gelijk geven, hij heeft tenslotte gelijk, altijd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk. Waarom zouden we zo'n figuur iets geven? Toeter, windmolentje, of zelfs gelijk. Ik denk gewoon negeren, tenzij hij iets wezelijks bijdraagt tot de discusie. Wat zeer twijfelachtig is.
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() Zijn jullie nu werkelijk het Keetwonen opnieuw aan het uitvinden?
![]() http://inhabitat.com/prefab-friday-k...udent-housing/ ![]() http://www.youtube.com/watch?v=onhZxKzayA8 Wel enkel voor mensen zonder kinderen en claustrofobie. Ideaal voor studenten die toch meestal ergens anders zijn. Of voor konijnen natuurlijk, die zitten dan een beetje ruimer dan anders. Laatst gewijzigd door parcifal : 27 september 2013 om 14:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Parcival, dat schreef ik toch al, het is al bestaande.
Het punt is dat Mr Daelemans er een meer persoonlijke en ruimere variante van voorsteld. Mijn voorstel geeft , zoals U duidelijk demonstreerd, wel sterke beperkingen aan de binnenruimte. Daarentegenover, niks wat niet op te lossen is met een plasmabrander en halfautomaat. Wat trouwens ook een oplossing zou kunnen zijn voor het dak. Maar dan verliezen we wel het voordeel van gemakkelijk verhuizen. Want voor dat dat kan , moet alle brandbaar materiaal eruit.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 27 september 2013 om 14:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Behalve dat het ook veel kan kosten : reparaties, verlies van waarde door verloedering woonwijk, verandering wetten op huisvesting, woonbouw... Toch maar opassen daarmee. En dan heb ik het nog niet over huurders die niet ( meer ) betalen, of krakers... Laatst gewijzigd door meneer : 27 september 2013 om 14:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
|
![]() Waar alles om draait is dat gemeenten gronden moeten 'verhuren' waarin reeds funderingen en alle nutsvoorzieningen aanwezig zijn.
(riool, regenwateropvang, noem maar op.) Dit moet vrij goedkoop kunnen. Wat je erop plaatst heeft minder belang. Dat kan een 'massa' product zijn of een gepersonaliseerde unieke woning. Geloof me, alles kan en alles is mogelijk. Ik denk dat iedereen het over eens is dat vandaag onze jeugd zonder sponsoring van ouders van geen eigen woning meer kan dromen. Deze opzet kan dit veranderen. Een 'iso' grond huren voor pakweg 200€ per maand met daarop een woning op afbetaling, vanaf 3 �* 400€ per maand. Dat wil niet zeggen dat dit allemaal kleine woningen dienen te zijn. De funderingen in de OP kunnen dienen voor een woning tot 220m² grondoppervlak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() Dus je geeft zelf toe dat een huis van meer dan 50 jaar een krot is ? En toch zou je zoiets aan uw kinderen geven als erfenis ? Sadist zeker ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht Mijn huis is 8 jaar oud... renovatie is dus wat vroeg. Het uwe meer dan 50, te oordelen naar de foto's die je hier postte van je geveltje. Dus je geeft zelf toe dat een huis van meer dan 50 jaar een krot is ? En toch zou je zoiets aan uw kinderen geven als erfenis ? Sadist zeker ? Tja, Jaakske, een analise waar je over kan nadenken.. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 27 september 2013 om 15:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Tegen dan zal het 25 jaar oud zijn, nog zeer jong vergeleken met het Gentse gemiddelde en natuurlijk is er elk jaar een gedeeltelijke upgrade van het huis. Dakisolatie en zonnepanelen o.a. plus bijkomende verwarming met hout en kolen van bepaalde kamers. Vermoedelijk komt er nog een nieuwe keuken, badkamer en nieuwe buitenramen en buitendeuren in, de volgende jaren. En laat dan de energieprijzen maar stijgen. ![]() Jaja, my home is my castle. Laatst gewijzigd door parcifal : 27 september 2013 om 15:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
|
![]() Prima initiatief. Spijtig genoeg is nog een lange weg te gaan. De Beton Lobby zal er wel alles aan doen wat hij kan om stokken tussen de wielen te steken.
Kijk, ofwel doen ze in dit land hun ogen open en kunnen we in Europa een 'Vlaamse' standaard invoeren, ofwel laten we WEER de kaas vanonder onze neus weghalen. Men heeft het zo dikwijls over innovatie en nieuwe ideeën om de economie terug aan te zwengelen ... hier is er eentje, het lag ergens middenin de stapel.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
|
![]() "Heel juist, en het is nog 9 jaar en het is 100% mijn persoonlijke eigendom.
Tegen dan zal het 25 jaar oud zijn, nog zeer jong vergeleken met het Gentse gemiddelde en natuurlijk is er elk jaar een gedeeltelijke upgrade van het huis. Dakisolatie en zonnepanelen o.a. plus bijkomende verwarming met hout en kolen van bepaalde kamers. Vermoedelijk komt er nog een nieuwe keuken, badkamer en nieuwe buitenramen en buitendeuren in, de volgende jaren. En laat dan de energieprijzen maar stijgen. Jaja, my home is my castle." Niks mis mee hoor, proficiat. U heeft mijn respect voor uw keuze. Als je nu respect toont voor anders denkenden zit alles snor. |
![]() |
![]() |