Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2004, 12:47   #121
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
4.000
belachelijk
zoveel volk kwam in de jaren '70 kijken naar thuismatchen van Groen En Wit Altijd Fit Deerlijk Sport
Ah ja, het Vlaams Blok blijft dit willens nillens een massamanifestatie heten, en dat zullen ze ook doen zolang er meer dan 2 personen op afkomen. Te bedenken dat 99% uit eigen volk komt en het nagenoeg allemaal eigen kaderleden en mandatarissen zijn, nog wat uit hun jeugdbewegingen en dan nog een zak van ongeveer 20.000 leden, kan je zelfs die opkomst uit eigen nest allesbehalve massaal heten, integendeel.
Oud 28 augustus 2004, 12:54   #122
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
De belangrijkste binding die IJzerwake heeft met die minder dan 4.000 aanwezigen (hallo Jan!) ...
Ging u mij daar niet de referentie van geven in uw favoriet dagblad?

Ik las echter bij de VRT dat er vijfduizend deelnemers waren... En zoals we wel allemaal weten rond de VRT de cijfers graag naar onderen af als het om Vlaamsnationalistische manifestaties gaat.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2004, 12:56   #123
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah ja, het Vlaams Blok blijft dit willens nillens een massamanifestatie heten, en dat zullen ze ook doen zolang er meer dan 2 personen op afkomen. Te bedenken dat 99% uit eigen volk komt en het nagenoeg allemaal eigen kaderleden en mandatarissen zijn, nog wat uit hun jeugdbewegingen en dan nog een zak van ongeveer 20.000 leden, kan je zelfs die opkomst uit eigen nest allesbehalve massaal heten, integendeel.
Hebben wij dat dan ergens een "massamanifestatie" genoemd? Waar heeft u dat gelezen? Of gaat het alweer om duimzuigen alias liegen op z'n Pianodinges?

Natuurlijk kunt u aantonen dat 99% van de aanwezigen VB-personeel was. Of u hier weer liegt dat het geen naam heeft.
Oud 28 augustus 2004, 13:07   #124
thePiano

Standaard

Een mooie foto om op te slaan en bij te houden van de IJzerwake editie 2004 is deze bijvoorbeeld:

Oud 28 augustus 2004, 13:18   #125
Betweter
Parlementslid

Betweter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een mooie foto om op te slaan en bij te houden van de IJzerwake editie 2004 is deze bijvoorbeeld:

Absoluut!

Bedankt voor de foto, ik zal ze hem direct eens sturen.
Heb je er nog?
Oud 28 augustus 2004, 13:34   #126
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En deze foto, genomen na de plechtigheid, ontkracht meteen ook de leugenachtige bewering die door u als anderen werd verspreid als zouden er bloemen neergelegd zijn bij de drie portretten.

Juist het tijdstip van fotograferen kan afgeleid worden uit de vlag die achteraan prijkt. Immers, voor de pelchtigheid stonden daar geen vlaggen. Er waren wel ijzeren houders opgesteld om de vlaggen erin te steken. Dit gebeurde na de vlaggenparade. Toen werd een keur van de vlaggen uit de parade in die houders gezet.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 28 augustus 2004 om 13:52.
Oud 28 augustus 2004, 13:37   #127
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
Absoluut!

Bedankt voor de foto, ik zal ze hem direct eens sturen.
Heb je er nog?
Jazeker, hier zijn er nog een paar, weliswaar van de vorige edities, maar hopelijk kan je er iets mee aanvangen.

Onderstaande: een ander portret van Staf de Clercq, mogelijk kan IJzerwake die op haar derde editie anno 2005 opstellen.

Hieronder Bert Eriksson anno '90-tiger jaren mag ook wel eens gehuldigd worden op de volgende editie van IJzerwake 2005

Laatst gewijzigd door thePiano : 28 augustus 2004 om 13:38.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2004, 13:39   #128
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
En deze foto, genomen na de plechtigheid, ontkracht meteen ook de leugenachtige bewering die door u als anderen werd verspreid als zouden er bloemen neergelegd zijn bij de drie portretten.
hoe kan jij weten op welk tijdstip van de dag deze foto getrokken werd? en met welke tijd van de gesuggereerde bloemlegging vergelijk je? je slaat er weer naar, he vdb

Laatst gewijzigd door gm10 : 28 augustus 2004 om 13:53.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2004, 13:51   #129
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
hoe kan jij weten op welk tijdstip van de dag deze foto getrokken werd? en met welke tijd van de gesuggereerde bloemlegging vergelijk je? je slaat er weer naar, he vbd
Ik denk dat als het Blok nog wat groter wordt, dat je nog fantastische taferelen gaat meemaken op komende edities van IJzerwake. Overigens verwacht ik niet dat ze lang in Steenstrate zullen blijven. De bloedhonden van het Vlaams Blok blijven lonken naar de IJzerweide in Diksmuide, en hopen van harte dat het daar snel failliet draait en ze hun triomfantelijke re-entree kunnen maken onder de Pax-poort richting 'hun' IJzertoren.

Laatst gewijzigd door thePiano : 28 augustus 2004 om 13:51.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2004, 13:53   #130
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GC
't zal daar de moeite geweest zijn. Als ze op de verantwoordelijke van de Nationale Alliantie (zie foto hieronder) beroep doen voor de ordedienst, moeten ze echt wel wanhopig geweest zijn...

Zeg Geert, een vraagje.

Ken je toevallig ook de naam van deze volbloed-Arische leider van de Nederlandse Nationale Alliantie?
Oud 28 augustus 2004, 13:55   #131
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg Geert, een vraagje.

Ken je toevallig ook de naam van deze volbloed-Arische leider van de Nederlandse Nationale Alliantie?
ziet er een charmante kerel uit
Oud 28 augustus 2004, 13:56   #132
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die bloemen werden neergelegd bij een speciaal daarvoor voorziene wand die aangebracht tegen het prikkeldraad dat het monument van de gebroeders van Raemdonck moet 'beschermen' tegen de bloemenhulde van de 'verkeerde' vlaamsnatioanlisten.

De foto van de 'neo-nazi' die Piano hier postte werd wel degelijk na de bloemenhulde gemaakt. De Nederlandse sympathisanten gingen hem trouwens voor. Ook na de wake.
Zoals ik al zei droeg de blonde zangeres een Stetson. Haar gezel zelfs een Schotse plooirok.
Maar daar heb je 'toevallig' geen foto's van, zeker?
Oud 28 augustus 2004, 14:00   #133
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Zoals ik al zei droeg de blonde zangeres een Stetson. Haar gezel zelfs een Schotse plooirok. Maar daar heb je 'toevallig' geen foto's van, zeker?
Nee, ik ga niet naar meetings om te kijken welke kleedjes de vrouwen dragen of hoe hun kapsel erbij staat. Sommige vrouwen zien werkelijk in alles een modeshow.
Oud 28 augustus 2004, 14:01   #134
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De foto van de 'neo-nazi' die Piano hier postte werd wel degelijk na de bloemenhulde gemaakt.
Inderdaad. Alwie op de IJzerwake was, weet dat na de vlaggenparade de vlaggen links van het podium achter het loopbruggetje werden opgesteld in de daar voorziene ijzeren houders. Juist op de foto onderkennen we een van de vlaggen die nog in de houder zit.
Oud 28 augustus 2004, 14:06   #135
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Citaat:
Zeg Geert, een vraagje.

Jan Teyn
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2004, 14:08   #136
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, ik ga niet naar meetings om te kijken welke kleedjes de vrouwen dragen of hoe hun kapsel erbij staat. Sommige vrouwen zien werkelijk in alles een modeshow.
Ik weet ook wel dat sommige mannen bepaalde meetings enkel afzoeken om er te kunnen zien wat ze willen zien.

Zoals een vriend van mij op een goeie dag met duizende kikkers zat opgescheept eens hij erop begon te letten en ze begon te verzamelen.
Oud 28 augustus 2004, 14:12   #137
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hebben wij dat dan ergens een "massamanifestatie" genoemd? Waar heeft u dat gelezen? Of gaat het alweer om duimzuigen alias liegen op z'n Pianodinges?

Natuurlijk kunt u aantonen dat 99% van de aanwezigen VB-personeel was. Of u hier weer liegt dat het geen naam heeft.
Ik kan natuurlijk niet praten voor 4000 mensen maar mijn gezelschap en ik maakten er in alle geval geen deel van uit.
Oud 28 augustus 2004, 14:14   #138
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

The paino stunt weer :
hij ontmaskert de federale politie : Zoals je kan zien is de foto eentje van de guardia civil ,bij mijn weten de Spaanse "rijkswacht" zouden die naar Belgie moeten komen om de rasistische federale te helpen ?
Oud 28 augustus 2004, 14:17   #139
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Je bedoelt getrokken met de verborgen camera? Want zoals je kon lezen kon je alleen maar deelnemen aan die 'kameraadschapsavond' van Voorpost op uitnodiging. Ik heb helaas geen uitnodiging gekregen van Betweter

Maar achteraf werd er wel een huiszoeking gedaan en wat toevallig achtergelaten spullen meegenomen.

The paino stunt weer :
hij ontmaskert de federale politie : Zoals je kan zien is de foto eentje van de guardia civil ,bij mijn weten de Spaanse "rijkswacht" zouden die naar Belgie moeten komen om de rasistische federale te helpen ?

rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2004, 14:18   #140
Betweter
Parlementslid

Betweter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die bloemen werden neergelegd bij een speciaal daarvoor voorziene wand die aangebracht tegen het prikkeldraad dat het monument van de gebroeders van Raemdonck moet 'beschermen' tegen de bloemenhulde van de 'verkeerde' vlaamsnatioanlisten.

De foto van de 'neo-nazi' die Piano hier postte werd wel degelijk na de bloemenhulde gemaakt. De Nederlandse sympathisanten gingen hem trouwens voor. Ook na de wake.
Zoals ik al zei droeg de blonde zangeres een Stetson. Haar gezel zelfs een Schotse plooirok.
Maar daar heb je 'toevallig' geen foto's van, zeker?
Roflol, een neo-nazi
Ik ken die kerel heel goed en als dat een neo-nazi is, ben ik de broer van Jah Jah...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be