![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten middenstrookrijders zwaar beboet worden? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
32 | 48,48% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
34 | 51,52% |
Aantal stemmers: 66. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Burgemeester
|
![]() Een rijbewijs met strafpunten is geen goed idee.
Een tienjaarlijkse nieuwe proef ware een goed idee. Net als het verplicht maken van rijlessen (geen lessen meer door familie!) én een maximumleeftijd voor een rijbewijs. Nu is er een minimumleeftijd voor een rijbewijs, waarom is er dan geen maximumleeftijd?
![]() |
#122 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#123 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik ben er heilig van overtuigd dat een man van 70 die heel zijn leven gereden heeft met bijvoorbeeld een taxi, jou wel eens lesjes kon komen geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#126 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Het is inderdaad irritant dat als jij van de middenstrook naar rechts rijdt, dat dan een hele sloot middenstrookrijders verder rijdt, waardoor het voor jou moeilijker wordt om weer links in te halen. Daar heb je volkomen gelijk in. Dat probleem zou opgelost zijn als iedereen zich aan de regels zou houden door terug rechts in te voegen na de middenstrook gebruikt te hebben. Als je terug rechts invoegt, geeft je mensen die op de rechterstrook rijden de kans om in te voegen in het midden. Wie altijd in het midden rijdt, belemmert de mensen rechts vóór zich om in te voegen, en dwingt de mensen achter zich om links voorbij te steken. Jouw argument geeft enkel één van de gevaren van middenstrookrijden aan. Ik begrijp dat jij daarom "uit veiligheid" verkiest om ook maar middenstrookrijder te blijven, maar het is geen argument om het middenstrookrijden te verdedigen. Het is meer een argument van "if you can't beat them, join them".
Quousque tandem abutere, politici Walloniae, patientia nostra? Laatst gewijzigd door Henry : 26 augustus 2004 om 15:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#128 | |
|
![]() Citaat:
Verder wil ik de autostradedebietsjongens er nog op wijzen dat blokrijden het beste is. Dus als die kerel op het middenvak even rap rijdt als de mensen op het rechtervak; en ge wilt het debiet van de autostrade maximalizeren, dan is het best om op het linkervak ook even snel te gaan rijden zonder voorbij te steken. ![]()
![]() |
![]() |
#129 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#130 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Blokrijden is uiteraard het beste voor het debiet, en op hoeveel rijstroken doet men dat?? Juist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#132 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand belet je toch om zelf rechts te gaan rijden waar het volgens u veel vlotter gaat? Of is een van de redenen die ik hierboven reeds aanhaalde reden om het niet te doen. Dan vind ik het vrij hypocriet om het wél van de andere weggebruikers te eisen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie heus niet in waarom de file naar rechts zou moeten uitwijken om u vrije doorgang te geven. Geduld is een mooie deugd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je daarmee die bestuurders bedoeld die aan 100 een auto voorbijsteken en vervolgens op de middenstrook blijven plakken zonder dat dit nodig is hebt je natuurlijk gelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mochten we nu met z'n allen eens wat rustiger worden in het verkeer,
ons wat minder opjagen, tevreden zijn met minder stress, minder ongevallen, minder doden enzovoorts, dan zouden we misschien akkoord zijn om het inhalen van alles wat sneller rijdt dan een landbouwtraktor of een bromfiets klasse b, gewoonweg te verbieden. Zeggen ze in de Steets niet 55 saves lifes ? ! (miles nietwaar: doorgaans hun maximum snelheid !!!)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
als iedereen op de antwerpse ring 100 kan rijden op de rechtse strook, dan zie ik daar niet veel problemen in?
![]() |
![]() |
#140 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
"i don't know with which weapons world war 3 will be fought, but world war 4 will be fought with sticks and bones" A.Einstein You're only as old as the boys you feel Laatst gewijzigd door james : 26 augustus 2004 om 23:35. |
|
![]() |
![]() |