![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk dat uw partijgenoten geen zware sancties wensen. Ze krabbelen allemaal terug nu blijkt dat ze de gevolgen ervan verkeerd ingeschat hebben en het hen electoraal zeer pijn zou kunnen doen. In tegenstelling tot u, willen ze dat zaakje nu heel low profile houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een voorbeeld. In Brussel is de grootste moslimpartij de ... PS. Tot grote verbazing van de PS werden tal van allochtonen verkozen in het Brussels Parlement. Meer dan ze verwacht (en gehoopt hadden). Wat blijkt? Tijdens de verkiezingscampagne hebben de allochtone kandidaten een eigen-volk-eerst campagne gevoerd waarbij de tegen-de-vreemde-autochtoon mentaliteit zeer succesvol was, waardoor er heel wat kandidaten over de 'vanzelfsprekende' kandidaat mandatarissen heen sprongen. De allochtoon denkt dus ook in die "eigen volk eerst" termen, en zeker als het verkiezingen zijn. Het verschil is wel dat de autochtonen er steeds op aangesproken wordt (en per definitie in de categorie van racisten gestoken wordt) en de allochtoon niet : dan heet dat niet 'racisme', maar bescherming van de culturele en etnische eigenheid. Of te wel de gekende politiek van 2 maten en 2 gewichten, die m.i. wel eens doorprikt mag worden. We mogen dus gerust stellen dat de eigen-volk-eerst allochtonen volslagen racisten zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Europees Commissaris
|
![]() Mijn verontschuldigingen in dat geval.
![]()
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ten eerste is het Vlaams Blok nog nooit veroordeelt!!!! De partij van het Vlaams Blok is nog nooit veroordeelt. De VZW van het Vlaams Blok zijn bij arrest van Gent veroordeelt tot ............; ; maar deze veroordeling is opgeschort tot bij de uitspraak van cassatie!. Dus verlaag U niet om een veroordeelde partij, De SP.A (en ik vernoem hier alleen bij wet op de privésfeer) te vergelijken met een partij welke nog NOOIT is veroordeelt, het Vlaams Blok. Het is niet omdat U dat graag zou willen dat het zo is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg het maar zo dat het VB werd veroordeelt omdat het dat wel is wat het VB zèlf uitbazuint. Ik gebruik gewoon hun eigen dialectiek. Maar het arrest omtrent de 3 vzw's van het Blok is wel een stuk duidelijker in dit verband: medewerking verlenen aan een groep die aanzet tot racisme en discriminatie. En die groep is natuurlijk het Vlaams Blok dat ook bij die naam genoemd wordt in het arrest. Het Blok kan niet veroordeeld worden en ook niet verboden, maar we kunnen wel trachten haar te ontmaskeren en als het even kan de miljoenen staatssteun ontnemen. Dat zou ik pas leuk vinden. ![]()
![]() |
![]() |
#129 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Piano bedoelt waarschijnlijk dat partijen geen rechtspersoonlijkheid hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Parlementslid
|
![]() thePiano schreef :
Citaat:
thePiano je gevoel voor humor is niet zéér goed ontwikkeld knulleke. Maar sukkelaar ... je kon toch zo zien dat het hier geen belediging aan te pas komt ... dat het hier niet om een persoonlijke aanval gaat, maar om een mop. Er wordt hier al zo weinig gelachen. En dan komen we tot volgende conclusie : - een mop van een Blokker en ***KNIP *** ... - een belediging door, je hebt er om gevraagd pianistje, een slijmballig, bij de moderator blijtend �* la Anciaux, correct denkend zoogdier van de SP.a : én géén ***knip***. Beste moderator, mag ik je verzoeken, voortaan je werk zoniet GOED, maar dan toch éérlijk te doen ... Maar allez, 'k zal er nog maar een pint gaan pakken in 't Beest en me dan maar naar de gevangenis begeven. Saluut ... Deze post, is niet helemaal ... als grap bedoeld !
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#133 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als ik het goed begrijp, zijn er voor jou Belgen, niet-Belgen en half-Belgen. Die laatste hebben weliswaar de Belgische nationaliteit, maar zijn toch niet echt Belg, want ze hebben een vreemd uiterlijk en een vreemde naam, en dat laatste houden ze best zo, zodat we ook zonder dat we ze zien meteen weten dat het geen echte Belgen zijn...
![]() |
![]() |
#135 | |
|
![]() Citaat:
Eindelijk eens iets waar ik met triangel kan akkoord zijn zie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Stel mijn grootvader vertrok destijds naar Congo..... vroeg daar de Congolese naturaliteit aan..... Als je aan een Congolees denkt aan wie denk je dan ? (buiten mijn grootvader die eigenlijk nog altijd Belg is ![]() Trouwens u speelt met mijn voeten, u weet zeer goed wat ik bedoel.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Wat er in de mijne zit: autochtone Nederlanders herken ik vaak meteen, om maar een voor de hand liggend voorbeeld te noemen. Over die grove classificatie gaat het je? Ik ontken niet dat ik dat doe, alleen hecht ik daar bijzonder weinig belang aan. En het omgekeerde doe ik niet: "'t is een Nederlander, dus zal hij er zo uitzien". 't Is eerder inductie dan deductie. En ik begrijp ik helemaal niet waarom dit een argument is in een discussie over het al dan niet verstrengen van de mogelijkheid tot naamswijziging voor allochtone Belgen. Citaat:
![]()
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 27 augustus 2004 om 09:28. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Anarchie in de bankwereld is dat niet bankroet ?
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
een nog grotere "overgrote meerderheid" van de Vlamingen wil ook geen SP.a; een nog grotere "overgrote meerderheid" van de Vlamingen wil ook geen Groen!; een nog grotere "overgrote meerderheid" van de Vlamingen wil ook geen VLD; een nog grotere "overgrote meerderheid" van de Vlamingen wil ook geen CD&V; een nog grotere "overgrote meerderheid" van de Vlamingen wil ook geen N-VA; een nog grotere "overgrote meerderheid" van de Vlamingen wil ook geen PvdA. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() (In een simplistische bui noem ik bankiers wel eens de hoeren van het kapitalisme. ) Citaat:
![]() Waar ik mijn nick vandaan heb: Citaat:
![]() |