![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Misschien in 2015 weer hereniging met Belgie? Ook de Oekraine wil af van Rusland en zich aansluiten bij de EU. Dus in deze tijd is alles mogelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We leven niet meer in de Middeleeuwen. Lees je eigen grondvod er nog eens op na. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen provincies; er is geen andere opdeling intern Vlaanderen, dan de provincies. Ik citeer een gedeelte van enkele artikelen: Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#124 | |
|
![]() Citaat:
![]() Gewest Vlaanderen of mogelijk zelfstandig Vlaanderen Vlamingen: 41% van de bevolking Gewest Vlaanderen: 12.503 km² - Oost en West Vlaanderen (5116 km²) : 40% - Brabant, Limburg en Antwerpen (7.387 km²) : 60% Laatst gewijzigd door Adrian M : 27 november 2013 om 17:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Die 20% zal het huidige België willen handhaven of kijkt er moeilijk bij. Onafhankelijkheid is een illusie, ik denk dat de Vlamingen met een confederale staat of een federale staat met verregaande seperate bevoegdheden heel blij mogen wezen. Zelfs dat zal hééél moeilijk gaan. Een hoop bla bla dus maar weinig tot geen resultaat.
![]() |
![]() |
#126 | |
|
![]() Citaat:
Zonder Brussel wordt het in dat geval wel een bar klein landje qua opp. binnen Europa. Kleinste land binnen Europa? Laatst gewijzigd door Adrian M : 27 november 2013 om 17:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik weet bijna zeker dat toestemming van de Walen pure noodzaak is. En over Vlaanderen, Vlaanderen is groot genoeg om zelfstandig voor te bestaan.
![]() |
#128 |
Europees Commissaris
|
![]() Kijk eens goed op de kaart, maar opp. is nu net het minst belangrijke kriterium als het om de belangrijkheid gaat van een land.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() Citaat:
Qua inwonersaantal zal dit echter wel gevolgen hebben wat invloed betreft, zetels organisaties, EU parlement, NATO etc. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
|
![]() Citaat:
Nederland: 37.354 km² - Plus Bonaire, St Eustatius en Saba: 322 km² > 37.676 km² - Plus nog een stukje Belgisch grondgebied (2013) 0,14 km² (Had groter kunnen zijn als we in 2000 geen 2,4 km² aan België afgestaan hadden) Totaal: 37.676,14 km² De Hedwige polder er daarentegen vanaf: 2,99 km² Totaal: 37.673,15 km² Wat zijn we kwijtgeraakt aan de Belgen en onder water: 2,4 km - 0,14 km = 2,26 km² Plus de Hedwige polder: 2,99 km². Totaal: 5,25 km² Een nieuw gevormde staat moet over tal van verdragen nieuwe verdragen afsluiten met landen en lidmaatschappen aanvragen: EU, NATO, UN etc. Aangezien de Staat Vlaanderen een nieuwe staat is lijkt me toe dat veel afgesloten verdragen met Nederland van voorheen niet meer van toepassing zijn. Het zou dus kunnen dat de Scheldeverdragen uit de 19e eeuw niet meer van toepassing zijn? In dat geval een voordeel voor ons ![]() Laatst gewijzigd door Adrian M : 27 november 2013 om 19:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Luister maar eens naar wat deze neutrale buitenstaander zegt op 0:55 van de tijdsbalk: http://www.youtube.com/watch?v=bypLwI5AQvY You come from Belgium wich of course is pretty much a non-country..... ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 27 november 2013 om 20:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het hangt dan mede af van de.grondhouding van de Vlamingen hoe men hier mee om gaat richting het noorden, de grondhouding van de Vlamingen bepaald in hoeverre en hoe wij hier op zullen responderen.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 27 november 2013 om 20:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Ik stelde gewoon wat ik stelde.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar we moeten ook niets hiermee. Dus vrienden of niet, de Vlamingen bepalen zelf hoe wij met elkaar omgaan in de toekomst.
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een vraag met een hoog retorisch gehalte?
Niet echt een vriendelijke, maar een suggestie opwekkende vraag.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 27 november 2013 om 20:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
|
![]() Citaat:
De staat Vlaanderen is qua opp en wat aantal inwoners betreft een derde van Nederland. Het is niet logisch dat het z'n jas (teveel) aan de Nederlandse kapstok zal hangen in het internationale politieke krachtenveld. Men zal z'n bondgenoten nauwgezet (moeten) bepalen om als staat politiek en economisch te overleven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar het omgekeerde kan natuurlijk ook, dat er verregaande samenwerking komt en men verder kijkt dan de eigen kerktoren en dat men zich opnieuw bewust wordt van de eigen Nederlandse roots (en dan bedoel ik niet 1815-1830 maar tot aan 1790) Het hangt dus helemaal af van de grondhouding van onze zuiderburen en de politici daar.
![]() |