Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2013, 00:37   #121
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dat heb ik niet gezegd, ik heb gezegd dat we de ultieme verantwoordelijken voor wat er gebeurt in Syrië moeten verantwoordelijk stellen, dat dat belangrijker is dan de kleine garnalen te vervolgen. Nu goed, het is gemakkelijker af te geven op "Jejoen" en z'n excentrieke vader dan op de VS, Frankrijk en Saudi Arabië... dat versta ik wel...
Over wat er in Syrië gebeurt heeft een klein land als Belgie niet veel inspraak denk ik.
Wat Belgie wél kan én moet doen is consequent de wet toepassen en mensen die van een misdaad verdacht worden berechten.
Beginnen met vegen voor eigen deur.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 00:51   #122
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het is evengoed hypocriet om Jejoen te laten lopen terwijl Oostfrontstrijders de kogel kregen. Nochtans waren dat ook jonge kerels die verstrikt geraakten in een veel grotere machine.

Maar ik begrijp jouw frustratie. De Amerikanen hebben de communisten uit Afganistan gewinkeld. En in Cuba hebben de commies er de VS helpen uitkieperen. En zowel het een als het ander werd bekokstoofd door de Joden.
De Amerikanen hebben de communisten uit Afganistan gewinkeld, maar de prijs was erg hoog, zowel voor Afghanen als voor de Amerikanen zelf.

Veel Oostfrontstrijders kregen de kogel niet, enkel de leiders.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 00:54   #123
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Rusland is er met de kop gaan voorliggen met z'n halve oorlogsvloot. Anders was het prijs geweest. Vergeet overigens Libië niet, en Irak, naast Afghanistan.
Rusland heeft belet dat het Westen de luchtmacht zou spelen van Jejoen en co. En heeft op die manier z'n standing in de wereld enorm verhoogd, ook in de Arabische wereld, vooral in Egypte.
Oud 19 oktober 2013, 00:55   #124
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Mja, als 'Het Westen' voor jou enkele regeringen zijn, ok.
Het volk steunt deze terroristische beesten helemaal niet.
Lees maar even op dit forum.
geen enkele Westerse regering steunt DIE rebellen !
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.

Laatst gewijzigd door Dixie : 19 oktober 2013 om 00:56.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 00:56   #125
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kawadude Bekijk bericht
Een vader die zijn zoon ging redden bij door S4B geronselde huurlingen, die zoon die volgens eigen zeggen vrijwillig ambulancier aan het spelen was in Turkije (en zogezegd papa en mama niet op de hoogte kon houden waardoor papa in Syrie zelf op zoek ging naar de villa waar ze op 10 meter van zijn zoon verwijderd waren)...?

Edit:wie van beide vertelde niet de waarheid?
Dat weet ik niet, en eerlijk gezegd, dat is hun zaak. Feit is dat papa veel moeite heeft gedaan, en dat z'n zoon heelhuids is terug gekeerd.
Hij is wel nog steeds geïndoctrineerd door extremisten, moest het mijn zoon zijn, zou ik daar wel een probleem mee hebben.
Oud 19 oktober 2013, 01:01   #126
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Over wat er in Syrië gebeurt heeft een klein land als Belgie niet veel inspraak denk ik.
Wat Belgie wél kan én moet doen is consequent de wet toepassen en mensen die van een misdaad verdacht worden berechten.
Beginnen met vegen voor eigen deur.
België is het hoofdkwartier van de NAVO, als België consequent NEEN zou zeggen tegen het bewapenen van terroristen of het bombarderen van landen zou daar naar geluisterd worden. Helaas heeft België getoond over het algemeen een bange kwezel te zijn die steeds buigt voor de VS, Frankrijk, etc. Zeker onder Decrem, die ambitie heeft om carrière te maken en dan mag hij in geen geval tegen de schenen schoppen van Frankrijk, de VS, etc.

Moest DAAR nu eens meer weerwerk tegen komen, dat zou al heel wat meer zoden aan de dijk zetten dat af te geven op "Jejoen" en andere kleine garnalen. Maar ja, dat vereist natuurlijk moet, terwijl afgeven op kleine garnalen lekker makkelijk en zonder risoco's is. Tijdens en na WOII was het niet anders.
Oud 19 oktober 2013, 02:28   #127
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Rusland heeft belet dat het Westen de luchtmacht zou spelen van Jejoen en co. En heeft op die manier z'n standing in de wereld enorm verhoogd, ook in de Arabische wereld, vooral in Egypte.
ja tomm ,rusland heeft dan ook een geweldige reputatie ,zo goed dat ze overal ter wereld liever het achterste van een rus zien dan de voorkant ,in turkije kun je zelfs russenvrije hotels vinden ,russen verboden ,wat een reputatie
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 02:30   #128
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pegasus6869 Bekijk bericht
HELEMAAL eens !!
2
Oud 19 oktober 2013, 02:32   #129
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Ik zou daar ook graag wel iets meer over vernemen, maar liefst van betrouwbare bronnen. Als ik foto's zie van op rechtsactueel, tja...
We kunnen ook onze info bij Fox News of bij de Tea Party gaan halen ook hee.
Als bron van info is rechtsactueel even relevant als de aars van een hipopotamus.
wat is een hipopotamus ,kan je dat eten
Oud 19 oktober 2013, 02:37   #130
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:

In de VS, en zeker wat betreft buitenlandse politiek, zijn de Joden de baas in de VS. Wie dat in twijfel trekt, pleegt politieke (en ook op andere vlakken) zelfmoord.
zo n beetje zoals links in belgie bedoel je?vraag maar aan de strangers
Oud 19 oktober 2013, 02:40   #131
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Die Jejoen is gewoon een garnaal die verstrikt is geraakt in het radarwerk van een veel grotere machine. Wat we ons echt moeten afvragen is: wie steunt en bewapent die rebellen: en dan komen we uit bij: Erdogan, de premier van turkije, NAVO-bondgenoot waar we massaal onze vakantie doorbrengen, Saudi-Arabië en andere Golfstaten, waar onze petrol vandaan komt, en uiteindelijk kom je terecht bij de VS, Groot-Brittanië en Frankrijk.

Het zou nogal hypocriet zijn die Jeroen streng te straffen en zich geen vragen te stellen over hoe het komt dat die islamistische rebellen eigenlijk zo goed bewapend zijn en zo sterk zijn...

En uiteindelijk moet men zich ook de vraag stellen waar de oorsprong is van al deze islamistische terreurgroepen, en dan komt komt onvermijdelijk uit in Afghanistan van de jaren 80, waar de VS allerlei jihadisten steunde in hun strijd tegen de communisten.
bij jou heeft het altijd een ander gedaan ,nooit de daders zelf ,ik wed dat jij het mannetje was dat in de papschool zei,juffrouw jefke heeft het ook gedaan
Oud 19 oktober 2013, 07:58   #132
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Rusland is er met de kop gaan voorliggen met z'n halve oorlogsvloot. Anders was het prijs geweest. Vergeet overigens Libië niet, en Irak, naast Afghanistan.
Tussen (): er waren ook 2 en later 3 enorme Amerikaanse vliegdekschepen aan het dobberen rond Cyprus.
+ Waarschijnlijk x aantal atoomduikboten.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 08:46   #133
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

zucht.... vandaag weer die sukkelaar in de krant...
Hij heeft niet gestreden, heeft niets met sharia4belgium te maken, neen, hij heeft als vrijwilliger humanitaire hulp geleverd in een hospitaal...
Komaan, beledigen jullie nu onze intelligentie of is het om te lachen?
Oud 19 oktober 2013, 08:58   #134
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Hij heeft niet gestreden, heeft niets met sharia4belgium te maken, neen, hij heeft als vrijwilliger humanitaire hulp geleverd in een hospitaal...
Ze spelen iets te veel met de media. Dit klopt langs geen kanten....
Binnenkort nog een paar boeken op de markt en daarna nog eentje over de bekering van den ouwe zeker?
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 09:01   #135
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Je bent uitgenodigd,vanavond feestelijk onthaal op de Turnhoutse baan te Borgerhout.De zwarte vlaggen liggen al klaar.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 09:03   #136
Zondag
Banneling

Standaard

Citaat:
tja, leuk voor de papa, maar we moeten ons toch vooral vragen stellen bij het beleid. slechts enkele weken geleden was het Westen bereid dit soort aan de macht te brengen in Syri¨¨e net als in Libië 2 jaar geleden...
Geachte heer ttommm,

Ik vind het niet leuk dat u onze machthebbers als "het Westen" bestempelt. Wij gewone mensen zijn er ook nog hoor, en we wonen niet in een andere windstreek. En natuurlijk zouden wij onze machthebbers niet steunen, als onze mening van tel was.

Mijn versie van uw "ons vragen stellen bij het beleid", en naar ik hoop ook de uwe, is dan ook: "werk maken van directe democratie".

Was Hitler aan referenda gebonden geweest, dan moest de eerste jood nog naar Auschwitz vertrekken - ik zal maar zuinig zijn met mijn voorbeelden, al wekt uw ronddraaiende reclamedinges natuurlijk wel associaties op.
Zondag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 09:05   #137
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kawadude Bekijk bericht
Een vader die zijn zoon ging redden bij door S4B geronselde huurlingen, die zoon die volgens eigen zeggen vrijwillig ambulancier aan het spelen was in Turkije (en zogezegd papa en mama niet op de hoogte kon houden waardoor papa in Syrie zelf op zoek ging naar de villa waar ze op 10 meter van zijn zoon verwijderd waren)...?

Edit:wie van beide vertelde niet de waarheid?
Geen van beide denk ik.
Maar 't was wel te verwachten dat Jejoen niet zou zeggen dat hij mensen de keel over heeft gesneden. Laat de Syrische ordediensten het maar uitpluizen, hier zijn er al cellen te weinig, ginder hebben ze nog wel enkele plaatskes.
Want ook het bezoekje van die vader aan dat land klopt niet.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 09:22   #138
Zondag
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Ik zou daar ook graag wel iets meer over vernemen, maar liefst van betrouwbare bronnen. Als ik foto's zie van op rechtsactueel, tja...
We kunnen ook onze info bij Fox News of bij de Tea Party gaan halen ook hee.
Als bron van info is rechtsactueel even relevant als de aars van een hipopotamus.
Zeer geachte heer Peeters,

Ik vind ook dat we die foto pas voor echt zullen mogen aanzien als hij eenmaal op lynxactueel is gepubliceerd.
Zondag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 09:23   #139
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ben ik het wel mee eens, aan heel dat verhaal rammelt er nogal wat aan... Zoon radicaliseert, dweept met S4B, bolt het af naar ginder. Vader maakt drama in de pers, die kort daarna uitvogelt dat vader zelf een historiek van geweld heeft. Vader start als het ware een kruistocht in de pers om 'Jejoen' als arm slachtoffer te profileren en dat hij zijn zoon wil gaan zoeken. Er volgt een (mislukte) poging, toch weeral met wat drama dat ze ginder zelfs een wapen tegen zij hoofd hebben gezet. Op vast tijdstippen nog wat intox vanwege papa jejoen, steeds in een opgeklopt sfeertje.
En dan plots, out of the blue, het verhaal dat hij in nederland zit, en spoedig naar huis zal komen.
Met dan de apotheose dat papa jejoen komt klagen dat de politie zijn zoon-slachtoffer heeft opgepakt. Dan nog wat tegenstrijdigheden en zoon die versie van vader tegenspreekt. Plus de obligate show van jejoen zelf dat hij ginder niet heeft gevochten maar met de ambulance heeft gereden.
Zucht... Dit begint op een soap te gelijken.

Laat ons hopen dat er een krant wat geld voor over heeft en een journalist naar ginder stuurt om te proberen bij die groep waar hij bijzat info te krijgen wat daar nu echt gebeurde. Dat die daar een brave jongen was die humanitair werk heeft gedaan gelooft toch geen kat ?

Ik krijg de indruk dat er bij die vader meer dan één vijs los zit, en dat zijn jihad zoon zich nu vooral gaat proberen schoon te praten en zich zelfs als slachtoffer gaat profileren.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 09:28   #140
Another Jack
Banneling

Standaard

Iemand overleden in de familie, ouwe knar?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be